Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

jestem przed wymianą przednich klocków hamulcowych

 

zastanawiam sie nad wstawieniem ceramicznych klocków ATE CERAMIC

na allegro do nabycia w granicach 350-400 zl

 

czy ktoś ma doświadczenia z nimi ?

czy warto dopłacać i kupować ceramiczne czy lepiej pozostać przy standardowych ?

 

itp.....

Edytowane przez extreme007
Opublikowano

Matti, wiesz bo masz ? Czy wiesz bo czytałeś ?

 

Sam mam do wymiany (jeszcze 5000km mi pokazuje). Od wczoraj szukam info w sieci. Różne opinie jedni sobie chwalą piszą ze nie pylą, podobno hamują tak samo. Inni pisą ze niszczą tarcze ze hamowanie słabsze. Jak to w sieci co człowiek to inne zdanie.

 

Przyznam że brak pylenia jest kuszący, pod warunkiem że nie niszczą tarcz i nie pogarszają hamowania.

Matti - jeżeli masz to napisz coś więcej - please :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wczoraj zmienialem kumplowi z tylu w e60 ,zalozylem zimermana sport za tydz dam znac co i jak powinno byc przejechan z 1000km
Opublikowano

1. Klocki ceramiczne (i dedykowane do nich tarcze) nadają się do zastosowań w samochodach sportowych, gdzie temperatura pracy jest odpowiednio wysoka. Przy spokojnej jeździe, np na autostradzie na zimnych tarczach i klockach hamowanie będzie znacznie mniej efektywne.

 

2. ATE Ceramic nie są zwykłymi klockami ceramicznymi, tylko maja jakąś specjalną mieszankę. Podobno przystosowaną do pracy w niskich i wysokich temperaturach. Więc problem z punktu 1. odpada. Oczywiście "ceramiczne" to dobry chwyt marketingowy, skutecznie wykorzystywany :).

 

3. Ogólnie opinie na zagranicznych serwisach są pozytywne. Myślę, że spokojnie można wziąć na próbę. Obawiałbym się jedynie szybszego zużycia tarcz.

Opublikowano

przeszukałem sieć i napiszę tak: zdania są podzielone.

 

ATE - niektórzy piszą że podobno to ta marka idzie na 1 montaż - ale nikt tego nie potwierdza. Ci co montowali ATE - zwykle chwalą ale Ci co mieli ATE a potem zamienili np na EBC piszą że ATE są b. słabe. ATE Ceramic - podobno niczego sobie, pylenie b małe ale też bywały problemy (chyba z powodu twardości) a to piszczały a to zniszczyły tarczę. Zanim się taki (twardy) klocek ułoży na tarczy potrafi ją przegrzać. Pewnie byłoby lepiej gdyby zakładać na nowe tarcze.

 

Z kolei EBC - podobno b fajne ale jak się zakłada komplet tarcza i klocek (wszystko EBC). Ci co zmieniali same klocki nie zawsze byli zadowoleni. Klocki dość twarde - potrafią zrobić sieczkę z tarczy (podobnie jak ATE Ceramic), pomimo że EBC podaje że ma jakiś system zapewniający szybkie ułożenie na tarczy :?: Co więcej niektórzy piszą że najlepiej wymienić też przewody w stalowym oplocie bo temp b rośnie a klasyczny przewód rozciąga rozszerza się pod wpływem tej temp i skuteczność nie jest taka jak powinna. Dodatkowo EBC podobno lubią pracować pod temp i na początku trochę słabiej łapią.

 

TEXTAR b klasyczne klocki – też doszukałem się info że idą na 1 montaż. W zasadzie nic sportowego w sobie nie mają ale też trudno się doszukać żeby ktoś miał z nimi jakieś problemy. Żeby piszczały , krzywiły tarcze itd.

 

Oczywiście piszę w dużym uproszczeniu co wyczytałem, ludzie na forach nie zawsze piszą wystarczająco precyzyjnie a tu jest ważne jaki był płyn, klocek, tarcza ? Czy cały komplet nowy czy tylko klocki ? itd.

Ostatecznie ameryki tu nie odkryłem ale doszedłem do wniosku że producent przewidział i dopasował wszystko tak jak powinno być (na ulicę nie na tor) a ja mogę tylko coś rozstroić (oczywiście nie zawsze tak jest że producent jest taki nieomylny). Ceramic – jest to produkt stosunkowo młody jeżeli najważniejsze jest dla kogoś to że nie pyli to pewnie wybierze. Ja tam wolę nie ryzykować, tarcze jeszcze są dość dobre nie będę ich wymieniał od tak dla pewności że mi ceramic-ki je zjedzą. Może nast. razem jeżeli produkt się upowszechni wrócę do tematu ceramic-ków.

