Skocz do zawartości

Utrzymanie e39 2,5i lub z gazem vs E36 1,6i ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie jaka różnica jest w kosztach utrzymania E36 ,a E39! O ile E39 wychodzi drożej?

Ktoś może miał E36 i teraz ma E39 TO PROSZĘ NAPISAĆ

naprawy,paliwo i.t.p?

Dzięki !

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano

Słuchaj, koszty utrzymania są większe już na wstępie.

W E39 masz zawieszenie wielo wahaczowe , czego nie ma w E36.

Technologicznie też jest dużo bardziej zaawansowana co przy awarii pociąga po kieszeni.

Co do spalania wielkiej różnicy nie będzie między 1,6 w E36 a 2,5 w E39.

Auta jak do mnie nie porównywalne. :cool2:

Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

naprawa zawieszenia na jedno koło 400zł w e36

w e39 1200zł

spalanie podobne koszty OC od 2l w góre stała stawka podatek od wzbogacenia 18% w przypadku 2,5L

koszty utrzymania silnika + 30%

2 filtry kabinowe

klima duzy pojemnik 1,1kg gazu lub nowsze 800g

koszty opon powiedzmy na 17" wiadome 400zł sztuka i w góre

olej do silnika pełny syntetyk 7L okolo 270zł

tarcze klocki rozne opinie ilu uzytkowniku tyle komentarzy najblizej orginału ate przod tył 1000zł

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Słuchaj, koszty utrzymania są większe już na wstępie.

W E39 masz zawieszenie wielo wahaczowe , czego nie ma w E36.

Technologicznie też jest dużo bardziej zaawansowana co przy awarii pociąga po kieszeni.

Co do spalania wielkiej różnicy nie będzie między 1,6 w E36 a 2,5 w E39.

Auta jak do mnie nie porównywalne. :cool2:

OK ale co ile wymieniasz takie zawieszenie ?

Jak wygląda awaryjność bo ja u siebie w e36 z grubych napraw tylko koło dwumasowe ale nie z mojej winy reszta to ,rzeczy eksploatacyjne?!

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano

koszty utrzymania silnika + 30%

Co to znaczy +30%

Też mam 2 filtry , OC za 2.0 około 500zł w E36 za 1,6 płacę 300zł za wymianę tarcz ATE i klocków zapłaciłem 500zł (przód)

Na pewno jest trochę drożej ale mina posiadacza i kierowcy za razem nie do opisania ha ha ha mam zamiar kupić i tak sobie lookam pewne sprawy

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam e36 1,8 i e39 2,0.

Koszt utrzymania według mnie jest o wiele wyższy. Nieporównywalny.

Spalanie jest wyższe < nie wiem jak ktoś pisze , że podobne? >

Naprawy są o wiele wiele drożesze. Zawieszenie kosztuje a na naszych drogach co roku masz cos do zrobienia. < robię tylko na lemforderze>

Z innych gratów to na każdym szrocie znajdziesz e36 < ostatnio cewkę kupiłem za 50zł.>

 

ALE i tak 90% kilometrów robię e39. Komfort nieporównywalny i to mi wystarcza.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

+ 30% do kosztów 4cylindrówki

dodatkowo zalezy od ilosci vanosów

domyslam sie ze nie kupisz e39 z przebiegiem do 100tys km tylko okolo 300tys

wiec mogą ci wypaśc wymiana cewek swiec czujników itd

koszt instalacji gazowej na 6 cylidrów tez jest wiekszy

wiecej oleju wchodzi

i wiele wiele innych gadzetów

awaryjność jest znikoma o wiekszosci rzeczy dowiesz sie dopiero na przegladzie

w mojej stwierdzili rok temu ze całe zawieszenie sie sypie ma luzy itd i jeszcze jezdzi pwoli zbieram sie do wymiany bo mialem inne wydatki :mrgreen:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

OK to mam pytanie jak duży koszt ponosicie utrzymując swoje E39 ?

W złotówkach ja jak nic nie na wali około 500zł benzyna nie licząc miesiąca w którym trzeba zapłacić OC!

Średnio na auto wydaję te 700zł miesięcznie licząc wszystkie naprawy rozkładając to na rok .... a Wy ile ???

Chodzi mi o to czy nie wpj....do.... się w coś co mnie przerośnie finansowo ?!

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
Ja mam e36 1,8 i e39 2,0.

