Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Jak odkręcę korek oleju to dym unosi się jak z gotującego się czajnika, postanowiłem wymienić odmę bo prawdopodobnie nigdy nie była wymieniana, mam nalatane 150 tys , Zakupiłem nową odmę http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NP71&mospid=48810&btnr=11_3934&hg=11&fg=15 nr części 11127794597

Nie mogę nigdzie znaleźć filterka do tej odmy ani numeru części czy może mi ktoś pomóc

Silnik M57 T2 2006r 530 DX

 

foto mojej odmy odpowietrznika

http://img528.imageshack.us/img528/8235/20120522988.jpg

http://img52.imageshack.us/img52/2421/20120522991.jpg

http://img822.imageshack.us/img822/8854/20120522992.jpg

Edytowane przez [email protected]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podobno już nie wkładają tego filterka do silnika M57N2.

 

 

jak nie ma jak ma plastikowy separator!!!

 

to pokaż mi go proszę na schemacie który zamieściłem !!!! :!:

schemat dla silnika M57N2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3934&hg=11&fg=15

 

Odmę kupowałem w ASO i dostałem tylko odmę bez separatora , dopytywałem gdzie jest separator na co dostałem odp że w silniku M57N2 już nie występuja ani

"szmaciany" ani plastikowy jako ,że drążyłem temat i mówiłem ,że nie wierzę to pokazali mi schemat w ETK i powiedzieli ,że wg producenta nie występuje.

 

Plastikowe występowały np w silniku M57N tu jest schemat w którym jest plastikowy separator nr15 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NJ71&mospid=47762&btnr=11_3935&hg=11&fg=15

 

A szmaciane to były montowane np w M57 czyli np w E39 nr 15 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

Opublikowano
Nie wiem czy to ma znaczenie ja mam Silnik M57/T2

 

 

Masz silnik M57N2 (czasem oznaczany też jako M57 T2)

 

czyli mam rozumieć że mam wymienić samą odmę i nie zakładać filterka (separatora) ?

 

Tak

Opublikowano
Jest i wymienia się go co 3 zmiany oleju czyli około 90tkm. Nie jest to jak kiedyś papierowy filtr a cały wkład plastikowy - separator.
Opublikowano
Filterek był w pierwszej odmianie 218KM i to do któregoś roku. Ja miałem u siebie wersję z filtrem, była to taka gąbeczka na plastikowej tulei. Zestaw który kupiłem w ASO już nie miał tego filterka, zamiast tego był plastikowy separator (z filtrem już nie produkują). Całą odmę wymienia się tak jak ktoś napisał co 3 wymiany oleju. Z tym, że olej powinno się wymieniać co 15tyś km, a nie co 30tyś, jak to reklamuje BMW. Taka częstotliwość wymian, zapewnia dłuższe życie turbo...
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

na moim schemacie do mojego modelu nie mam oddzielacza oleju 11127799366 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NP71&mospid=48810&btnr=11_3934&hg=11&fg=15

dzwoniłem do sklepu i podobno to jest komplet, czyli sam odpowietrznik 11127794597 i tak dzisiaj założyłem.

tak sobie myślę, chociaż żaden ze mnie mechanior :) wydaję mi się że ten filterek jest zbędny, po co by był filtrowany ten olej przedostający się do odmy ?

Opublikowano
zamiast tego filterka jest tzw separator cyklonowy (vortex)

to musisz miec

http://allegro.pl/separator-oleju-filtr-odmy-bmw-e46-e60-e61-x3-x5-i2318915179.html

 

głupoty piszesz

 

Jest i wymienia się go co 3 zmiany oleju czyli około 90tkm. Nie jest to jak kiedyś papierowy filtr a cały wkład plastikowy - separator.

 

ty też głupoty piszesz.

 

W silniku M57N2 nie ma już żadnych separatorów ani filterków odmy - opisywałem i tłumaczyłem już to na forum 2 razy jak kogoś interesuje dlaczego tak uważam to niech poszuka moich postów odnośnie tego tematu, bo 3 raz nie chce mi się pisać.

 

na moim schemacie do mojego modelu nie mam oddzielacza oleju 11127799366 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

dzwoniłem do sklepu i podobno to jest komplet, czyli sam odpowietrznik 11127794597 i tak dzisiaj założyłem.

 

zrobiłeś tak jak zaprojektował to producent samochodu :cool2:

Opublikowano

No nie będę się sprzeczał, ale ja w 530d 2007r ostatnio zmieniałem, nie wiem jakie jest dokładnie oznaczenie silnika ista D pokazuje mi tylko Engine M57.

 

EDIT:

ISSS podaje takie oznaczenie:

M57D30 UL T2

 

Więc już nie wiem kto głupoty pisze.

