Skocz do zawartości

520i wiatrak klimy ponownie


kobra21

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

91 W CHŁODNICY TO NIE TO SAMO CO 91 NA ZEGARZE CZYLI W GŁOWICY. !!!!!

A czujnik jest montowany na wyjściu z chłodnicy.

Trzeba ostro przegrzewać silnik żeby na wyjściu z chłodnicy temperatura miała 91 st. Wtedy w głowicy masz pewnie ponad 120.

 

Dodatkowo najczęściej wskazówka idzie na czerwone pole z powodu ZAPOWIETRZENIA układu. Wtedy brak jest obiegu płynu a co za tym idzie w chłodnicy jest jeszcze chłodniej niż zwykle. Wtedy wentylator się nie załaczy.

 

W aucie bez klimy pewnie nic nie wspomaga. Nie każde auto jest identycznie wyposażone.

 

Kolego lukiskwuki. Brak napięcia na tym bezpieczniku jest tu przyczyną. Jak by padł panel klimatronika to przekaźnik by nie cykał.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiatrak elektryczny ten z przodu przed chłodnicą jest od klimatyzacji,dmucha powietrze na agregat i powinien się włączać na postoju zawsze jak chodzi sprężarka od klimy,wyłącza się podczas jazdy ale nie zawsze,jak jest wysoka temperatura i wolno jedziemy to chodzi podczas jazdy,gdy nie zaskakuje na postoju to na pewno jest coś źle.

Wiatrak ten za chłodnicą napędzany paskiem wieloklinowym poprzez sprzęgło wiskotyczne, wciąga powietrze przez chłodnicę chłodząc płyn chłodniczy .

Gdy wzrośnie krytycznie temperatura ciecz chłodzącej to wisko powinno chodzić na maksa ale wiatrak ten od klimy niestety nie pomoże :(

Uważam że to o czym pisze kolega dyzio255 jest logiczne ale w e39 tego nie ma, na pewno w mojej2,5d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiatrak elektryczny ten z przodu przed chłodnicą jest od klimatyzacji,dmucha powietrze na agregat i powinien się włączać na postoju zawsze jak chodzi sprężarka od klimy,wyłącza się podczas jazdy ale nie zawsze,jak jest wysoka temperatura i wolno jedziemy to chodzi podczas jazdy,gdy nie zaskakuje na postoju to na pewno jest coś źle.

Wiatrak ten za chłodnicą napędzany paskiem wieloklinowym poprzez sprzęgło wiskotyczne, wciąga powietrze przez chłodnicę chłodząc płyn chłodniczy .

Gdy wzrośnie krytycznie temperatura ciecz chłodzącej to wisko powinno chodzić na maksa ale wiatrak ten od klimy niestety nie pomoże :(

Uważam że to o czym pisze kolega dyzio255 jest logiczne ale w e39 tego nie ma, na pewno w mojej2,5d.

 

W e39 jak najbardziej jest.

A czujnik u ciebie powinien być w głowicy a nie w chłodnicy.

Wiadomo , że ten wiatrak nie jest jakis mega wydajny ale na max obrotach jednak trochę potrafi.

No i jeszcze raz zaznaczam , że on działa wraz z klimatyzacją i jest niezbędny do tego ale również ma ratować < pomagać> przegrzewający się silnik w razie potrzeby. Bez względu czy akurat mamy właczoną klimatyzację czy nie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wiatrak sprawny na 1000% tylko nie ma pradu we wtyczce bezpiecznik cały (ten czerwony 50A) tylko nie ma na nim pradu przekazniki wszystkie sprawne czujnik od cisnienia klimy tez juz podmieniony

W bagazniku nad alumulatorem masz skrzynke rozdzielcza i tam sa takie plaskie bezpieczniki.Bezpiecznik 100a jest od wentylatora.Sprawdz czy przechodzi przez niego prad,mialem taki sam przypadek ze nie bylo napiecia na bezpieczniku za schowkiem i wlasnie winny byl ten w bagazniku.

Tutaj masz zdjecie:

http://imageshack.us/photo/my-images/836/foto0274f.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jak tam się spalił bezpiecznik to chyba wiatrak nie jest sprawny.

100A to już nie ma żartów.

Ale tam szukaj bo napięcie na tym bezpieczniku 50A musi być żeby działało.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak tam się spalił bezpiecznik to chyba wiatrak nie jest sprawny.

100A to już nie ma żartów.

Ale tam szukaj bo napięcie na tym bezpieczniku 50A musi być żeby działało.

U mnie wlasnie ten padl,po wymianie na nowy smigal dalej bez problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
sprawdzilem wszystkie całe i jest przejscie ...co dalej ?? podmienie jeszcze panel klimatronika ale cos mi sie niechce wierzyc

Przewod z tego bazpiecznika idzie prosto do tego za schowkiem musisz miec gdzies przerwe skoro nie ma tam napiecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jutro bede szukal ale to jest az niemozliwe bo w momencie jak nabijałem klime prad był ale za 2 dni juz niebyło, myslalem ze czynnika ubyło ale pojechałem jeszcze raz zmierzyc i jest ok tym bardziej ze klima mrozi , a ten pomaranczowy bezpiecznik ktory jest obok tego czerwonego pod schowkiem od czego jest ?? bo na nim jest napiecie , tak sie zastanawiam czy poprostu nie podbiac plusa pod ten bezpiecznik, tylko sie boje czy czegos nie spale ....sam niewiem jak szukac juz mam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napiecie na kostce wentylatora powinno byc caly czas niezaleznie od pozycji kluczyka i dzialania lub nie dzialania klimy.Napiecie na tym 100a w bagazniku sprawdzales kontrolka czy miernikiem?Jak zapodasz plus na ten bezpieczmik za schowkiem nic nie powinno sie spalic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.