Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wczoraj zapalila mi sie kontrolka poduszek, powietrznych po odczytaniu bledow INPA:

0x93B2 ZK10/Sicherheitsbatterieklemme

oraz

0x4A27 4A27 Intelligenter Batteria Sensor(Layer_DIBS1)

 

bledow nie moge wykasowac - tzn INPA probuje kasowac, ale nawet na chwile nie znika ikonka

 

co zrobic w zwiazku z zaistniałym? czy nalezy wymienic kleme? moge jakos na probe odpiac kleme (naboj) od idrugiego e90 i zobaczyc czy dziala na innej? czy jest do tego potrzebna jakas inicjalizacja? w ogole o ktory naboj chodzi klemy + czy - i czy jestem w stanie sam to wymienic (jest to sam naojb czy tez caly kabel i trudnosci z jego wyjeciem)?

 

czy moze jakies inne sugestie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
klemy wymieniasz całe, nie dostaniesz samych elementów pirotechnicznych chyba że bedziesz bawił się w druciarstwo i kupisz używke, wtedy może coś tam sobie sklecisz.
Krzysztof
Opublikowano

rozumiem, ze blad dotyczy klemy minusowej? i mozna to we wlasnym zakresie wymienic bez rozkladania polowy auta?

czy moge odlaczyc ten kabel od drugiego e90 i podpiac do siebie w celu sprawdzenia?

Opublikowano
rozumiem, ze blad dotyczy klemy minusowej? i mozna to we wlasnym zakresie wymienic bez rozkladania polowy auta?

czy moge odlaczyc ten kabel od drugiego e90 i podpiac do siebie w celu sprawdzenia?

Błąd dotyczy klemy plusowej "+"

Opublikowano
ok Panowie, ale czy błąd który napisałem nie dotyczy właśnie IBS?? bo sam napisałem, że klema pirotechniczna, a to może byc przecież ta druga
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy podpinam się ,kolega dzisiaj jeździł prawie cały dzień .Ponowna próba uruchomienia a tu tylko cykanie przekaźnika nic nie reaguje .Po podpięciu pod inpę wywala błąd 4A27 intelligent battery sensor (LAYER_DIBS1) .Błąd skasowany i nie wraca ,auto nadal martwe .Proszę o sugestie gdzie tkwi problem na klemie - czy na + .Czy można to jakoś inaczej sprawdzić nie pakując się w koszta.Wielkie dzięki .
Opublikowano
Witajcie,mam pytanko wywalił się taki błąd auto nie reaguje na start (nie pali) mowa o e90 2.0d 163km 2005r..Proszę o wsparcie.
Opublikowano
intelligent battery sensor layer_dibs1,to treść ,tylko co do wymiany czy to klema - czy + i co mogło być powodem takiej usterki czytałem że tylko stłuczka a to stało się nagle !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy podpinam się ,kolega dzisiaj jeździł prawie cały dzień .Ponowna próba uruchomienia a tu tylko cykanie przekaźnika nic nie reaguje .Po podpięciu pod inpę wywala błąd 4A27 intelligent battery sensor (LAYER_DIBS1) .Błąd skasowany i nie wraca ,auto nadal martwe .Proszę o sugestie gdzie tkwi problem na klemie - czy na + .Czy można to jakoś inaczej sprawdzić nie pakując się w koszta.Wielkie dzięki .

 

 

Oczywiście błąd który miałeś " intelligent battery sensor" to dotyczył inteligentnej klemy minusowej, koledzy wyżej głupoty wypisywali ze chodzi o plusową pirotechniczną :D i jesli masz uszkodzony IBS to auto nie będzie się usypiało przez co rozładuje akumulator do zera i prawdopodobnie to się własnie stało.

Opublikowano
Koledzy dajcie jakaś podpowiedź, błąd powraca i pytanie najważniejsze czy przez uszkodzony ibs nie można odpalić auta ??? Jeżeli można to co mogło paść rozrusznik ???
Opublikowano (edytowane)
aku zamieniony na sprawny i dalej kicha ,a kolega klagosz nie miał osobiście takiego przypadku ,pisałem do niego dzisiaj ,więc jakieś sugestie :( Edytowane przez aquarel
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aku zamieniony na sprawny i dalej kicha

 

Odepnij zasilanie (czerwony cienki kabelek z wiekszą wtyczka) od IBS i spróbuje odpalić.

Opublikowano

W sumie od ibs są 2 kable z niebieskimi wtyczkami to wszystko ,ale odpinałem wszystkie w różnych konfiguracjach i nic cisza ,wygląda to jak pierwszy i ostatni zawał u człowieka :? .Ciągle dumam o rozruszniku może tam jest jakieś zwarcie, nie mam już pomysłu chłopy ratujcie :cry2:

Cy jest możliwe że problem tkwi w klemie pirotechnicznej ,ładunek wygląda na cały ,miał ktoś z was podobna awarię ?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam podepne sie pod temat bo zakupilem niedawno autko i interfejs i po diagnozie wyszlo jak ponizej. Co prawda jest to E60 ale to podobny problem... Wiem ze akumulator jest do wymiany bo po nie dlugim sluchaniu radia padl calkiem a po dlugim nawet ladowaniu prad ladowania nie spada poniżej 2A tylko czy ten blad to wina padnietego juz akumulatora czy jak u kolegów powyzej uszkodzenie klemy "-" Zdziwił mnie pis tego błędu a mianowice jak ponizej wartość pradu ze znakiem minus.. I co dziwne nie wiem czy aku jest oryginalny , gdyz na forum nie spotkalem sie z takim balym w e60 540 bo jest 80Ah byc moze przed sprzedaza ktos zrobil zamiane na stary zuzyty..Prosze o pomoc i dzięki :)

 

4A27 intelligent Battery Sensor (Layer_DIBS1)

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 163992 km

Engine speed 772.31 1/min

coolant temperature 84.26 °C

Abstand zur Startfaehigkeitsgrenze 0.00 -

Injection quantity 7.48 mg/Hub

Battery Voltage von IBS gemessen 14.00 V

Battery current von IBS gemessen -3.79 A

Batterytemperatur 0.00 °C

Battery Voltage 14663.37 mV

Vehicle speed 0.00 km/h

correction value Abschaltung 0.00 -

keine Kommunikation ueber BSD-Schnittstelle

Test conditions fulfilled

Error present now, but not yet stored (debouncing phase)

Error would not cause a warning lamp to light up

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Fehler in Entprellphase

Error code: 4A 27 44 02 00 00 01 28 50 13 1C 86 62 13 7D 32

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.