Wskutek moich doświadczeń z wynalazkami (zestaw FERODO i tarcze nacinane BREMBO) w Audi A3 – klocki piszczały a tarcze pokrzywiły się , na razie dałem sobie siana i kupiłem TEXTAR-y (które w A3 miałem i nie miałem najmniejszych problemów).

 

POzdr.

Opublikowano
1. Klocki ceramiczne (i dedykowane do nich tarcze) nadają się do zastosowań w samochodach sportowych, gdzie temperatura pracy jest odpowiednio wysoka. Przy spokojnej jeździe, np na autostradzie na zimnych tarczach i klockach hamowanie będzie znacznie mniej efektywne.

 

2. ATE Ceramic nie są zwykłymi klockami ceramicznymi, tylko maja jakąś specjalną mieszankę. Podobno przystosowaną do pracy w niskich i wysokich temperaturach. Więc problem z punktu 1. odpada. Oczywiście "ceramiczne" to dobry chwyt marketingowy, skutecznie wykorzystywany :).

 

3. Ogólnie opinie na zagranicznych serwisach są pozytywne. Myślę, że spokojnie można wziąć na próbę. Obawiałbym się jedynie szybszego zużycia tarcz.

 

Po przeszukaniu sieci i przemysleniu tematu przyłączam się do tej opinii. Pewno niezłe ale podobno twarde, jak klocek twardszy to coś innego (czyli tarcza) bardziej dostanie w kość. Ja tym razemtarcz nie wymieniam i obawa o ich żywotność też mnie powstrzymała.

Pozdr.

Opublikowano
ronf1, bardzo słuszna konkluzja - jak masz sprawdzone texary w poprzednim aucie to faktycznie nie ma co kombinować. wydaje mi się, że do normalnej jazdy w kwestii klocków niemal jak w ludowej mądrości, lepsze jest wrogiem dobrego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja bym wybral zesta tarcze zimerman i klocki textar,a stalowy oplot co oni tu pisza na forach szkoda slow :mad2:

mialem w moto stalowy opolt i nie ma zadnej roznicy na drodze ,jedynie na torze ale i tak podsatwa to klocki i tarcze ,opolt to dodatek

wybierajac jakis zestaw najwazniejsze jest zeby kupic od sprawdzonego sprzedawcy ,bo do pudelka mozna zwsze cos innego wlozyc co male chinskie raczki robia :norty:

Opublikowano

Wskutek moich doświadczeń z wynalazkami (zestaw FERODO i tarcze nacinane BREMBO) w Audi A3 – klocki piszczały a tarcze pokrzywiły się , na razie dałem sobie siana i kupiłem TEXTAR-y (które w A3 miałem i nie miałem najmniejszych problemów).

 

Ja miałem ten zestaw w golfie IV ale tarcze miałem nawiercane a nie nacinane. Przyznaję Ci racje pokrzywiły się ale to przez własna głupotę, przy myciu auta przez przypadek polałem wodą :mad2: aż wstyd się przyznawać :mad2: tarczę zdemontowałem i dałem do tokarza, przetoczył i było wszystko dobrze ale nic nie piszczało a hamowały dobrze :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

...przy myciu auta przez przypadek polałem wodą

 

Zaraz, zaraz... na myjkę nie wjeżdża się tak szybko, jak w kałużę.

Chyba z materiału na gwożdzie były zrobione. :roll:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Witam

Ja mam założone klocki ceramiki w E60 i jestem z nich zadowolony co prawda klocki mam na tylnej osi bo na przednią jeszcze nie produkują .Powiem tak klocki super hamują tak jak oryginał ,dłużej wytrzymują ,tarcz mi nie zniszczyly a przejechałem na nich już prawie 20 tyś. Więc polecam nawet ze względu na czyste felgi :cool2:

Opublikowano
Witam

Ja mam założone klocki ceramiki w E60 i jestem z nich zadowolony co prawda klocki mam na tylnej osi bo na przednią jeszcze nie produkują .Powiem tak klocki super hamują tak jak oryginał ,dłużej wytrzymują ,tarcz mi nie zniszczyly a przejechałem na nich już prawie 20 tyś. Więc polecam nawet ze względu na czyste felgi :cool2:

 

 

Jacek nie zrozum mnie źle - być może one są super ale test na tylnej osi jest mało wiarygodny bo (najprościej ujmując) ona tylko pomaga w hamowaniu.

