Skocz do zawartości

Kiedy przeglądy??


Warszawiak86

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie mam zagwostke w temacie serwisowania.

Jak to jest z serwisowaniem auta według komputera? Z informacji w ASO dowiedziałem sie że mam słuchać sie komputera i wtedy przyjezdzać z określonymi wymianami do serwisu. Jednak właśnie mija rocznica od kupienia mojego autka a według komputera następny przegląd mam zrobić za 26000km!

Ja autkiem zrobiłem przez rok równo 24 000 wiec wychodzi na to że miałem wbity jakiś duży przegląd po 50000 km, czy to jest możliwe???

Takie rzeczy jak wymiana oleju(3000) czy klocków(11000) komputer pokazuje rozsądnie ale z tym dużym przeglądem to jestem zdziwiony i nie wiem co zrobić, czy robić przeglądy według własnego harmonogramu np. co 30000km czy słuchać sie kompa, jak wy robicie??

 

sorki jeśli już gdzieś taki temat jest ale ja nie znalazłem, pokój :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trzymam sie komputera jesli chodzi o sprawy serwisowe - hamulce olej itd.

Jesli chodzi o przeglady i inne rzeczy staram sie zawsze podpytac mechanika ,czy nic nie widzi podejrzanego.

 

PS. Moim zdaniem za duzo sie przejmujesz autem - w koncu nie po to kupiles BMW aby je naprawiac, ale po to aby nim jezdzic - wiec jezdzij az cos sie zacznie dziac :8)

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec jezdzij az cos sie zacznie dziac :8)

 

Bardzo rozsądna wskazówka

 

 

Co ma na myśli mówiąc przegląd ? Chodzi ci o przegląd techniczny czy co, skoro olej każe wymienić za 3 tys.km to jedz wymień olej i filtry, jeśli klocki to wymieniasz klocki, jeśli płyn hamulcowy to wymieniasz płyn hamulcowy.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trzymam sie komputera jesli chodzi o sprawy serwisowe - hamulce olej itd.

Jesli chodzi o przeglady i inne rzeczy staram sie zawsze podpytac mechanika ,czy nic nie widzi podejrzanego.

 

PS. Moim zdaniem za duzo sie przejmujesz autem - w koncu nie po to kupiles BMW aby je naprawiac, ale po to aby nim jezdzic - wiec jezdzij az cos sie zacznie dziac :8)

 

życzę powodzenia z autem jak zmieniasz wszystko według wskazań: olej po ok. 35 tyś filtr powietrza po 50 tyś

Olej po tych 30-35 tyś wygląda jak smoła i na pewno nie trzyma prawie żadnych właściwości. Nawet w serwisach zalecają że max to 20-25 tyś na long lifie. Filtr powietrza też po przelocie 50kkm potrafi być nieźle zasyfiony co szczególnie przy autach turbodoładowanych przyspiesza zużycie turbo

 

Ja filtr powietrza i paliwa wymieniam przy każdej wymianie oleju co ok 20tyś, filtr przeciwpyłkowy co rok, płyn hamulcowy i chłodziwo co dwa lata, klocki i tarcze wg. wskazań. Inne rzeczy jak zaczną pukać lub stukać:)

 

Ja autkiem zrobiłem przez rok równo 24 000 wiec wychodzi na to że miałem wbity jakiś duży przegląd po 50000 km, czy to jest możliwe???

co do tego serwisu za 26000 tyś, tak widocznie ci wypada jakiś ogólny który trzeba zrobić. Pewnie będzie on polegać na sprawdzeniu zawieszenia, zbieżności, obejrzenia auta z zewnątrz jak i pod spodem czy coś się nie poci czy cieknie. Nie jest to żadna tykająca bomba, że za 26tyś skończy się auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi tutaj o badanie techniczne ale ogólnie o przegląd( wymiana filtrów itp.) auta mimo, że jest to młode auto to przegląd ogólny co 50000km moim zdaniem to troche dużo i nie zgadzam sie ze zdaniem żeby jezdzic aż coś sie zacznie dziać no ale to już kwestia podejscia do użytkowania samochodu.

 

W sumie macie pewnie racje nie potrzebnie sie tak cisnieniuje z tym wszystkim no ale przezorny zawsze ubezpieczony hehe :cool2: myśle, że jednak przy przelocie ok 25000km rocznie filtry i tak warto wymienic, a nie czekać tylko co wybije komp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pamiętajcie, że te wskazania komputerowe są po to aby w okresie gwarancji przyjechać jak najmniej razy oraz po gwarancji autko straciło sprawność z powodu... za rzadkiego serwisowania ;)

30 tyś na oleju to KAŻDY powie że to glupota, nieważne czy w 318d czy w innym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji auta znalazłem takie oto zestawienie czynności serwisowych (gdy miną okreslone terminy przeglądów):

Gdy zaświeci:

 

