Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

przejrzyj regulamin i popraw tytuł:

 

viewtopic.php?f=44&t=72889

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dane pojazdu

 

Art. Wartość

Numer podwozia WBABV91010PJ86892

Kod typu BV91

Typ 330CD (EUR)

Typoszereg E E46 (2FL)

Seria 3

Rodzaj konstrukcji COUPE

Układ kierowniczy LL

Drzwi 2

Silnik M57/TU

Pojemność skokowa 3.00

Moc 150

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor TITANSILBER METALLIC (354)

Tapicerka STOFF TEX 2000/ANTHRAZIT (J1AT)

Data prod. 2003-09-23

 

Wyposażenie

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA

S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S638A AUTOTELEFON PROFESSIONAL Telefon samochodowy Professional

S650A CD-LAUFWERK Odtwarzacz CD

S661A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business (C43)

S692A CD WECHSLER I-BUS VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD I-Bus

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Wersja językowa, włoski

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej

S884A ITALIENISCH/BETRIEBSANL./SERVICEH. Instrukcja obsługi, jęz. włoski

S8SPA COP STEUERUNG Sterowanie CO2

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

S928A REIFENSTEUERUNG Sterowanie opon

 

Wyposażenie seryjne

 

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką

S2CAA LM RAEDER STERNSPEICHE 119 Obr. BMW, st. le. spr. gw. 119

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S550A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy

S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM akumulator w bagażniku

wwo_j
Opublikowano

Autko na pewno ma trudność ze sprzedaniem się bo to 3-literki jednak :

 

- o dziwo przebiegu aż tak bym się nie czepiał jest drobna szansa na autentyczny albo nieznacznie "skręcony" :mrgreen: ;

 

- felgi z palety chyba E90 mi się podobają;

 

- lewy przód, a w zasadzie cały przód do dokładnej analizy na miejscu :wink: .

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety nigdy nie było czasu aby "wyskrobać" relację z oględzin autka omawianego w tym temacie :nienie: .

 

http://img266.imageshack.us/img266/7396/screenshot067x.jpg

 

http://img841.imageshack.us/img841/1335/screenshot068v.jpg

 

http://img853.imageshack.us/img853/7153/screenshot070n.jpg

 

http://img35.imageshack.us/img35/2214/screenshot071p.jpg

 

http://img196.imageshack.us/img196/1521/screenshot072db.jpg

 

http://img715.imageshack.us/img715/4247/screenshot073q.jpg

 

http://img546.imageshack.us/img546/871/screenshot074m.jpg

 

http://img829.imageshack.us/img829/7718/screenshot075r.jpg

 

Aktualnie autko jest sprzedawane z takim o to opisem i fotkami :norty: :

 

http://img502.imageshack.us/img502/3870/screenshot001tf.jpg

 

http://img72.imageshack.us/img72/9190/screenshot002ib.jpg

 

http://img594.imageshack.us/img594/6577/screenshot003a.jpg

 

W sumie po oględzinach mówię do Sprzedającego aby "ściągnął" chociaż BEZWYPADKOWOŚĆ z ogłoszenia, zapowiadało się, że to zrobi i pewnie odpuściłbym temat bo z aktualnym tempem to moja skromna :mrgreen: osoba nie będzie miała wstępu do większości miast w naszej pięknej Pl :wink: .

 

Teraz trochę "suchych" faktów :twisted: :

 

Minusy

 

- nadkole prawe przednie demontowane;

- nadkole lewe przednie demontowane;

- połamane/nadłamane elementy przodu Bumki :( w komorze silnika;

- prawy przód koło zbiornika na płyn do spryskiwaczy blacha kombinowana;

- przedni zderzak malowany;

- przedni zderzak z 02.04.06;

- przedni zderzak brakuje górnej/czołowej uszczelki (ale to szczegół w zasadzie);

- prawy próg malowany, mocowany na jakąś "hujowa" ;) śrubkę;

- zbiornik płynu do spryskiwaczy przed-liftowy, a ogledzinowany był po-lift;

- brak jednej dolnej gumeczki maski z reguły;

- błotniki przednie demontowane;

- brak naklejki informacyjnej o ilości odczynnika do klimy (na 75% jestem pewien, że nie było);

- brak nitów przy przednich amortyzatorach uderzenia (jak dla mnie = podłużnice naciągane, prostowane);

- tylne amortyzatory uderzenia demontowane;

- tylny zderzak mógłby być trochę lepiej spasowany;

- kierownica obszywana;

- gałka zmiany biegów obszywana;

 

 

Minusy mechaniczne

 

- docisk sprzęgła na wykończeniu;

- stuk przy wbiciu 1 i R biegu;

- słyszalny wyraźny szum/świst pod czas pracy silnika (nie zależnie czy AC włączone czy nie);

- wyraźne zapocenie pod pompa vacum;

- zewnętrzny rant kola pasowego skrzywiony :norty: ;

 

 

Mierniczek

 

- maska 120 - 200, w okolicy prawej krawędzi 980;

- prawy przedni błotnik 120 - 200;

- drzwi kierowcy 120 - 200, pod lusterkiem 820;

- prawy tylny błotnik coś koło 1xxx.

