Skocz do zawartości

oeltemp w obc -48'C e39 530d automat..co to jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jesli temat byl poruszany na forum prosze o przeniesienie i przepraszam za ponowny post ale przeszukiwalem fora i nic konkretnego nie znalazlem.W tescie nr 16 w obc wystepuje u mnie wartosc -48, wartosc ta na krótką chwile zmienia sie na 120 lub 80 ale to doslownie na sekunde i wraca dp -48 i to tylko podczas jazdy. Bylem w aso i tam powiedzieli ze jest to temp oleju w automatycznej skrzyni i co za tym idzie uwalony mam ten ze czujnik ktory jest wewnatrz skrzyni razem z wiązką. Ponoc nie wystepuje to w manualu! Wszystko pieknie...pojechalem do tescia ktory ma takze e39 530d z99r wlasnie w manualu i odblokowalem mu obc, wszedlem w test 16 i ku mojemu zdziwieniu ma identyczna wartosc jak u mnie czyli -48 ktora podczas jazdy zmienia sie jak u mie na krócitką chwile. Czy ktos mi powie czego dotyczy ta wartosc?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To prawdopodobnie wskazanie temperatury oleju ale silnika, nie skrzyni.

3.0d nie mają tego czujnika, więc wskazania są dziwne.

Czujnik temperatury oleju występuje w M5 oraz chyba (nie jestem pewny, są różne opinie) w silnikach V8 540i i 535i.

Opublikowano
To prawdopodobnie wskazanie temperatury oleju ale silnika, nie skrzyni.

3.0d nie mają tego czujnika, więc wskazania są dziwne.

Czujnik temperatury oleju występuje w M5 oraz chyba (nie jestem pewny, są różne opinie) w silnikach V8 540i i 535i.

 

 

 

 

Wlasnie czytalem gdzies o tym ale ponoc jak nie ma tego czujnika to pokazuje tylko kreski ---- a tu jednak jakies wartosci sie ukazuja i to mnie dziwi....

Opublikowano
To prawdopodobnie wskazanie temperatury oleju ale silnika, nie skrzyni.

3.0d nie mają tego czujnika, więc wskazania są dziwne.

Czujnik temperatury oleju występuje w M5 oraz chyba (nie jestem pewny, są różne opinie) w silnikach V8 540i i 535i.

 

Ja mam V8 i mi pokazuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego napisałem chyba występuje :wink:

3,0d nie ma tego na pewno, więc wyskakują śmieszne wartości :mrgreen:

Opublikowano
....a ja Wam mowie ze taki czujnik w m57 tez jest ale nie wiadomo czego tak naprawde dotyczy bo podobne wskazania ma manual i automat a na dowod tego ze jest w m57 podrzucam link do postow kolesia ktory opisuje przebieg swojej temp z testu nr 16 w obc w tym że silniku http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=63473
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M57 ma czuje temperatury skrzyni (automat), ale co do silnika to nic takiego tam nie ma, poza czujnikiem poziomu oleju (oil level sensor, czy coś koło tego).

Ten link szczerze mówiąc nie wyjaśnia za bardzo gdzie ten czujnik jest, i gdzie szukać wartości podawanych przez niego, więc nadal pozostaje przy tym że go tam po prostu nie ma. :wink:

Opublikowano
M57 ma czuje temperatury skrzyni (automat), ale co do silnika to nic takiego tam nie ma, poza czujnikiem poziomu oleju (oil level sensor, czy coś koło tego).

Ten link szczerze mówiąc nie wyjaśnia za bardzo gdzie ten czujnik jest, i gdzie szukać wartości podawanych przez niego, więc nadal pozostaje przy tym że go tam po prostu nie ma. :wink:

 

 

zgadza sie ze nie jest napisane gdzie jest ten czujnik ale ten koles jasno pisze o tescie nr 16 czyli oeltemp w m57 i u niego jakies normalne wartosci pokazuje w automacie wiec zachodze w glowe skad jakies wartosci biora w manualu u mojego tescia a w zasadzie takie same jak u mnie w automacie.... jesli chodzi o automat to ten czujnik ponoc jest na wiązce w skrzyni no i jeszcze jedno wyczytalem ze bledne wskazania temperatury oleju w automacie moga powodowac zamulenie momentu tejże skrzyni.... i bądz tu teraz mądry... :(

Opublikowano

Nic z tym nie rób - za nim nie podłączysz się do Inpy.

