Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

koledzy podpowiedzcie jak u was to wyglada.

 

niechetnie uzywam klimy, z takiego wzgledu ze jak jezdze po miescie w korkach przy temperaturze ponad 25 stopni z wlaczona klima wydaje mi sie ze silnik ma tak duzo obciazenie ze brakuje mu mocy i bardzo sie grzeje. pojezdze troche z klima i visco od razu napieprza jak szalone plus ten dodatkowy wiatrak chce odleciec. wydaje mi sie nawet ze przy zmianie biegow trudno mi puscic sprzeglo bez szarpniecia.

nie dawno otworzylem klape po takiej jezdzie i temperatura ktora byla pod maska byl tak wysoka jak bym sie pochylil nad ogniskiem

 

czy klima moze az tak obciazac silnik? czy to moze kompresor powoli sie ze mna zegna?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Ale ja z kolei mam 523 w benzynce + LPG, i też zauważyłem, że przy włączonej klimatyzacji trudniej się wyprzedza, jest mniej mocy.

Czy klimatyzacja naprawdę stanowi tak duże obciążenie dla silnika?

Czy to normalne, że - gdy chcę zrobić jakiś szybszy manewr typu energiczniejsze wyprzedzanie - muszę wyłączać sprężarkę?

Opublikowano

Zobacz sobie jaka moc ma sprężarka i później odejmij to od mocy silnika. Wtedy zobaczysz jakie masz straty.

Do tego jak pracuje elektryczny wiatrak to również masz spadek mocy bo obciąża układ elektryczny.

 

Na trasie nie jest to tak odczuwalne, zwłaszcza po dłuższej jeździe bo sprężarka nie pracuje wtedy cały czas a i z racji chłodzenia pędem powietrza spowodowanym ruchem samochodu wiatrak nie tak często musi się załączać wiec spadek mocy nie jest taki odczuwalny.

 

Za to w mieście auto cierpi na drastyczny spadek mocy.

Niestety, coś za coś ;)

Nie ma lekko.

Opublikowano
Dlatego najlepiej na trasie i w mieście (szczególnie w mieście) włączyć obieg wewnętrzny i tak jeździć. Wtedy pobierane jest chłodne powietrze i sprężarka nie będzie tak odciążona. Przed jazdą szyby w dół klimę włączyć i po minucie zamknąć szyby. W trasie dobrze co jakiś czas wyłączyć obieg wewnętrzny by doprowadzić świeże powietrze. Ale w mieście tak czy inaczej ciężko jest schłodzić auto na tyle szybko by sprężarka przestała pracować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja się tu nie do końca zgodzę.

Wiatrak elektryczny nie powinien chodzić na wyższych obrotach tak bez powodu.

A powód jest jeden _ zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimy.

Nabili ci za dużo czynnika < miałem to samo >

Auto zupełnie nie chciało jechać a wiatrak szalał.

Jedź do kogoś kto się na tym zna bo większośc klimiarzy to matoły i robią tak żeby chłodziło i żeby jak najwięcej czynnika pchnąć.

U mnie gość wypuścił nadmiar i wszystko ustąpiło.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A powód jest jeden _ zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimy.

Nabili ci za dużo czynnika

A skad mam wiedziec ile tego czynnika ma byc jest jakas norma ?

Opublikowano

W wielu autach znajdziesz info o ilości czynnika pod maską, np na chłodnicy klimatyzacji. Ewentualnie poszukaj w necie - ilość może się różnić w zależności od modelu i silnika.

Do naszych E39 wchodzi tego zdaje się bardzo dużo - jakieś 1450g, ale lepiej sprawdź dla Twojego modelu i zapytaj w 2 serwisach klimy czy informacje się pokrywają.

Opublikowano

Powinieneś mieć zielona naklejkę jak otworzysz maskę.

Lekko po lewej.

 

Na mojej jest 650g.

 

 

Tylko,ze chcąc nabić prawidłowo powinno się najpierw odprowadzić cały czynnik i nabijać na pusto, najlepiej od razu zrobić test szczelności układu.

Tyle, że wtedy trwa to około godziny i nie zawsze chce im się tyle czasu tracić.

