Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Koledzy mam pytanie. Żona przyjechała dziś do domu i stwierdziła że auto nie ma mocy. Pojechałem na przejażdżkę i nie wiem czy to autosugestia czy rzeczywiście tak jest .Jeżdżę autem rok ale jakoś nie zwracałem na to uwagi gdyż z dzieciakami jakoś nie szaleje (żona widocznie zrobiła ekstremalna przejażdżkę) Mianowicie przy niskich obrotach auto jedzie bo jedzie , mocy dostaje przy ok 2700 obrotów i wtedy przyspiesza do pełnego zakresu obrotów i odcina jak trzeba,już sam zgłupiałem czy tak ma być czy nie. Auto ma przejechane 131tyś

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie, powinno ciągnąc bardziej z dołu od 1800. Ja stawiam na zapieczone kierownice turbiny ( u mnie było to samo, gdy odkupiłem auto od kobiety, która jeździła po mieście).

Podepnij się pod komputer powinno coś wyjść, bynajmniej u mnie wyszło, ale były to błędy z czujników.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Dzięki Kamilo, wiem że najlepiej podpiąć pod kompa, niestety dziś wyjeżdżam na urlop w dalszą trasę i taką możliwość będę miał za półtora tygodnia i dlatego napisałem zapytanie na forum. Mam nadzieję że w trasie nic nie wyjdzie :D

Pojechałem jeszcze rano na przejażdżkę, rozgrzałem auto i o dziwo znów turbina łapie od 1800-2000 :?:

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
W niedzielę było ok ale jak pojechałem na odpoczynek w poniedziałek kapa, brak mocy . Dziś wróciłem po przejechaniu 500km dalej to samo. Wracając z trasy podjechałem do p. Krystiana w Katowicach (Mobil-Klimat mam do niego zaufanie gdyż wszystkie BMW robiłem u niego i się jeszcze nie zawiodłem), podpiął pod kompa i żadnych błędów( jedynie błąd świecy żarowej), już zgłupiałem. P. Krystian stwierdził że może to być sterownik umówiony jestem na środę na zostawienie auta i głębszą diagnozę

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

Pewności nie mam, ale...sprawdź sterowanie turbiny - lubi padać jeśli to turbina Mitsubishi. Da się wymienić tą część na używkę.

Kolega miał taki przypadek w 320d -163km, 2006r automat. Część została wymieniona i auto ożyło.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
P. Krystian też tak wywnioskował że może to być sterownik turbiny, tylko mnie zastanawia to że nie wyszły błędy po podpięciu :?: i teraz trzeba szukać, a wiadomo jak to jest z szukaniem może to to a może to :roll: Jak będę wiedział co to podzielę się wiadomościami. Na forum e87 mieli taki problem i wadliwe było ZAWÓR PRZETWORNIK ĆIŚNIENIA TURBOSPRĘŻARKI AGR tylko tam wyskoczył błąd na kompie

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

Okazało się jednak że turbina do wymiany, brak ciśnienia nie ładuje i jakieś luzy na na osi czy coś takiego. :mad2: Najtaniej znalazłem 4500zł w Inter-carsie jutro jeszcze zobaczę w focie, ASO- 5900zł, na allegro 4000zł http://allegro.pl/turbosprezarka-bmw-e90-e91-e92-e93-320d-163km-i2322006353.html ale tam bym się bał taką część kupować. Regeneracja u p.Krystiana (jakiś zaprzyjaźniony fachowiec mu robi) koło 1700. Po rozmowie stwierdził, że lepiej założyć nową bo z zregenerowanymi różnie bywa, jeżeli natomiast będę chciał regenerowaną to może założyć tylko robioną przez znajomego bo wie co zakłada, a od innych firm się nie podejmie mówił że współpracował z Turbo -tec w Jaworznie ale miał problemy z turbinami po regeneracji i teraz robi u niego.

Wiem że 90% forumowiczów i ja zresztą też jestem za nową ale kurcze ta cena, co sądzicie :?:

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano (edytowane)
Zaszalej i oddaj do turbobogdana na hybryde :)

Wyczuwam ironię w twoim głosie (pisaniu) :wink:

Też mi nie na rękę że muszę auto powierzyć komuś, gdyż większość mniejszych napraw( wymiana olejów, filtrów,klocków, tarcz, termostatów, czyszczenie parownika czy kodowanie DRL -tu mi pomogłeś :cool2: wykonuję sam) lecz niestety nie jestem na tyle zapanbrat z INPĄ czy DIS-em żeby zdiagnozować konkretną usterkę w tym przypadku.

