Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie, prosze o pomoc jestem w trakcie kupna e91 znalazłem ładną sztuke tylko wyskoczyły błędy dziś zresetowaliśmy jutro ma podjechać i jeszcze raz podpinamy;

KRÓTKI TEST;

 

System CAS 3F

A117 błąd programowania

A112 błąd ELV

A116 status krytyczny, elektr blokada kierownicy

FRM/FRM2 1F

nogi moduł

9CB2 uszkodzony potencjometr pionowej regulacji świateł przednich

JBE Junction- 1F

box

electronics

A6D1 pomocnicza pompa wodna

 

możliwe błędy ? tragedia ?pytanie co wyskoczy jutro niewiem jak do tego podejść proszę o kilka słów porady

z góry dziękuje !

Opublikowano

A6D1: Dodatkowa pompa wody - używana przez ten "przycisk" REST(na prawym pokrętle klimatyzacji), możliwe że też do czegoś innego (chociaż wątpie). Mi to też nie działa, jak postukałem kilka razy w ten silniczek młotkiem to zaskoczył, po dwóch dniach znowu cisza. Czytałem że często/szybko zużywają się w nim szczotki, można wymienić samemu lub za kilkadziesiąt złotych w serwisie (oczywiście same szczotki). Ja jeszcze z tym nie robiłem, więc nie potwierdzę.

Info o A6D1 tutaj, pozostałe błedy pewnie podobnie ;)

Opublikowano
Szczotki łatwo wymienic samemu :cool2: ja płaciłem po 3pln za sztuke :cool2: tylko troche musialem zeszlifowac na papierze sciernym bo troche za duze byly :norty: ale ogólnie ok i kilka minut i po sprawie ;)
icon4.png
Opublikowano
U mnie rowniez nie dziala.Czy trzeba sposcic plyn z ukladu i wyciagnac ja do naprawy ?

 

 

Nie nie trzeba,zciagamy tylko góre tej pompy-to taki maly element,ciezko wychodzi ale da rade ;)

icon4.png
Opublikowano
Jakie kilka minut !!! Mi to zajelo 1 godz.Trzeba odgiac blaszki potrzymujaca kopulke i uzyc troche sily zeby zdjac ja z lozyska.problem polega na tym ze za lozyskiem znajduja sie sie szczotki ktore zawadzaja . Po zamontowaniu ich jest maly problem zeby odgiac je aby wskoczyly na miejsce (za lozysko)Ja zdjalem lozysko wsadzilem je miedzy szczotki i dopiero zamontowalem.Szczotki trzeba kupic miekkie ( czarne) koszt ok.10zl za szt i troche przyszlifowac na papierze.Jeszcze jedna wazna uwaga zanim zaczniecie robic. :!: Pompa nie kreci sie jak silnik jest wlaczony.Dziala tylo po wylaczeniu silnika po nacisnieciu REST u mnie po wyjeciu kluczyka i jeszcze jedno :!: -Pompa wymusza obieg cieplego plynu tylko wtedy kiedy temperatura jest ustawiona na klimatroniku wyzsza niz jest wewnatrz.Robilem to kilka dni temu klim. byl ustawiny na 16 stop. i nie dziala dopiero po wlaczeniu zaplonu i ustawieniu ok 28 stopni i ponownym wyloczeniu zaplonu i wlaczeniu REST dziala.Po pewnym czasie sama sie wylacza kiedy osiagnie temp.i byc moze sie sama wlacza.I to jest wyczerpujaca odpowiedz na temat dodatkowej pompy wody!!!!!!!!!1
Opublikowano
Ta pompa nie służy do niczego innego poza funkcją REST, której jak mi się wydaje większość osób i tak nie używa. Więc jeśli nie jesteście do niej przywiązani i nie chcecie się w tej pompie grzebać to nie ma potrzeby tego wymieniać, nic złego nie stanie się.
Opublikowano
Ta pompa nie służy do niczego innego poza funkcją REST(...)

 

Nieprawda, jest wykorzystywana również przez ogrzewanie postojowe (Webasto) w samochodach które je oczywiście posiadają do wymuszenia obiegu.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Prawda czy nie prawda Webasto montowane jest zazwyczaj w autach (najczesciej dieslach) :D ktore sprowadzone do nas sa z duzymi przebiegami Wykorzystywane sa glównie przez przedstawicieli handlowych ktorzy czekajac na klienta musza grzac tylek w zimie :D lub podróznikow spiacych w aucie
Opublikowano
Ta pompa nie służy do niczego innego poza funkcją REST, której jak mi się wydaje większość osób i tak nie używa. Więc jeśli nie jesteście do niej przywiązani i nie chcecie się w tej pompie grzebać to nie ma potrzeby tego wymieniać, nic złego nie stanie się.

a ja mam klime manual bez funkcji REST i pompa też jest, jak myślisz po co jest? No chyba że mieli nadmiar pomp i tak wkładali do każdego wozu.