Opublikowano
No nie będę się sprzeczał, ale ja w 530d 2007r ostatnio zmieniałem, nie wiem jakie jest dokładnie oznaczenie silnika ista D pokazuje mi tylko Engine M57.

 

EDIT:

ISSS podaje takie oznaczenie:

M57D30 UL T2

 

Więc już nie wiem kto głupoty pisze.

 

Po co się sprzeczać wystarczy sprawdzić :wink:

http://www.realoem.com/bmw/select.do - wejdź na tą stronę , wpisz 7 ostatnich cyfr VIN pokaże ci jaki silnik masz, kliknij "przeglądaj części"" później znajdź schemat gdzie jest wyrysowana odma ( dla ułatwienia - znajdziesz to w sekcji silnik --> głowica --> pokrywa głowicy) i popatrz czy dla twojego silnika występuje separator czy nie.

Zdziwił bym się bardzo jeśli występuje, bo to ,że ty albo nawet ktoś wcześniej go tam włożył to wcale nie znaczy ,że producent go tam przewidział - mi też mechaniki chciały montować separator- ba nawet jak kupiłem auto to był zamontowany taki gąbkowy :duh:

 

Co do oznaczenia silnika to M57D30 T2 to nic innego jak M57 3.0 Technical update 2 czyli M57N2

 

tyle mojego w tym temacie

 

pozdr.

Opublikowano
haha no tak, wziąłem i założyłem separator na opaskach zaciskowych do głowicy silnika, to się możesz zdziwić bo odma była oryginalnie i ją wymieniłem.

A tu ją przed chwilką dorysowałem, nawet ładnie wyszło nie?

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3934&hg=11&fg=15

 

ale o co ci człowieku chodzi, kto pisze o jakiś opaskach poza tobą, odma jest i nikt nie twierdzi inaczej, separator do niej da się włożyć co wcale nie znaczy ,że producent go tam przewidział i ,że ma tam być. Podjedź do ASO i zapytaj, chyba że ty wiesz lepiej od wszystkich.

 

nie widzę żebyś coś dorysował bo na zamieszczonym przez ciebie schemacie nie ma separatora http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NS71&mospid=48809&btnr=11_3934&hg=11&fg=15 - czyli sam sobie udowodniłeś, że jesteś w błędzie tylko chyba tego nie przyjmujesz do wiadomości.

 

separator jest na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=11_3935&hg=11&fg=15 numer części 15 (Oddzielacz oleju) - tylko to jest schemat dla silnika M57N 218km a ty w swoim aucie masz M57N2 231 lub 235 km i tam separatora nie ma.

 

 

Tak na marginesie to jak dla mnie to możesz sobie wkładać co tam chcesz, a ja się dziwić nie zamierzam, tylko nie wprowadzaj innych w błąd.

Opublikowano
Ty się unosisz i podniecasz nie wiadomo w jakim celu, separator był u mnie oryginalnie, dzwoniłem do ASO sprawdzali wg VIN i taki separator zakupiłem i zmieniłem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
teraz to ja nie wiem kto tu kogo wprowadza w błąd
Opublikowano
Ja mówię o moim przypadku, najprościej zadzwonić do ASO i się zapytać, sam zmieniałem to i widziałem. Dzwonić do ASO podać VIN i wszystko będzie jasne.
Opublikowano

albo sprawdzić sobie w katalogu BMW ETK (http://www.bmw.pl/pl/pl/owners/parts/electronic-parts-catalogue/electronic-parts-catalogue.html) lub http://www.realoem.com/bmw/ bo jak widać po przypadku kolegi "e61" zdarzają się ewenementy i egzemplarze specjalne, które są skonstruowane inaczej niż cała reszta z tego okresu produkcji :norty: pewnie wersja individual :norty: :norty: :wink:

 

jedyne co mnie zastanawia to to, że kolega "e61" sprawdził sobie na schemacie w realoem czy w jego samochodzie występuje separator czy nie i nawet zamieścił link do tego schematu na, którym widać ,że separator nie występuje - ale nadal uparcie twierdzi ,że on tam jest - pisał nawet coś ,że sobie dorysował ale ja nie zauważyłem więc może sobie wyobraził :norty:

 

reasumując najlepiej sobie sprawdzić po numerze VIN w katalogu, a co do kolegi "e61" to stwierdzam ,że nie ma sensu kopać się z koniem i przyznaje mu racje nawet co do tego ,że na zamieszczonym przez niego schemacie jest separator :mrgreen:

  • 1 rok później...
Opublikowano
Wiem, że odgrzewam stary wątek, ale... to tak jest, jak piszą koledzy, że najlepiej sprawdzić sobie po numerze VIN. Patrząc na przykład na E61 525d, to element separatora 11127799366 występuje w samochodach pre-LCI, a w wersji LCI nie występuje. Howgh.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.