Skocz do zawartości

Cieknie olej ze skrzyni biegow przy drazku. 520i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam E39 z pierwszej polowy 1997, 520i, silnik M52. Zlikwidowalem juz wycieki z pod pokrywy klawiatury oraz ze wspomagania. Pozostal mi wyciek ze skrzyni biegow.

Cieknie w miejscu gdzie drazek zmiany biegow wchodzi do skrzyni (nad walem).

to znaczy Element nr 7 :

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=25_0009&hg=25&fg=05&lang=pl

 

Wchodzi do skrzyni poprzez pierscien uszczelniajacy, elelment nr 14( jesli sie nie myle):

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=23_0234&hg=23&fg=15&lang=pl

 

Jak sie domyslam winowajca jest owy pierscien uszczelniajacy z drugiego obrazka. I wlasnie po malu przymierzam sie do jego wymiany.

I tutaj pytanie czy uda mi sie go wymienic bez wyciagania skrzyni? Jesli tak to prosze o wskazowki, jesli ktos juz to robil, albo nawet wyciagal skrzynie to za pewne musial wyciagnac z niej drazek. Jaka jest kolejnosc? oraz wszystkie inne rady mile widziane.

W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
Opublikowano

wymieniałem ten pierscien uszczelniający

skrzyni nie trzeba ściągać wystarczy wyciągnać zabezpieczenie nr. 10 z

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=25_0009&hg=25&fg=05&lang=pl

przedtem trzeba zsunąć nr.8

polecam kupić w serwisie aso dodatkowo takie elementy jak nr.5,6 i inne z obrazka

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/l/q/0.png

poprawia to precyzyjność wybierania

Opublikowano (edytowane)

Super ze znalazl sie ktos kto juz to robil. Powiedz mi jeszcze Marcinie, jesli pamietasz, czy element nr 10 wyciaga sie od dolu podwazajac plaskim srubokretem lub ciagnac szczypcami, czy tez trzeba popchnac od gory jakos w dol? A po jego wyciagnieciu drazek wyjdzie ze skrzyni po prostu czy trzeba jakos przekrecic, szarpnac?

A jak juz wyjdzie drazek to pierscien uszczelniajacy bedzie jak na dloni rozumiem :D ?

Edytowane przez starter
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
Opublikowano

Witam kolegów,

w moim 523i z 96r. mam podobny problem choć wyciek oleju jest bardzo delikatny ale mimo wszystko widoczny, do tego chciałbym zredukować luzy na drążku kierowniczym nie są one duże ale jednak. Jak już będę wymieniał podane przez was elementy i będę grzebał przy drążku chciałbym też pozbyć się luzów. Mam nadzieję że nie ma znaczącej różnicy miedzy moją skrzynią a tą z 520i, o ile w ogóle jakaś jest. Z góry dzięki za wszystkie rady.

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Wiec ja juz jestem po wymianie, szkoda ze kolega marcinbig123 nie udzielil kilku dodatkowych wskazowek, poniewaz jesli wymienial ten simmering to wie ze nie latwo go bylo wydostac :). ( Ale i tak dzieki za te rady ktore dal :) )Takze kolego maikus86 kilka informacji o ktorych chcialbym wiedziec przed wymiana, a nie wiedzialem :(.

 

Po pierwsze bedziesz misial poświęcić maly plaski wkretak, moj mial srednice 2,5mm. Jesli nie masz to sobie kup. Bedziesz musial z niego zrobic narzedzie do wyciagniecia pierscienia uszczelniajacego (chyba ze takie posiadasz) . Mianowicie, obcinasz koncowke i zaginasz ostatnie 5mm o 90stopni, albo troszke wiecej, w efekcie masz srubokret z haczykiem na koncu. I lepiej aby nie byl to jakis najtansz srubokret(te tanie szybko pekaja) bo jak ci peknie przy probie wyciagania, i koncowka zostanie w skrzyni to w ogole nawet nie chce myslec co to by bylo :).

Generalnie to do momentu wyjecia simeringu jest latwo. Zabecpieczenie nr 8 trzeba podwazyc i zdjac rowniez malym wkretakiem, nastepnie od gory wciskasz w dol sworzen nr 10 i u dolu wyciagasz, tam jest malo miejsca wiec uzylem do wypchniecia sredniej wielkosci sruby a od dolu wyciagnalem obcazkami gdy juz sie pokazal.

 

Z racji iz nasz simmering ma zewnetrzrzny pierscien metalowy i to w dodatku z malymi rowkami, to siedzi tam bardzo solidnie ale cala reszta jest z gumy ( nie liczac sprezynki w srodku). Mniej wiecej na srodku grubosci pierscienia robisz dziure innym malym wkretakiem, w ta dziure wkladasz zrobione wczesniej narzedzie i wyciagasz simering. Zanim zrobilem sobie ten wyciagacz to kupe czasu probowalem wyciagnac to dziadostwo na rozne sposoby i nie dalo rady za cholere, a z narzedziem jakies 20minut sie bawilem ale sie udalo, aha i zalatw sobie dobra lampe (jakas taka mala zebys mogl tam wcisnac, bo duzo miejsca tam nie ma). Zrobionym haczykiem radze dzialac tak jak gdyby dzwignia, bo na szarpaka nie dalem rady.

 

Nastepnie z zamontowaniem nowego simmeringu mialem problem, bo reka go tam nie wsadzisz, a srubokretem uszkodzisz. U mnie sprawdzil sie klucz nasadkowy do swiec, mial srednice dokladnie jak metalowy pierscien simmeringu a z racji ze nasadka jest dluga to ciegno (drazek wystajacy ze skrzyni z jabluszkiem na koncu) weszlo w nasadke calkiem. Wciaskasz drazek wystajacy ze skrzyni do srodka ile sie da (zeby jak najmniej wystawal) nakladasz simmering, przykladasz nasadke i bum o tylu w nasadke mlotkiem, tylko z wyczuciem. U mnie wskoczylo od razu.

 

Skladasz wszystko tak jak bylo i zapominasz ze cos cieklo :).

 

Szczerze to spedzilem pol dnia przy tym, ale teraz juz jest sposob :) zrobilbym to w niecala godzine mysle.

 

Mam nadzieje ze wyczerpujace opisalem sprawe :D .

 

Powodzenia i daj znac jak Ci poszlo.

Edytowane przez starter
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
Opublikowano

dzięki kolego za tak wyczerpujący opis a czy o niczym nie zapomniałeś okaże się jak zacznę :) skoro Ty się męczyłeś pół dnia to ja sobie zostawię to na sobotę, profilaktycznie żeby mnie nie zaskoczył brak czasu. Dam znać jak było. Szkoda że nie mam żadnych info jak zlikwidować te luzy na drążku, ale jeszcze poszukam...

 

pozdro

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
I co mikus86? Wymieniles ? Jak poszlo?
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
Opublikowano
Poszło dobrze, jak Ty musiałem też poświęcić parę narzędzi na szczęście ocalały po wymianie może się do czegoś jeszcze przydają. Nie wiedziałem że jest tam aż tak mało miejsca ale jakoś ostrożnie po paru próbach udało się. Maiłem większy problem ze sworzniem nr 10 poza tym jak na moje zdolności wymianę uważam za udaną Jeszcze raz dzięki za wszystkie cenne wskazówki. Następnym odważnym do usuwania wycieku skrzyni życzę powodzenia i cierpliwości przede wszystkim.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
:cool2:
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Walu nie wyciagalem.
W tej szarej codzienności zdarzają się rzeczy, chwile i miejsca, dla których życie nabiera koloru.........zdecydowanie pasja jest motywem przewodnim tej historii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.