Skocz do zawartości

[E39]Kilka problemów z elektroniką, zegary,ABS,poduszka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Stałem sie właścicielem BMW 530D z 2000r.

Mam kilka problemów z elektroniką otóz:

1) nie działają mi wyświetlacze pod zegarami(żaden nie działa, tzn. nie można sie tam nic doczytać)

2) świeci się kontrolka poduszki powietrznej (poprzedni właściciel mówił że jest padnięty emulator poduszki pasażera)

3) świeci kontrolka ABS, czasami zacina się obrotomierz i ekonomizer ale po chwili zaczyna działać. Nie działa ABS i kontrola trakcji.(poprzedni właściciel mówił że jest padnięty sterownik ABS i że właśnie ten sterownik powoduje wszystkie objawy wyminione w tym pkt.)

Ad.3

Patrzyłem na alledrogo to ceny tego sterownika i emulatora nie są wysokie teraz tylko pytanie czy jestem w stanie sam to wymienić? Czy trzeba to jakoś programować lub coś takiego?

Ad2.

Co możecie mi o tym powiedzieć?

Ad3.

Czytałem że te wyświetlacze się naprawia ale że to jest droga impreza. Nie znam żednego zakładu który zajmuje się tego typu usterkami. Jeżeli ktoś zna jakis zakład w okolicach Włodawy,Parczewa,Chełma to proszę o info.

THX za pomoc

Opublikowano

Wiec tak:

Co do licznika nie pomogę ci.

Co do poduszki podłącz sie pod kompa i jeśli to mata to spokojnie możesz sobie sam wlutować owy emulator bez problemu.

Co do punktu (3) poprzedni właściciel może mieć rację, ale też bym się przy okazji podpiął pod kompa i sprawdził.

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

1) pewnie masz problemy z pixelami. Są metody nakłuwania aby to regenerować. Na forum jest to opisane bodajże w zrób to sam.

2) o ile nie były wystrzelone i dlatego błąd się pojawia. Jeśli nie to musisz wlutować rezystor który będzie informował kompa o zajętości fotela. Zmieni to to, że w razie dzwona poduszka zawsze wystrzeli bądź nigdy. OD tego zależy chyba biegunowość z jaką wlutujesz rezystor.

3) moim zdaniem czujnik ABS lewy tył. Jak by był padnięty sterownik raczej błąd był by cały czas i nic by nie działało. Możesz wypiąć wtyczkę uważając by jej nie rozwalić bo zostanie ona w piaście a wtedy lipa. A żeby być pewnym na 100% to pod kompa.

Opublikowano

Dzięki za pomoc jak znajdę czas to jutro podjadę na kompa.

Ale pojawił sie kolejny problem z klapa bagażnika otóż nie domyka się wcześniej było ok a teraz się coś schrzaniło i jak otworze i chcę zamkną to klapa się zamyka ale jej nie dociąga(jest luźna i w czasie jazdy mocno sie telepie).

Co może być przyczyną, jakis czujnik...?

Czy zna ktoś jakiś zakład w woj. Lubelskim który zajmuje się naprawą wyświetlaczy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

rezystory nie mają biegunowości.

Emulator to dioda i kondensator które można kupić za 25gr w elektroniku.

Na forum jest opis jak to zrobić i radzę nie robić inaczej jak chcesz żeby poduszka w razie potrzeby strzeliła.

Po założeniu misisz na kompie skasować błąd i wtedy kontrolka zgaśnie.

Ale wcześniej podłacz pod kompa to się okaże co go boli.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Podpiałem dzisiaj do kompa i pokazalo następujące błedy:

1) czujnik ABS prawe przednie koło

2) emulator poduszki

3)coś z prędkościomierzem

Czujnik już kupiłem BOSCH-a 150 zł.

Gdzie ten czujnik jest jak go wymienić?

Czy usterka tego czujnika ABS może powodować to że DSC też nie działa?

Tego błedu z prędkościomierzem wcale nie kumam bo to akurat działa poprawnie, obrotomierz i ekonomizer się zawieszją czasami ale po chwili działają znowu. Ma to jakiś związek z ABS?

Opublikowano
Podpiałem dzisiaj do kompa i pokazalo następujące błedy:

1) czujnik ABS prawe przednie koło

2) emulator poduszki

3)coś z prędkościomierzem

Czujnik już kupiłem BOSCH-a 150 zł.

Gdzie ten czujnik jest jak go wymienić?

Czy usterka tego czujnika ABS może powodować to że DSC też nie działa?

Tego błedu z prędkościomierzem wcale nie kumam bo to akurat działa poprawnie, obrotomierz i ekonomizer się zawieszją czasami ale po chwili działają znowu. Ma to jakiś związek z ABS?

