Skocz do zawartości

Prawidlowe dotarcie silnika f10/11?


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Jak w temacie jak prawdlowo dotrzec silnik BMW?

Jak wy traktowaliscie swoje silniki przy zakupie nowych aut?

Podobno to wazny punkt aby miec katalogowo KM i Nm w swoim aucie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przez pierwsze 2000 km nie pałuj auta i jeździj w różnych zakresach obrotów. Jednostajna prędkość na pewno nie pomoże.

 

 

DawitS ale do jakiej predkosci moge auto rozpedzic? a jakie obroty mam miec max.?

kiedys mi sie obilo o oczy na forum ze jesli bedzie kolo 2500-3000km warto wymienic olej i dac mu pierwsze mocne "katowaie silnika" czy to ma jakis sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja zauważyłem, że przed pierwszym przeglądem z wymianą oleju silnik wziął trochę oleju. odbieram to jako czas dotarcia. po pierwszym przeglądzie przestał brać, czyli chyba coś jest na rzeczy z tym docieraniem :shock:
George Wind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pierwsze 2000 km nie pałuj auta i jeździj w różnych zakresach obrotów. Jednostajna prędkość na pewno nie pomoże.

 

 

DawitS ale do jakiej predkosci moge auto rozpedzic? a jakie obroty mam miec max.?

kiedys mi sie obilo o oczy na forum ze jesli bedzie kolo 2500-3000km warto wymienic olej i dac mu pierwsze mocne "katowaie silnika" czy to ma jakis sens?

Nie ma sensu wymieniać oleju. Po prostu nie ciągnij go pod czerwone pole, jeździj umówmy się do tych 150km/h i tak zleci te 1500-2k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
... no tak nie przekraczac 150km/h - zaraz po odbiorze BMW ze salonu czeka mnie trasa na polnoc Polski 600km A1/S1 i jak tu dac rade 140-150km/h majac pod maska 313KM :? DawidS - a ty jak to przezyles ze swoim ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez pierwsze 2000 km nie pałuj auta i jeździj w różnych zakresach obrotów. Jednostajna prędkość na pewno nie pomoże.

 

 

DawitS ale do jakiej predkosci moge auto rozpedzic? a jakie obroty mam miec max.?

kiedys mi sie obilo o oczy na forum ze jesli bedzie kolo 2500-3000km warto wymienic olej i dac mu pierwsze mocne "katowaie silnika" czy to ma jakis sens?

Nie ma sensu wymieniać oleju. Po prostu nie ciągnij go pod czerwone pole, jeździj umówmy się do tych 150km/h i tak zleci te 1500-2k km.

jak jesteś sprzedawcą części i usług pogwarancyjnych to jak najbardziej dla wszytskich klientów NIE MA SENSU...

 

z punktu mechaniki (nie zbiegu okliczności) właściwie każdy motor właściwie wykonany przejedzie ponad 100tys. km bez usterki bez żadnych wymian oleju czy filtrów...tylko co potem i jakie będzie miał parametry moc/moment...

 

tylko jedno auto mam/miałem jako kupione nie nowe, w wszystkich nowych robiłem wymiany oleju+filtra przy przebiegu 2-4 tys. km, po takiej wymianie zawsze robiłem "odmulanie", każde auto było mierzone na hamowni, każde auto miało parametry wyższe niż seria: zbieg okoliczności ??? może ale patrząc na wyniki innych aut i patrząc na filtr jestem zadowolony, że dokonałem wymiany...

 

z drugiej strony: jeżeli robiłem to daremnie (słuchają rad motoryzacyjnych "wyjadaczy") i po prostu miałem szczęście co do parametrów motoru to ile kosztuje wymiana oleju + filtra??? 500zł po za ASO (KNECHT + CASTROL EDGE), nie musisz robić żadnych wpisów, kasować kompa: zabieg ten nie zostawia śladu, ASO zrobi Ci przegląd zgodnie z zapisem przy 25-30 tys. km i dokona wpisu w książce...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

z punktu mechaniki (nie zbiegu okliczności) właściwie każdy motor właściwie wykonany przejedzie ponad 100tys. km bez usterki bez żadnych wymian oleju czy filtrów...tylko co potem i jakie będzie miał parametry moc/moment...

