Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Prezentuje mojego 'pustaka' z loterii Orange :D Auto zostalo odkupione jako nowe / niezarejestrowane w listopadzie 2010 r. Od tego czasu doposazylem je o kilka dodatkow majacych umilic uzytkowanie. Ponizej szczegolowe informacje.

 

PODSTAWOWE DANE

 

Typ 116I (EUR)

Typoszereg E81

Seria 1

Rodzaj konstrukcji HC

Układ kierowniczy LL

Drzwi 3

Silnik N43

Pojemność skokowa 2.00

Moc (KW/KM) 90/122

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor SCHWARZ 2 (668)

Tapicerka STOFF ELEKTRA/ANTHRAZIT (EAAT)

Data prod. 2010-06-25

 

 

WYPOSAZENIE SERYJNE

 

S161A Norma spalinowa EU5

S1CAA Dummy-SALAPA

S1CCA Auto start/stop function

S1CDA Brake Energy Regeneration

S230A Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S258A Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

S428A Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S4UKA 5-miejscowy

S530A Klimatyzacja

S698A Area-Code 2 do DVD

S818A Główny wyłącznik akumulatora

S863A Spis dealerów, Europa

S879A Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

S896A Sterowanie św. do jazdy w dzień

S8SPA Sterowanie COP

 

S1CBA Zakres CO2

S4AKA Listwy wewnętrzne srebrne

S548A Licznik kilometrów

S851A Wersja językowa, niemiecki

 

 

ZMIANY:

 

- Skórzana sportowa kierownica z chromowanymi wstawkami

- Skórzana sportowa gałka dźwigni zmiany biegów z chrom ringiem

- Skórzany uchwyt dźwigni hamulca ręcznego z chromowaną wstawką

- Listwy ozdobne wewnetrzne szczotkowane aluminium

- Podłokietnik środkowy + wspornik

- Koła - lato

- Felgi BMW Starspoke (wzór 140) 16”

- Opony Goodyear Eagle NCT 5A RFT 195/55R16

- Koła - zima

- Felgi BMW stalowe 16”

- Opony Dunlop Winter Sport 3D DSST 195/55R16

 

 

ZDJECIA

 

http://hosting-zdjec.pl/images/691067pic1_tn.jpg

http://hosting-zdjec.pl/images/959411pic2_tn.jpg

http://hosting-zdjec.pl/images/748634pic3_tn.jpg

http://hosting-zdjec.pl/images/634903pic4_tn.jpg

http://hosting-zdjec.pl/images/330527pic5_tn.jpg

 

 

Update 6 lutego 2015

Zamontowane listwy wewnetrzne szczotkowane aluminium:

 

http://hosting-zdjec.pl/images/6167572016_02_06_15_tn.27_tn.34_tn.jpg

Edytowane przez mtothaj
Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Mnie się podoba, modyfikacje na pewno umilają jazdę, z wyglądu dodałbym jeszcze ciemne szybki. :)
Opublikowano
Mnie się podoba, modyfikacje na pewno umilają jazdę, z wyglądu dodałbym jeszcze ciemne szybki. :)

 

Dzieki, z planów to mysle jeszcze o wewnetrznych listwach ozdobnych z szczotkowanego aluminium oraz potencjalnie tez radio Professional i rezygnacja z oznaczenia modelu - znaczek 116i out :D ale w sumie bez jakiegos wiekszego cisnienia.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Aż tak goło nie jest :) ładna sztuka

ja bym jeszcze zainwestował w oryginalne dywaniki a nie gumy , dużo lepiej wygląda wnętrze

 

Dywaniki materiałowe to faktycznie słuszny kierunek - z nimi wnętrze robi się od razu bardziej przytulne :cool2:

Szkoda tylko ze w polskim klimacie nie bardzo da sie je uzywac caly rok i trzeba okresowo wracać do tych obrzydliwych gumowych :norty:

Pzdr, MtothaJ
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Super są te drzwi bezramkowe w 3-drzwiówkach.... Bajka :)

Ja akurat lubię gumowe dywaniki z racji praktyczności i łatwości utrzymania w czystości.

Jedynie kolor.... pominę chwilą ciszy :)

Opublikowano
Super są te drzwi bezramkowe w 3-drzwiówkach.... Bajka :)

Ja akurat lubię gumowe dywaniki z racji praktyczności i łatwości utrzymania w czystości.

