Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wierz mi nie jeżdżę jak przyslowiowa babcia tylko dynamicznie, ale jak przy 3000-3500 obrotów auto jedzie jak muł na niskim biegu to jest nie chalo. Na tempomacie przy 100km/h na 4 auto nie umiało uciagnać.

Jak odbiorę auto to podzielę się info. o braku mocy na forum.

Edytowane przez argentorat

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

W takim przypadku to rzeczywiście już kończące się turbo . W pierwszym poście pisałeś ,że zaczyna ciągnąć od 2700 i dlatego taka moja sugestia .

Napisz koniecznie jak będzie śmigać autko po naprawie i jaki koszt całkowity .

Powodzenia :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Tak było po na początku, później ciągnął od 3500. Niewątpliwie podzielę się wszystkimi informacjami.

Amsat i nie dziękuję :D żeby nie zapeszyć

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

No i się chyba przejechałem :( . Dzisiaj odebrałem auto, wymieniony sterownik i bebechy. Jadę autem a pod maską świst choćby turbina się rozlatywała a nie była po regeneracji aż ludzie się oglądali, po paru km strzał pod maską. Zatrzymałem się ale pod maską ok, po przegazowaniu przy 1200 obrotów lekkie terkotanie jakby jakaś łopatka, ryzykowna decyzja wracam , podczas powrotu auto ciągnie jak powinno tylko ten świst. Auto zostawione będą znów rozbierać, mam nadzieję że źle coś złożyli i zaciąga powietrze ale jak słyszę te terkotanie gdy obroty spadają to sądzę, że popierzył coś ten co regenerował. No ale trudno zaryzykowałem jest rok gwarancji niech kombinują.

Koszty 2700zł w tym regeneracja, filtry, uszczelki, olej i robocizna

Nowa tak jak pisałem wcześniej 4300-4500 (fota-intercars) plus reszta wyszłoby ok 5300zł

W piątek mają dać znać co wyszło to podzielę się informacjami. P. Krystian przeprosił za kłopoty i powiedział że postara się to do piątku wyjaśnić i naprawić.

Najbardziej wkurza mnie że jutro miałem wyjazd na długi weekend i .......bombki strzelił. :D no ale posiadanie bmw i tak rekompensuje mi niektóre wpadki mechaników po prostu już się na to uodporniłem. :mrgreen:

 

No i dostałem telefon turbinka znów kaput, najeździła się aż 20km :wink: wraca do regeneratora

 

Powiedzcie mi przy okazji jak już auto będzie stało usuwać klapki z kolektora czy nie wiem że problem występował w e46 i e60

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
U mnie klapki sprawdzałem tydzień temu. Przebieg 180 tkm i nawet micro luzu nie maja. Zostawiłem je - myślę że jak twardo siedzą jak w fabryce wstawili to tak nagle sie nie rozsypią....
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
A więc dziś odebrałem auto ponownie, okazało się że jakiś element w turbinie się poluzował, wymieniono na nowy. Jak na razie odpukam :mad2: żeby nie zapeszyć autko chodzi dobrze zero świstów , turbina reaguje prawidłowo, turbo dziura jakby mniejsza. Klapki w kolektorze na razie odpuściłem.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam ten sam problem od jakiegoś miesiąca. Kiedy kupiłem swoją e91 163KM 2.0 jeździła powiedzmy w normie. Bez rewelacji.

Więc postanowiłem zaprowadzić ją do szczepienia. Różnica była kolosalna. Kręciła się jak dzika, tam mniej więcej od 1600obr/min.

200 kucy robiło swoje. Minęły 3 lata i zarazem 100tys. przebiegu więcej. Mam w tej chwili nalatane 230tys. km. Auto zaczyna kręcić

się dopiero w granicach 2500obr./min. Wkurza mnie to na maxa. Też zastanawiam się co mam robić. Na pewno podjadę na diagnozę

komputerową. Nie mam pojęcia co mi to pomoże. Jest jakaś inna opcja niż padające turbo lub błędy czujników?

Pomóżcie koledzy bo na prawdę nie wiem co robić! :duh:

Wielkie dzięki z góry!

Opublikowano

Padające turbo - bardzo możliwe. Może wystarczy wyszczyścic. Może przepływka.

 

Coś powinno wyjść na diagnozie komputerowej.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Fajnie ale kto by sie sam z tym "zabawiał" ?

Koszt wymiany turbo w Aso Olsztyn ok. 5000 zł i po problemie zwłaszcza ,że wymiana turbo raz na ok. 200.000 km . :nienie:

Przy wartości auta w zakupie to niewielki koszt .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano

Amsat, za 5k zł to masz już sensowne wakacje. Jeżeli problem da się rozwiązać regulacją/regeneracją sterownika za 10x mniej ze skutkiem identycznym, to w jakim celu przepłacać? Przy sprzedaży samochodu nie odzyskasz tych pieniędzy. Doświadczenie z turbinami mam takie, że poprzedni samochód na jednej zrobił 400kkm. Sporo ludzi ma problem z muleniem samochodu po regeneracji turbo, gdzie winowajcą jest błędna regulacja sterownika lub jego uszkodzenie. Padają jak muchy.