 

tylko jedno auto mam/miałem jako kupione nie nowe, w wszystkich nowych robiłem wymiany oleju+filtra przy przebiegu 2-4 tys. km, po takiej wymianie zawsze robiłem "odmulanie", każde auto było mierzone na hamowni, każde auto miało parametry wyższe niż seria: zbieg okoliczności ??? może ale patrząc na wyniki innych aut i patrząc na filtr jestem zadowolony, że dokonałem wymiany...

 

 

no wlasnie AO a oco chodzi z tym "odmulaniem" ? - rowniez bede wymienial olej +filtr przy 3tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

rowniez chetnie dowiem sie o co chodzi z "odmulaniem"

 

dodatkowo chetnie dowiem sie co daje wymiana oleju przy pierwszych 2-4k km - nie krytykuje, za mala mam wiedze w temacie, ale chetnie sie czegos naucze; czy taka wymiana w sposob zauwazalny wplywa na eksploatacje / trwalosc / osiagi silnika?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"odmulaniem" potocznie nazywa się jazdę z zakresem obrotowym przy odcięciu, zalecana jazda ~200km przy maksymanej prędkości obrotowej...

 

każda wymiana oleju+filtra NIE wpłynie negatywnie a jedynie może przynieść korzyści,

 

w przypadku 1. wymiany oleju usuwasz "śmieci" z dotarcia, gdzieś muszą się zbierać, jeżeli tego nie zrobisz to tak jak w każdym urządzeniu, które bazuje na tarciu, opiłki będą coraz mniejsze aż znikną jako część naturalana oleju, który będzie "smarował" Twój motor...

 

dodatkową zaletą każdej wymiany jest, że nowy olej lepiej odprowadza ciepło a to one głównie niszczy,

 

w przypadku wymian w ASO warto też zwrócić uwagę na to leją, zawsze będzie to produkt spełniający normy producenta ale też przeważnie będzie to minimum (czyli najtańszy)...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dzieki za odpowiedz, nie wiedzialem o tym "odmulaniu", wiec niestety mam juz na zawsze zamulony samochod :)

 

ja rozumiem, ze wymiana oleju i filtra nie wplynie negatywnie na prace silnika (chyba, ze zrobiona niefachowo), staram sie jedynie zrozumiem czy dla przecietnego kierowcy, ktorym ja jestem (nie czipuje samochodu, jezdze w niskim zakresie obotow, nie zamierzam jezdzic samchodem wiecej niz powiedzmy 200k km itp.) jest jakikolwiek sens robienia pierwszej wymiany oleju wczesniej niz to zalecane? mi sie po prostu nie chce zajmowac kupnem oleju, jechaniem do warsztatu i drzeniem czy czegos nie spapraja

 

czy w nowych silnikach duzo jest tych smieci wynikajacych z docierania sie? czy nie powinny byc wylapane przez filtr + jakis magnez (w misce olejowej?)?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W tej wymianie oleju po malutkim przebiegu cos pewnie jest bo kupując małe japońskie auto odrazu zostałe poinformowany o wymianie oleju za około 1000km.I wpisują to w książke serwisową.

hej

 

 

a tak przypominam sobie jak kupilem nowa Honde CRV 2.2 to po 1000km mialem wymiane oleju gratis

 

