Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem nowy ale szukałem po tematach podobnych objawów ale nic nie znalazłem.

Kupiłem niedawno BMW 320d z silnikiem N47 D20 177KM silnik jest lekko zapocony z prawej strony przy turbo - jednak turbina nie wygląda na zapoconą problem pojawia się jakby u góry silnika - po zdjęciu osłony zauważyłem że jest tam duże ilości oleju. Olej znajduje się w okolicach wtrysków??

Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

Czy chodzi o ten separator odmy?

Gdzie on się znajduje w moim silniku?

Jak zdiagnozować stan klapek kolektora dolotowego - ale to po drugiej stronie a tam wycieków nie ma :/

Co znajduje się pod tym okrągłym deklem za wlewem oleju?(widoczne na ostatnim zdjęciu)

Co to za dziwne hlipanie (dziwęki) dochodzące od turbiny - z tego czarnego elementu który jest zainstalowany na turbinie i dochodzą do niego przewody - czy to jakaś pompka oleju czy co? Jak otworzę drzwi to zaczyna pracować po czym się wyłącza?

 

Dodam iz jak kupiłem jakieś 3000 km temu było mało oleju przy minimum dolałem 0,5 litry jest w połowie bagnetu i poziom nie schodzi - przebieg jakieś 2000 tys km trasa 1000 miasto. Aktualny przebieg 194 tys km

 

Z góry dziękuje za sugestie.

 

Oto kilka zdjęć:

IMG_3184.JPG

IMG_3186.JPG

IMG_3188.JPG

Opublikowano
tez mi to wyglada na odme, mozesz ja odkręcic i sprawdzic uszczelki, moze gdzies jest przedmuch lub jest juz przytkana.
Opublikowano
Panowie ale w tym silniku odma jest bezobslugowa z tego co wiem. Benzynka ekstrakcujna - pędzelek - umyć i zobaczyć co powoduje wyciek
Opublikowano

Tylko ja tej Odmy nigdzie nie mogę znaleźć :(

Tutaj jest przykrywka glowicy i nic nie ma :(

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU51&mospid=50501&btnr=11_4083&hg=11&fg=15

 

A jak z tymi klapkami w tym motorze mozna je wywalić całkiem? Widziałem na YouTube jak gość te klapki całkiem odkrecil i wszystko było ok tyle ze to była e46 :/

 

Tak wogle ma ktoś ten silnik z przebiegiem 200 tys plus czy nie dotrwaly te jednostki do tego czasu?

Opublikowano
Mam taki kompletny kolektor po przebiegu 5000km jak będziesz chciał wymienić i miec spokój to pisz.
Opublikowano
wyczyść odmę - to pomoże

 

Ok tylko jak :) mam sciagnac ten dekielek i tam wyczyścić?

 

 

tak

sprężonym powietrzem, ew. do tego jakiś rozpuszczalnik

potem obserwuj co się będzie działo

często taki darmowy zabieg jest wystarczający

 

jeżeli chodzi o klapki dowiedz się czy na pewno je masz, niektórzy zalecają wymianę kolektora lub wycięcie klapek przy przebiegu ok 200.000km

tam gdzie ja jeżdżę do serwisu wycięcie klapek to koszt gdzieś 600 zł

Opublikowano
odma to nierozerwalny element z kapą zaworów, ale jednak czasem się rozrywa jej obudowa i zaczyna ostro lecieć olejem, wtedy tylko wymiana kapy... lub jakieś macgajwerskie czyszczenie/klejenie - jesteś pewien że te wtryski to w oleju takie zatopione? sprawdź czy nie jest to twarde, może leci ci po prostu któryś z wtrysków na podkładce?
Opublikowano

Wygląda to na zwykłe przelanie oleju wyczyść i zobacz po paru kilometrach.

ps dziwne dźwięki przy otwieraniu samochodu z okolic silnika to zapewne przepustnica która zmienia położenie.