Powiem Ci że puki mnie to nie dotknęło też wszystkim znajomym radziłem wymianę na nową, ale jak to człowiek, jeżeli jego dopadnie dolegliwość zaczyna się zastanawiać chociaż wie co by było najlepsze dla auta :)

Edytowane przez argentorat

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Zadnej ironii tutaj nie bylo mowie calkiem serio, a na hybrydzie program mozesz konkretniejszy zrobic i z reguly maja wieksza trwalosc niz seria bo jest to zlepek dobrych komponentow? Swoja droga NOWA turbine jest ciezko kupic nawet te w ASO to sa turba po regeneracji tylko takiej fabrycznej :mad2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Zadnej ironii tutaj nie bylo mowie calkiem serio, a na hybrydzie program mozesz konkretniejszy zrobic i z reguly maja wieksza trwalosc niz seria bo jest to zlepek dobrych komponentow? Swoja droga NOWA turbine jest ciezko kupic nawet te w ASO to sa turba po regeneracji tylko takiej fabrycznej :mad2:

Ok nie wiedziałem co to hybryda zwracam honor :duh: ale się dokształciłem od pana google. Co do turbin z ASO też właśnie się dowiedziałem z zaufanego źródła które współpracuje z ASO na terenie śląska, że turbiny sprzedawane jako nowe u nich są regenerowane w jednej z firm z okolic Bielska-Białej ale nie chcieli mu powiedzieć gdzie. Dzisiaj w Focie ustaliłem cenę nowej :?: Gareta za 4200zł.

Tak więc po wielu przemyśleniach :think: zdecydowałem się na regenerację swojej, zobaczymy co z tego wyjdzie, na pon. wt. przewidziany odbiór auta dam znać co wyszło.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano
1600 zł plus filtry,olej no i robocizna. Chociaż wszystko mógłbym wymienić sam to później mogły by być obiekcje gdyby z turbiną było coś nie tak tfu,tfu... . Dzwoniłem do Turbo-tec w Jaworznie i cena od 1600- 1800zł netto wzwyż dla turbin BMW.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

Ja rówież regenerowałem turbinę, a po kilku miesiącach musiałem kupić nową, regenerowałem w julita turbo serwis czy jakoś tak, we wrocławiu, były ciągłe problemy z ustawieniem cięna, auto raz miało moc a raz nie. Kupiłem nową na allegro, i problemy się skończyły. Może teraz potrafią już zregeneroać ja swoją robiłem ok roku wstecz.

Zaciekawia mnie rónież

Dzisiaj w Focie ustaliłem cenę nowej Gareta za 4200zł
, byłem pewny, że w E90,91 120 KW, były montowane tylko turnbiny mitsubischi.
Pozdrawiam, Daniel
Opublikowano
Tak ja mam Mitsubishi podałem im nr OEM a oni stwierdzili że im pod tym wychodzi Gareta.Też się zdziwiłem bo Garet był w LCI, Inter-cars wychodzi mitubishi. Pożyjemy zobaczymy wiem że z regeneracją jest loteria 50/50 ale cóż kto nie ryzykuje ten nie ma, mam nadzieję że się nie przejadę :D

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Opublikowano

Ja regenerowałem turbinę w E46 320d CR 150km. Turbina różni się głównie sterowaniem, w 90 jest elektroniczne, w e46 (przed połową 2003r jeszcze podciśnieniowo).

Właściwie to oddałem starą, a wziąłem taką po regeneracji: tzn stara, odnowiona obudowa i nowy środek.

W uszkodzonej turbinie oberwał się wirnik i miał konkretne luzy we wszystkich kierunkach.(Przed awarią nie było najmniejszych objawów jej zużycia).

Turbina od wymiany na zregenerowaną cały czas działa bez zarzutu, minęło 4 i pół roku i ok 80-100 tyś km przebiegu.

Przy przebiegu 180 tyś km zakładałem co najmniej 3 turbinę (auto z 12.2001): Auto kupiłem przy przebiegu 148 tyś km.

1. oryginalna - zakup auta,

2. kolejna z datą 2004r,

(nie wiem czy nie było jeszcze jakiś zmian przed tą z datą 2004)

3. zregenerowana i montowana przeze mnie.

E46 sprzedałem 2 lata temu, jeździ nim kolega.

W moim przypadku, regeneracja była bardzo dobrym wyborem.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
W moim byłą zmieniana przy ok 110 tys, teraz mam 165 tys. Temat pewnie wróci po przekroczeniu 200 tysi, mam nadzieję, że w ten roczek z hakiem ktoś już wpadnie na jakiś patent na wstawienie jakiegoś innego turbo niż mitsubishi!
Opublikowano

W e46 320d CR 150km (od 09.2001) turbiny padały jak muchy, aż do zmiany jej konstrukcji i sterowania do około połowy 2003r.

W E9x 320d turbiny o wiele rzadziej się psują.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zarejestrowani
Opublikowano
W moim byłą zmieniana przy ok 110 tys, teraz mam 165 tys. Temat pewnie wróci po przekroczeniu 200 tysi, mam nadzieję, że w ten roczek z hakiem ktoś już wpadnie na jakiś patent na wstawienie jakiegoś innego turbo niż mitsubishi!

