Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Przymierzam się do zakupu alufelg do mojego E34 525 94 rok. Ze wzgledów estetycznych najchętniej założyłbym felgi od M5 (235/45/17 przód oraz 255/40/17 tył - proszę mnie poprawić jeżeli się mylę), drugi wariant to 16-tki z oponami 205/55 lub 225/50. Zastanawiam się czy, i ewentualnie jak, szerokość kół wpływa na zużycie paliwa, komfort, prowadzenie. Ogólne zależności znam, interesują mnie doświadczenia dotyczące konkretnie mojego auta.

Ciekawy jestem, jakie są wasze doświadczenia w tej sprawie.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Szerokosc opony ma wplyw na zuzycie paliwa. Czym szersza opona tym wiekszy opor toczenia co za tym idzie samochod zuzywa wiecej paliwa.

Dobrym przykladem z zycia jest rower. Biorac pod uwage takie samo przelozenie i taki sam rozmiar kola, lzej jezdzi sie rowerem na waskich oponach niz rowerem na szerokich.

Szersza opona jest generalnie ciezsza od waskiej i to rowniez ma wplyw na zuzycie. Mniej wiecej jeden kilogram na obreczy kola rowna sie 7 kilogramom w srodku samochodu.

Edytowane przez LukaszPL
Opublikowano

Misiek - dlaczego szerokosc opony nie wpływa wg Ciebie na zuzycie paliwa ?? Szersze opony to wieksza powierzchnia styku z jezdnią i wieksze opory toczenia .... :roll:

 

P.S. Łukasz- ostatnio lubimy odpisywac na posty jednoczesnie :D

Opublikowano
Centrino napisał:

Szerokosc opony ma olbrzymi wplyw na spalanie jak i na przyspieszenie oraz hamowanie.

 

zapomniałeś o jezdzie po zakrętach

 

i o jezdzie w koleinach :)

Opublikowano
Szerokosc opony ma olbrzymi wplyw na spalanie jak i na przyspieszenie oraz hamowanie.

 

Jakiś wpływ na wzrost spalania ma napewno ,ale nie jest on przesadnie wysoki powiedzmy że cos koło 0.5-0.7 L.

Szerokość ma też wpływ na prowadzenie samochodu ,jeżdżąc na oponach np.225/50/16 czasami mocno dają we znaki koleiny.

Myśle że jeśli chodzi o nasze drogi to zakladanie niższego profilu nie ma sensu ,może i zyskuje nasz samochód na wyglądzie przy profilu 40 ,ale ucierpi i to bardzo komfort jazdy(dobre ale nie na nasze drogi :mad2: )

 

Ja sam jeżdze na 225/50/R16 i uważam że jest to optymalny wybór w porównaniu do wygladu i komfortu.

Jeśli BMW jest chorobą ,to ja nie chcę wyzdrowieć.


Mój mały czarny Diabełek 323Ti compact

Opublikowano

... jeżeli kogoś wprowadziłem w błąd to bardzo przepraszam ale ...

jakoś nigdy i nigdzie nie spotkałem się z publikacją producenta że uzależnia on zużycie paliwa od szerokości ogumienia , natomiast wspomina o ciśnieniu w oponach które mają na to wpływ .

 

Opory toczenia - mają wpływ - zgoda - ale inny opór toczenia ma poj. z pęłnym zbiornikiem a pustym ,z kompletem pasażerów a solo , zużytymi łożyskami albo otwartymi szybami , włączonymi odbiornikami " prądu " a zwłaszcza klimą - zawsze podawane jest średnie zużycie paliwa i zastosowanie szerszych gum aż tak drastycznie na to nie wpłynie - opory toczenia znacznie pogorszy niskie ciśnienie w gumach nie wspominając o trakcji ...

takie jest moje zdanie - sorry :modlitwa:

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Opory toczenia - mają wpływ - zgoda - ale inny opór toczenia ma poj. z pęłnym zbiornikiem a pustym ,z kompletem pasażerów a solo , zużytymi łożyskami albo otwartymi szybami , włączonymi odbiornikami " prądu " a zwłaszcza klimą - zawsze podawane jest średnie zużycie paliwa i zastosowanie szerszych gum aż tak drastycznie na to nie wpłynie - opory toczenia znacznie pogorszy niskie ciśnienie w gumach nie wspominając o trakcji ...

