Skocz do zawartości

e46 320d 04` MOD Wykres z hamowni 200,1 km/418 Nm


mikan

Rekomendowane odpowiedzi

napisałem nowy post bo za dużo było ostatnich z pytaniami a że pisaliście żebym dał znać jak poszło z fmic i chipowaniem itd to wrzucam i piszę tu

320d 2004r 186 tyś ( w aso się zgadzało ) manual, fmic 550x180, wolny wydech - tylko remus końcowy

nie upierałem się przy jakiejś konkretnej mocy, samo wyszło, powiedział że zrobi tyle ile można tak żeby nie dymiło, stroił stroił, hamował i nie dymi przy tej mocy jaką widzicie na wykresie, czasem puści leciutko, ale i tak niewiele jak na to że jest wydech przelot ( czyli bez zmian )

sama seria jest mocna, co mnie oczywiście cieszy, może gdybym wymienił wężyki, zawór egr, wymył kolektor i egr ( który mocno brudny nie jest ) to było by lepiej

na pewno mógłbym większą średnicę wydechu zrobić ale pozostała seryjna

egr jest działający, dziury w przepływomierzu nie robiłem, filtr powietrza seryjny, wtryski seria ( niestety te od Eu4 czyli chyba mniej wydaje - ponoć ) turbo sterowane elektronicznie, klapki wywaliłem już dawno temu, w przedłużonym serwisie przez 15 tyś oleju nic nie ubyło,wierzę że tak pozostanie

 

nie wiem czy można pisać gdzie i za ile ale robiłem to w MR MOTORS w Wawie

 

przed 159,5 Km przy 3567 rpm, 349,0 Nm przy 2262 rpm

po 200,1 Km przy 4168 rpm, 418,0 Nm przy 2283 rpm

 

http://img802.imageshack.us/img802/1042/wykrese.th.jpg

Edytowane przez mikan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad 200 koni

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Wynik robi wrażenie :cool2: Potrafisz powiedzieć ile z tego to jest program a ile przez IC chociaż orientacyjnie? Tuner określił program jako agresywny czy lajtowy? No i jak ktoś już pytał jak wrażenia? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuner stwierdził że zdrowy silnik, równo pracuje, co do fmic i wydechu to z tego co pamiętam że wydech mógł dać parę km a fmic to że na plus przy wyższych obrotach i dzięki temu taki wykres, dla mnie zaskoczeniem była ta seria jaką wypluł, a potem to padłem prawie jak wykres zobaczyłem i że nie kopci - a pałował furę równo na hamowni, ile dała koni dymiąc - nie wiem, od momentu zmierzenia seryjnej mocy z 1,5 - 2h to trwało

ogólnie czy program lajtowy czy agresywny to nie wiem, nie było takiej gadki, miało być dużo, bezpiecznie - i bez dymu a po wyniku serii zaśmiałem się że może 2ka z przodu, a w duchu chciałem mieć po prostu tego konia więcej niż 330d przed liftem ( jadąc tam nie spodziewałem się aż takiej serii ), wyszło jak wyszło, bardzo się cieszę, wykres mi się podoba - jest odzwierciedleniem tego jak się odpychał i odpycha teraz - co najważniejsze, nie jest pofalowany ( jak wykres EKG ) krzywa momentu jest łagodna a nie wystrzelona itd

odczucia podczas jazdy - zapewne jak ktoś trafnie napisał subiektywne - na dwupasmówce z wawy pogoniłem się z q7, przy 225km/h wymiekłem bo deszcz padał a hamulce biły i już nie chciały hamować ( po paru hamowaniach z tej prędkości ), odczucie takie że 180, wciskam i przyśpiesza zdecydowanie lepiej do tych 220, przy wyprzedzaniu przy 90km/h jak się napędzi to ledwo wyhamowuję mijając wyprzedzanego ( za mocno wkręcam bo nieprzyzwyczajony do nowej mocy), po mieści też inna zabawa, jakby szybciej się wkręcał i silnik brzmiał mniej klekotowo, inaczej jest bo i tak mam wolny wydech i świszcze turbo, moment jak się wkręci to tył zarzuca nieoczekiwanie

