Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z BMW e34 525tds touring. Wskazówka od temperatury idzie powoli na maksa. Węże są zimne. Termostat jest nowy (Wahlera). Układ został odpowietrzony. Wiatrak się nie włącza, bo chłodnica jest zimna. Czy może to być wina uszkodzonej pompy wody?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Urwany wirnik pompy wody.
Opublikowano
Odkręć nakrętkę w zbiorniku płynu chłodzącego , odpal autko. Po odpaleniu jak zajrzyj czy leje się płyn. Jak nie to masz posadzoną pompę wody.
Opublikowano

Obym nie musiał wymieniać tej głowicy. Jechałem już tak z Trzebnicy do Wrocławia i po Wrocławiu dużo jeździłem. Teraz auto stoi u mechanika, który wymienia pompę.

 

Pompa wymieniona. Temperatura wynosi max 90 stopni. Zobaczymy na dłuższych odcinkach.

Dziękuję za pomoc i odpowiedzi wszystkim zainteresowanym tematem forumowiczom.

Opublikowano
Jak widać TDS to bardzo wytrzymałe silniki tylko są niedoceniane :) Ale miałeś wielkie szczęście że nic się nie stało bo alu nie lubi temperatur a Ty miałeś już grubo ponad 110st. Ja bym wtedy na Twóim miejscu nie jeździł dalej :)
Opublikowano

Witam ponownie.

Jeszcze raz z problemem układu chłodzenia...

Otóż- przejechałem kawałek i wskazówka podeszła mi na max. Nawet przy włączeniu nawiewu na 4- wskazówka ani drgnęła. Żeby nie uszkodzić głowicy zgasiłem silnik. Dałem kluczyk w pozycję "zapłon" i wskazówka pokazała mi nad zimnym (dużo nie przejechałem), otworzyłem maskę i pomacałem węże-oba były w miarę zimne (spokojnie mogłem złapać za wąż i trzymać) po odpaleniu wskazówka znowu podeszła na max. Wróciłem tak do domu (daleko nie było), wskazówka cały czas na maksie, po zgaszeniu silnika dałem kluczyk w pozycji "zapłon" i wskazówka pokazywała nad zimnym. Po odpaleniu wskazówka podeszła na środek i wahała się nad środkiem potem wróciła na środek itd. Po chwili wskazówka poszła na max. Czy możliwe, że jest to uszkodzony czujnik temperatury? Gdzie on się znajduje?

