Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Może już ktoś to miał? bmw e39 530d 2002 rok. Po przekręceniu kluczyka w pozycję zero auto nadal chodzi przez jakieś 3 sekundy. Pomocy. Może ktoś już miał taki problem? Dziękuję za odpowiedzi

Opublikowano
Ja miałem coś podobnego w transicie. Winna była kostka przy stacyjce. Na kompie z tym byłes?
Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Opublikowano

Też w poprzednim aucie miałem podobny problem i był to padnięty elektrozawór w pompie wtryskowej.

Ale jako,że tu nie ma pompy to ciężko stwierdzić. Ale ja bym szukał przyczyny właśnie gdzieś w tych okolicach...

Opublikowano

jakto nie ma pompy?:) jest pompa wtryskowa.

Tam zapewne byla pompa rotacyjna, tu jest pompa CR

 

BTW, po przekreceniu kluczyka na 0, wtryski nie mają prawa pracowac. Samozapłon?

Jak dasz kluczyk na zero, to swiatelka na desce gasną, czy tez dopiero po 3sek?

Opublikowano
jakto nie ma pompy?:) jest pompa wtryskowa.

Tam zapewne byla pompa rotacyjna, tu jest pompa CR

 

BTW, po przekreceniu kluczyka na 0, wtryski nie mają prawa pracowac. Samozapłon?

Jak dasz kluczyk na zero, to swiatelka na desce gasną, czy tez dopiero po 3sek?

 

Jak dam na zero to wszystko gaśnie nawet światła dzienne , a auto dalej chodzi. Dodam że nie jest tak za każdym razem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

CR nie ma żadnego elektrozaworu na pompie do gaszenia.

Silnik gaśnie, bo odcina prąd na wtryskach i przestają podawać paliwo.

Sądzę że mogą lekko podlewać wtryski, i po odcięciu zasilania resztki paliwa lecą jeszcze w silnik, stąd to opóźnienie w gaśnięciu, ale to tylko moja teoria, wcale tak być nie musi.

Opublikowano
Więc tak, oleju nie ma w kolektorze (sprawdzałem przez przepustnicę z przodu). Auto normalnie śmiga, nie kopci. Może to być też przez złe paliwo? Tankuję zawsze na shellu ale ostatnio nie miałem możliwości i zatankowałem na pierwszej lepszej. Przed tym tankowaniem wszystko było ok. Dziś zaleję shella i zobaczymy co będzie dalej. Może jeszcze jakieś wskazówki?
Opublikowano

jeszcze mi przychodzi walniety sterownik ECU do glowy...

Jakby troche podlewały wtryski na pewno bys widzial chmurki za sobą. Nawet przy odpaleniu by puszczała czarnego bąka dość obfitego

Opublikowano
jeszcze mi przychodzi walniety sterownik ECU do glowy...

Jakby troche podlewały wtryski na pewno bys widzial chmurki za sobą. Nawet przy odpaleniu by puszczała czarnego bąka dość obfitego

 

Właśnie że nic takiego nie było, żadnego dymienia. Po zalaniu paliwa shell jak na razie wszystko już normalnie chodzi od dwóch dni. Wychodzi na to że paliwo było bardzo złej jakości. Już kiedyś miałem problem z paliwem z orlenu, po zatankowaniu i przejechaniu jakiś 5 km wtryski zaczęły tak stukać że radio nie zagłuszało tego dzwięku. Człowiek płaci po 5.70 za litr i dostaje szczochy. Pojeżdżę jeszcze kilka dniu i upewnię się na 100% ale jestem przekonany i mam taką nadzieję że to było paliwo. Dziękuję za pomoc wszystkim. Pozdro

Opublikowano

1-sze słysze zeby przez paliwo silnik nie chcial gasnac.

BTW, ja tankuje zawsze na jednej stacji w miare mozliwosci, jest to orlen i tylko _ZWYKLE_ paliwo. Zadne verwy srerwy czy inne chemiczne dziadostwa typu ultimate

  • Moderatorzy
Opublikowano
1-sze słyszę zeby przez paliwo silnik nie chciał gasnac.

Ja tak miałem akurat w silniku benzynowym-dostawał samozapłonu i jeszcze przez chwilę też silnik pracował.Zatankowałem też na jakiejś pipidówie po trasie.

Co do Orlenu też nie mam problemów,a tankuję już kilka ładnych lat.Oczywiście tak jak napisałeś na jednej stacji i też zwykłe ON-po zatankowaniu Verwy nic się na "plus" nie działo więc po co przepłacać.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Nie tankuję żadnej verwy ani v-power bo to nic nie daje. Jestem teraz na 100% pewien że to była wina złego paliwa. Wszystko chodzi już idealnie.
Opublikowano

Gregor - jedyne paliwo jakie daje zauważalny efekt to Shellowski diesel na bazie syntetycznego GTL zdaje się. Na początku myślałem, że to tylko moje odczucie ale jak kilku znajomych (w różnych autach z dieslami pod maską) miało podobne odczucia tzn, że faktycznie to paliwo jest trochę lepsze. Generalnie silnik na tym paliwie pracował mi jakoś tak bardziej gładko no i czułem odrobinę lepszą dynamikę silnika na tym paliwie. Fakt - jest sporo droższe od zwykłego diesla ale daje odczuwalne efekty. Oczywiście nie jeżdżę na tym paliwie non stop ale raz na jakis czas sobie czasem zaleję żeby sprawdzić różnicę.