Jedynie kolor.... pominę chwilą ciszy :)

 

Drzwi bez ramek maja fajny patent - po nacisnieciu przycisku otwierania na kluczyku dwa razy przy otwarciu drzwi szyba zjezdza prawie do konca w dol co mocno ulatwia wsiadanie jesli np. obok stoji zaparkowane auto - nie ma rogu drzwi na ktory mozna sie nadziac gałką oczną :mrgreen:

Co do koloru - no niestety, z autami z Orange bylo troche jak z Ford Model T: 'możesz otrzymać samochód w każdym kolorze, pod warunkiem, że będzie to kolor czarny' :lol:

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

 

Drzwi bez ramek maja fajny patent - po nacisnieciu przycisku otwierania na kluczyku dwa razy przy otwarciu drzwi szyba zjezdza prawie do konca w dol

 

musze cie zmartwic bo nawet "ramkowcy" posiadaja ta fukcje :) analogicznie robiac przy zamykaniu :) i nie prawie do konca szyby sie opuszczaja tylko do damego konca :)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Widzę ze udało Ci sie zwalczyć problem z podlokietnikiem. Zrobiło sie całkiem sympatycznie. To co najważniejsze zrobione. Teraz tylko program. :cool2:

 

Wiem ze zdania nt. przydatnosci podlokietnika sa rozne, ale IMO od strony poprawienia komfortu to byl zdecydowanie najlepszy mod - wreszcie prawy lokiec nie musi wisiec w jakiejs nienaturalnej pozycji podczas trzymania kierownicy. Napewno zrobilo sie zdecydowanie wygodniej :cool2: Jesli chodzi o montaz podlokietnika, to okazuje sie ze nawet tak pozornie prosta sprawa w BMW potrafi byc nieco bardziej skomplikowana - szczegoly w tym watku: viewtopic.php?f=164&t=160990&start=60. Ten metalowy wspornik + wszystkie potrzebne srubki mam zakupione, natomiast narazie nie mialem okazji umowic sie na montaz. Najchetniej polaczyl bym to z montazem ozdobnych listewek szlifowane alu natomiast szczerze mowiac na obecna chwile troche mi zapal do modow minal, a ze podlokietnik dobrze sie trzyma tak jak jest zamontowany to chwilowo daje sobi na wstrzymanie ;)

 

Z programem bede musial pogadac z Rogalem. Byc moze wybiore sie do niego na hamownie sprawdzic jaka faktyczna moca dysponuje ta najslabsza odmiana benzynowego 2.0 BMW. Natomiast mam wrazenie ze w przypadku tego motoru temat jest jakby nieprzetarty - poza strona ktora podales za bardzo nie moge znalezc innych informacji w tym zakresie. Zastanawiam sie na ile jest to wiarygodny przyrost... W sumie chociaz z racji zwiekszonych obrotow maksymalnych do poziomu 7,000rpm (seryjnie 6,500) jest tu pewien potencjal na wzrost, pod warunkiem ze wraz z obrotami moc by stale rosla, natomiast wiadomo ze motory NA z reguly slabo reaguja na wszelkie zmiany programowe... chyba ze sa sztucznie zdlawione :P Tak przy okazji sie zapytam czy po hamowaniu E8x wyskakuja w komputerze jakies bledy ktore trzeba wykasowywac?

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano

No wlasnie ten silnik jest na 99 procent sztucznie zdławiony, dlatego taki przyrost. Strona shiftechu jest raczej wiarygodna. Zauważ, że dla wielu silników nie ma opcji chipa, lub podaja, ze jest w trakcie opracowania, więc nie jest to wpisywane na pałę. Przykładowo dla mojego silnika podawali moc ok 260 KM po roku 2010 i to się potwierdziło u Rogala w praktyce...

 

Odnośnie podlokietnika - jeśli jest u Ciebie uzyteczny to sie mogę tylko cieszyć. :cool2: u mnie ze względu na optymalne dla mnie ułożenie fotela nawet jak bym chciał to nie byłem w stanie go wykorzystać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
u mnie ze względu na optymalne dla mnie ułożenie fotela nawet jak bym chciał to nie byłem w stanie go wykorzystać.

 

to jakie to jest kolego ułożenie "na żółwika"???? he he

3 cm od kierownicy :mrgreen:

Opublikowano
u mnie ze względu na optymalne dla mnie ułożenie fotela nawet jak bym chciał to nie byłem w stanie go wykorzystać.

