Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.pozwolę sobie założyć temacik o awaryjności i żywocie BMW z tym motorem 316i M43 1895cm3.Podawajcie przebiegi i ewentualne usterki

No to ja pierwszy :D

1.Moje e46 316i m43 1,9 przebieg 188150km-nie wiem czy realny(przepływka,uszczelnienia,no i bieżące wymiany:świece,kable itp).Ze skrzyni lekkie wycieki,dyfer suchy,na lpg przejechane 35000km

Dopisujcie,bo naczytałem się o panewkach w tych silnikach

never again N46
Opublikowano

Mam e46 z tym silnikiem od 3 lat.Przebieg licznikowy (nie wiem czy prawdziwy) 210000km z tego przejechałem ok. 30000km (10000km rocznie). Silnik chodzi idealnie i nie bierze wcale oleju. Jak byłem na ostatnim przeglądzie to poprosiłem gościa ,żeby mi spaliny sprawdził. Facet był w lekkim szoku i stwierdził ,że taki wynik mają nowe samochody i to nawet nie wszystkie.W niemczech był zalany półsyntetykiem więc po pewnym czasie zmieniłem mu na pełen syntetyk 5w40 Valvoline maxlife i taki jak na razie wlewam.Jestem pierwszym właścicielem w Polsce

 

P.S Nie doczytałem ,że temat dotyczy 316i a ja mam 318i ale to praktycznie ten sam silnik więc chyba post może zostać

Opublikowano

Hey,

 

Ja mam nakręcone 256tys z czego na LPG jakieś 15 - i jest to oryginalny przebieg. Wnętrze bez żadnych oznak zużycia poza: kierownicą i lekko spękanym lewym, skórzanym boczkiem fotela kierowcy (fotele kubełkowe). Sprzedający mógł go kiedyś skręcić do 120 tys a i tak nikt by nie poznał bo w tak dobrym jest stanie. Gdyby nie drobny wyciek spod obudowy filtra oleju, silnik by błyszczał jak psu jajca. Zero problemów, cicha praca - typowe usterki mam już za sobą: przepływomierz, termostat, regeneracja rozrusznika, poci się dyfer, obudowa katalizatora czasami potrafi zadzwonić. Piszesz o 180tys. - ale to przecież żaden przebieg. Zobacz na zagraniczne ogłoszenia jakie tam są przebiegi - dużo m43 z przebiegami po 300-500tys bez jakichś mega oznak zużycia gdzie do wymiany są tylko podstawowe, czysto eksploatacyjne rzeczy. Jak naród trochę zmądrzeje i przestaniemy kręcić na potęgę te liczniki to skończą się wątki typu "170tys i silnik w stanie do generalnego remontu". Masę ludzi operuje magiczną granicą 170-200tys. przebiegu gdzie uważa się, że to już bardzo dużo dla silnika a największą wadą m43 jest poprzedni właściciel. Powoli dochodzę do wniosku, że nigdy nie sprzedam tej E46 - za chwilę pewnie stuknie 300 tys a u nas to już przecież rynkowo rzecz biorąc - złom. Nie wyobrażam sobie swojej oferty wśród tych młodzików, szczególnie 320d z przebiegami po 150-170tys :lol:

Opublikowano

No to ja również się pochwalę, moja 318i ma w tym momencie 282 380 km i ma się bardzo dobrze, szczególnie że mam LPG na której zrobiłem już przeszło 60tyś km. Bolączki nie są dotkliwe, ubywa trochę oleju ale to jakieś 200ml/1000km, płynu chłodniczego jakieś 100ml/1000km, wnętrze bardzo zadbane. Jestem drugim właścicielem w Polsce, kupiłem z przebiegiem 205tyś km i raczej był to oryginalny przebieg (tego się nigdy nie dowiem). Jedno jest pewne, sprzedawać nie zamierzam, zostanie w rodzinie jako drugi samochód. Przy przebiegu około 260tyś km była zdjęta głowica (podejrzewałem uszczelkę jednak okazało się że uszczelka była dobra, przy okazji dotarłem zawory, uszczelniłem głowicę i jak na razie po przeszło 20tyś km wszystko jest ok. Troszkę denerwuje mnie delikatny wyciek na łączeniu skrzyni i silnika ale na razie jest na tyle mały, że udało się go uszczelnić domowym sposobem. Rok temu wymieniłem termostat, amortyzatory i świece (wbrew opinii że świece powinno się wymieniać co około 10tyś km przy LPG moje wytrzymują około 30tyś km).