 

Za prędkościomierz odpowiedzialny jest czujnik na tylnej osi.Najpierw trzeba było wykasować błędy,trochę pojeździć i znowu podpiąć pod kompa(mój mechanik bierze kasę tylko za pierwszą diagnozę) .Miałem tak że zawieszał mi się ekonomizer,prędkościomierz ,ABS i kontrola trakcji nie działała,komp najpierw pokazał centralkę ABS i prawy tylny czujnik,po wykasowaniu za dwa dni został tylko jeden błąd prawego tylnego czujnika, i on był winny za te cyrki.

Czujnik BOSCHA raczej długo nie pochodzi(obym się mylił),tylko orginał ATE LUB Siemens.Przerabiałem to na własnej skórze,lepiej jest założyć używany orginał jak nowy zamiennik.

Opublikowano

BOSCH-a polecił mi mechanik więc kupiłem a ile pochodzi to zobaczymy. Na kompie koleś skasował błędy, przejechałem się i znowu te same błędy wykazało. Także diagnoza chyba prawidłowa...

Po wymianie tego czujnika i skasowaniu błędów DSC powinno też działac poprawnie czy za DSC odpowiada coś innego??

Jak wymienić ten czujnik w prawym przednim kole, gdzie go szukać pod maską czy gdzieś przy piaście?

Proszę o coś w rodzaju manuala jak to zrobić ponieważ nie wiem nawet jak to wygląda a i w internecie nie mogę znaleść instrukcji krok po kroku takiej zebym wiedział o co chodzi.

Z góry dziękuję

Opublikowano (edytowane)

System kontroli trakcji współpracuje z ABS ,prędkościomierzem,ekonomizerem i może jeszcze z czymś.Więc po wymianie czujnika wszystko powinno grać,pod warunkiem że pozostałe czujniki i sterownik są dobre.

Wymiana czujnika jest dziecinnie prosta pod warunkiem że nie urwie się śruba w piaście ,zdejmiesz koło i wszystko będziesz widział,popsikaj na tą śrubkę jakimś środkiem penetrującym i odkręcaj delikatnie ruszając w obie strony. :cool2:

Edytowane przez bogi124
Opublikowano

Czujniki,czujniki ile ja się tego wymieniłem u siebie ;) i tak jak piszą koledzy, czujnik to jedynie Siemens lub Leoni.

Sam kupiłem używkę ori i śmiga do dziś.

Jeśli chodzi o wymianę czujnika z przodu to prosta sprawa:

Jak odkręcisz koło to zaraz na nadkolu na wprost zobaczysz taką zamkniętą puszkę.http://imageshack.us/photo/my-images/36/e39dfhdsh.jpg/ Weź ją otwórz i zobaczysz tam wtyczkę lub dwie.

Jedna czarna a druga niebieska, czarna jest od czujnika klocków hamulcowych a druga NIEBIESKA od czujnika ABS.

Ale z prawej strony powinna być tylko jedna wtyczka ;)

odpinasz wtyczkę i idziesz po kablu aż do miejsca w piaście,zwrotnicy gdzie wkręcony jest czujnik.http://imageshack.us/photo/my-images/141/czujnik0062ju.jpg/

Czujnik przykręcony jest na dwa imbusy nie pamiętam jakiego rozmiaru... :roll:

wykręcasz i wkręcasz nowy w odwrotnej kolejności jak napisałem wyżej. ;)

to wszystko.

Opublikowano

Mam wersję przed liftem, ale ja jak wymieniłem czujnik to błąd dalej był. Wystarczyło przejechać kilkanaście metrów i prędkościomierz/ekonomizer się obudził a błędy zniknęły same.

 

Jak będziesz wyciągał z piasty czujnik musisz być bardzo ostrożny by nic Ci tam nie wpadło i żebyś nie uszkodził wnętrza piasty bo będzie do wymiany. A to już kosztuje.

Opublikowano
Piastę to można śrubokrętem uszkodzić albo coś ;) a tak to norma,że jest tam malutki syf. Choćby opiłki które przyciąga magnes(czujnik)
Opublikowano

Wymieniłem czujnik, przejechałem się i nic dalej kontrolka od ABS świeci i nie działa ABS i DSC.

Wydaje mi się że była błędna diagnoza ponieważ mieszkam w młej mieścince gdzie szczerze mówiąc mechanika dobrego nie ma, a może i ten komp co ten mechanik ma jest niewłaściwy dla tego auta...

Jeszcze jakoś przy okazji podepne kompa i zobacze jak nadal wywala ten czujnik to wezmę sie za sterownik ABS.

Opublikowano
Wymieniłem czujnik, przejechałem się i nic dalej kontrolka od ABS świeci i nie działa ABS i DSC.