Opublikowano

przyjrzałem się dziś problemowi troszkę bliżej, jako że akurat miałem taką sposobność, i są dwie opcje. może to być faktycznie przelanie oleju, na kołnierzu wlewu jest mały odpływ prowadzący do szczelnego korytarzyka na kapie, dookoła odmy, fot 1 żółta strzałka pokazuje dokąd może się on przelać

http://img37.imageshack.us/img37/9850/20120530080.jpg

ale jest to, przynajmniej z założenia szczelny przedział i olej nie powinien dostawać sie na wtryski, a jednak i w tamtym przedziale kapy są ślady oleju, podejrzane są dwa miejsca na focie 2 zaznaczone strzałkami - połączenie klejone odmy z resztą kapy, oraz połączenie klejone w narożniku przedziałek na kapie, co by pozwalało na przeciek tam oleju z tzw rozlania przy dolewce

http://img23.imageshack.us/img23/6305/20120530081.jpg

zainteresowany tym szczegółem ściągnąłem kapę i dokładnie umyłem, po ponownym założeniu i podłączeniu odpowiedniego ciśnienia w układ odpowietrzenia skrzyni korbowej olejowe ślady zaczęły się wyraźnie najpierw pokazywać na łączeniu odmy z kapą, fot 3, sam byłem zdziwiony bo wszystko wskazywało na przelewkę

http://img835.imageshack.us/img835/7438/20120530082.jpg

znam równiez inne przypadki rozklejania się tych kap, wygląda na to, że to jakiś przyszłościowy stały element gry, n47 z latami będą się pocić kapą i tyle, im więcej km tym bardziej - czyste przypuszczenia badacza :D :D

Opublikowano
Ładny warsztat pozazdrościć .Widzę że n47 już w jednym palcu w poprzednim poście skrzynia, teraz silnik na kolejnych zdjęciach już bez wtrysków, super foto story opracowane na 5+. Ps poważna naprawa czy sprzedaż części :wink:
Opublikowano

Dzięki serdeczne za podpowiedzi.

 

Dziś właśnie odsaczylem ten olej papierowymi recznikami i zobaczę za pare km co i jak.

 

Jeśli chodzi o pokrywe zaworow to ja mam inna niż ta przedstawiona przez kolegę H_A_R_T

W mojej właśnie ten lejek z odprowadzaniem przelewek wpada właśnie bezpośrednio do tej przerody gdzie są wtryski. Nie ma oddzielnej przegrody - dlatego mam nadzieje ze będzie już ok

Pozatym u mnie nigdzie nie widać żeby odma była doklejana - wyglada na całość ale pewności nie mam bo te wtryski tam wszystko zasłaniają

 

2. Otworzyłem ten dekiel od odmy pod nim jest gumowa membrana i sprezyna wszystko czysciutkie

Opublikowano

faktycznie dziś to dopatrzyłem, masz trochę inny silnik, moje fotki pochodzą z wersji EFF, akurat miałem dziś pod ręką również twoją wersję tego silnika i jest faktycznie jak piszesz, spod gumy dookoła włewu kwadratowym kanałem przelany olej idzie wprost na wtryski i tam się gromadzi - druga strzałka na foto,

http://img543.imageshack.us/img543/3385/20120531083.jpg

 

Ładny warsztat pozazdrościć .Widzę że n47 już w jednym palcu w poprzednim poście skrzynia, teraz silnik na kolejnych zdjęciach już bez wtrysków, super foto story opracowane na 5+. Ps poważna naprawa czy sprzedaż części :wink:

dzięki :wink: w moim wypadku to jak najbardziej powazna sprawa, plus sprzedaż części i cała reszta, co tylko potrzeba :lol:

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

 

Odgrzebuje temat. Tym razem problem tkwi w tym więzu łączącym odme z dolotem. Otóż na łączeniach pojawiły sie nieszczelnosci i dym wydostaje sie do komory silnika a następnie śmierdzi spalinami we wnętrzu. Czy zna kotos numer części tej rurki? Ewentualnie czy da sie wymienić uszczelnienia? Wiecej ucieka od strony rury do intercoolera.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Ok tylko jak :) mam sciagnac ten dekielek i tam wyczyścić?