 

Z autka jestem bardzo zadowolony, jedyne co chciałbym w niej zmienić to dodać jej trochę mocy ale i tak jestem bardzo zadowolony, szczególnie ze spalania 9l/100km LPG przy spokojnej jeździe i jakieś 10,5l przy jeździe agresywnej. No i oczywiście koszty utrzymania tego samochodu to dla mnie największy plus, wbrew durnym opiniom "Będziesz Miał Wydatki" ja całkowicie się z tym nie zgadzam i planuję już zakup kolejnego BMW.

Opublikowano

Pocieszające jest to co czytam :D .Zapomniałem jeszcze wymienić jedną słabostkę :( .Pocąca się obudowa rozrządu.Uszczelniłem swoją nie dawno-jak narazie spokój.Ale koledzy piszą,że pocenie powraca.A no i katalizator tez u mnie czasem dzwoni(zwłaszcza jak zimny).No i klima ma gdzieś nieszczelność(dwóch już szukało i nic)

Do kolegi wyżej :) .W dzisiejszych czasach na LPG jezdzić nie jest wstyd :cool2:

never again N46
Opublikowano
Co do przebiegów to taki silnik chyba spokojnie 500tys.km powinien wytrzymać jak nie więcej. Nie wiem czemu dla większości ludzi 200tys.km to spory przebieg.Pracowałem we firmie w ,której było sporo Citroenów Berlingo 1.4 benzyna. Były tyrane na maksa i notorycznie kręcone do odcinki a olej wymieniany jak komuś się przypomniało czasami (średnio co 40-50tys.km) .Tak "wspaniale" eksploatowane silniki zaczynały brać trochę oleju przy przebiegach w granicy 550tys.km więc były nie do zajechania
Opublikowano
były - 1596 cm 115 KM silnik N40/N45

 

 

Hmm ciekawe bo nie widziałem nigdy e46 z tym silnikiem o tej mocy i tej pojemnosci nie wiem moze w necie gdzies jest napisane ze takie parametry są ale czy fizycznie były monotowane to raczej w to watpie jeśli sie myle niech mnie ktos poprawi.

Opublikowano

Ja sie z tym silnikiem jeszcze nie spotkałem.

 

A co do mojej zrobiłem 46 tys km (o dziwo nie mam gazu) na liczniku oficjalnie prawie 159 tys przez ten czas wymiana przepływomierza tulei podprogowej wahacz termostat (przy okazji pompa wody)spręzyny przód i łącznik stabilizatora, łożysko tył ostatnio wahacz i uszczelnienie tylnej osi. Do zrobienia standard uszczelnienie pokrywy rozrządu plus skrzyni i amorki się kończą. Środek prawie że nówka prócz środkowej półeczki ktoś przede mną ją odrapał a tak to nie widać zużycia. Jeśli powiedziałbym że jest to drogie auto w użytkowaniu to bym skłamał przez 4 lata wymieniłem częsci za 2 tys nie licząc robocizny bo jeden zrobi sam drugi w aso a trzeci u pana Kazia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zaraz wyjdzie ze wszystkie 1,6 mają LPG :D

 

W e46 nie było 1.6

Po pierwsze chodziło mi o oznaczenie , a nie pojemność

Po drugie tak jak kolega napisał były

Po trzecie patrzcie jaki burżuj jeszcze nawet gazu nie wstawił :D

Opublikowano
Zdanie też rozpoczynasz od połowy? Trzeba było napisać 316i wtedy nie było by tej zbędnej dyskusji. Co do gazu - masz jakiś kompleks na jego punkcie?
Opublikowano
były - 1596 cm 115 KM silnik N40/N45

 

W danych jest inaczej podane na temat e46 316 sa 2 silniki:

 

Silnik 316 i 116 KM

Produkowany: od 2001 do 2005 roku

Pojemność skokowa: 1796 cm3

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 116 KM, przy 5500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 175 Nm

Montaż silnika: z przodu, podłużnie

Umiejscowienie wałka rozrządu: DOHC

Liczba cylindrów: 4

Układ cylindrów: rzędowy

Liczba zaworów: 4

Stopień sprężania: 10,5 : 1

Typ wtrysku: wielopunktowy (MPI)

 

 

Drugi silnik:

Produkowany: od 1999 do 2001 roku

Pojemność skokowa: 1895 cm3

Typ silnika: benzynowy

Moc silnika: 105 KM, przy 5500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 165 Nm

Montaż silnika: z przodu, podłużnie

Liczba cylindrów: 4

Układ cylindrów: rzędowy

Liczba zaworów: 2

Stopień sprężania: 9,7 : 1

Typ wtrysku: wielopunktowy (MPI)

Opublikowano

od wrzesnia 2001 roku produkowano silnik N40/N45 o Poj.1595 moc 115KM przy 6000obr

 