 

Uwaga

 

Więcej pomiarów nie było, Kupujący mieli dość :( .

 

 

Plusy

 

- przednia szyba zmieniana (plus i minus zarazem)

- tylna wnęka na kolo zapasowe ok;

- data produkcji nerek mniej więcej pasowała do wieku autka :wink: ;

- uszczelki drzwi ok;

- wnętrze nie zmęczone;

- amortyzatory przednie/tylne nie leją.

 

 

Komp

 

- uwalony sterownik świec żarowych;

- błąd wiatraka zewnętrznego (nowy 1700 w ASO ;) );

 

 

Dane zegarkowe ;)

 

- ilość wciśnięć pedału 214100 km;

- wyliczona średnia prędkość autka to 27,2 km/h, 3 litrowy diesel dajcie spokój ;);

- przebieg spokojnie x2 wyższy niż deklarowany przez licznik ;).

 

 

Liva-data

 

- ciśnieniu doładowania brakuje 200/300 hPa (nie czuć, aż tak "tego czegoś" od 1500 + :mrgreen: );

- termostat przed zima do wymiany obowiązkowo (mimo temp na zewnątrz 25 + autko z trudem uzyskało 80 stopni);

- bardzo obiecujące korekty wtryskiwaczy (dokładnie całej szyny common-rial).

 

 

Mechanicznie do roboty:

 

- na pewno wszystkie filtry (nie z zasady, że się wymienia od razu po kupnie) Właściciel autko ma 2 lata a np. paliwa na 100% nie wymieniany, powietrza również gorzej wygląda ...........;);

- odzyskiwanie mocy ;) kompletne i "po Bożemu";

- kolo pasowe i paski, a najlepiej wymienić od raz cały układ pasowy, czyli pozostałe rolki i napinacze.

- tuleje dyfra (szczególnie owiana złą sławą 9 ;));

- kompletne sprzęgło i dwumas, a to są przecież 3 litry :mrgreen: ;

- teoretycznie wisko (obawiam się że raczej trafiłem z sugestia).

 

Sugerowana prze zemnie kolejność napraw :D .

 

 

Bardzo zaciekawiła mnie lewa podłużnica w omawianym autku (po korespondencji z Lepszymi ode mnie zadania podzielone ;)).

 

Jeśli Ktoś autkiem się zainteresował to sugeruje przed kupnem obowiązkowo wizytę na podnośniku i w sytuacji gdy nie będą widoczne żadne ślady po spawach/wszelkich ingerencjach w teoretycznie nie demontowalne elementy metalowe Bumki to dla świętego spokoju kontrola geometrii .......

 

Osobiście mimo, że z "oddali" Bumka ładnie się prezentuje, nie ma co się dziwić 330 qd :D to jestem zdecydowanie na Nie.

 

 

Jeszcze takie bonus-y :

 

http://img836.imageshack.us/img836/2358/screenshot001ai.jpg

 

http://img259.imageshack.us/img259/1686/screenshot002ea.jpg

 

Błędy pozostałych pięciu świec żarowych również zapisane w pamięci sterownika :wink: .

 

http://img9.imageshack.us/img9/3402/screenshot008qk.jpg

 

http://img690.imageshack.us/img690/1931/screenshot061b.jpg

 

 

Gdyby jednak ktoś był zainteresowany to raczej już wie co kupi :8) .

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wystarczy, że przed oględzinami poinformuje sie sprzedającego, że jak nie powie całej prawdy o aucie to przyjadę z Szymonem. :D Twoja fotografia pewnie krąży wśród handlarzy i stawiają ją przy cukiernicy, żeby ich dzieci nie wyjadały cukru. Wanted death or live :mrgreen:
Opublikowano

Adalbert, szkoda, że fotogeniczny nie jestem ;).

 

A tak na poważnie i trochę nad wyraz :

 

Gdyby Nasze społeczeństwo było bardziej zamożne albo śmigało autkami na których utrzymanie Kowalskiego i Nowaka faktycznie stać to chyba by nie było takich cyrków przy oględzinach, że 1/4 podzespołów nadaje się do wymiany.

 

Autka doinwestowane trzymały by wyższą cenę itd. i nikogo by to chyba nie dziwiło (kupujesz taniej i robisz, albo faktycznie furkę zadbaną i na bieżąco dopieszczasz jak trzeba).

 

Każdy sprzedawca zachwala swój towar (maj do tego prawo :wink: ), podjadą na wymianę oleju i filtra pow/oleju i koniec bo nic nie puka/stuka teoretycznie ......

 

Wiadomo, że nie każdy musi mieć wiedzę o mechanice samochodowej, ale po to są ASO, Mechanicy Specjalizujący się w jednej marce albo Hobbyści (wykluczam nie uczciwe podejście któreś ze stron i wymianę dobrych elementów).

 

 

A Polak z zasady zawsze oszczędza tam gdzie nie powinien, kupi oczami, zawierzy sprzedawcy i $ ucieka .......... o st-raczonym czasie nie wspominając.

 

P.S. Na temat "bez-wypadkowości" nie chcę polemizować :mrgreen: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.