inny samochód jak przekroczę na obrotomierzu 2.000obr - wynik taki że jeszcze bardziej skatowałem i tak już krzywe i skatowane hamulce - bo szybciej mi się droga kończy :)

a że zawsze chłodziłem przed wył silnika od 30sek do 1,5 min a wkręcałem dopiero około 10 min po osiągnięciu połowy nagrzania na wskaźniku to problemu nie ma

a sprzęgło jak sprzęgło, nie wiem w jakim jest stanie także nie wiem ile wytrzyma, ja ze sprzęgła nie strzelam

Edytowane przez mikan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad 200 koni

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Wynik robi wrażenie :cool2: Potrafisz powiedzieć ile z tego to jest program a ile przez IC chociaż orientacyjnie? Tuner określił program jako agresywny czy lajtowy? No i jak ktoś już pytał jak wrażenia? :D

 

ogólne jak wyżej napisałem łącząc fmic i wydech wyszła taka moc, bez tego nie wiem, nie był mi w stanie dokładnie powiedzieć z wydech tyle i tyle a fmic tyle - stwierdził na pewno że zmiany jak najbardziej pozytywne i wpływ mają na serię jak i po programie

gostek który to robił ma fajne podejście do sprawy, bo paru innym tunerom już po rozmowie telefonicznej podziękowałem - stąd wybór na tą firmę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwale się a co... :mrgreen:

Byłem razem z Mikołajem na strojeniu i jestem pod pełnym wrażeniem fury jak i obsługi... :cool2:

Auto po zmianach to dzień do nocy... elastyczność powala

 

Dodam jeszcze że trochę przyczyniłem się do tego wyniku gdyż sami wymieniliśmy IC w moim garażu... :norty:

 

http://images38.fotosik.pl/1569/ad5c2f784b7e2444med.jpg

 

http://images40.fotosik.pl/1570/4bbb68b731b41395med.jpg

 

http://images37.fotosik.pl/1541/3b559c43d437becamed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie wymiary ma oryginalny IC'ek, bo rozumie że był mniejszy, tak ?

nowy napisałeś 550x180 i grubość pewnie 65mm

 

z tego co pamiętam to ori był 540x130, jakoś jak go odgrzebie w garażu to go zmierzę

a ten nowy tak, ma grubość 65mm,

przede wszystkim stary był nieszczelny, przepuszczał

a wymiary to oczywiście samego rdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie wymiary ma oryginalny IC'ek, bo rozumie że był mniejszy, tak ?

nowy napisałeś 550x180 i grubość pewnie 65mm

Możesz zmierzyć swój IC w E46 bo 320d po lift ma ten sam co 330d...

nie będę świnia... :twisted: 540x130x50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakie wymiary ma oryginalny IC'ek, bo rozumie że był mniejszy, tak ?

nowy napisałeś 550x180 i grubość pewnie 65mm

Możesz zmierzyć swój IC w E46 bo 320d po lift ma ten sam co 330d...

nie będę świnia... :twisted: 540x130x50

 

to bym musiał w e39 530d mierzyć, w e46 mam już duży custom'owy IC :mrgreen:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję wyników, przyjemnie musi się teraz jeździć :norty: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mikan..... gratulacje ładnego wyniku :norty:

Sugerował bym jednak weryfikację pomiaru na innej hamowni ,może okazać się że nie jest tak kolorowo, czego oczywiście ci nie życzę.

Wiem z doświadczenia że gt1749v nie jest w stanie nadmuchać na 200 koni ... bez dymu . Owszem dwieście zrobisz ale będzie mega czarno za tyłkiem.

