Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak sprawdzić wtryskiwacze w przedlifcie? Naczytałem się że mogą lać albo jakieś kąty się rozjeżdżać, szukam, czytam ale jakoś nie wiem jak się za to zabrać. Trochę klekocze silnik i wymienię koło pasowe i poduszki ale te wtryski mi nie dają spokoju.
Opublikowano

Wyciągasz wtryskiwacze i jedziesz do warsztatu sprawdzić:

 

1. Ciśnienie wtrysku.

2. Skroplenie wtryskiwacza (szczelność).

3. Skrzypienie (dźwięk wtryskiwacza).

4. Charakter stożka rozpylenia.

5. Rezystancja cewki wtryskiwacza sterującego (80-120 Ohm) + pomiar wartości początku wtrysku (zgodny z ECU w pełnym zakresie wyrwań pomiaru).

6. Diagnostyka mikroskopem.

 

Ewentualne naprawy:

1. Wymiana końcówki rozpylacza.

2. Wymiana zderzaków ciśnieniowych.

3. Wymiana sprężyn dociskowych.

4. Wymiana podkładek widełek przelewowych.

5. Czyszczenie wewnętrzne wtryskiwaczy.

Opublikowano
Dzięki wielkie. Ale chyba wszyscy tu nie wyciągają wtryskiwaczy i nie sprawdzają ich u specjalisty za grubszy grosz bez powodu? Nie da się tego jakoś disem czy inpą ogarnąć żeby mieć jakotaką pewność że jest OK albo właśnie nie jest i wtedy dopiero do warsztatu? Słyszałem coś też o cykaniu wtryskiwaczy jak to poznać :D
Opublikowano
No właśnie tego się bałem. Czyli nic się z inpy i disa nie dowiem zupełnie? A ten rozjeżdżający się kąt wtrysku? Nic zupełnie? W takim razie jakie są objawy lipnych wtrysków?
Opublikowano
Wyciągasz wtryskiwacze i jedziesz do warsztatu sprawdzić:

 

1. Ciśnienie wtrysku.

2. Skroplenie wtryskiwacza (szczelność).

3. Skrzypienie (dźwięk wtryskiwacza).

4. Charakter stożka rozpylenia.

5. Rezystancja cewki wtryskiwacza sterującego (80-120 Ohm) + pomiar wartości początku wtrysku (zgodny z ECU w pełnym zakresie wyrwań pomiaru).

6. Diagnostyka mikroskopem.

 

Ewentualne naprawy:

1. Wymiana końcówki rozpylacza.

2. Wymiana zderzaków ciśnieniowych.

3. Wymiana sprężyn dociskowych.

4. Wymiana podkładek widełek przelewowych.

5. Czyszczenie wewnętrzne wtryskiwaczy.

 

no właśnie piszesz o skrzypieniu a spotkałeś się z nazwą chrypienie ???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Czyli nic się z inpy i disa nie dowiem zupełnie? A ten rozjeżdżający się kąt wtrysku? Nic zupełnie? W takim razie jakie są objawy lipnych wtrysków?

INPA i DIS nic nie powiedzą nt wydajności i korekcji wtrysków. Początek wtrysku to wartość z czujnika wzniosu iglicy i mówi o aktualnej pracy VP44. Objawy to głośne cykanie/stukanie, czarny dym i najgorsze przy "lejącym" wtrysku możliwość wypalenia denka tłoka co się objawia awarią silnika.

no właśnie piszesz o skrzypieniu a spotkałeś się z nazwą chrypienie ???

Tak i jest to tym samym, ale różnie określają w warsztatach.

Opublikowano
Dzięki yoshimura dam sobie spokój w takim razie z tymi wtryskiwaczami bo nie mam żadnych objawów z tego co czytam i nie ma co kombinować jak jest OK :cool2:
Opublikowano
Możesz także je wyciągnąć z gniazd i zrobić próbę kręcąc rozrusznikiem... wtedy będziesz mógł zaobserwować charakter rozpylenia tj czy leje, czy rozpyla i ogólnie ciśnienie, gdyż na wtrysk właściwy przypada poprzedzający dotrysk - czyli mały krótki strzał i po tym duży dłuższy. Dzięki temu także możemy osłuchać czy w czasie dotrysku i wtrysku następuje cykanie/stukanie.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Odkopuje temat bo nie ma sensu zakładać nowego. Otóż przy diagnozowaniu temperatury INP'ą zaobserwowałem coś takiego:

 

Podczas jazdy 130 km/h, [6] bieg, prędkość obrotowa silnika ok. 2000RPM (przyspieszanie z pedałem w podłodze)

http://images42.fotosik.pl/444/3f957d724159dcb6gen.jpg

 

Na pierwszym cylindrze później wartości doszły do 3.74 Max. Co to by mogło oznaczać? uszkodzony wtrysk?

Opublikowano
ile razy było powtarzane, że korekcje wtryskiwaczy sprawdza się tylko na rozgrzanym silniku i tylko na biegu jałowym, bo podczas jazdy odczyty nie mają sensu. :duh:
Opublikowano
OK nie wiedziałem a z tego co patrzyłem na forum (a dużo tego dziś przejrzałem) nie nalazłem nic mówiącego jak sprawdzać wtryski. Na biegu jałowym sytuacja na pierwszym cylindrze wgląda nieco lepiej ale mimo wszystko każdy z nich przedstawia inna wartość lecz żaden nie wchodzi na czerwone pole. Mam się czym martwić ? może oddać je do czyszczenia?
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Sory za odkopanie tematu, ale ne chce dublować.

 

Możecie mi powiedzieć jakie powinno być ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy w M47d20 bez CR? Mam podejrzenia ze któryś jest walnięty i leje - po odpaleniu zapowietrzonego auta na plaka, silnik dostał lekkich wibracji, i trochę gorzej zapala (jak nie zagrzeją świece ), lubi przy tym puścić niebieskiego dymka. Słychać też delikatne cykanie pod maską podczas jazdy. Mam nadzieję że to nie pompa :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.