 

to jakie to jest kolego ułożenie "na żółwika"???? he he

3 cm od kierownicy :mrgreen:

Nogi mam dość krótkie w stosunku do korpusu, to fakt. Ręce mam lekko ugięte, oparcie niemal wyprostowane, mniej wiecej na wysokości słupka. Zreszta będąc szczerym mam zwyczaj trzymać ręce na kierownicy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)

W dniu dzisiejszym odebrałem auto z przegladu w Bawaria Motors. Po prawie 4 latach, auto ma przebieg ok. 37,500km:

 

http://i60.tinypic.com/ngycjp.jpg

 

Był to 'większy' przegląd (ikona samochodu na podnosniku) - kompleksowa kontrola pojazdu, wymiana swiec zapłonowych, oleju + filtr, filtru powietrza, filtru klimatyzacji, plynu hamulcowego oraz podpiecie do komputera. Z rzeczy nadprogramowych doszla wymiana tylnich klockow + czujniki oraz zaprogramowanie przednich szyb (opuszczona szyba kierowcy nie zawsze chciała się do końca zamknąć - dochodzila do polowy i potem się cofala i wymagala recznego domkniecia). Poza tym brak innych uwag / awarii. Koszt przeglądu - ok. 3,500 PLN - jakby nie patrzeć trochę drogawo :|

Edytowane przez mtothaj
Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Szybko ci poszły te klocki. Ja mam dwa razy taki przebieg i jeszcze 4,5mm z tylu. Ale to pewnie skutek jazdy miejskiej. Ogólnie jesteś zadowolony z auta?

 

Szybkie zuzycie klockow z tylu to skutki względnie dynamicznej jazdy w zakrętach bez uprzedniego wylaczania DSC - tyl jest wówczas dość często dohamowywany.

 

Z auta jestem jak najbardziej zadowolony. W planach mam jeszcze kilka modow (ale raczej w kierunku poprawy wnętrza / komfortu bo sytuacja z chipem jest po prostu beznadziejna - nikt sie nie podejmuje / nie ma pojęcia poza jedna firma w Niemczech). Potencjalnie rozważam wymiane za jakiś czas na F20 LCI ale bez jakiegoś ciśnienia - od strony czysto praktycznej obecne auto spelnia moje wymagania i nie jestem przekonany ze ew. dodatkowa 'radość' z nowego będzie warta wymaganej dopłaty przy zamianie.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano (edytowane)
Gdybyś sprzedawał to pamiętaj o mnie ;) Co do chipa pytałeś GCS? Wiem ze w UK też robią ale to jeszcze dalej. A w de konkretnie gdzie ?

 

W Niemczech: http://www.wetterauer.de/index.cfm/go/produkte.datenblatt/art/pkw/marke_id/1/modell_id/162/typ_id/927/tm_id/2583/chip_id/1443

Z tego co pamiętam byla jeszcze jedna firma w Niemczech i jedna w Holandii ale musiałbym poszukać linkow.

W UK było BW Chiptune (http://www.bwchiptune.co.uk) ale strona nie działa i nie daja oznak zycia. Od GCS brak odpowiedzi jak zresztą u 80% firm u których się pytałem.

 

PS. Tutaj wykres firmy SKN Tuning:

 

http://i61.tinypic.com/157f61y.png

Edytowane przez mtothaj
Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
No ładnie :) Też wymieniałem rok temu świeczki. Obecnie mój urwis ma 5 lat i 22000 km. Jeździsz po mieście? Jak u Ciebie ze spalaniem jeśli mogę zapytać?
Opublikowano
No ładnie :) Też wymieniałem rok temu świeczki. Obecnie mój urwis ma 5 lat i 22000 km. Jeździsz po mieście? Jak u Ciebie ze spalaniem jeśli mogę zapytać?

 

W moim podpisie jest link do informacji o spalaniu z Motostat na podstawie tankowan. Z tego co widze to wygląda to mniejwiecej tak:

- jazda po Warszawie w korkach w godzinach szczytu ok. 10-10.5l / 100km

- poza godzinami szczytu / jazda mieszana ok. 8.5-9l / 100km

- trasa - ok. 7-7,5l / 100km

Jazda praktycznie caly czas z wylaczonym Start-stop.

Sredniej z komputera nie kasowałem od nowości i mogę powiedzieć ze praktycznie pokrywa się z ta wyliczona z Motostat.

Jeśli chodzi o swiece to na forum były glosy żeby wymieniac częściej niż zaleca producent bo od zużytych swiec maja niby padac cewki (które notabene były u mnie wymieniane w ramach akcji serwisowej).

Pzdr, MtothaJ
  • 1 rok później...
Opublikowano

Update - auto sprzedane, natomiast zostalo w rodzinie, wiec wciaz mam wglad w jego dalsza eksploatacje oraz od czasu do czasu przyjdzie mi sie nim przejechac.

BMW 1 F20 kupione :8) , w wolnej chwili postaram sie wrzucic temat na forum.

 

UPDATE: komplet listw wew. szlifowane aluminium zakupiony i oczekuje na montaż :D

 

http://hosting-zdjec.pl/images/11880szlif_alu_tn.jpg

Pzdr, MtothaJ

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.