a gdzie wy wymienialiscie olej w swojej f10/f11przy 2-4 tys.km czy w autoryzowanym serwisie BMW czy poza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy olej zalewany fabrycznie jest o innych parametrach, które są przystosowane do docierającej się jednostki. Dlatego choć kiedyś faktycznie szybsza wymiana oleju miała sens żeby mikroskopijne opiłki nie krążyły w obiegu, teraz nie ma to najmniejszego sensu, a wymiana po 1000km, jest nawet nie wskazana. Można taki olej wymienić po 10tyś, ale nie ma konieczności robienia tego szybciej. Pomimo że pierwsza wymiana ma nastąpić po 30tyś, to są widełki że można zrobić to od 5tyś wcześniej od wskazań komputera. U mnie przy przebiegu 17tyś pokazuje że mam się zgłosić do serwisu za 4 tyś i już jestem umówiony na wymianę. Co do samego docierania to faktycznie nie można katować jednostki przez pierwsze 3-5tyś, później można już sobie pozwalać na więcej, nie zapominając że od samego początku trzeba jeździć w pełnym zakresie obrotów. Pozostaje święta zasada...jak dbasz tak masz :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję jednak zastanowić się nad podstawowymi prawami fizyki i kapeńką materiałoznawstwa zanim uwierzymy, że olej extra virgine z pierwszego tłoczenia (zalania) to sam cud miód i orzeszki i dopiero należy go wymieniać po dziesiątkach tysięcy kilometrów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wymienialem przy 2-4 tys km tylko przy 24 tys km - jak kazał komputer. I nie wydaje mi się zamulony :)

---------------------

Born Most Wanted


Past:

E34 518 orientblau, A4 B5 2.8 V6 30V, E60 525d monaco , Vectra Caravan Cdti 150 KM F11 520d M Sport,, F10 535d M Sport


Future:

Far Far away F10 M5 Competition

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zrobić nawet przy 140 tys. i napisać, że jest świetnie :cool2: albo jeszcze lepiej :wink: , jestem "techniczny" przemawiają do mnie dane z urządzeń pomiarowych...

 

masz w miarę młode auto , daj wykres z hamowni, zobaczymy czy warto było zaoszczędzić te 500zł na wymianie oleju i filtra...

 

auta BMW maję parametry, ktore powinny potwierdzić hamownie obciążeniowe (takie używa fabryka), wynik +/-2% to tzw. norma...

 

np mojego obecnego BMW, wg fabryki powinnienem mieć: 245KM/540Nm, po dotarciu pojechałem na hamownie (wykresy są w mojej galerii w dziale "3"):

 

- obciążenie mierzone na Mahu: 258KM (~3600 obrotów) / 540Nm (1800 - 3200 obrtów),

- inercja mierzona w V-techu: 242KM (~4150) / 557Nm (~2600)...

 

wyniki robione dzień po dniu więc można przyjąć, że auto było w tym samym stanie technicznym...różnica w wynikach jest adekwatna do sposobu robienia pomiaru i jest to naturalne (tak ma być :wink: )...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wymiana po dotarciu nie jest jakimś problemem, zwłaszcza że przy moich przebiegach i tak będę wymieniał częściej niż co rok. Na logikę laika AO powinien mieć rację. Dziwię się tylko, że tego typu wskazówka nie jest podana przez producenta, pomimo że jest mnóstwo innych, czasami średnio ważnych zaleceń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest podawana bo ludzie od flot liczą koszty użytkowania auta wg zaleceń producenta i ważne jest żeby takie F10 nie wychodziło drożej niż W212 i vice versa. A co się będzie działo po 200 tys km wszyscy mają głęboko w poważaniu- tak samo Ci od flot jak i samo BMW bo auto już będzie w rękach trzeciego właściciela i na spadek wartości przy pierwszej odsprzedaży to i tak nie będzie miało wpływu jeśli się silnik przy 200 tys km rozleci.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

moim zdaniem, przy dzisiejszej precyzji produkcji silnikow (przynajmniej BMW), wymiana oleju przy malym przebiegu moze byc niepotrzebna - oczywiscie sa to tylko spekulacje z mojej strony

 

w kazdym razie, mysle, ze zmniejszenie zywotnosci silnika przez brak takiej wymiany jest bez znaczenia, bo silnik i tak przezyje inne elementy (osprzet, zawieszenie itd.), a z pewnoscia silnik nie rozleci sie przy 200k km ze wzgledu na brak wymiany oleju "po dotarciu"

 

kazdy kieruje sie swoja logika i rachunkiem ekonomicznym / czasowym; na podstawie tego co ja przeczytalem na ten temat, ewentualne (niepewne) zalety szybkiej wymiany oleju nie rekompensowaly czasu, ktory mialbym przeznaczyc na ta czynnosc... ale rozumiem innych, ktorzy wyciagaja inne wnioski i maja inne priorytety

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.