Skocz do zawartości

528i rozgrzana muli, 105stopni na obc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od jakiegos czasu mam problem z moca i dynamika na rozgrzanym motorze. Pacjent to E39 528i '97r. z podtlenkiem gazu i w automacie. Jak jest zimna to idzie jak rakieta, wskazowka temperatury dochodzi do pionu i jeszcze przez jakis czas jest ok, potem mulowato wchodzi i schodzi z obrotow, wisko chuczy ale wskazowka caly czas w pionie. Niedawno wymienialem termostat z obudowa (pekniety, ciekl plyn) i po rozgrzaniu dolny waz cieplawy takze raczej sie otwiera ale z ciekawosci wlaczylem temperature na obc i troche sie zdziwilem bo dochodzi do 105 stopni podczas jazdy obojetnie czy w miescie czy na trasie. Myslalem, ze moze wiskoza niesprawna ale jak juz sie zapnie i na postoju przygazuje to podnosi kurz i liscie z podlogi takze wisko dmucha mocno. Ma ktos pomysl gdzie szukac przyczyny? Moze ktos z 528 wie jaka powinna byc temperatura silnika albo moglby sprawdzic u siebie na obc?
Opublikowano
kolego... u mnie 2.8 lpg, sam próbowałem się dowiedzieć tutaj na forum jaka powinna być temp, bo też byłem zaniepokojony swoją temp która w najcieplejsze dni wynosi 105 - 106 stopni. Jedni pisali że za dużo inni że jest dobrze. U siebie wymienialem : chlodmice termostat. przewody, płyn, visco zresztą visco to juz tak bardziej dla świętego spokoju. i dalej 105. Także jeżdżę tak już od lipca zeszłego roku i nie zaobserwowano żadnych negatywnych objawów
Opublikowano
Witam, od jakiegos czasu mam problem z moca i dynamika na rozgrzanym motorze. Pacjent to E39 528i '97r. z podtlenkiem gazu i w automacie. Jak jest zimna to idzie jak rakieta, wskazowka temperatury dochodzi do pionu i jeszcze przez jakis czas jest ok, potem mulowato wchodzi i schodzi z obrotow, wisko chuczy ale wskazowka caly czas w pionie. Niedawno wymienialem termostat z obudowa (pekniety, ciekl plyn) i po rozgrzaniu dolny waz cieplawy takze raczej sie otwiera ale z ciekawosci wlaczylem temperature na obc i troche sie zdziwilem bo dochodzi do 105 stopni podczas jazdy obojetnie czy w miescie czy na trasie. Myslalem, ze moze wiskoza niesprawna ale jak juz sie zapnie i na postoju przygazuje to podnosi kurz i liscie z podlogi takze wisko dmucha mocno. Ma ktos pomysl gdzie szukac przyczyny? Moze ktos z 528 wie jaka powinna byc temperatura silnika albo moglby sprawdzic u siebie na obc?

 

 

 

Milem ten sam problem w 530d 105 stopni wisko wyje niezaleznie od tego czy trasa czy miasto i zamula motor... odchylilem chlodnice od reszty a tam dziada i baby brakowalo tzn jeden wielki syf...ustawilem strumien myjki tak zeby blaszek nie pogiac na chlodnicy i zaczalem ja plukac...przez 15min....efekt...na trasie temp90 stopni a w miescie do 93 i wisko narazie nie slyszalne a i kop dostepny na okrąglo.... na pewno jakis problem z ukladem chlodzenia....

Opublikowano
Tak mi sie tez wydaje, ze temperatura moze byc bo wskazowka stoi zawsze pionowo, problemem jest chyba wiskoza bo po rozgrzaniu wyje prawie caly czas tak jakby sie nie wylaczala i zamula silnik, szukam jakiejkolwiek prawdopodobnej przyczyny zanim wymienie wisko ;]
Opublikowano
Tak mi sie tez wydaje, ze temperatura moze byc bo wskazowka stoi zawsze pionowo, problemem jest chyba wiskoza bo po rozgrzaniu wyje prawie caly czas tak jakby sie nie wylaczala i zamula silnik, szukam jakiejkolwiek prawdopodobnej przyczyny zanim wymienie wisko ;]

 

 

 

 

wskazowka prawie zawsze jest w pionie i dopiero po przekroczeniu chyba 110 czy 114 zaczyna sie wychylac w prawo wiec tym sie nie sugeruj tylko bierz pod uwage temperature z odblokowanego obc tam dokladnie ci pokaze kiedy sie wisko zalacza i jaka trzyma podczas jazdy temp jesli wentylator bedzie wyl podczas normalnej temp to znaczy ze wisko szwankuje a jesli przy wysokich bedzie chodzilo tzn ze jest dobre i chce schlodzic motor co jest jego normalnym obiawem poniewaz wlacza sie wtedy kiedy cieplo z chlodnicy ktore leci na wisko jest za gorace wiec wtedy trzeba poszukac dlaczego utrzymuje sie tak wysoka temp... u mnie dokladnie tak bylo i problemem byla brudna chlodnica

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

temperatura pracy diesla i benzyniaka jest inna. nieporównywalna.