 

 

tak

sprężonym powietrzem, ew. do tego jakiś rozpuszczalnik

potem obserwuj co się będzie działo

często taki darmowy zabieg jest wystarczający

 

jeżeli chodzi o klapki dowiedz się czy na pewno je masz, niektórzy zalecają wymianę kolektora lub wycięcie klapek przy przebiegu ok 200.000km

tam gdzie ja jeżdżę do serwisu wycięcie klapek to koszt gdzieś 600 zł

 

Rozumiem,ze ten dekielek od odmy się odkreca bez jakiechkolwiek problemów i wtedy można sobie wyczuscic odme?

icon4.png
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam od 4 dni obserwowalem wyciek oleju w swoim BMW e90 n47,ciekło nie groźnie,pojawiały się kropelki malusieńkie lecz zaniepokojony udałem się do znajomego na kanał.Samochod od dolu caly zabudowany lecz na plastikowej obudowie z przodu pojawił się wyciek. Odkręcajac obudowe(plastikowa sruba,kwadracik 10 na 10) zauważyłem,ze wyciek nastepuje z czujnika (chyba czujnik,nie wiem co to) zmierzajac do sedna :D Jesli moje spostrzezenia sa trafne,wyciek jest grozny w tym miejscu,ma on wplyw na elektroniczny pomisr oleju ? Ile kosztuje nowy czujnik? Jaki to dokladnie czujnik :)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam,

dziś po przejechaniu dłuższej trasy zauważyłem wyciek pod prawymi drzwiami tylnimi. Myślę że bez demontażu osłony od spodu się nie obejdzie ale czy miał ktoś może podobną sytuację?

Opublikowano

witam,

dziś po przejechaniu dłuższej trasy zauważyłem wyciek pod prawymi drzwiami tylnimi pod wlewem paliwa. zbiornik paliwa jest delikatnie spocony nie jest to ropa.Myślę że bez demontażu osłony od spodu się nie obejdzie ale czy miał ktoś może podobną sytuację?

Opublikowano
edek19; czujnik poziomu oleju jest na dole, wiadomo że płyny sciekają z góry na dół :duh: a skąd leci to już następna kwestia..podpowiedź: na bank nie z czujnika :mrgreen:
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

 

Panowie i Panie. Czy po tym filmiku można 100% określić że wyciek jest z podstawy filtra oleju?

Od jakiegoś czasu ubywa mi właśnie olej i zostają ślady na parkingu. Patrząc od spodu wyciek jest po stronie podstawy właśnie. Jeśli to to to czy ktoś z Was to robił i jak to wygląda czasowo? Ile zajmuje wyjęcie wszystkiego i założenie? Jakieś specjalne klucze tam są czy raczej standard? Czy wystarczy wymienić same oringi czy najlepiej za jednym zamachem też uszczelkę chłodniczki oleju?

 

Jeden mechanik już się za to brał i stwierdził że wyciek zrobiony i że coś tam obsylikonowali :duh: :mad2: Nosz kur...(ka) to nie toaleta żeby sylikonować tym bardziej że mówiłem mu że latam trasy po 1000km często i ma być porządnie zrobione a on silikon. Ehh.... . Jak się czegoś samemu lub z pomocą forum nie zrobi to na mechanika ciężko liczyć w tych czasach. :P

Pozdrawiam

Opublikowano
Czy z powodu cieknącej podstawki masz widoczny ubytek i plamy na parkingu? Tego nie wiem. Pewne jest, że poci się uszczelniacz przy podstawce - widać to na filmie. Robota nie jest ciężka, ale trochę trzeba pokręcić: spuścić olej, zdjąć IC, spuścić płyn chłodniczy, wykręcenie podstawki, wymiana oringów, mycie silnika i podstawki + chłodniczki, poskładanie wszystkiego, zalanie płynów i odpowietrzenie układu. Polecam kupić całą uszczelkę podstawki + oringi. Warto też wymienić uszczelniacze przy rurach od dolotu, bo możesz je zdjąć przy okazji i szybko załatwić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.