1.Olej silnikowy

-wymiana oleju silnikowego i filtra

-hamulec ręczny sprawdzenie działania

-klima manualna lub automatyczna: wymienić filtr za dodatkową opłatą

-przy każdej 2 wymianie oleju za dodatkową opłatą wymiana świec zapłonowych

-przy każdej 3 wymianie oleju wymiana wkładu filtra powietrza

-przy każdej 3 wymianie oleju wymiana filtra paliwa

 

2.Hamulce z przodu

-wymiana klocków, czyszczenie kanałów hamulcowych

-kontrola powierzchni i grubośi tarcz i wrazie czego wymiana

 

3.Hamulce z tyłu

-wymiana klocków i czyszczenie kanałów hamulcowych

-kontrola powierzchni i grubosci tarcz i możliwa wymiana

-kontrola hamulca ręcznego, grubosci okładzin hamulcowych

 

4.Płyn hamulcowy

-wymiana płynu

 

5.Ostatnia jest kontrola całkowita samochodu, tutaj w skład wchodzi dużo rzeczy podwozie, akumulator, opony, zbiornik oleju itp itd.

 

Oczywiście to zestawienie według ASO BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze robię wszystko z zaleceniami kompa i nie jest to na pewno 30 tys.km . Komputer sam liczy i wypada to średnio ok 24tys. km.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

życzę powodzenia z autem jak zmieniasz wszystko według wskazań: olej po ok. 35 tyś filtr powietrza po 50 tyś

Sprawdz co ile zmienial poprzedni wlasciciel :lol:

 

Olej po tych 30-35 tyś wygląda jak smoła i na pewno nie trzyma prawie żadnych właściwości. Nawet w serwisach zalecają że max to 20-25 tyś na long lifie. Filtr powietrza też po przelocie 50kkm potrafi być nieźle zasyfiony co szczególnie przy autach turbodoładowanych przyspiesza zużycie turbo

 

:duh: Kolego olej po 1000 km wyglada jak smola :shock: . Ale jak chcesz - twoja kasa. Dla mnie jak producent podaje, ze nie narazajac na uszkodzenia silnika auto powinno zrobic na jednym oleju 30 kkm czemu nie. Dla nie to tylko wygoda. A jak ktos zmienia LL co 15-20 kkm to sie nazywa PEDANCJA , albo " pelno w gaciach" :wink:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

życzę powodzenia z autem jak zmieniasz wszystko według wskazań: olej po ok. 35 tyś filtr powietrza po 50 tyś

Sprawdz co ile zmienial poprzedni wlasciciel :lol:

 

Olej po tych 30-35 tyś wygląda jak smoła i na pewno nie trzyma prawie żadnych właściwości. Nawet w serwisach zalecają że max to 20-25 tyś na long lifie. Filtr powietrza też po przelocie 50kkm potrafi być nieźle zasyfiony co szczególnie przy autach turbodoładowanych przyspiesza zużycie turbo

 

:duh: Kolego olej po 1000 km wyglada jak smola :shock: . Ale jak chcesz - twoja kasa. Dla mnie jak producent podaje, ze nie narazajac na uszkodzenia silnika auto powinno zrobic na jednym oleju 30 kkm czemu nie. Dla nie to tylko wygoda. A jak ktos zmienia LL co 15-20 kkm to sie nazywa PEDANCJA , albo " pelno w gaciach" :wink:

 

Poprzedni właściciel wymieniał olej co 16 tys km. (taki przebieg robił w 2 lata)

 

Zgadza się olej po 1tyś km w dieslu jest już czarny. Ale bardziej chodzi o jego parametrty, lepkość, gęstość właściwości smarne

A olej spuszczany po 30tyś to jakaś gęsta maź w ogóle go nie przypominająca.

Ja olej ostatnio wymieniłem po kolejnych 19tyś od poprzedniej wymiany, a komp mi pokazywał jeszcze jakieś 16-17tyś.

Każdy ma swój rozum i niech wymienia jak chce.

Producentowi nie zależy, żeby twoje auto bez problemu robiło 300tyś. km tylko żeby się gwarancja skończyła i niech się psuje. A dwa lata auto wytrzyma tą wymianę oleju co 35 tyś (byle tylko był) i wymianę filtra paliwa i powietrza co 3 wymianę czyli ok 100k km.

I nie pisz o przedłużeniu gwarancji bo to jest lipa, zwykły chwyt marketingowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nein! Nicht du wymienianen olejen zum 30 tajzynt kilometer! (cholera, szkoda że w liceum olałem niemiecki...)

 

Wygoda wygodą, ale rozsądek?

Przeglądy olejowe (czyli wymiana) powinno się robić raz na 15 goóóra 20 tyś km. W niektórych autach zaleca się wymiane oleju co 5 tyś km!

ja osobiście zmieniam co 10-15 tyś, koleś co pracował w serwisie X lat, mówił mi że te long lajfy w BMW to największa marketingowa ściema jaką poznał świat, tak jak kacpercio napisał, po pewnym czasie olej traci swoje właściwości i po prostu gorzej działa. na NOWYM silniku tego nie zauważysz, ale jak nie jesteś bogatym niemcem co zmienia autko co 3 lata na NOWE to nie polecam praktyki zmian oleju co 30 tyś km, jest większe prawdopodobieństwo że silnik ulegnie poważnej awarii.