 

105 st w benzyniaku to norma.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Poczytaj moje posty.

viewtopic.php?f=72&t=97470&hilit=temp+otwarcia&start=15

 

Też byłem zdziwiony że mam temp powyżej 100st. Ale jest to najbardziej normalne i nie jest złe dla silnika. Jak widzisz nie tylko my mamy temp powyżej 100st. Nie bez powodu maksymalne otwarcie termostatu jest przy 101st. Przy tych 92st on zaczyna dopiero się lekko otwierać im cieplej tym bardziej i bardziej itd.

 

Strata mocy niestety będzie przez pracujące visko które trochę jej zżera chyba że masz konkretnego muła wtedy trzeba szukać i wstępnie podłączyć pod kompa. Może być czujnik temp podający sygnał na kompa. I masa innych rzeczy.

Opublikowano
temperatura pracy diesla i benzyniaka jest inna. nieporównywalna.

 

105 st w benzyniaku to norma.

 

 

Tak wiem i macie racje z tą temperatutą na pewno tylko jesli wisko za czesto dmucha tzn cos jest z ukladem chlodzenia albo samo wisko w ostatecznosci do wumiany skoro benzyniak taką temperature toleruje.

Opublikowano
Poczytaj moje posty.

viewtopic.php?f=72&t=97470&hilit=temp+otwarcia&start=15

 

Też byłem zdziwiony że mam temp powyżej 100st. Ale jest to najbardziej normalne i nie jest złe dla silnika. Jak widzisz nie tylko my mamy temp powyżej 100st. Nie bez powodu maksymalne otwarcie termostatu jest przy 101st. Przy tych 92st on zaczyna dopiero się lekko otwierać im cieplej tym bardziej i bardziej itd.

 

Strata mocy niestety będzie przez pracujące visko które trochę jej zżera chyba że masz konkretnego muła wtedy trzeba szukać i wstępnie podłączyć pod kompa. Może być czujnik temp podający sygnał na kompa. I masa innych rzeczy.

 

 

 

nie wiedzialem ze w 2,8 dopiero otwarcie nastepuje od 92, myslalem ze to standard od 88, 89 ale niestety diesel przy 105 dostaje takiego zamula ze glowa mala ale mniejsza o niego w takim razie skoro to normalna temp to problem tkwi gdzie indziej

Opublikowano
Poczytaj moje posty.

viewtopic.php?f=72&t=97470&hilit=temp+otwarcia&start=15

 

Też byłem zdziwiony że mam temp powyżej 100st. Ale jest to najbardziej normalne i nie jest złe dla silnika. Jak widzisz nie tylko my mamy temp powyżej 100st. Nie bez powodu maksymalne otwarcie termostatu jest przy 101st. Przy tych 92st on zaczyna dopiero się lekko otwierać im cieplej tym bardziej i bardziej itd.

 

Strata mocy niestety będzie przez pracujące visko które trochę jej zżera chyba że masz konkretnego muła wtedy trzeba szukać i wstępnie podłączyć pod kompa. Może być czujnik temp podający sygnał na kompa. I masa innych rzeczy.

 

czytalem wczesniej ten post ale wiem, ze termostat sie otwiera przy 92 stopniach bo taki wlasnie kupilem i taki ma byc ;] caly problem tkwi w wiskozie, ktora sie poprostu nie rozlacza, pojezdze chwile po miescie, zatrzymam sie - nie ma przewiewu i sie zalacza - normalna sprawa, ale ruszam, jade i powinno sie rozlaczyc a wieje dalej. Jak gasze motor to temperatura idzie do ok. 107 (podczas jazdy jest 102-103) i potem spada powoli, pare minut pozniej odpalam, przygazuje lekko do 2000rpm i temperatura spada do 95 bo pompa przepcha wode czyli uklad dziala, dolny waz po dluzszej jezdzie cieplawy wiec temperatura jest chyba rzeczywiscie ok. Myslalem, ze jak wiskoza wieje to moze sie skleja od wysokiej temperatury chlodnicy, sprobuje podmienic i zobaczymy czy cos sie zmieni

Opublikowano
Visco diala na zasadzie lepkosci oleju, jest bardziej "ospale" niz wentylatore elektryczny sterowny kompem, wiec i wolniej reaguje na zmiany temp. Prosty test visco: Na zimnym jak zakrecisz reka, to zrobi ze 1-2 obroty. Na goracym zrobi 1/4 obrotu. Jesli zalaca Ci sie w dobrej chwili to mozna wstepnie uznac za sprawne.
  • Moderatorzy
Opublikowano

No tak.Ale jak wentylator chodzi to lepiej jak by nie chodził.Skoro visco nie rozpina, a temperatura jest duża to znaczy że działa dobrze.

