Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z "trójką" mianowicie autko na niskich obrotach bardzo słabo przyspiesza a gdy włącza się turbo czuć różnice lecz auto nie przyspiesza równomiernie. czasem ze zdarza ze jest dobrze, dodam że auto nie kopci. Co może być tego przyczyną proszę o pomoc, pozdrawiam
  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
tak turbo załącza się w granicy 1700 gdzies miedzy 2500 3000 czuć delikatne przymieranie turbo auto na niskich obrotach zupełnie nie przyspiesza
Opublikowano
Pierwsze co to na komputer... a jak nic nie wyjdzie trzeba będzie szukać dalej.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano
tak turbo załącza się w granicy 1700 gdzies miedzy 2500 3000 czuć delikatne przymieranie turbo auto na niskich obrotach zupełnie nie przyspiesza

 

Przepływomierz z końcówką 314 jest winny, lub nieprzeprogramowany sterownik silnika jak posiadasz już nowy przepływomierz. Poczytaj o przepływomierzu z końcówką 314 w 320D i będziesz wiedział co trzeba robić.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jednak okazało sie ze parametry na komputerze przepływomierza są prawidłowe mechanik nie wie co może być nie tak..
Opublikowano

Kolego, a jakim programem mechanik sprawdził Ci ten przepływomierz? Bo jeśli jakimś uniwersalnym komputerkiem, to nie ma szans tego wykryć. Nawet INPA nie daje rady sprawdzić, kiedy przepływomierz przekłamuje. Zazwyczaj przekłamuje na wysokich obrotach, a poprawne sprawdzenie działania przepływomierza powinno wyglądać tak:

 

 

I ma zostać przeprowadzone tylko programem DIS, reszta programów nie wykryje przekłamywania, które występuje tylko na wysokich obrotach jak widzisz na filmie. Zresztą objawy masz książkowe, jeśli jeszcze na dodatek przepływomierz ma końcówkę 314, to w ciemno stawiam, że przepływka jest winna.

Opublikowano
Bosch, końcówka numeru 527. Jak kupisz zamiennik to moze nie dzialac za dobrze. Koło 400zł plus potem ewentualna adaptacja albo od kogoś z forum albo w jakims warsztacie koło 100-200zł.
szukam
Opublikowano
Rozumiem ze lepiej nie inwestować w tańsze zamienniki lepszej jakości nie myślę tu o przepływkach za 150pln tylko za jakies 200-300 pln bo bosch około 450pln
Opublikowano

panowie ja się dołączę, skoro nowa przepływka czyli bosch o numerze 0 928 400 527 będzie się różnić od starej przepływki bosch o numerze 0 928 400 314 jedynie obudową (bo środek jest ten sam, a obudowa na kratce ma np dodatkowe kółko, zresztą wiecie o co chodzi), to wynika z tego, ze adaptację robi się tylko ze względu na obudowę?

 

i co wy na to, żeby zamiast całej przeplywki, dać tylko nowy, środkowy wkład od nowej przepływki, a starą obudowę zostawic? uniknelibysmy wówczas koniecznosci robienia adaptacji?

Opublikowano (edytowane)
Okazało się kąt padania wtrysków wynosi -1.5 mechanik czegoś takiego jeszcze nie widział :/ dziwił się że i tak sobie dobrze radzi, być może pompa wtryskowa była naprawiana i nie skalibrowana dodatkowo komputer wskazywał EGR i własnie od tego zacznie zacznie się naprawa wyczyszczenie EGR Kolektora ssącego i ustawienia kąta padania wtrysków. Miejmy nadzieje ze to wystarczy, przepływka tez się czasem włączała ma swoja dobra na stanie podpiąć i sprawdzić, ale to już w kolejnym etapie :) Edytowane przez adi155k
Opublikowano
przy ok.90*C kat wtrysku wynosi wlasnie -1.5.Wiec masz ok.A czym sprawdzał ze się tak zdziwił ? bo w inpa i dis masz pokazany kąt oczekiwany i zmierzony.
Opublikowano
Okazało się kąt padanie wtrysków wynosi -1.5 mechanik czegoś takiego jeszcze nie widział :/ dziwił się że i tak sobie dobrze radzi, być może pompa wtryskowa była naprawiana i nie skalibrowana dodatkowo komputer wskazywał EGR i wlasnie od tego zacznie zacznie się naprawa wyczyszczenie EGR Kolektora ssącego i ustawienia kąta padania wtrysków. Miejmy nadzieje ze to wystarczy, przepływka tez się czasem włączała ma swoja dobra na stanie podpiąć i sprawdzić, ale to już w kolejnym etapie :)

To jest kolego kąt dynamiczny który sie zmienia wraz z praca tloka przestawiacza... Kąt statyczny to co innego....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Sprawdzał w inpa to nie wiem wiec już sam nie wiem wiec co polecacie ? na wolnych wychodziło właśnie ~ -1.5 moze od kolektora EGR-a i przepływki powinien zacząć ?
Opublikowano
powiedział za wszystko 350 nie wiem czy w tym wypadku nie lepiej mówić o naciągnięciu niż o niewiedzy mechanika który mógłby narobić kłopotu i przestawieniu kąta wtrysku z dobrego na zly :)
Opublikowano
Mówił coś o 2 lub 4 i spotkał się że było nie prawidłowe zero ale z -1.5 jeszcze do czynienia nie miał. Dziwił się ze auto w ogóle zapala
Opublikowano
no dobra ale jak pisalem wczesniej inpa ma pokazany kąt zmierzony i oczekiwany wiec wystarczy tylko porownac.Gość nie ma do końca pojęcia i może narobić tylko szkód
Opublikowano
no dobrze, a czy mógł by ktoś wytłumaczyć laikowi w jaki sposób przekazać mechanikowi że nie ma racji i udać chodź trochę zorientowanego? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.