Opublikowano
Czujnik temperatury masz w głowicy pod świecami żarowymi na zegary jak dobrze pamiętam idzie sygnał z czujnika drugiego od szyby.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może chłodnica zatkana,od dawna masz to auto?Jak szybko wskazówka idzie na max?Podjedz na diagnostyke to Ci sprawdzą czy masz spaliny w płynie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Kurczę... Oby to nie była zatkana chłodnica :( Auto mam od ok. tygodnia. Czy uszkodzona chłodnica może być powodem takiego zachowania wskazówki? Oba węże są zimne- wchodzący do chłodnicy i z niej wychodzący. Poza tym po zgaszeniu silnika i włączeniu kluczyka w pozycję "zapłon" pojawia się prawdziwa temperatura silnika, a po odpaleniu wskazówka zaczyna świrować.
Opublikowano
Wydawało mi się, że jest to wina czujnika, ale wtedy by cały czas źle wskazywał a nie tylko po odpaleniu silnika. Ma ktoś jakieś pomysły?
Opublikowano
A pompa na pewno sprawna jak , na odpalonym silniku leci ciurkiem płyn do zbiorniczka ? Chłodnicę sprawdzisz bardzo prosto , zdejmij oba węże z chłodnicy i dmuchnij w którykolwiek koniec , jak nie zatkana to nie powinieneś czuć większego oporu. Sprawdź wtyczki przy zegarach może być luźna. Dla pewności jak masz możliwość to podmień zegary , czasami też potrafią się zepsuć. Dla pewności sprawdź wtyk od czujnika czy porządnie siedzi ( okrągła wtyczka). Wiem , że termostat masz nowy ale na wszelki wypadek wrzuć go do gorącej wody i sprawdź czy działa jak należy ( nowy nie zawsze znaczy sprawny). Ale zacznij od sprawdzenia wtyków czujnika i zegarów.
Opublikowano
Nie mogłem znaleźć ani 1 czujnika temperatury... Szukam cały czas w internecie jakiegoś zdjęcia z miejscem, gdzie znajduje się ten czujnik. Wyczytałem, że znajduję się w okolicach termostatu (jeszcze tam później poszukam).Zegary chcę wyjąć, sprawdzę te styki a przy okazji postaram się naprawić licznik cyfrowy od przebiegu tylko boję się odkręcać kierownicę, a bardziej boję się o poduszkę, która w niej siedzi. Da się jakoś wyjąć zegary bez odkręcania kierownicy?
Opublikowano
Szukam tego tematu z wariującą temperaturą i nie mogę znaleźć. Dałbyś radę wysłać mi link do tematu?
Opublikowano
Licznik wychodzi bez demontaży kierownicy, ale chyba tylko wtedy kiedy nie ma poduszki. Odkręcaj na odpiętym aku to nie powinien wyskoczyć błąd podukszi, a jeśli wyskoczy to kasuje się go bidajże przez zwarcie 17 pinu w złączu diag. z masą.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
Już dałem radę wyjąć zegary. Nie wykręcałem kierownicy. Przeciągnąłem ją maksymalnie "do siebie" i wyjąłem najpierw szybkę a później część elektroniczną :) Wtyczki wyglądały jak nowe. Docisnąłem je do zegarów. Zostaje kwestia czujników. Jutro pojadę do mechanika, który pokaże mi gdzie są te czujniki a może i nawet przeczyści styki.
Opublikowano
Jeździłem sobie cały dzień dzisiaj najpierw było jak wcześniej a później po odpaleniu zaczęła wskazówka pokazywać równy pion (tak jak ma być). Tak do tej pory. Byłem poza miastem, również równy pion. Chłodzenie również się włączało. Na zewnątrz było +30 stopni. Oby tak zostało (chodzi o wskazywanie temperatury na zegarach). Pozdrawiam wszystkich i dziękuję próbującym mi pomóc forumowiczom.
Opublikowano
Jeśli wychodziła po za pion wskazówka to zgaś silnik i pooooowoli odkręcaj korek od zbiornika płynu i sprawdź czy się gotuje czy nie. Tylko rób to ostrożnie by się nie poparzyć bo płyn może wyrzucić. Szybko wskazówka tańczy czy robi to powoli?
Opublikowano (edytowane)

To jest na pewno wina czujnika. Ponieważ czasami miałem tak, że gdy była wskazówka w pionie to nagle w ciągu 1 sekundy wskoczyła na sam koniec. Zgasiłem, odpaliłem jeszcze raz silnik i było już w porządku. Myślę, że przeczyszczenie styków na pewno naprawi tą "usterkę".

 

Jednak najczęściej to miałem tak, że w ciągu ok.5 minut od odpalenia po całej nocy wskazówka była już na samym końcu. Po zgaszeniu i przekręceniu w pozycję "zapłon" wskazówka pokazywała dobrze (że silnik jest jeszcze zimny i nie ma nawet 30 stopni).

Edytowane przez kamil244
Opublikowano
Czyli czujnik bądź stacyjka. Trzeba było od razu mówić że wskazówka tańczy od pionu do czerwonego praktycznie w sekunde :) Ale szybko to napraw bo jest sezon letni i jeśli naprawdę zacznie się grzać to nie będziesz wiedział kiedy to się stanie.
Opublikowano

Teraz wskazówka pokazuje już dobrze. Stoi w pionie jak po vitasteronie :) Na wszelki wypadek przeczyszczę jeszcze te styki na czujnikach.

 

Dlaczego uważasz, że może to być wina stacyjki?

Opublikowano
Po przeczyszczeniu styków na czujniku wskazówka pokazuje już prawidłowo. Minimalnie pod połową. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.