Wydaje mi się że była błędna diagnoza ponieważ mieszkam w młej mieścince gdzie szczerze mówiąc mechanika dobrego nie ma, a może i ten komp co ten mechanik ma jest niewłaściwy dla tego auta...

Jeszcze jakoś przy okazji podepne kompa i zobacze jak nadal wywala ten czujnik to wezmę sie za sterownik ABS.

 

Zanim weźmiesz się za sterownik,to sprawdź czujniki na tylnej osi ,przeca mówiłem że to one mogą być odpowiedzialne za te cyrki .Dobrze by było podmienić od innego auta ,najpierw prawy(najczęściej pada,potem lewy).Sterownik gdyby był nie dobry to byłby błąd centralki na kompie,zawsze możesz dać do regeneracji,czy dobry czy nie to i tak zregenerują i wezmą kasę,150zł to około połowy ceny czujnika.

Opublikowano

Dzisiaj byłem na kompie i pokazało że prawy tylny czujnik wysiadł. Wymieniłem odrazu bo mechanik akurat miał, skasował błędy i nic.

Sprawdzał prędkości poszczególnych kół i prawy tył podczas gdy samochód stoi wskazywał ponad 2000km/h a prawy przód ponad 4000km/h lewe koła 0km/h.

Wartości te nie były stałe tylko cały czas się zmieniały. Mechanik powiedział że nie wie co jest i nie pomoże. Twierdził że może to być sterownik ale z drugiej strony mówil ze gdyby to był sterownik to komp by to jednoznacznie pokazał.

Nie mam możliwości podmiany czujników a kaski nie mam na tyle żeby wymieniać wszystko po kolei.

Po niedzieli jeszcze spróbuję założyć na lewą stronę z tyłu ten czujnik który dzisiaj wymontowałem z prawego tyłu(podejrzewam że on jest dobry)

Jak myślicie może byc walnięty sterownik mimo że komp tego nie pokazuje?

Opublikowano

Bardzo często tak jest,że pokazuje uszkodzony czujnik a walnięty jest sterownik.

Z tyłem uważaj bo jak ja wymieniałem czujnik to musiałem go wydłubywać i demontować zwrotnicę i wiercić i zdziwiać :mad2:

także uważaj. A to,że pokazuje różne prędkości to może też być objaw walniętego sterownika.

Weź go wykręć, rozetnij i popraw luty lub te mikro łączenia,które uwielbiają padać http://obrazki.elektroda.net/97_1264866871.jpg

Opublikowano
Dzisiaj byłem na kompie i pokazało że prawy tylny czujnik wysiadł. Wymieniłem odrazu bo mechanik akurat miał, skasował błędy i nic.

Sprawdzał prędkości poszczególnych kół i prawy tył podczas gdy samochód stoi wskazywał ponad 2000km/h a prawy przód ponad 4000km/h lewe koła 0km/h.

Wartości te nie były stałe tylko cały czas się zmieniały. Mechanik powiedział że nie wie co jest i nie pomoże. Twierdził że może to być sterownik ale z drugiej strony mówil ze gdyby to był sterownik to komp by to jednoznacznie pokazał.

Nie mam możliwości podmiany czujników a kaski nie mam na tyle żeby wymieniać wszystko po kolei.

Po niedzieli jeszcze spróbuję założyć na lewą stronę z tyłu ten czujnik który dzisiaj wymontowałem z prawego tyłu(podejrzewam że on jest dobry)

Jak myślicie może byc walnięty sterownik mimo że komp tego nie pokazuje?

 

Tak jak piszesz załóż ten wymontowany na lewe koło,jak nie pomoże to albo dwa czujniki z tyłu były nie dobre,albo sterownik.

Opublikowano

Jeszcze się upewnie z tymi czujnikami i jeżeli okaże się że sterownik to znalazłem już na allegro z takim samym numerem za 300zł.

Teraz nie wiem czy lepiej kupić używkę i nie wiadomo ile pochodzi, czy lepiej zregenerować, orientowałem sie w kilku warsztatach to ceny regeneracji od 200 do 300 zł?

Opublikowano

Świeciły mi się kontrolki ABS w kółku i wykrzyknik w kółku, obie na kolor pomarańczowy.

Zregenerowałem sterownik i kontrolki zgasły, wracając ucieszony od mechanika po przejechaniu 20km zobaczyłem że świeci się kontrolka ta z wykrzyknikiem w kólku tym razem na kolor czerwony.

Co to oznacza??

Opublikowano

To jest od hamulca ręcznego chyba. Weź sprawdź czujnik od płynu hamulcowego, albo zobacz czy masz dość płynu.

Jak nie to zobacz czy czasami ten czujnik przy ręcznym się nie zaciął ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.