Koszt utrzymania według mnie jest o wiele wyższy. Nieporównywalny.

Spalanie jest wyższe < nie wiem jak ktoś pisze , że podobne? >

Naprawy są o wiele wiele drożesze. Zawieszenie kosztuje a na naszych drogach co roku masz cos do zrobienia. < robię tylko na lemforderze>

Z innych gratów to na każdym szrocie znajdziesz e36 < ostatnio cewkę kupiłem za 50zł.>

 

ALE i tak 90% kilometrów robię e39. Komfort nieporównywalny i to mi wystarcza.

Jak by taką E39 2.0i lub 2.5i wrzucić w gaz to było by tak jak moim na benzynie (średnie spalanie około 8,5l na 100)?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obie mam w gazie
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
obie mam w gazie

I jak Ci to wychodzi?Turing jest trochę cięższy od sedana i 2.0i troszkę mi się wydaje mały ! :D Ile Ci to pali gazu?

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano
Ja mam kolege ma E46 1.9 manual a ja mam E39 523i automat obie sa na gazie.E46 pali mu po miescie okolo 10-12 a moj pali 16-18 :D
Opublikowano
Ja mam kolege ma E46 1.9 manual a ja mam E39 523i automat obie sa na gazie.E46 pali mu po miescie okolo 10-12 a moj pali 16-18 :D

Ja tak liczę do 15 w gazie, to i tak taniej niż moim na benzynie!

Ty masz automat ,a to też robi swoje?!

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano

2.5l silnik spali Ci średnio 13gazu. Mniej w trasie więcej w mieście te 2l. Czyli to akceptujesz.

Amorki przód- 1000zł

-Amorki tył - 600zł

-Wahacze przód- 2000zł

-Łożysko 1szt na koło 380zł

-Jedna cewka ok 200zł a jest ich 6

-świece ok 25zł tak samo fajki x6szt

-olej silnikowy ok 300zł

-filtry 150zł

-Opony wg upodobań trzeba liczyć 15" w górę.

-no i czujniczki czujniki i inne elektroniczne gadżety które padają od czasu do czasu średnio 250zł sztuka. Są tańsze i droższe, a e39 toleruje TYLKO oryginały.

 

To takie podstawowe eksploatacyjne rzeczy które mogą się sypnąć w każdej chwili. Ja na szczęście miałem ogarnięte auto od Pana po 40 roku życia, który od lat 90' jeździ BMW i wie jak się z tymi autami obchodzić. Nie pakował tanich zamienników dlatego na starcie prócz gazu w pierwszych miesiącach wpakowałem ok 2tys zł. I to jest w zadbanym aucie. Gorzej jak kupisz skarbonkę wtedy start potrafi pochłonąć połowę pieniędzy za którą się kupiło auto.

Opublikowano
Tak jak myślałem tragedii nie ma może da się coś wyłuskać z tego "szrotu" na allegro i otomoto BMW nie należy do tanich aut ale sam mam auto jakiś czas i wiem ,że nie należy się bawić w tanie zamienniki!

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E39 pali mi w trasie koło 11 gazu

Miasto koło 15

ale noga ciężka.

 

E36 pali ponizej 10 w trasie a miasto koło 12. < nie ma niestety porównania bo e36 nie latam w trasie po 150na godzinę bo to już żadna przyjemność.

 

Co do kosztów to obecnie czekam na cztery tuleje i dwa wahacze na tył za coś ponad 500zł.

Kombiak jest cięższy chyba o jakieś 170 kg. < nie pamiętam>

 

no i faktycznie 2,0 w e39 to za mało < kombiak ma na szczęście nieco inne przełożenie dyfra więc się trochę lepiej zbiera>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
E39 pali mi w trasie koło 11 gazu

Miasto koło 15

ale noga ciężka.

 

E36 pali ponizej 10 w trasie a miasto koło 12. < nie ma niestety porównania bo e36 nie latam w trasie po 150na godzinę bo to już żadna przyjemność.

 

Co do kosztów to obecnie czekam na cztery tuleje i dwa wahacze na tył za coś ponad 500zł.

Kombiak jest cięższy chyba o jakieś 170 kg. < nie pamiętam>

 

no i faktycznie 2,0 w e39 to za mało < kombiak ma na szczęście nieco inne przełożenie dyfra więc się trochę lepiej zbiera>

Ja szczerze nie potrzebuję torpedy i takie 2.0 i w gazie było by dla mnie ok potrzebuję auta rodzinnego :( ,a seria 3 odpada :!:

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano

Ja mam 2.0 i nie narzekam.