Opublikowano
Ja mam drugie BmW w manualu z dokladana klima bez funkcji REST i jak wlacze zaplon i ogrzewanie to tez grzeje mi na postoju ( wylaczony silnik) przez 1 godz.Sprobuj ustawic ogrzew. na max nawiew na min.i zobacz czy ci sie wlaczy silniczek.
Opublikowano

Witam.

Ta pompa pomaga w dogrzewaniu pierwszego obiegu gdy jest zimno na zewnatrz, za pomoca wymiennika ciepla na wydechu (spaliny sa gorace zaraz po uruchomieniu silnika) ten sam wymiennik ciepla schladza spaliny do recyrkulacji jak silnik jest juz nagrzany. Dzieki temu systemowi mamy cieplo w samochodzie po kilku sekundach I sa schladzane spaliny w ukladzie EGR.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam.

Ta pompa pomaga w dogrzewaniu pierwszego obiegu gdy jest zimno na zewnatrz, za pomoca wymiennika ciepla na wydechu (spaliny sa gorace zaraz po uruchomieniu silnika) ten sam wymiennik ciepla schladza spaliny do recyrkulacji jak silnik jest juz nagrzany. Dzieki temu systemowi mamy cieplo w samochodzie po kilku sekundach I sa schladzane spaliny w ukladzie EGR.

Pozdrawiam.

 

Tak własnie myślałem, że pompa musi działać też w innych warunkach niż tylko rest. Jak by działała tylko z rest napewno szczotki nie wytarły by się w kilkuletnim aucie, bo ile razy korzystamy z dogrzewania postojowego ?? Także trzeba naprawić.

Pozdrawiam, Daniel
Opublikowano
Szczotki trzeba kupic miekkie ( czarne) koszt ok.10zl za szt i troche przyszlifowac na papierze.

Jakieś wymiary? Konkretnie chodzi mi o co pytać w sklepie, bo najpierw chcę kupić nowe, a potem rozbierać.

Opublikowano
Orginalna ma 5 na 5 mm, długosc nie wiem Ja szlifowalem na grubosc i mniejwiecej na dlugosc.Kupilem 6 na 6mm W szczotkach tych jest wyprowadzony przewodzik od gory jakies 2-3mm od tylu.Sa dosyc miekkie takze nie ma problemu ze szlifowaniem na papierze ,byle rowno.Jest wiele typow szczotek takze proponuje zdjac pokrywke i miec na wzor(niestety nie mam zdjecia) zawsze mozesz wrazie czego wlozyc spowrotem bez szczotek.Poszukaj w internecie moze sa zdjecia.
Opublikowano

Potwierdzam, w dokumentacji BMW jest napisane, że pompa wspiera obieg przy niższych obrotach kiedy trzeba ogrzać kabinę. W porównaniu z główną pompą wody ta to jest mała popierdółka która wydajnością nie grzeszy, ale skoro oficjalne źródła tak donoszą to tak też najwidoczniej jednak jest.

 

Pompa sterowana jest przez moduł IHKA (panel klimatyzacji).

 

Pozdrawiam

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Podepnę się do tematu bo mam problem zawiesza mi się ta pompka na małym obiegu jak puknę w nią to zaczyna pompować ale i tak po chwili się wyłącza. Przeczytałem tu ze prawdopodobnie problem leży w szczotkach i tu pytanie z mojej strony czy ktoś przerabiał to dokładnie i może mi pomoc ogarnąć temat?

Dodam iż pytam o BMW e46 ale ta pompka jest tez w innych modelach.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano
Bylo juz kilka razy wystarczy poszukac.Wklejam nastepny raz zdjecia nie z bmw ale pompka identyczna http://www.sgaf.de/node/253241

 

Dokumentacja foto super,wymienialem te szczotki i na fotkach jest tak samo :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

icon4.png
Opublikowano
Ja również jestem po wymianie szczotek i silniczek ruszył

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Opublikowano
Cos jest nie tak, powinien grzać 15 minut - może się wyłączyć sam z kilku powodów /jak włączysz zapłon to tez się samo wyłączy/ ale w sumie to ja bym zaczął od stanu naładowania akku, jak poniżej 11V to się wyłączy samo - to tak na początek.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano
Cos jest nie tak, powinien grzać 15 minut - może się wyłączyć sam z kilku powodów /jak włączysz zapłon to tez się samo wyłączy/ ale w sumie to ja bym zaczął od stanu naładowania akku, jak poniżej 11V to się wyłączy samo - to tak na początek.

arcisz

tak też myślałem ze coś kszani ,ale jak włączę zapłon to sie wyłączy rest, a aku dobrze kreci nie ma problemu z odpalaniem rano auta i co to może byc :?:

Opublikowano

Sprawdź stan akumulatora.

Choćby przez menu w zegarach.

Jak jest słaby to też się rest wyłączy sam.

To że kręci nie znaczy że akku jest ok.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.