Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

 

 

Szkoda że kameleon3000 ma rację . Też tak przypuszczałem patrzyłem od strony komory silnika :mad2: .

a co do kolegi który uważa że zaniedbałem bo żydzę na auto , niech przyjmie do wiadomości że niektórzy swoje auta kupili w sezonie zimowym kiedy problem smrodu nie istnieje, a zaniedbania są po poprzednim właścicielu . Druga sprawa nie widzę się przy rozbieraniu deski rozdzielczej , auto ma swoje lata i na 100% coś pęknie a pużniej będzie stukać piszczeć itp.

Dlatego szuka się alternatywnych środków i zabiegów chemicznych .

 

Nie orientuje się ktoś ile kosztowało by czyszczenie tego ustrojstwa ?

BMW E46 320i
Opublikowano
odgrzybianie 50-70 zł. jeśli auto pod tym względem jest zaniedbane po poprzednim właścicielu to należałoby odgrzybić tak ze 3 razy w odstępach 2 miesiące a później standardowo raz do roku. z własnego doświadczenia wiem że taki sposób jest tańszy niż "home made" bo i tak na końcu każdy będzie zmuszony pojechać do warsztatu jeśli klima jest bardzo zaniedbana.
Opublikowano
niestety nie wszyscy mamy swoje samochody od nowości, a poprzedni właściciel tak zadbał o klime, że nawet własny warsztat nie jest w stanie temu sprostać - poprostu trzeba by było cały układ klimy czyścić,czego sam sie nie podejme... już łatwiej zmienić samochód :(
Opublikowano

Jeżeli chodzi o skuteczne czyszczenie parownika klimy w e46 to szukajcie opisu kolegi "hunter". Z tego co pamiętam dostał sie do parownika od strony grodzi silnika a następnie używał środków typu wybielacz do ubrań, ludwik do mycia naczyń itp.

 

EDIT jeszcze w taki sposób spróbujcie http://www.bmwtips.com/tipsntricks/AC/smell.htm

 

Wysyłane z mojego HTC Sensation XE with Beats Audio za pomocą Tapatalk 2

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Nareszcie rzeczowy post dziękuje M-ka że czytasz tematy i piszesz do tego tematu tylko o konkretach :cool2:

 

Wracając do sprawy smrodu, to myślałem o dostaniu się przez wykonane ręcznie otwory (zaślepione plastikowymi korkami np jak do karoserii idą fi 25 x 4,5 mm) tyle że chciałem zaatakować od frontu ten parownik, nie z lewej czy z prawej jak na fotkach z linka od M-ka . Mój sposób polegał by tylko na zdemontowaniu panelu radia i klimy usunięciu otwartej wcześniej klapki nad nagrzewnicą plus wykonanie a pużniej zaślepienie korkami (do kolejnych zabiegów) 5 otworów, 4 po rogach jeden centralnie w środku dzięki temu mogę walić sprajami , płynami lub sprężonym powietrzem wg przelotu powietrza ,jak ktoś mył chłodnice zna różnice mycia z lewej czy z prawej a na wprost. Bez demontażu całej deski to jest myślę jedyna skuteczna metoda . Uwaga przy wierceniu przez plastik zrób najdelikatniej jak się da mały otworek byle płytko!!! I patyczkiem sprawdzić odległość przegrody od chłodnicy! Napiszcie jaka jest odległość dla potomnych, i wio z wierceniem . Może znajdę czas i przetrę szlak ? Okaże się jak zacznie walić na maxa :mad2:

 

http://img713.imageshack.us/img713/1653/20120526192652.jpg

 

Tyle z teorii co o tym myślicie? Dzień roboty i fresz cool air? Czy za otworami będzie coś innego czy to ma sens ???

 

Od komory silnika mam lipe z dostępem mam silnik R6.