 

Ja reklamowałem naprawę skrzyni 3 razy i za każdym razem dawali mi nową wiązkę z nowym czujnikiem temp. a w teście 16 nadal było -48 , no czasami w czasie jazdy przełączało się na jakąś wartość i ponownie wracało.

Za to jak podłącze Inpe - temp oleju w skrzyni pokazuje mi tak jak powinno i nie ma żadnych błędów .

Po tej zabawie , trzy lata temu, skończyłem przejmować się tym testem 16.

 

Jeżeli w Inpie wszystko jest ok, to może tak ma być.

 

P.S.

Raz jedna Pani z ASO w mikołowie powiedziała mi, że większość usterek, które ludzie reklamują , są z powodu przedrażliwienia właściciela. Jedni usłyszą coś w aucie i zaraz do serwisu, inni z tym jeżdżą 5 lat i nadal OK.

 

Od tamtego czasu przestałem się przejmować świerszczami w aucie. Jak mi komp nie wywali błędu , lub obc nie wyświetli stop engine ( gdy padło turbo miałem piękne " low oil pressure stop engin ") to będę jeździł aż do śmierci ;]

Opublikowano
Nic z tym nie rób - za nim nie podłączysz się do Inpy.

 

Ja reklamowałem naprawę skrzyni 3 razy i za każdym razem dawali mi nową wiązkę z nowym czujnikiem temp. a w teście 16 nadal było -48 , no czasami w czasie jazdy przełączało się na jakąś wartość i ponownie wracało.

Za to jak podłącze Inpe - temp oleju w skrzyni pokazuje mi tak jak powinno i nie ma żadnych błędów .

Po tej zabawie , trzy lata temu, skończyłem przejmować się tym testem 16.

 

Jeżeli w Inpie wszystko jest ok, to może tak ma być.

 

P.S.

Raz jedna Pani z ASO w mikołowie powiedziała mi, że większość usterek, które ludzie reklamują , są z powodu przedrażliwienia właściciela. Jedni usłyszą coś w aucie i zaraz do serwisu, inni z tym jeżdżą 5 lat i nadal OK.

 

Od tamtego czasu przestałem się przejmować świerszczami w aucie. Jak mi komp nie wywali błędu , lub obc nie wyświetli stop engine ( gdy padło turbo miałem piękne " low oil pressure stop engin ") to będę jeździł aż do śmierci ;]

 

 

 

 

no nie zle ...takich usterek nie zycze sobie ani nikomu he he ale masz racje to przewrazliwienie bo chcialo by sie zeby wszystko bylo ok z betka i myslalem ze moze jeszcze cos momentu uda sie podratowac ze skrzyni....dobra najpierw inpa.... dzieki za cenne info..

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam wszystkich... Odświeżam temat ponieważ juz wiem co to jest OELTEMP -48 w OBC. Wartość ta dotyczy o dziwo tempomatu.... zaraz wyjasnie o co biega... otóż po włączeniu tempomatu i odblokowaniu tej opcji w OBC wartosci zaczeły sie zmieniac i tak: jeśli jazda na tempomacie odbywała na lagodnej plaskiej drodze gdzie tempomat korygowal sobie delikatnie predkosc wtedy wartości oscylowały w granicach zera lub blisko zera na minusie lub na plusie...jesli jazda odbywała się pod góre i tempomat musial na sile utrzymywac predkosc wtedy wartosci szły zdecydowanie na plus czyli po wyżej zera im mocniej tempomat wciskal tym wyżej ta wartość się podnosiła i tu sytuacja odwrotna jesli zjeżdżamy z góry na tempomacie te wartości idą na minus. Nasuwa się jeden wniosek: jazda na tempomacie jest ekonomiczna (o czym było już wiadomo od dawna) moim zdaniem wtedy kiedy jezdzi się po plaskich nie górzystych drogach a te wartosci oscylują blisko zera. Może komuś ta informacja sie przyda. Jedno wiem na pewno OEL TEMP nie ma nic wspólnego z temperaturą silnika w M57.
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.