 

Wolę te pozostałe 4500zł przeznaczyć na lepsze wyposażenie mojej przyszłej F30-stki :8)

 

Pozdrawiam

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

Koledzy mam podobny problem. Mianowicie moje e91 opornie wkręca się do 2.5 tys. Turbo załącza się przy ok 2.5 i wtedy jakoś jedzie ale szału nie ma. Teraz kwestia diagnozy. Czy da się jednoznacznie stwierdzić za pomocą kompa i pomiarów jak np pompuje turbo itp czy do wymiany turbo czy może przepływka ?? Auto niedawno kupiłem i wiem że było wymieniane turbo i jest na to kwit i gwarancja. Jedyny minus że to ok 100 km ode mnie i wolałbym najpierw się upewnić co jest popsute żeby z siebie idioty nie robić jak okaże się że to przepływka. :) Pozdrawiam

Jeżeli miałeś w ostatnich 3 latach szkodę z OC sprawcy- zapewne należy Ci się dopłata do odszkodowania. Praktycznie wszystkie odszkodowania są zaniżane. Nie dajmy się okradać !!!

Zainteresowanych zapraszam na Priv.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Tak - okazało się że DPF był zapchany. Powodem był uszkodzony termostat, który powodował niedogrzanie silnika, a co za tym idzie nie uruchamiała się procedura wypalania DPFa. Wymusiliśmy wypalenie komputerem potem wymieniłem termostat główny i Egr i problem rozwiązany :)

Jeżeli miałeś w ostatnich 3 latach szkodę z OC sprawcy- zapewne należy Ci się dopłata do odszkodowania. Praktycznie wszystkie odszkodowania są zaniżane. Nie dajmy się okradać !!!

Zainteresowanych zapraszam na Priv.

Opublikowano
ja wczyscilem wczoraj zawor EGR i jest poprawa - z moich obserwacji troche lepiej ciagnie i zmniejszyla sie turbo dziura. Na oko nie bylo wiele nagaru ale ostatecznie poł garsci sie nazbieralo.
Opublikowano
Warto raz w roku wyczyścić EGR. U mnie też było trochę syfu. Minimalna poprawa po czyszczeniu jest zawsze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ja podkręciłem nastawnik przy turbo mitshubisi na maxa i jest poprawa ale raz mi wywalił błąd coś z doładowaniem, generalnie jak podłączę inpe to np. jak jade zakładane 2150mbar a rzeczywiste 1620mbar. Co by nie robić to i jak nie ustawiać nastawnika to nie ładuje tyle ile powinno. Turbo nie ma dużego luzupoprzecznego a podłużnego wcale, kierownice sprawdzone chodzą lekko. Nastawnik wykonuje ruch góra dół ale nie wiem jak chodzi w czasie jazdy. DPF się wypalił 215km wstecz i opór na wolnych jest coś 5mbar a przy 2tyś obr. coś 30mbar więc raczej jest ok. Generalnie żadnego błędu auto nie generuje ale ewidentnie nie ładuje, a jeszcze zamieniłem czujnik w kolektorze z żony X3 ale bez zmian. Niestety e83 ma turbine sterowaną na gruszce ,bo bym żonce podmienił:). Ma ktoś jakiś pomysł na tego muła lub ewentualnie jak tu sprawdzić nastawnik???
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam

 

czy mogłby mi ktos powiedziec czy jezeli łopatki od zmiennej geometri w turbie były by zapieczone mogły by sie same odblokowac jak ostro przepiłowałem auto ??

 

Mam taki problem ze mi auto swiruje bo czasami turbo wpada w tryb awaryjny(rzadko) a ostatnie 2 dni chodziło ale pozno wstawało bo dopiero od 2300 obrotów.A dzisiaj wszytko juz jest w porzadku.

Na poczatku myslałem ze to juz turbo sie konczy ale wg mnie to albo sie sypie i jest coraz gorzej albo chodzi i obstawiam ze to chyba pedzej bedzie jakis czunik sterownik itp..Nie mam narazie mozliwosci podłaczenia pod kompa.Czy miał ktos podobny przypadek ???