BMW E46 320i
Opublikowano

ciężko jest to przyatakować, żeby porządnie wyczyścić przy ograniczonym dostępie. Bo najczęściej wygląda to już tak http://allegro.pl/bmw-e46-parownik-klimatyzacji-i2376335660.html

Ja bym jednak był za metodą czyszczenia poprzez otwór fabryczny przystosowany do tego tak jak jest w instrukcji TIS. Czyli tym bocznym za kanałem wlotowym powietrza na nogi pasażera. Tylko trzeba mieć dobry sprzęt. Dobrą lance z końcówka zakrzywioną o 90 stopni żeby to atakować na wprost. Parownik ma 7cm grubości, więc ciężko dokładnie wypłukać cały ten syf. Ale dobry sprzęt z mocnym ciśnieniem, mocne środki do czyszczenia, płukać do skutku i idzie to przeczyścić. Bo rozbieranie deski, żeby wyczyścić ten parownik to według mnie przerost formy nad treścią. Przestanie nas drażnić smrodek, to potem zaczną różne piski.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Dysza ropownicy zagięta na 90 stopni i wio , kompresor to nie problem z ropownicą też a do ropownicy środek CARLYBIO (do zakupu w hurtowniach art do klimatyzacji polecony od speca instalującego klimatyzacje w biurze firmy w której tyram). na przemian ze sprężonym powietrzem , to by miało sens i metoda z linka już niebyła by taka zła :cool2:
BMW E46 320i
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam też zauważyłem dziwny zapach z nawiewu , mi to przypomina zapach dymu z zgaszonej np świeczki bardziej takiej spalenizny ale nie takiej paliwowej czy olejowej. Dodam że zapach ten czuć na włączonym ciepłym nawiewie, NIE na klimie!.

Co to może być? Zapach płynu chłodzącego?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Mam też problem ze smrodem klimy, czyściłem w warsztacie Tunapem i 2x Forsch do tego Wurth i niestety Tunap wogole nie pomogl a Forsch zmniejszyl objawy ale nie usunął. Chciałbym jeszcze spróbować rozwiązania z http://www.bmwtips.com/tipsntricks/AC/smell.htm czyli nawiercenia od strony kierowcy otworu i porządne spryskanie parownika od strony kabiny.Zakladam ze w E46 mozna to tez zrobic podobnie jak w E39.

Czy ktoś orientuje się kto może wykonać taki zabieg w Warszawie lub okolicach ? Jakis kumaty spec od klimatyzacji.

Innym pomyslem jest aby obejrzec parownik endoskopem i wtedy wiadomo by było gdzie jest problem.

Chyba ze odradzacie i ostatecznym rozwiązaniem jest wyjecie parownika i umycie lub wymiana.

Opublikowano

O tym patencie nie słyszałem, ale jest interesujący. W E92 u siebie robiłem kilka tygodni temu podobny zabieg, tyle tylko, że w E9X dostać się do parownika można przez otwór po czujniku temperatury w schowku pasażera - efekt pewnie będzie ten sam. U mnie sporo to dało, bo do dziś jak wyłączę klimę to czuję jeszcze te środki chemiczne, które zaaplikowałem.

 

W E46 możesz też spryskać przez wiatrak dmuchawy pod podstawą filtra kabinowego - jak miałem E46 to tak właśnie robiłem.

 

Najlepiej jak zrobisz na te dwa sposoby samemu - dłużej Ci zajmie dojazd do warsztatu niż zdjęcie podstawy filtra i osłonki tunelu. Do tego kup sobie dobry preparat (polecam Ci te: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=191741&start=135#p1886437) i proces powtarzaj co np. 2 tygodnie początkowo. Jednorazowo wątpię, że pozbędziesz się problemu całkowicie.

 

I najważniejsze: zawsze po wyłączeniu klimy nawiew na nogi, temp. na max, siła nawiewu na max, obieg zamknięty i suszymy układ przez kilka minut, najlepiej przy otwartych oknach, żeby nie wdychać tego. Na pewno pomoże na przyszłość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.