Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, posiadam bmw e60 530d, mam założony roczny akumulator firmy kager 95ah. Mój problem polega na tym iż za mało jest wolt tzn. 12.09 jak sprawdzam rano od razu po otwarciu bagażnika, a jak odczekam z 20min to 12.48. Dodam że prądu nic nie pobiera bo sprawdzał to elektryk, ładowanie również ok. Z tego co elektryk mówił to zły akumulator gdyz nie jest żelowy i nie trzyma prądu dostatecznie. Co wy na to, może przerabialiście ten temat?
Opublikowano
No tylko pytanie jaki miałeś założony fabrycznie. Jeśli AGM założyli w DE i teraz jest zwykły kwasowy i ten elektryk zmienił tylko pojemność to na 100% akumulator nieźle oberwał i może nie trzymać parametrów. A tak ogólnie to są jakieś objawy jego zużycia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam założony roczny akumulator firmy kager 95ah.

 

Pamietasz jakie parametry miał fabryczny akumulator (AH i prąd rozruchowy) ?

Opublikowano
nie wiem jaki był wcześniej ponieważ auto kupiłem już z obecnym akumulatorem. Objawy są następujące: jak posłucham trochę radia to pokazuje się kontrolka baterii, długo kręci no i te małe wolty sprawdzane miernikiem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to za elektryk nie sprawdził Ci akumulatora ? dla niego nie powinien być to żaden problem ,błahostka .Np.sprawdzić gęstość elektrolitu i prąd amperomierzem z bocznikiem i tyle.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gęstości elektrolitu nie sprawdzisz, teraz to są zamknięte akumulatory.

Nie prawda ,sprawdzisz .Nie wszyscy mają potrzebę i kupują droższe akum. bezobsługowe . Założyciel tematu barti801 pisze - że nie jest założony akumulator żelowy . Jeżeli jest założony zwykły kwasowy , obsługowy - to ma korki , musi mieć . Dwa miesiące temu ,dobrej marki taki kupiłem do T4.

Opublikowano
mój akumulator również nie posiada korków aby sprawdzić gęstość elektrolitu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Powiem tak, za tyle lat jeszcze nie widziałem e60 z otwieranym aku, i 99% ludzi z tego forum ma taki. Z jakiego roku jest twój nowy aku??

Nie pisałem że do E60 ,tylko że są nadal w sprzedaży obsługowe. Mój w VW t4 chyba z 2011r 90 lub 95 Ah .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam fabryczny akumulator AGM i pod naklejką są korki.
Opublikowano
a macie dla mnie jakieś sugestie odnośnie moje problemu, może te dłuższe odpalanie spowodowane jest usterką wtrysku? Z tego co widać będę musiał wymienić akumulator na nowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciezko uwiezyc, umnie jest problem kupic aku z korkami (mowa o sklepie z czesciami)

 

A nawet ori bmw sa bezobslugowe...

No widzisz .Nie porównuj zacofanej , kryzysowej Hiszpanii do Polski . Po co Ty tam jaszcze siedzisz jak tam nawet dobrego akum. nie można kupić :lol:

Opublikowano
Ja mam fabryczny akumulator AGM i pod naklejką są korki.

 

to tylko wygląda jak korki

jak nie wierzysz to spróbuj je odkręcić ... :roll:

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam fabryczny akumulator AGM i pod naklejką są korki.

 

to tylko wygląda jak korki

jak nie wierzysz to spróbuj je odkręcić ... :roll:

 

pozdrawiam

 

Jeden już był wyciągnięty dlatego wiem że są :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i powiedz co tam dolejesz?

 

Do AGM nic, chyba że chcesz zepsuć, Gdzieś czytałem żeby baterii AGM absolutnie nie otwierać dlatego obecność tych korków jest dziwna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może nie tyle suche co wypełnione żelem.

 

Jaka jest różnica pomiędzy akumulatorem żelowym a AGM ?

 

Główną różnicą jest to, że w akumulatorach AGM elektrolit jest całkowicie wchłonięty i unieruchomiony prze specjalną mate szklaną separatorów, podczas gdy w akumulatorach żelowych kwas zmieszany jest z dwutlenkiem krzemy tworząc żel, który unieruchamia elektrolit. Zaletą akumulatorów AGM w stosunku do żelowych jest to, że zastosowane maty szklane umożliwiają pracę akumulatora pod zwiększonym ciśnieniem , co zwiększa trwałość przy pracy cyklicznej. Przypadku akumulatorów żelowych nie można stosować takiego ciśnienia,więc trwałość jest zazwyczaj zwiększana przez zwiększoną gęstość pasty, co wydłuża okres życia akumulatora, ale nie zapewnia wydajności prądu rozruchowego, jaka jest wymagana do zastosowań np. w samochodach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.