Opublikowano
u mnie na zielonej naklejce jest: 680+-10g. Nie odczuwam spadku mocy przy włączonej sprężąrce klimy, zresztą śnieżynkę mam włączoną przez cały rok, wciśnięty jest także przycisk auto oraz atomatyczny obieg zamknięty. Moja ingerencja w ustawienie ogranicza się tylko do nieznacznej zmiany temp. zadanej tak między 19-21st.C.
Opublikowano
Wczoraj po nabicu klimy temperatura silnika w czasie jazdy po miescie skoczyla o kreske w prawo :shock: trwalo to dobre 5 minut i wskoczylo z powrotem na pion strach wlaczac klime :D co robic ? czemu tak sie stalo ?
Opublikowano
Na początek sprawdź (wymień) termostat i zobacz czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony lub czy nie masz za mało płynu chodzącego. Dodatkowo sprawdź czy włącza się wentylator klimatyzacji i czy wisko dobrze pracuje.
Opublikowano
Na początek sprawdź (wymień) termostat i zobacz czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony lub czy nie masz za mało płynu chodzącego. Dodatkowo sprawdź czy włącza się wentylator klimatyzacji i czy wisko dobrze pracuje.

Podziekowac :mrgreen:

Opublikowano

mi sie tak kiedys zagrzal, jak wlasnie padl wentylator, podczas jazdy bylo ok, ale jak stanalem na parkingu bez wylaczania auta, wskazowka przekorczyla pion.

 

 

Ja się tu nie do końca zgodzę.

Wiatrak elektryczny nie powinien chodzić na wyższych obrotach tak bez powodu.

A powód jest jeden _ zbyt wysokie ciśnienie w układzie klimy.

Nabili ci za dużo czynnika < miałem to samo >

Auto zupełnie nie chciało jechać a wiatrak szalał.

Jedź do kogoś kto się na tym zna bo większośc klimiarzy to matoły i robią tak żeby chłodziło i żeby jak najwięcej czynnika pchnąć.

U mnie gość wypuścił nadmiar i wszystko ustąpiło.

 

mi sie wydaje ze w moim modelu wiatrak ma tylko jedna szybkosc pracy.

 

ale dzieki za wskazowke, podjade sprawdzic.

 

ale cos musi chyba byc z tym spadkiem mocy bo przecziez tak wiele osob sie t odezwalo z tym problemem, chyba nie az tyle jest partaczy w serwisach klimatyzacji.

 

tez sie zastanawialem czy to przypadkiem nie kompresor ktory juz jest zmeczony, a przez to ze jest napedzany paskiem daje wiekszy opor i przez to silnik ma wieksze obciazenia.

Opublikowano

tez sie zastanawialem czy to przypadkiem nie kompresor ktory juz jest zmeczony, a przez to ze jest napedzany paskiem daje wiekszy opor i przez to silnik ma wieksze obciazenia.

 

Zly stan kompresora lub zanieczyszczony uklad tez jak najbardziej moze byc przyczyna wiekszego obciazenia silnika po wlaczeniu klimatyzacji.

W moim poprzednim aucie (nie BMW) kompresor zanim sie calkiem zatarl stawial coraz wiekszy opor, az zerwal pasek.

 

W moim obecnym e39 praktycznie nie odczuwam roznicy, no moze tylko zaraz po wlaczeniu czuc delikatnie ze kompresor ruszyl i to wszystko, w czasie jazdy spadek mocy jest pomijalny.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam, co prawda 2.2L ale pytanie mam odnośnie dźwięków wydawanych przez układ. Jak gdzieś zwalniam i zatrzymuje się słyszę jakby z opóźnieniem zwalniał jakiś inny rozpędzony silnik. Czy to wentylator? Dźwięk lekko niesie sie po wnętrzu ale nie jest jakiś irytujący. Kompresor to nie może być bo pracuje równo z silnikiem.

A co do obciążeni podczas jazdy to nie odczuwam wyrażonego spadku mocy. Tylko przy rozruchu kompresora na 2-3 sęk spadają obroty do 0,6tys

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.