 

No przeciez pisalem, hybryda to najlepsze wyjscie ale musi byc porzadnie i z glowa zrobiona

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Ja już pisałem ja mam hybrydę zamiast mitsubishi mam Garrett z wersji 2.0 bez dpf bo takie były rzadko bo rzadko ale były nic więcej nie powiem bo robił mi to we Wrocławiu mechanik.

 

Chciał najpierw regenerować orginał ale okazało się brak ori. części do mitsubishi więc pojechał do znajomego i dostał garretta nie wiem co namodizł ale jest ok.

Z tego co wiem Garrett w e90 jest ok niedaleko mam firmę która ma części z BMW jak chciałem powrócić do ori. [tak mam trochę] to powiedział że jak coś on mi sprzeda tą mitsubishi ale garretta nie chce bo mu nie schodzą.

Opublikowano
Ja już pisałem ja mam hybrydę zamiast mitsubishi mam Garrett z wersji 2.0 bez dpf bo takie były rzadko bo rzadko ale były nic więcej nie powiem bo robił mi to we Wrocławiu mechanik.

 

Chciał najpierw regenerować orginał ale okazało się brak ori. części do mitsubishi więc pojechał do znajomego i dostał garretta nie wiem co namodizł ale jest ok.

Z tego co wiem Garrett w e90 jest ok niedaleko mam firmę która ma części z BMW jak chciałem powrócić do ori. [tak mam trochę] to powiedział że jak coś on mi sprzeda tą mitsubishi ale garretta nie chce bo mu nie schodzą.

 

Witam,

 

Ciekawe jak ktoś wrzucił turbo gareta, ciekawe jakie, znasz może typ ??, można prosić o foty turbiny, oczywiście w miarę możliwości.

Pozdrawiam, Daniel
Opublikowano

Jeny, ja jeszcze z 10k włożę w moje e91 ;P

Hybryda, ok, ale miałem nadzieję, że będzie jakiś sprawdzony patent, który jest powszechnie uznany, mam nadzieję, że garet będzie takim za roczek ;D

Z drugiej strony - możliwe, że na obecnej przejadę te 150k km ;D ale jak zacznie się sypać to mitsubishi nie założę... pożyjemy zobaczymy ;)

do tego czasu mam nadzieję dziqsek żez forum nie znikniesz i polecisz mechaniora, który to dobrze poskłada ;)

Opublikowano

Tak sobie czytałem ten temat i potem wsiadłem do swojej czarnuli robiąc trasę 150 km i przyglądałem się tym przyspieszeniom turbiny u siebie .

U mnie też poniżej 2200 na niższych biegach i prędkościach auto słabo tz. idzie ale nie jak rakieta przy ok. 2400 - 4000 obr. Chyba to nie wina turbiny tylko jazdy na odpowiednim biegu i obrotach . Wykonałem test jaki zalecił mi znajomy mechanik i przy 60 km/g przełączyłem na 5 bieg , obroty spadły na ok. 1200 i gaz w podłogę . Auto przyspieszało równomiernie ale po woli do ok. 1900 obrotów a potem burza i ciąg o kilka razy większy . Z tego wynika ,że turbo jest ok. jak stwierdził mechanior a tylko styl jazdy mułowaty na każdym biegu przy niskich obrotach powoduje odczucie braku mocy . Trzymając obroty w przedziale 2000 - 2800 można dynamicznie jeżdzić z zapasem mocy pod pedałem . Czasem subiektywne odczucia powodują wynajdywanie problemów tak jak i u mnie a wszystko jest ok. Jeśli rzeczywiście przy przyspieszaniu auto załapuje od ok. 3000 a wcześniej prawie stoi to jest problem choć nie zawsze problem tkwi w turbo jak zapewne wiecie . Jeżdząc po naszych miastach w korkach itp . na 3 -4 biegu przy obrotach 1300 -1500 i deptając raptownie na gaz nie ma możliwopści aby od razu auto szło wciskając w fotel .

 

Jaśli chodzi o awarie turbo to z tego co wiem to jest to jednen z najtrwalszych elementów w Naszych autach i stosowanie się do ogólnych zasad jego użytkowania nie powoduje jedo naturalnego uszkodzenia . Olej stary( przeciąganie serwisów- najlepiej co 1500 km robić ) , ciała obce , braki w dopływie oleju ( chłodzenie tb) , przewody uszkodzone to główne powody jej uszkodzenia ale to wszystko wynik zaniedbania właściciela auta .

 

Mam podobne odczucia jak Dziqsek ,że Nasze auta lubią obroty wyższe od 2200 - 4000 tak są zestrojone i najlepiej w tym przedziale jeżdzić co da gwarancję prawidłowego użytkowania auta i odpowiedniego smarowania turbo i przyspieszeń a co za tym idzie naszego bezpieczeństwa przy wyprzedzaniu .

 

Pozdrawiam .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.