Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Jakis czas temu gdy kupilem moja e46 ok. 2 miesiace zaczalem zauwazac ze dzieja sie dziwne rzeczy przy przyspieszaniu. Mianowicie ruszajac spokojnie z 1, po tym 2 i jadac na lekkim gazie gdy chce mocniej przycisnac pedal auto sie pieknie zrywa i w granicach 2.500 - 3.000 przyspieszenie staje i po chwili znow tyle ze slabiej, i tak jest na kazdym biegu praktycznie. Dodam ze na nizszych obrotach auto wogole nie ma mocy, jakby sie dlawilo, dopiero ok. 2.300 obr/min zaczyna wariowac. Jaka moze byc jedna z glownych przyczyn?

jeszcze jedna rzecz to konkretne i oste szarpanie przy zmianie biegow, trzeba delikatnie operowac sprzeglem bo inaczej pourywa wszystkie poduszki, biegi tez nie wchodza idealnie. Znacie podobny temat koledzy?

Opublikowano

jakbyś kolego użył wyszukiwarki to byś wiedział jak go zaślepić...

 

a tak to Ci napiszę: ściągasz wężyk podciśnieniowy z króćca zaworu EGR i zaślepiasz wężyk np śrubką.

powinno to pomóc na Twoje dolegliwości, poza tym możesz sobie przejść całą ścieżkę odzyskiwania mocy, tj czyszczenie zaworu EGR, czyszczenie kolektora dolotowego, czyszczenie (a najlepiej wymiana) elektrozaworów podciśnieniowych sterujących turbiną i zaworem egr, wymiana wężyków podciśnienia na silikony, czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania w kolektorze dolotowym.

 

Pozdrawiam!

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano
dzieki wielkie, zabiore sie w przyszlym tygodniu za to. A co do tej skrzyni, szarpania i za bardzo delikatnym sprzegle i ciezko czasem wskakujacych biegach? kaseta wyjechana?
Opublikowano
za moc zapewne odpowiedzialny EGR o którym już wspomnieli Koledzy, za szarpanie najprawdopodobniej poduszki silnika lub zużyte sprzęgło.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
EGR wyczyszczony, zaslepiony - 0 poprawy, dziura miedzy 2.500-2.800 i brak mocy z niskich obrotow. Cala diagnostyka silnika?
Opublikowano
Ja proponuje sprawdzic czy przy odpalaniu auta sztanka turrbiny jest zaciagana - bo byc moze zaworek podcisnienia od turbo nie dziala prawidlowo, jezeli by sie okazalo ze zaworek jest ok, wtedy sprawdzilbym przeplywomierz w inpie ile jest i ile oczekuje...
''Impossible is nothing''
Opublikowano
w ogole to jest temat o braku mocy w 2l i 3l dieslach. Paredziesiat stron o tym jest to idz poczytaj, zrób diagnostyke najlepiej na żywo podczas jazdy "live data" ewentualnie nazywane jeszcze "logi dynamiczne" i bedzie wiadomo.
szukam
Opublikowano

szarpania przy biegach nie miałem. biegi wchodzily róno. ale jesli chodzi o moc to miałem podobną sytuację.

do 1500 - 1800 obrotów starszny muł. od 1800 zaczął się zbierac, potem przy 2200 była dziura, minąłem dziure to sie dalej zbierał. kolejna dziura przy 2800. minąłem tę drugą dziurę to się dalej zrbierał.

tym dziurom towarzyszył spadek dawki paliwa. czyscilem filtry, zawory, egr, zaslepiałem itd. nic nie pomogło.

pomogła dopiero wymiana przepływomierza, za nowy oryginalny boscha dałem jakies 520zł. auto zbiera się troche lepiej, dzury zmalały i przesunęły się w inne miejsca. czuc poprawę ale to jeszcze nie to.

muszę zrobic adaptacje przeplywomierza, wówaczas będzie juz wszystko ok, ponieważ na kompie pokazuje mi faktyczne wartości przepływki o około 200-300 mniejsze niż żądane (przed wymianą przepływki były to wartości jeszcze mniejsze, o około 400-600).

Opublikowano

hehe no wlasnie pisalem o tym w tym chipowym temacie :)

wlasnie zastanawiam się czy jest sens zmieniać program dla nowej przepływki. jesli zaraz po tej zmianie będę robił u Ciebie chipa.

 

druga sprawa: przed chipem trzeba zdiagnozować auto w jakiś sposób, tak? (nie wiem dokladnie o co chodzi).

jednak bez tej adaptacji przeplywomierza, auto nie ma pełnej mocy, momentu itd, wówczas chyba nie wykonam poprawnie diagnozy przed chipem?

troche nie jestem w temacie, dlatego wytlumacz jak mozesz co i jak :)

Opublikowano
dlatego napisałem że zmienię soft pod nową przepływkę przy okazji robienia remappu ... będzie to samo jakbyś zrobił adaptację na własną rękę a potem moda ... taki bonus ode mnie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.