Skocz do zawartości

witam jaki silnik w bmw e46 2.0d jest lepszy 136 km czy 150


jams231

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy to mój pierwszy post takżę prosze o wyrozumiałość .Chciałbym kupić bmw e46 .Interesuje mnie 2 litrowy diesel .Moje pytanie brzmi który silnik jest lepszy i mniej awaryjny 136 km czy po lifcie 150 km? Jakie przebiegi wytrzymują te silniki. I czy jest sens szukać e46 w polsce czy lepiej sobie przyprowadzić .Na co zwracać uwage przy zakupie bmw z tymi silnikami .Może jest ktoś na forum kto pomagłby przy zakupie ewentualnie sprowadzeniu .Z góry dzieki za pomoc pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście M57N :D ... a tak poważnie to ten 150KM (M47N). Zupełnie inny rodzaj zasilania, większe sprzęgło, turbo itd. Ile wytrzymują... to zależy jak był użytkowany i serwisowany. Bolączką tych modeli jest usterka "urywających się" klpek zawirowań. M47 (136KM) jest konstrukcją starszą i mniej wydajną niż jego młodszy następca. Najważniejsze przy zakupie pomiary statyczne i dynamiczne zimnego i rozgrzanego silnika za pomocą INPA, DIS, Carsoft, BMWScanner.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wydania mam max 20tyś złotych czy za te pieniądze można coś dobrego nie bitego znależć i z prawdziwym przebiegiem

 

za te pieniądze zapomnij o wersji 150KM, jedynie 136KM sensowne znajdziesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli uda Ci się znaleźć wersje M47 w poliftowym nadwoziu to gratuluję, ale takich "perełek" jest kilka sztuk na rynku. Oczywiście polecam wirus bo dopiero wtedy odczujesz przyjemność z jazdy BMW :wink:

 

wyjaśniam, że chodzi o wersję 318d między 09/2001 a 03/2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuj od kogoś z klubu kto dbał o auto , będziesz znał historię auta , historię napraw itp... trzeba wydać parę złotych na start bo często tańsze egzemplarze sa zaniedbane troszkę ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

320d z silnikiem M47(136 km) to też bardzo dobry sprzęt i bezawaryjny jak się dba oczywiście.

I bardzo przyjemnie się tym jeździ.

Może okazać się także mniej zawodne niż nowsze M47N chociażby dlatego,że lepiej znosi słabej jakości paliwa,na które raczej się natkniesz :)

 

Niektórzy płaczą ,że pompa VP44 awaryjna....

 

Ale jednym się psuje-a drugim nie.

 

Jeżeli znalazłbyś egzemplarz naprawdę zdrowy i na bieżąco serwisowany to będziesz zadowolony na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem sprzedawać swoją z powodu przeprowadzki do UK ale jednak zostawiłem , za duzo kasy poszło ( ok 15-16 tyś w ciągu 2,5 roku nie licząc eksploatacji , dużo mojego czasu ..) i jakoś człowiek się przyzwyczaja , zwłaszcza że E46 jest jednym z ostatnich samochodów z duszą ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja w 2 lata wydałem ok 12 tyś na samą eksploatacje, z tego ponad 6 tys na wymianę koła dwumasowego i silnika po awarii wału. Reszta to ciągle wyskakujące drobnostki eksploatacyjne i serwisy olejowe. Pompa wtryskowa czy turbina jeszcze przeze mnie nie ruszane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak napisał TC dobry, zadbany i doinwestowany egzemplarz jest TRUDNO znaleźć. Najlepiej gdybyś właśnie zakupił od kogoś z forum, gdzie masz pełną dokumentację napraw, wymian, części z datami i cenami, paragony i faktury... bynajmniej ja taką własną książkę serwisową prowadzę. No i do tego świadomość, że masz auto PEWNE, bezpieczne i doprowadzone do lepiej niż fabrycznego stanu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja np jeśli chodzi o mechanike, mam robione wszystko na bierząco i na zamiennikach najlepszych firm. Jednak nie posiadam żadnych faktu, paragonów potwierdzających naprawy czy zakup części. A naprawde sporo tych części już zostało wymienionych. Nie posiadam nic ponieważ mam zaprzyjaźnionego mechanika, z którym mam dobre układy, ja wiem co kiedy i jak jest robione, jednak dowodów na to nie mam, może to przy sprzedaży bedzie minusem ale nie mam zamiaru prędko sprzedawać auta, a póki co opłaca mi sie to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak ktoś jeszcze wypowie się, że do m47n włożył tyle to chyba założyciel tematu zrezygnuje z 2.0d :roll: ja w trochę ponad rok wymieniłem olej, filtry, odmę, akumulator w zimę, sprężyny tył, bo jedna była pęknięta, drążki kierownicze, bo drżała kiera przy hamowaniu i tuleje tylne przednich wahaczy, też miały wpływ na drgania kierownicy; podsumowując jakieś 1500 PLN :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.