Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. mam problem z autem znajomego mianowicie samochód ostatnimi czasy zaczął kiepsko odpalać tzn. kręciłem go i nic wy jolem kluczyk kręciłem drugi raz i tez nic a za trzecim odpalał normalnie bez żadnych problemów ale czasem było tak ze tydzień było wszystko dobrze. auto ostatnio całkowicie rzuciło palenie i co sprawdziłem to nie ma iskry i pompa paliwa nie chodzi nie ma sterowania. z pod maski wydobywa się normalny dźwięk przepustnicy i włączonego zapłonu wiec teoretycznie silnik i jego osprzęt ma prąd z tego co słychać, wtryski (raczej)chodzą ale nie jestem pewien nie sprawdzałem czy dochodzi do nich prąd. auto nie posiada LPG alarm i odcięcie alarmu zostało wycięte,przekaźniki pod maska podmieniałem z innej bmw i nic się nie zmieniło wtyczka do komputera jest czysta sucha itp. samochód nie posiada IMO wiec to tez nie z tym problem,ciekawi mnie jedna rzecz jeśli był by uszkodzony czujnik położenia wału to pompa paliwa po włączeniu zapłonu powinna się włóczyć na chwilkę czy nie?wcześniej jak wszystko było ok to pompa chwilkę pracowała a teraz jest głucho.auto było podłączane pod komputer ale brak błędów. jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o podpowiedz był bym bardzo wdzięczny...

 

bmw e36 94r m50b25

Opublikowano
oki dzięki zaczynam go rozszyfrowywać. przekaźnik się załącza po włączeniu zapłonu i pompa nie działa iskry tez nie ma....:( wyjmując ten przekaźnik na włączonym zapłonie przestaje się odzywać przepustnica i pod maska zapada cisza, wkładam przekaźnik na miejsce i przepustnica pod maska brzęczy...
Opublikowano
koledzy potrzebuje jeszcze informacji od czego są przekaźniki pod kierownica? jeden działa po zapłonie drugi to spryskiwacz a reszta?...
Opublikowano
czy ktoś wie co odpowiada za sterowanie pompa paliwa w bmw i iskra? czujnik położenia walu i walka są ok. do kompa dochodzą wszystkie napięcia po zapłonie i masy tez wiec nie wiem czego teraz szukać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W pierwszej kolejności czujnik wału.Podczas kręcenia rozrusznikiem to on daje sygnał do sterownika a ten załącza przekaznik pompy paliwa i podaje iskre.Sprawdzałeś dokładnie wiązke między czujnikiem wału a sterownikiem?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
kolego a powiedz mi co daje iskre?wiesz ze w seacie mialem taki problem? iskry nie bylo to pompoa tez nie dzialala. wymienilem aparat zaplonowy. w bemce wiem ze go nie ma ale moze w takim razie cewka/wki? czy tam jak kolega mowi o tym czujniku walu bo to wlasnie chyba on daje iskre..nie wiem za bardzo ale wiem jedno tak jak mowilem ze w seacie jak mi sterzelil aparat i nie bylo iskry to pompa tez nie dzialala..
Opublikowano
po mojemu pompa zupełnie padła komutator pada w starych pompach a brak iskry przyczyna moze byc przepalony bezpiecznik lub padniety przekaznik posprawdzaj to podmień na dobre powinno byc wszystko ok
jedynakk
Opublikowano

Ale pompa wogóle Ci nie załącza? Nawet po przekręceniu w 2 pozycje? Ona powinna przez chwilkę działać podając paliwo do listwy wtryskowej i się wyłączyć. Ponownie włącza się po przekręceniu w 3 pozycje i starcie silnika.

 

Jeżeli pompka nie załącza się nawet przy przekręceniu w 2 pozycje to moim zdaniem te dwa problemy nie są ze sobą połączone.