Jeżeli dzieje się coś takiego to winna jest chłodnica.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No tak.Ale jak wentylator chodzi to lepiej jak by nie chodził.Skoro visco nie rozpina, a temperatura jest duża to znaczy że działa dobrze.

Jeżeli dzieje się coś takiego to winna jest chłodnica.

 

 

 

 

popieram kolego ....tak jak mowilem wczesniej, moim zdaniem za duza temperature trzyma podczas normalnej jazdy....powinno byc na pograniczu otwarcia i zamkniecia termostau a nie 105C przy takiej temp zawsze bedzie wisko chodzilo....stawiam na zamulona chlodnice lub zapchane blaszki chlodnicy brudem.

Opublikowano
No tak.Ale jak wentylator chodzi to lepiej jak by nie chodził.Skoro visco nie rozpina, a temperatura jest duża to znaczy że działa dobrze.

Jeżeli dzieje się coś takiego to winna jest chłodnica.

 

 

 

 

popieram kolego ....tak jak mowilem wczesniej, moim zdaniem za duza temperature trzyma podczas normalnej jazdy....powinno byc na pograniczu otwarcia i zamkniecia termostau a nie 105C przy takiej temp zawsze bedzie wisko chodzilo....stawiam na zamulona chlodnice lub zapchane blaszki chlodnicy brudem.

 

no wszystko fajnie tylko u mnie chlodnica funkiel nowka nie smigana, visco brand new a temp. jak była 105 tak jest. tyle że u mnie visco cały czas nie chodzi.

Opublikowano
moja chlodnica tez ma jakiestam paprochy i zwloki insektow ale bez przesady, przelot jest, po robocie sprawdze czy wisko sie kreci luzno ale z tego co pamietam to raczej ciezko sie obraca nawet jak jest zimne, na cieplym to nawet 1/4 obrotu nie robi... jak na zimnym bedzie ciezko krecilo to co? wymieniac? z wyborem wiskozy to tez ile osob tyle opinii, jedni polecaja behra ale, ze dosc czesto padaja, mam wisko febiego za ok. 160zl ze spiralka zamiast blaszki, wstawial ktos z was takie cos?
Opublikowano
moja chlodnica tez ma jakiestam paprochy i zwloki insektow ale bez przesady, przelot jest,

 

 

Stary rob jak chcesz nikt Ci niczego nie narzuca bo to Twoje auto a my tylko próbujemy wydedukowac Twoj problem... skąd wiesz że przelot jest? żeby to sprawdzic należałoby chlodznice wyjąć a poza tym nie widac tego na pierwszy rzut oka ponieważ chłodnica cieczy zaslonieta jest klimatyzacja a syf zbiera sie miedzy jedna a drugą chlodnicą... u mnie przelot byl dopiero wtedy gdy puscilem strumien wody... ale tak jak mowilem robisz jak uważasz

Opublikowano
No tak.Ale jak wentylator chodzi to lepiej jak by nie chodził.Skoro visco nie rozpina, a temperatura jest duża to znaczy że działa dobrze.

Jeżeli dzieje się coś takiego to winna jest chłodnica.

 

 

 

 

popieram kolego ....tak jak mowilem wczesniej, moim zdaniem za duza temperature trzyma podczas normalnej jazdy....powinno byc na pograniczu otwarcia i zamkniecia termostau a nie 105C przy takiej temp zawsze bedzie wisko chodzilo....stawiam na zamulona chlodnice lub zapchane blaszki chlodnicy brudem.

 

no wszystko fajnie tylko u mnie chlodnica funkiel nowka nie smigana, visco brand new a temp. jak była 105 tak jest. tyle że u mnie visco cały czas nie chodzi.

 

 

 

 

 

no sam juz nie mam pojecia....

Opublikowano
temperatura diesla chyba powinna byc nizsza ale wracajac do wiskozy to jak wychodzac z pracy otworzylem maske, probowalem zakrecic wiatrakiem ale jak mocno machne to idzie ok. 1/4 obrotu i staje, jak jest cieply to juz wogole opor, wymieniac?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do visco to tanie zamienniki działaja jak chcą.

Ja stawiam na wadliwe visco.

 

Jakie masz visco?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
z tego co widze to chyba jest behr oryginalny z blaszka, kolezka pracuje w focie i za ok. 160zl mam febiego ale chyba z taka spiralka zamiast blaszki i nie wiem czy to dobry pomysl brac cos takiego czy lepiej sachsa albo wlasnie behra. w febim pewnie bedzie jakies dziwadlo bo w ich pudelkach to jest loteria, sachs z tego co pamietam to kolo 250zl.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.