Tu trochę więcej opisu o tym paliwie: http://www.forumsamochodowe.pl/nowy-shell-v-power-diesel-z-gtl-vt18873.htm

Jest to paliwo przywożone przez Shella spoza granic PL więc nie są to takei same siuchy Orlenowskie lub Lotosowkie tylko z trochę innymi dodatkami, w zależności od stacji benzynowej.

Pzdr.

Opublikowano
Ja również nie widzę różnicy między zwykłym paliwem z Orlenu a powerem z Shela.Myślę że wszystko w Polsce idzie z jednego kotła.Różnicę na leprze czuję dopiero jak zatankuję w Niemczech lub Ruskie.
Opublikowano

Żadnej różnicy to nie widzę oczywiście między zwykłym dieslem a paliwami "wzmacnianymi' innych stacji. Natomiast to paliwo z Shella V-Power Racing z syntetycznego GTL daje odczuwalną różnicę. Może nie sa to jakieś kosmiczne osiągi ale na pewno praca silnika jest bardziej gładka i trochę elastyczniej silnik pracuje (co do spalania to może jakieś drobiny są ale ja tam specjalnie nie zauważyłem). No i właśnie jest jedna zasadnicza różnica - to konkretne paliwo Shella jest ich patentem i produkują to u siebie a do PL przyjeżdża z rozlewni Shella gdzieś poza granicami PL. Dlatego nie są to te same siuchy co inne paliwa w PL - a to robi dużą różnicę.

Oczywiście - także miło wspominam okres kiedy kupiłem swoje auto i było tam jeszcze pół baku paliwa niemieckiego. Na tym paliwie chodziło to genialnie. Po jakimś czasie zalewania polskimi szczynami czułem różnicę - in minus...

Pzdr.

Opublikowano

kumpel pracuje na stacji paliw

wszystkie paliwa są z polskich rafinerii i jak cysterna wyjedzie z rafinerii to dolewany jest do paliwa firmowany przez konkrety koncern dodatek który jest wielką tajemnicą koncernu ale jest go gdzieś JEDEN litr na każde 5000 litrów paliwa

jak chcecie pojeździć na prawdziwym paliwie to jedźcie do niemiec

tam na stacjach nie kupicie żadnych dodatków czy uszlachetniaczy a na zbiotniku robi się 100 km więcej niż w polsce

  • Moderatorzy
Opublikowano

To,że z jednej rafinerii to też o niczym nie świadczy.

Zależy jeszcze z którego nalewaka,bo jakości paliw też równe nie są.I nie łudźmy się ,że benzyna na stacji tańsza o 20 gr. to ta sama benzyna co ta droższa.Czym tańsza tym większy syf.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

dodatki sa aplikowane tylko w paliwach 'bogatszych', czyli Verva, Ultimate, Dynamic, itp.

w zwykłym ON nie ma dodatków, a jednak da się gołym okiem zauwazyc roznice pracy silnika tankując z roznych stacji, wiec bym polemizował czy wszystkie stacje uzupełniają swoje paliwa z jednego kurka.

Nie wspomne o super stacjach po ktorych mozna załatwić wrazliwy uklad wtryskowy.

Powiem wiecej, nawet orlen orlenowi nie jest równy i to ze na pewnej stacji silnik pracuje dobrze, nie znaczy ze po innym orlenie tez bedzie śmigal rowno i cicho

  • Moderatorzy
Opublikowano
Stacje Orlenu nie są własnością Orlenu.Są to stacje patronackie prywatnych właścicieli zaopatrywane przez Orlen.Z innymi stacjami też tak jest praktycznie każdy CPN jest innego właściciela.A jakość paliw tak jak pisałem wyżej są różne-zależy z którego nalewaka sobie właściciel stacji zażyczy i zależy od większej lub mniejszej chęci zarobku przez niego.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

JA wczoraj zalałem pierwszy raz moj samochód na Shellu, ale zalałem zwykłe paliwo. Teraz zaczynam testować paliwo.

Bo zawsze tankowałem na Lukoil ale od pewnego czasu zaczynam się obawiać co do jakości paliwa bo auto tak jakby szarpało ale może mi się wydawać.

Tak samo wiem,że nie zatankuję już na żadnym BP :mad2: na całym baku zatankowałem i zrobiłem o 150km mniej niż po zatankowaniu na Lukoil.

Zobaczymy jak się sprawa będzie miała z Paliwem z Shella. :)

jak bedzie nadal źle to zatankuję na Orlenie, później przetestuję Lotos.

Jak nie będzie poprawy to rzeczywiście spróbuję zatankować jakieś "lepsze" paliwo typu Verwa czy jakieś coś V power

:P he he

Opublikowano (edytowane)

jesli zaczniesz lać vervę, to bądź pewien, ze predzej czy pozniej bedziesz robił wtryski, i/lub uszczelniał pompe CR.

 

Zauwazcie, że wtryski od gównianego paliwa nie padają w ten sposob, ze sie zatykają, tak jak to mialo miejsce w wtryskach forda TDCI z lat 2003.

Tutaj wtryski przelewają, czyli jest problem z uszczelnieniem, a uszczelnienia nie uszkodzi syf, tylko chemiczne dodatki, jakie dodają do super cudnego ulepszonego paliwa.

Edytowane przez ar_w
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koledzy, ale się OT zrobiło, jak tu zaraz mod wpadnie to nas w pień wytnie :mrgreen:

Co drugi temat zmierza do paliwa i oleju, więc wróćmy może do problemu gaśnięcia z opóźnieniem. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.