Opublikowano
Możesz spróbować Wynn's Turbo cleaner ponoć jakieś efekty są, jeśli nie masz bardzo zabitej sadzą geometrii to jazda na autostrade na wyższych obrotach.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć

@loczards, I jak, próbowałeś przeczyścić to turbo czyścikiem Wynn's? Mam podobne problemy brakiem mocy przy niskich obrotach, a i przy wyższych też nie jest jak wcześniej. Auto dostało wirusa, jeździło jak trzeba przez 2 tygodnie, po czym stopniowo zaczęło tracić dynamikę, aż do momentu z przed programu. Chłopaki stwierdzili, że egr nawalił (choć ten był nowy miesiąc wcześniej) i wyłączyli go z systemu (zaślepka i program) ale niewiele się poprawiło. Większość rzeczy została sprawdzona (maf,map) jedynie turbo się zostało i korekcje wtrysków. Termostat w N47d20 jest tylko jeden i wydaje się działać dobrze, 88-91C w mieście, 92-93 na autostradzie (to normalne ?).

DPF też był nowy około 3k km temu, wypalał się dobrze jeszcze po wirusie, więc chyba się nie zapchał. Jakieś porady?

pzd

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Yurek nie czysciłem bo w moim przypadku to jest przepływomierz i w domu podłaczyłem pod kapa dla pewnosci i pokazało to samo.Najlepsze jest to ze go jeszcze nie wymieniłem bo teraz juz jest dobrze i robi mi takie cyrki raz na jakis czas.Zmienie dopiero jak mnie wkurzy do reszty
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam mam ten sam objaw, jest to szalenie niebezpieczne zwłaszcza przy wyprzedzaniu błędów nie ma tylko błąd baterii.Autko szczepione była duża poprawa na krotko ,jak poruszam zmienną geometrią to jakby trochę lepiej ,wszystko czyste i nie wiem co i jak sprawdzić :D
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć koledzy i koleżanki :)

 

:search: STAWIAM PIWO temu kto trafi co to za dzika usterka :search:

 

2.0d 177KM po regeneracji turbiny w październiku - przejechane może 7 tyś.

Problem mam podobny do reszty. NULL mocy na niskich obrotach i pierwszych biegach. Przy jeździe na niskich biegach i niskich obrotach spalanie 10-12 litrów. Do tego strasznie dziwne zachowanie zauważalne na wskazówce spalania. Stoję w korku, ruszamy i startuję delikatnie rozpędzam na drugi bieg do 1.5 tyś obrotów bardzo delikatnie, a gdy zdejmuję nogę z gazu wskazówka spalania pozostaje np na 3 litrach przez kilka sekund a pozniej mimo ze noga nie na gazie to wskazówka spalania rośnie powoli do kilkunastu litrów a później szybko spada na zero. Jakby samochdód starał się wyrównać brak mocy i dolewa jeszcze paliwa bo widzi ze nie ma go na niskich obrotach.

 

Gdy jeżdzę nocą spalanie 7-8 litrów na szybszych drogach. Jechałem dzisiaj autostradą i na prostej poszło prawie 200 a miałem jeszcze zapas i poszłoby dalej tylko nie chciałem piłować.

 

4 tankowania temu miałem robiony rozrząd - silnik wyciągali i wszystko z przodu pod maską zamiast od dołu. Pytanie dodatkowe czy mechanik mógł coś zwalić i wyszło to teraz bo po robocie mocy było dużo więcej.

 

Planuję podłączyć pod komputer i za dwa dni przejechać na wysokich po autostradzie aby sie DPF wypalił. Macie pomysły co jeszcze albo kogoś dobrego co to nie drogo zbada w Gdańsku :8) ?

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc !!!!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj tu kogoś z forumowiczów, trzeba przejechać się z komputerem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Dzięki maniek za szybką odpowiedź :8)

Jak tylko wrócę do swojego domu jutro lub pojutrze to zrobię tak jak mówisz i się podłączę :8).

 

Mam kabel i złącze, jednak naprawiałem w tym samochodzie już wyjątkowo dużo (część samemu) a podłączenie się pod komputer nigdy nie wykazało mi błędów więc jestem raczej sceptyczny do tego :mrgreen: :mrgreen: ale w przypadku turbiny czy braku mocy faktycznie może coś wyjdzie z kompa.

Chciałem Cię jeszcze dopytać bo mogę się podłączyć pewnie pod telefon najszybciej jakimś darmowym programem torque z App Store na Iphone i tam on powinien być w stanie zczytać ewentualne kody błędów tylko nie wiem czy to wystarczy. Druga opcja jest taka że znaszę stary komputer, któremu wystarczy baterii na pół godziny :mad2: :mad2: :mad2: Wtedy w 5 min się podłączę :norty: zczytam kody błędów ale jak nic nie wyjdzie to mogę tam sobie wybrać dowolne wykresy do wyświetlania i żeby podczas jazdy poadawał mi dowolne parametry bo jak się kiedyś bawiłem tym softem to byłem zachwycony możliwościami. Pytanie tylko czego pomiary powinienem zrobić jakie elementy diagnozować i jak porównać to do ewentualnych norm. Mogę nawet pomiary odpowiednich rzeczy z jazdy nagrać na kamerkę w dobrej jakości i podesłać do was specjaliści tylko pytanie właśćnie czego odczyty porobić.

 

Wielkie dzięki za pomoc :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.