Co do przebiegów moja ma na liczniku 160 000km oryginalny przebieg w co osobiście nie wierze cały czas na benzynie i cały czas na pb 98

 

usterki hmmm prócz tuleji podprogowej i bendixu na rozruszniku,tylko odma i filtr oleju ale to chyba eksploatacyjne więc sie nie powinno liczyc

 

zawieszenie nie ruszane,silnik bujał na obrotach ale odma to załatwiła,a i zapomniał bym mata pasażera co chwila sie błąd włacza ale nie wymieniam chyba w koncu oszukam kompa opornikiem bo mnie drażni już

Podstawowe dane silników z książki:

http://screenshooter.net/9890690/lomxgrx

http://screenshooter.net/9890690/xtyeghs

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba było napisać 316i wtedy nie było by tej zbędnej dyskusji.

Trzeba było się domyśleć i wtedy by nie był tej dyskusji , w której zresztą jak widzisz nie masz nawet racji.

Opublikowano
Domyśleć? Jak do dzisiaj to wszyscy wypowiadają się pełnym zdaniem bo to jest forum a nie kalambury. Może i nie mam racji, ale jeśli jedne źródła podają silnik 1.6 a drugie nie to skąd przekonanie że to twoje źródło jest trafne? Zresztą nie ważne autorowi chodzi o M43 i może tego się trzymajmy.
Opublikowano
Domyśleć? Jak do dzisiaj to wszyscy wypowiadają się pełnym zdaniem bo to jest forum a nie kalambury. Może i nie mam racji, ale jeśli jedne źródła podają silnik 1.6 a drugie nie to skąd przekonanie że to twoje źródło jest trafne? Zresztą nie ważne autorowi chodzi o M43 i może tego się trzymajmy.

TAK NIE O TYM TEMAT :D

never again N46
Opublikowano
arturo e39 śmieszą mnie goście jeżdżący dieslem ,którzy mają jakieś "ale" do LPG. Przecież jesteś w tej samej grupie -chcących zaoszczędzić .Żeby nie było nie ma instalacji gazowej ale nie mam nic przeciwko jak ktoś nie chce przepłacać za paliwo
Opublikowano

Wracając do tematu.... samochód to nie tylko silnik, który może i wytrzyma 500 tys. km ale również nadwozie które dostaje nieźle w d... kość na naszych drogach, skrzynia, fotele, wszystkie elementy gumowe, itd.; zawieszenie pomijam bo jest część eksploatacyjna. Auto po 200 - 300 tys. (w zależności od marki) zaczyna być skarbonką bez dna i albo ktoś się upiera na siłę żeby je reanimować i utrzymywać w dobrym stanie, albo zajeżdża je na śmierć i odsyła na złom. Mądre przysłowie mówi że najlepsze jest auto firmowe. Następnie są auta nowe, a potem.... pozostałe.

 

Moje M43 B19TU, aktualny przebieg 100858 km, autentyczny od nowości. Średni koszt utrzymania: 550 zł/m-c przy przebiegach poniżej 8 tys. km/rok.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
róznego jak to mowia jak dbasz tak masz.... i zalezy jaki był twój poprzednik... nie ma regóły na to... wszystko moze sie popsuć... takie jest moje zdanie.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Wracając do tematu.... samochód to nie tylko silnik, który może i wytrzyma 500 tys. km ale również nadwozie które dostaje nieźle w d... kość na naszych drogach, skrzynia, fotele, wszystkie elementy gumowe, itd.; zawieszenie pomijam bo jest część eksploatacyjna. Auto po 200 - 300 tys. (w zależności od marki) zaczyna być skarbonką bez dna i albo ktoś się upiera na siłę żeby je reanimować i utrzymywać w dobrym stanie, albo zajeżdża je na śmierć i odsyła na złom. Mądre przysłowie mówi że najlepsze jest auto firmowe. Następnie są auta nowe, a potem.... pozostałe.

 

Moje M43 B19TU, aktualny przebieg 100858 km, autentyczny od nowości. Średni koszt utrzymania: 550 zł/m-c przy przebiegach poniżej 8 tys. km/rok.

 

550 bez kosztów paliwa ????

Opublikowano
Przecież kolega w żadnym miejscu nie napisał, że to 550zł to są koszty miesięczne części nie wliczając paliwa. Pomijając fakt, że części do BMW są bardzo drogie to w tak prostym silniku jak M43TU po prostu nie ma się co psuć z taką częstotliwością. Chyba, że każdą naprawę kolega zleca jakiemuś warsztatowi, który do horrendalnie drogich części doliczy horrendalnie drogi serwis i wtedy wychodzi 550zł/miesiąc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.