W najlepszym wypadku masz około 190ps co nie zmienia faktu że wynik nadal fajny. :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mikan..... gratulacje ładnego wyniku :norty:

Sugerował bym jednak weryfikację pomiaru na innej hamowni ,może okazać się że nie jest tak kolorowo, czego oczywiście ci nie życzę.

Wiem z doświadczenia że gt1749v nie jest w stanie nadmuchać na 200 koni ... bez dymu . Owszem dwieście zrobisz ale będzie mega czarno za tyłkiem.

W najlepszym wypadku masz około 190ps co nie zmienia faktu że wynik nadal fajny. :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

 

dzięki,dzięki - tak jak napisałem w poprzednich postach - mi na wysokim wyniku nie zależało - jest jak jest - moja próżność jest zadowolona z 2ki z przodu ale mi szczerze bardziej zależy na wymierności tego co jest na wykresie - czyli tego jak na drodze się lata w vs. przypadkowych i na trasie - jak na razie jest zaje... ale to tylko 320d ...

być może kiedyś, przy okazji, mając zbędne PlnY - co jest wątpliwe - sprawdzę na innej hamowni jaka jest moc, chociaż wewnętrznej potrzeby do tego nie mam :)

jakie mam oznaczenie turbo - nie wiem, wiem że gówniane sterowanie elektroniczne - ale jest nowa ori i nie ma roku nawet

sam byłem zdziwiony nawet przed programem, że pełen przelot na remusie a nie dymi ani nie spala nic oleju nawet w przedłużonym przebiegu 15tys km

a po programie też nie dymi, widziałem że jak stroił to czasami buchało ale nie wiem jaka wtedy moc robił

tez nie wierzę że normalny użytkownik sprawdza moc na różnych hamowniach ... zwłaszcza jak program i pomiar robił w miejscu którę ma naprawdę dobrą opinię - co potwierdza wiele osób - tj. normalny użytkownik bawiący się w ic, przeloty, zrób to sam i chiptuning :) - nie zwykły driver

 

może będzie okazja się vs. na jakimś zlocie, chyba że dużo więcej będziesz mieć KM, niż na ostatnim w Toruniu

 

chyba że dziwnym trafem swapa zrobię w swojej na 3.0d, szybciej niż to sobie postanowiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
mniej więcej wymiary znasz ? jak z montażem poszło ?

 

w końcu znalazłem chwile żeby pomierzyć, wyszło mi że wymiary mojego IC'ka to około 590x260x65 :twisted:

to chyba odpowiednio pod 3.0d

montował poprzedni właściciel więc nie wiem, jedynie wiem że : "wykonany przez Kokar Dąbrowa Górnicza, z bardzo dobrego francuskiego rdzenia"

 

o wiarygodność pomiaru bym się nie obawiał, Rogallotti to pierwszoligowy tuner

pzdr

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniej więcej wymiary znasz ? jak z montażem poszło ?

 

w końcu znalazłem chwile żeby pomierzyć, wyszło mi że wymiary mojego IC'ka to około 590x260x65 :twisted:

to chyba odpowiednio pod 3.0d

montował poprzedni właściciel więc nie wiem, jedynie wiem że : "wykonany przez Kokar Dąbrowa Górnicza, z bardzo dobrego francuskiego rdzenia"

 

o wiarygodność pomiaru bym się nie obawiał, Rogallotti to pierwszoligowy tuner

pzdr

 

konkretny ten ic, jeszcze raz taki wysoki jaki był w seri ... :)

ja tam z pomiaru, pracy i klimatu przy pracy Rogallotti przy moim kombi śmierdzielu jestem pozytywnie zaskoczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie ... musisz brać pod uwagę że często magiczna cyfra 200 KM jest tylko wynikiem na papierze na górze obrotów , to wszystko każdy inny wynikmoże wyglądać podobnie tylko mieć przykładowo 190 KM w szczycie ... ważniejszy jest przebieg momentu i brak dymienia ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.