Skocz do zawartości

Sprzeglo bierze nisko - prosba o rade


turbojajko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

W mojej "buni " sprzeglo bierze w niskiej pozycji tzn. przy wcisnieciu pedalu do oporu , ruch stopy o ok 3 - 5 cm powoduje zasprzeglenie i auto zaczyna sie toczyc. Dodatkowo wg mnie sama "droga" zasprzeglania" jest krotka, tzn. niewielki ruch stopy powoduje pelne zasprzeglenie.

Zrobilem taki test na ruszane z zaciagnietym ham. recznym ,i sprzeglo trzyma jak trzeba, ciagnie auto nawet do 4000 obr. - czuc na plecach ,ze chce wiecej. Pedal moze chodzi troche ciezko , ale po 3 tygodniach od zakupu juz sie przyzwyczailem.

Czasami tez np. stojac na swiatlach, zdarza mi sie ruszyc "na sportowo " poprzez taka prace sprzegla. Genralanie to czesto przy ruszaniu i zmianie biegow 0 -1 , 1- 2 czuje przyspieszenie na plecach- auto jest b gwaltowne :roll:

Czy to normalne ?

Czy jest jakas mozliwosc regulacji ?

Czy sprzeglo albo inny element ( lozysko itd) zaczyna sie sypac ? - jak tak to ile da sie na tym jeszcz smigac i czy zmieniac od razu , czy czekac az sie posypie ?

 

Poza tym nic nie piszczy, harczy ,trzesie itd

 

Prosze o rade. Za 3 tygodnie jade do Polski i chcialbym zrobic to co konieczne na miejscu.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ciesz sieu mnie znowu bierze dosyć wysoko wydaje mi sięże nie masz się czym martwić

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to na "sportowo" bez gazu?

Ja zauważyłem już na entym bmw, że tymi autami nie rusza się samym sprzęgłem, bo skok jest rzeczywiście niewielki. Trochę gazu, ale tak, żeby obroty utrzymywały się na poziomie co najmniej 1000.

Jeśli to Twoje pierwsze BMW, a tym bardziej Diesel w BMW to chyba się musisz przyzwyczaić. A jeśli nie masz kompletnie żadnych innych objawów, to jeździj i ciesz się, że inni jeszcze patrzą w sygnalizator jak już widzisz ich w lusterkach ;)

Umów się z jakimś znajomym co też ma takie BMW jak Ty i zobacz jak u niego rusza i pracuje.

Jakimi dieslami jeździłeś prędzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

No to troche mnie uspokoiliscie, a juz chcialem portfel zdrenowac :wink:

 

Poprzednio z diesla to jezdzilem :

octavia 1,9 tdi - 110 PS i passat b6 2.0 140 PS - auta ruszaly jak muly :)

 

Dzis planuje wizyte w jednym komisie - gdzie jestem mam zrobic jazde probna :lol: - dla porownania oraz wizyte a ASO BMW - na diagnoze, ktora jest uwaga uwaga - Darmowa :D

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wita sie !

 

Wlasnie wrocilem z komisu, gdzie przegonilem jedna 320 i jedna 318 ( swoja droga calkiem fajne oferty) - sprzegla chodza dokladnie jak w moim aucie. W tej 320 to pedal chodzil ciezej

, za to w 318 sprzeglo bralo duzo wyzej niz u mnie ale poza tym charakterystyka podobna. Takze po tym doswiadczeniu w zasadzie jestem juz pewien, ze nie jest tak zle w moim aucie

i wole jak bierze na dole niz na gorze :?

 

A Aso mily pan potwierdzil, ze z autem jest wszystko ok, wzial je na cos jakby hamownia i potem przejechal sie po placyku. Podczas rozmowy opisalem mu moj problem i poradzil mi dodawac wiecej gazu przy ruszaniu i nie zalowac :wink:

 

@radek_rr

Nie ma rzadnej akcji w BMW - diagnoza byla za darmo, wydaje mi sie to standardem tutaj - znaczy w DE. Juz nie raz prosilem o porade - to w ATU to w VW i teraz w BMW. Za kazdym razem nic nie

placilem za wyjatkiem testu amortyzatorow na maszynce za co placilem 5€ :8)

 

Dzieki za rade ! Szerokosci !

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm zaczynam poważnie myśleć czy nie lepiej wydać na paliwko do Berlina niż jakieś 250zł roboczogodziny w ASO w Bydgoszczy ;D

Trochę świata by się zwiedziło :D

Pisałem już, że za wymianę termostatów chcieli 730 zł i miało to trwać 3 godziny? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.