 

Ja tam wole raz na te 4 miesiące wydać te 700 pln i mieć z głowy, majątek to nie jest, a głowa spokojna :)

w 320d olej wymieniałem co 20 tyś, czyli 2 razy bo miałem go dokładnie rok :) nowy właściciel do tej pory cieszy się autkiem, a na liczniku już grubo ponad 200 tyś....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie słychać o awariach przez niewymienianie oleju. Skoro chcecie być mądrzejsi od producenta to możecie sobie wymieniać co 10 tys.km, ale nie każcie tego robić innym. Wg mnie olej na 20 - 25 tys. to spokojnie starcza w międzyczasie dolewasz jakiś 1l, więc nie ma tragedii. Filtr powietrza ja wymieniam za każdym razem. Paliwa co 2 wymianę oleju, kabinowy co 6 miesięcy.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie słychać o awariach przez niewymienianie oleju. Skoro chcecie być mądrzejsi od producenta to możecie sobie wymieniać co 10 tys.km, ale nie każcie tego robić innym. Wg mnie olej na 20 - 25 tys. to spokojnie starcza w międzyczasie dolewasz jakiś 1l, więc nie ma tragedii. Filtr powietrza ja wymieniam za każdym razem. Paliwa co 2 wymianę oleju, kabinowy co 6 miesięcy.

 

Pzdr

 

Nikt ci nie każe wymieniać.

Rozmawiałem z kilkoma mechanikami z ASO w tym z mistrzami i powiedzieli, że olej powinno wymieniać się max po 20 tyś.

Skoro wymieniasz wszystko zgodnie z zaleceniami to czemu wymieniasz filtr powietrza co każdą zmianę a nie co 3 jak zaleca producent?

Long lifie i wydłużenie okresów między przeglądowych do 30-50 tyś w przypadku niektórych marek to ściema, marketing żeby przyciągnąć ludzi niskimi kosztami eksploatacji.

Wydać w przypadku BMW co 20tyś. te 1k pln to chyba nie jest majątek (serwisowanie poza aso). Ale niech każdy robi jak uważa. Ja swoje serwisuje co 20tyś i wymieniam wszystkie filtry przy okazji, ostatnio przy 50tyś również założyłem nową odmę i tak ma być w przypadku mojego auta.

Ponadto w filtrze paliwa potrafi zebrać się woda i inny syf z paliwa więc również warto go wymienić przynajmniej raz na rok (warto przed zimą).

Zasyfiony filtr powietrza jest często przyczyną uszkodzeń turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie słychać o awariach przez niewymienianie oleju. Skoro chcecie być mądrzejsi od producenta to możecie sobie wymieniać co 10 tys.km, ale nie każcie tego robić innym. Wg mnie olej na 20 - 25 tys. to spokojnie starcza w międzyczasie dolewasz jakiś 1l, więc nie ma tragedii. Filtr powietrza ja wymieniam za każdym razem. Paliwa co 2 wymianę oleju, kabinowy co 6 miesięcy.

 

Pzdr

 

Celem producenta jest generowanie jak największych zysków i gdyby producent zalecał zmianę oleju co 15 tyś, to musiał by to uwzględnić w swoim pakiecie gwarancyjnym (w tym BMW Service premium/ultimate itp...) a wtedy jego koszt prawdopodobnie był by x2, bo gdyby został w tej cenie to przestał by być opłacalny dla producenta. Producent ma w nosie Ciebie i Twoje auto, liczy się zysk z Ciebie jako klienta kupującego nowego auto, oraz kolejnych, ktorzy poniosą koszty utrzymania samochodu używanego....

 

Inny przykład, klocki też wymieniasz jak komputer pokaże? Czy jak hamuje już blaszką a komputer wskazuje 3 tyś to jeszcze śmigasz? :)

Stan klocków możesz zobaczyć na bieżąco, oleju - niestety nie.

 

Jeszcze inna sprawa. Wymiana oleju w skrzyni biegów:

- BMW: nie wymieniać :)

- ZF (producent skrzyni) - wymieniać raz na 160 tyś.

 

Kogo posłuchasz?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danke Szun :)

 

Po prostu nie dajcie się nabrać na chwyty marketingowe, w postaci rzadkiego i taniego serwisu,

wiadomo, prędzej czy później wszystko padnie, nawet super zadbane autko ale ten moment można odwlec:)

zobaczcie u mnie, prawie 175 tyś przelotu, jedne turbo, jedne wtryski... lepiej niż w niejednym dieslu a przecież mam sportowe autko od 5k km zchipowane...

 

...aczkolwiek na ewentualne awarie jestem gotowy - kiedyś w końcu padnie, jednak bardzo bym chciał aby do 200-230 tyś km było wszystko tak samo jak teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.