Jeździłem 2l vectrą i tu osiągi niby takie same ale w trasie palować nie trzeba motoru by wyprzedzić w miarę żwawo. Tu są ludzie co posiadają 2,5 2,8 i V8 czyli jeszcze większe pojemności i wiadomo, że piszą o 2.0 że to muł i nie nadaje się do e39. Ale dużo użytkowników przesiada się z małolitrażowych 4 cylindrowych jednostek i takie 2.0 dla większości jest naprawdę dynamiczne i spokojnie wystarcza :)

Opublikowano
Ja mam 2.0 i nie narzekam.

Jeździłem 2l vectrą i tu osiągi niby takie same ale w trasie palować nie trzeba motoru by wyprzedzić w miarę żwawo. Tu są ludzie co posiadają 2,5 2,8 i V8 czyli jeszcze większe pojemności i wiadomo, że piszą o 2.0 że to muł i nie nadaje się do e39. Ale dużo użytkowników przesiada się z małolitrażowych 4 cylindrowych jednostek i takie 2.0 dla większości jest naprawdę dynamiczne i spokojnie wystarcza :)

Jeśli osiągi są podobne do 2l vektry to nie ma tragedii kumpel ma w kombi i nawet to jedzie !

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano

Moim zdaniem lepsze. Katalogowo się teoretycznie nie różni. Ale spokojna jazda po mieście na normalnych obrotach jest przyjemniejsza. (nie należę do osób co wychodzą za 4tys obr) Średnie spalanie mi wychodzi w granicach 12l gazu 80% miasto. Jeśli traska to mniej. W zimę 14l gazu. Trasa wychodzi coś koło 9. Ale nigdy na trasie nie tankuję od pełnego do pełnego bo w sumie nie mam potrzeby a sprawdzać też nie muszę. Widzę 380km na liczniku i tankuję a ile wleci do butli to wleci :)

Jeśli akceptujesz ceny części i spalanie Ci odpowiada to śmiało bierz. To świetne wygodne auto które za kilka lat będzie kultowe jak e34 :D

Opublikowano
Moim zdaniem lepsze. Katalogowo się teoretycznie nie różni. Ale spokojna jazda po mieście na normalnych obrotach jest przyjemniejsza. (nie należę do osób co wychodzą za 4tys obr) Średnie spalanie mi wychodzi w granicach 12l gazu 80% miasto. Jeśli traska to mniej. W zimę 14l gazu. Trasa wychodzi coś koło 9. Ale nigdy na trasie nie tankuję od pełnego do pełnego bo w sumie nie mam potrzeby a sprawdzać też nie muszę. Widzę 380km na liczniku i tankuję a ile wleci do butli to wleci :)

Jeśli akceptujesz ceny części i spalanie Ci odpowiada to śmiało bierz. To świetne wygodne auto które za kilka lat będzie kultowe jak e34 :D

Spalanie nie ma tragedii , a części to osobna historia można mieć czasem taniej mam upusty w sklepach motoryzacyjnych więc ......

Trzeba tylko kupić w miarę ładny egzemplarz !

Mam 2 znajomych co mają E39 523i i 530d nie narzekają , nie słyszałem co by im się coś notorycznie psuło...

http://img831.imageshack.us/img831/5108/c266261948.jpg

http://forum-lines.ru/rez/ab230811.gif

To JA HA HA HA u cioci na imieninach

http://www.youtube.com/watch?v=i2IxI38tfYA

Moja ŻABKA http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=212074

Opublikowano

Bo tu są rzeczy eksploatacyjne które jeśli są wymieniane na czas nie pustoszą kieszeni. Ew trafi się raz na pół roku jakiś czujnik, no chyba że masz pecha wtedy zaczną padać czujniki jak muchy. Zmiana na oryginał i śmigasz dalej. Najtrudniej będzie Ci znaleźć nie wymęczonej 5tki. Z dobrym zawieszeniem i silnikiem. Jeśli to będzie dobre może mieć dzwona bardzo przekręcony licznik. Obejrzysz zapewne wiele egzemplarzy dopiero kupisz w takim stanie w jakim chciałeś.

 

PS. Jeśli odpowiadasz nie musisz cytować postów. Lepiej się wtedy czyta i więcej się zmieści na jednej stronie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.