Opublikowano

Ja mam wprawdzie doświadczenia z dwóch innych aut, nie BMW, ale zasada się potwierdza:

 

jeżeli ktoś ma zamiar zakładać "normalne" klocki do "zwykłych tarcz" to zamiast pakować ATE (dobre) propoponuję Ferodo Premier. Cena tylko lekko wyższa, ale hamowanie odczuwalnie szybsze, mocniejsze. Pylenia większego nie odnotowałem.

 

Z tarcz polecam Zimmermann'a gładkiego (na nacinanych, wierconych trzeba umieć jeździć). W poprzednim Audi jak założyłem klocki Ferodo + tarcze Zimmermann to auto zaczęło wkońcu hamować jak należy. Do tego potem zmieniłem płyn na ATE Super Racing Blue (nadaje się do gumowych przewodów) to hamulce przestały puchąć po częstym hamowaniu w mieście.

 

Koszty niewiele wyższe od standardowych a poprawa w hamowaniu naprawdę odczuwalna.

 

Co do przewodów w oplocie - w swoim aucie nie testowałem, ale jeździłem autem przed i po założeniu oplotów - hamulec szybciej bierze, wyżej. Jest bardziej czuły.

Opublikowano

Mam założone ATE "ceramiki" na przednią oś E60xd już od wielu miesięcy. Może do mojego egzemplarza/modelu zaczeli robić wcześniej

Klocki super, nie brudzą felg prawie wcale.

Odczucia przy hamowaniu niestety są trudne do porównania dlatego że zmieniłem na tarcze nacinane ATE. Niestety buczą i mam wrażenie, że klocki są zdzierane. O komforcie hamowania nie ma co mówić ale tak jak już wspomniałem to wina tarcz.

Za to przy hamowaniu z dużych prędkości zdecydowanie mniej się nagrzewają (oryginalne pokrzywiłem)

Tydzień temu zalożylem też "ceramiczne" na tył do E60xd

Do F01 też będę zakładał "ceramiczne" jeżeli ATE produkuje (jeszcze nie sprawdzałem).

Generalnie w podsumowaniu:

tarcz nacinanych ATE nie polecam

klocki "ceramiczne" polecam

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam!

Ja posiadam w E90 320d na przodzie zestawik kloce ATE Ceramic i gładkie wentylowane tarcze Zimermann. Zestawik polecił mi właściciel czescidobmw.pl. Poruszam się na takim zestawie ponad miesiąc i rzeczywiście pylenie prawie wogóle nie występuje. Po ok. tygodniowym docieraniu i układaniu się zestawu stwierdzam, że zarówno hamowanie i modulacja są na porównywanlym poziomie z oryginalnym zestawem jaki był poprzednio zamontowany. Niestety pomiomo niezbyt dużego zużycia zarówno klocków i tarcz oryginalnych wystąpiło silne bicie podczas hamowania i to było przyczną wymiany całego przodu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wczoraj zmienialem kumplowi z tylu w e60 ,zalozylem zimermana sport za tydz dam znac co i jak powinno byc przejechan z 1000km

 

Jak sprawuja sie te Sporty?

 

"Belmondeuszek" czyli zestaw nie dal rady. Tarcza przegrzala sie i pokrzywila niestety.

 

Szkoda ze nikt nie moze zaczac sprowadzac i sprzedawac zwyklego gladniego StopTecha do naszych BMW.

Sam szukam jakiegos dobrego zestawu do siebie i widze ze gladki Zimmermann nie daje rady, ciekawe jak Zimmermann Sport?

Z ATE to teraz rosyjska ruletka, bo jest to tylko koncesjoner wiec mozna trafic na wyroby produkowane w niemczech, chinach czy wloszech poza tym duzy sukces marki spowodowal wysyp podrobek.

W tym wszystkim podoba mi sie tylko stanowisko MIKODY, ktora oznajmia ze produkty nawiercane czy nacinane nie roznia sie metalurgicznie od gladkich.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 3 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

witam,

założyłem ate ceramic i zwykłe tarcze ate,jakieś 5tys km temu i na pewno dużo mniej pylą,nie mogę powiedzieć że wcale,ale mają jeden duży minus,po rozgrzaniu piszczą,generalnie myślę że są trochę przereklamowane,nie widzę żadnej różnicy w skuteczności hamowania pomiędzy nimi a zwykłymi trw,które miałem wcześniej i które znacznie bardziej pyliły i nie piszczały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.