Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam w swojej bawarce problem z przepalającą się chłodniczką spalin, wymieniłem już chyba 4 i mam dość. Nie mam pojęcia co powoduje jej przepalanie, tak jak i pojęcia nie mają mechanicy. Serwis bmw rozkłada ręce. Co prawda jeden fachura zasugerował mi żeby wywalić katalizator bo prawdopodobnie jest zapchany i spaliny w pełni nie są tak jak trzeba wydmuchiwane z auta i to one powodują puchnięcie chłodniczki i jej rozszczelnienie a co za dym idzie przenikanie płynu chłodzącego do komory spalania i dymienia samochodu jak parowóz. :) Drugą ewentualnością którą mi doradzono jest wywalenie chłodnicy spalin i zastąpienie jej czymś, jakieś obejście. Słyszałem że jest to do zrobienia i robią takie rzeczy użytkownicy np passatów i nie maja problemów. A jak z tym jest w bmw? Od czego jest chłodnica spalin? Zrobili ją od tak sobie żeby mnie wkur......ć? :)) Czekam na wasze rady.
Opublikowano
Czyli rozumiem że w taki sposób wyeliminuje się chłodniczkę spalin i zrobi się jej obejście, dobrze rozumiem? :? Czy trzeba dokupywać coś dodatkowo z części żeby takie układy przerobić?
Opublikowano
Generalnie chodzi o wyeliminowanie układu chłodzenia EGR, bo jak słusznie zauważył jeden z Twoich mechaników przeciekający płyn tworzy za Tobą biała chmurę. Zatem trzeba by było zablokować, albo wymienić węże wody na takie, które przedstawił cannibal2000. Odnośnie samej rurki przelotowej to zastanawiam się czy jest sens wymiany... może po prostu rozwiercić od środka którąś z tych chłodnic co masz i poobserwować co się będzie działo. Oczywiście przyczyną wypalania jest niedrożność układu wydechowego lub samej chłodniczki.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Mam taki sam przypadek w e46 318D, czwarta chłodniczka poszła z dymem. Nie mam siły już do tego, żaden mechanik nie wie co jest przyczyną, kupe kasy już w to wsadziłem, co chwile na lawecie jeżdżę z tego samego powodu.

Z jakiego dokładnie modelu można wyciągnąć te węże i czy na pewno nie będzie później problemów gdy nie będzie wody w tej chłodniczce?

 

Pozdrawiam Krzysiek

Opublikowano

Ja przy okazji pozbycia się układu EGR, który i tak miałem zaślepiony, więc był mi zbędny, pozbyłem się również reszty elementów układu czyli chłodniczki, termostatu i przewodów wodnych.

 

kolektor wydechowy zaślepiłem dorabiając flanszę z kawałka aluminium:

http://images67.fotosik.pl/84/34a1b46866d6b31d.jpg

 

przepustnica całkiem nowa bez wyjścia na chłodniczkę spalin:

http://images70.fotosik.pl/83/b09867c47741888d.jpg

 

przewód wodny prowizorycznie zaślepiłem w ten sposób, że wykonałem gwint w plastikowym przewodzie wodnym, następnie wkręciłem tam odpowiednią śrubę na taśmę teflonową, całość posmarowałem silikonem wysokotemperaturowym - wizualnie nie wygląda to najlepiej, ale spełnia swoją rolę tzn. trzyma szczelność.

http://images70.fotosik.pl/83/f9026736280b0996.jpg

 

Jak wiadomo AGR i EGR "współpracują" ze sobą, jeżeli czynnik (spaliny) nie przepływają przez chłodniczkę spalin, wówczas układ ten nie jest w stanie nagrzać płynu chłodniczego, a co za tym idzie układ AGR praktycznie nie jest wykorzystywany.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Gdzieś coś kiedyś wyczytałem , że zaślepianie "harmonijki" przy samym kolektorze nie jest dobre (zbyt wysokie ciśnienie czy coś)

Przez moment również tak miałem (z tym , że wyciąłem po prostu blachę) bo pękła harmonijka...

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.