 

gdybyś to wszystko zsumował to auto wzięłoby 2razy więcej paliwa :wink:

a to że producent nie pisze o tym w instrukcji nie oznacza że to nie istnieje :lol: kazda firma bada spalanie przy 1 lub ew. 2 osobach pełnym baku, stanadardowym ogumieniu i umiarkowanych waruknkach pogodowych.

jak otworzysz okno, nie dopompujesz opon, albo założysz szersze to w jakimś % się ono zmieni.

 

prawa fizyki są stałe

pozdro :8)

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Opublikowano
Producent w instrukcji wspomina o wielu czynnikach mających wpływ na zuzycie paliwa.

 

niestety- a może na szczęście - Deutsche-producent nie wspomina o JAKOŚCI POLSKIEJ PSEUDOBENZYNY :mrgreen:

dopiero byłyby wyniki testów ... :shock:

Opublikowano
Dodatkowo różna szerokość z przodu i z tyłu zmienia znacząco trakcję samochodu szczególnie w zakrętach, może być pod- lub nad-sterowny a w skrajnych przypadkach niestabilny taka kombinacja jest dobra na tor gdy chcemy osiągnąć dany efekt lub kiedy producent zaleca w momęcie gdy rozkład mas jest odpowiednio dobrany. Miałem kiedyś taką kombinację u siebie i okazało się, że auto z tylnym napędem jest podsterowne...
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
oooo to coś u mnie jest odobnie przód 205/70/15 tył 195/60/15 czy przez to mozę go nosić bycnie stabilny róznica nie jest wielka...:)
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
  • 8 lat później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
u mnie lato R18 225/40 i 255/35 a zima 205/55 R16 to różnica w spalaniu około 1,5l/100km , różnicy w komforcie jazdy nie odczuwam żadnej , z + dla letnich za piekne trzymanie w zakrętach
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 lat później...
Opublikowano
Ja dalej sceptycznie podchodzę do kwestii większego spalania na zimówkach. Wrzuciłem letnie. 245/35r19 i 275/30r19, przesiadka z zimowych 225/50r17. Róznica w sztywności to już kwestia indywidualna, ale w spalaniu? Na drogach krajowych do 90kmh, na zimówkach 7.4, wrzuciłem letnie teraz to po kilkuset kilometrach jazdy w porównywalnych warunkach (robię często te same trasy) wychodzi teraz 7.7. 0.3l a 5cm różnicy w szerokości na oponie to chyba jest ok a za to wygląd wiele wynagradza. Zresztą ja zawsze miałem niższe spalanie na letnich niż na zimówkach, mimo ze wcześniej letnie to były 245/40r18
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

E60 2.0d 215 450 mod


Zima 17 245 45 przod tyl


Trasa 6.5 Miasto 8.4


Lato 19 245 35 przód 19 255 35 tył


Trasa 6.3 Miasto 7.0-7.1


Nie wiem jakim cudem ale na zimowkach auto palilo o dobra 1 litre wiecej.

b28nl6U.png
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E60 2.0d 215 450 mod


Zima 17 245 45 przod tyl


Trasa 6.5 Miasto 8.4


Lato 19 245 35 przód 19 255 35 tył


Trasa 6.3 Miasto 7.0-7.1


Nie wiem jakim cudem ale na zimowkach auto palilo o dobra 1 litre wiecej.

Nawet opony o tym samym rozmiarze, ale róźne modele - firmy etc. mogą powodować różnice w spalaniu.


Kiedyś po przesiadce z opon X na GY Efficient Grip auto wyraźnie dłużej się toczyło, przez co też z pewnością lżej miało utrzymać prędkość = mniejsze spalanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E60 2.0d 215 450 mod


Zima 17 245 45 przod tyl


Trasa 6.5 Miasto 8.4


Lato 19 245 35 przód 19 255 35 tył


Trasa 6.3 Miasto 7.0-7.1


Nie wiem jakim cudem ale na zimowkach auto palilo o dobra 1 litre wiecej.

Nawet opony o tym samym rozmiarze, ale róźne modele - firmy etc. mogą powodować różnice w spalaniu.


Kiedyś po przesiadce z opon X na GY Efficient Grip auto wyraźnie dłużej się toczyło, przez co też z pewnością lżej miało utrzymać prędkość = mniejsze spalanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.