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
czujnik walka i walu są dobre zmienione. mam drugie takie auto przekładałem czujniki i przekaźniki. bezpieczniki na 100% są dobre sprawdziłem każdy po kolej miernikiem i żarówka 5W. tak właśnie po włączeniu stacyjki na 2 pozycje pompa nawet się nie odezwie na chwilkę. pompa jest dobra wiązka do pompy tez przekaźnik tez bo na krotko sterując przekaźnik pompa działa. fizycznie komp nie daje sterowania. no i ten brak iskry?
Opublikowano
szczerze mówiąc to wiązki nie sprawdziłem ale dziś to zrobię. ale na samym czujniku wałka powinna odpalić teoretycznie mam druga taka bmw i z odpiętym czujnikiem wału odpala. :(
Opublikowano

czujnik położenia walu i wałka jest sprawny podmieniałem na inne i brak jakichkolwiek z mian.

jeśli by siadł czujnik położenia wałka to auto by normalnie odpalało, spotkałem się z tym niedawno w innym bmw.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Dopiszę się do tematu, bo objawy w moim aucie są identyczne. Mam E36 Coupe 325i z 1992r, M50B25 z Vanosem, Motronic 3,3.

Do wczoraj nie było żadnych problemów. Jak zwykle rano odpaliła od strzała. Po przejechaniu 20km postawiłem na prawie dwie godziny. Po powrocie nie zapaliła. Próbowałem kilka razy, aż padł akumulator. Zadzwoniłem po kumpla. Zaczepiliśmy na linkę i po kilkunastu metrach holowania silnik zaskoczył jakby nigdy nic. Wróciłem do domu i kilka razy próbowałem gasić i palić. Wszystko było ok.

Dzisiaj rano wsiadam do auta, włączam zapłon i od razu zdziwienie, bo nie wystartowała pompa paliwa. Kręcę rozrusznikiem, pompa dalej się nie załącza, silnik nie startuje.

Poświęciłem prawie cały dzień na poszukiwania. Prawie od razu okazało się, że nie ma iskry. Wymontowałem czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Po zmierzeniu oporności miernikiem okazało się, że czujnik wałka rozrządu wygląda ok, wału ma za dużą oporność, ale ponieważ pompa nie włącza się na chwilę po włączeniu zapłonu doszedłem do wniosku, że to raczej nie jest wina tych czujników. Na wszelki wypadek prześwietliłem jeszcze wiązkę między czujnikami i DME. Wszystko jest ok. Prześwietliłem więc wiązkę między DME i przekaźnikami. Tam też wszystko ok. Same przekaźniki są sprawne, pompa paliwa działa jeżeli zmostkuje stycznik. Sprawdziłem też kostkę pod stacyjką, bo kiedyś miałem przypadek, że po włączeni rozrusznika odcinała prąd od odbiorników i auto odpalało tylko na pych. Wszystko wydaje się działać prawidłowo, ale z jakichś przyczyn DME uruchamia wszystko oprócz zapłonu i pompy paliwa ( u mnie też pojawiają się dźwięki od osprzętu silnika po włączeniu zapłonu).

Poskładałem auto do kupy i postanowiłem spróbować ponownie z holowaniem. Początkowo przy małych obrotach silnika nic się nie działo, obrotomierz pokazywał 0. Obroty powoli wzrastały i w pewnym momencie obrotomierz wskoczył na 1300obr i silnik zaskoczył. Jednak pracował tylko na 3 gary. Zgasiłem, zakręciłem rozrusznikiem i od razu zaskoczył na wszystkie cylindry. Każda kolejna próba odpalenia odbywała się bez problemów. Zobaczę co będzie jutro rano.

Nie mam żadnych podzespołów na podmianę, a nowe nie są tanie żeby sobie podmieniać na próbę. Na pierwszy rzut oka wygląda na uszkodzony czujnik wału, lub wałka. problem tylko w tym, że nie rozumiem jaki te czujniki miałyby mieć wpływ na to, że pompa paliwa nie włącza się na chwilę po włączeniu zapłonu. Zaczynam się martwić, że wina może leżeć po stronie DME.

Kolego viruss_25, daj znać czy poradziłeś sobie z tym tematem.

Opublikowano

tak auto naprawione. komp został uszkodzony i czujnik położenia wału. sama wymiana czujnika nic nie zmieniła wiec postanowiłem zaryzykować i zmienić komputer i auto odpaliło bez problemu:)

pozdrawiam

Opublikowano
Witam ponownie. Moje auto też już naprawione. W moim przypadku koszty były trochę mniejsze. Najbardziej podejrzanym elementem był czujnik położenia wału korbowego. Zaryzykowałem i kupiłem nowy. Co ciekawe po montażu pompa paliwa nie wystartowała po włączeniu zapłonu, co mnie dość mocno zmartwiło. Jednak przy próbie rozruchu silnik zaskoczył od razu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.