Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie, gdzie najtaniej zakupie kolektor ssący. W aso cena ok. 2100 zł.

Wczoraj oglądałem auto i po zdjęciu osłony silnik zauważyłem olej z prawej strony silnik przy kolektorze ssącym. W warsztacie gdzie wykonuję poważniejsze naprawy w rozmowie telefonicznej powiedzieli, że najprawdopodobniej to już klapy przepuszczają olej i że najlepiej wymienić ten kolektor.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

Opublikowano
raczej nie dostaniesz go nigdzie poza ASO. Z tego co sie juz zorientowałem cennik części w BMW poszedł mocno do góry. Jeszcze niedawno kolektor kosztowal ok 1700 PLN. Jesli chcesz wymienic kolektor na nowy - ok, Twoja decyzja. Ale jeśli chcialbyś rozwiązać problem tańszym sposobem możesz usunac klapki + ew. sprawdzić skąd się wycieki czy spod uszczelek kolektora (te mozna śmiało wymienić) czy spod osiek od klapek

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Dzieki za odpowiedź.

Napewno najpierw wymienię uszczelki kolektora. Natomiast jak rozumiemim jezeli wyciek spowodowany jest przez te "słynne" klapy to tylko wymiana kolektora.

Opublikowano
Tak, jeśli sa wycieki spod uszczelek to można je wymienić ale jeśli widać wycieki w tej okolicy gdzie jest sterownie ośkami z klapkami to raczej tylko wymiana całości.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

A gdzie dokładnie jest sterowanie tymi klapkami. Generalnie jak oglądałem silnik to wyciek/ślady oleju są poniżej połączenia kolektora z silnikiej.

Pytanie drugie czy ew. te zaślepki są ok. Słyszałem o kolektorach odpowiednio zmodyfikowanych z usuniętymi klapami ale po raz pierwszy słyszę o zaślepkach. W przypadku zaślepek usuwam klapy, montuję te zaślepki i wszystko.

Opublikowano

http://www.fotoszok.pl/upload/36cbf28c.jpg

Bylo juz wiele tematów o tych klapkach, glownie na forum e46. W naszych e90 sa juz poprawione gdyz nikt do tej pory nie miał z nimi problemu. U Ciebie prawdopodobnie wystarczy zmienic uszczelki a te sa w ASO za nieduże pieniazki. Jesli chcesz miec calkowity spokój to zastosuj zaślepki a reszte pieniażkow z 2100 zł :D przeznacz na browar.

Opublikowano
Dzieki za foto. Faktycznie "przecieka" jakby na łaczeniu czyli raczej uszczelka. Ze zdjęia wnioskuję, że muszę ewentualnie zakupić cztery zaślepki. A te z allego, które Wskazałeś są ok ? Czy po wywaleniu klapek trzeba coś dłubać przy kolektorze aby zamocować te zaślepki ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wymienisz same uszczelki to wystarczy "na chwilę" i znów będzie trzeba ssący zwalać.....
Opublikowano
Dzieki za foto. Faktycznie "przecieka" jakby na łaczeniu czyli raczej uszczelka. Ze zdjęia wnioskuję, że muszę ewentualnie zakupić cztery zaślepki. A te z allego, które Wskazałeś są ok ? Czy po wywaleniu klapek trzeba coś dłubać przy kolektorze aby zamocować te zaślepki ?

 

Wiatm, akurat siedze w tym temacie, bo też cały silnik u mnie jest mokry. Ja kolektor podejrzałem przy pomocy lusterka i dobrego światła. U mnie ewidentnie widać, że się leje z klapek także nowe uszczelki już mi nie pomogą. Nastawiam się na wymianę kolektora.

Opublikowano
Byłem w warsztacie i faktycznie pocenie jest w okolicy klapek. Tak więc wymiana uszczelek raczej nie pomoże. Z tym że, jak stwierdził mechanik jest to minimalne pocenie. Oczyćił łączenie i zalecił obserwacje i jednocześnie zasugerował gromadzenie kasy na wymianę kolektora :mad2: .
Opublikowano
No ja właśnie wymieniłem swój kolektor na nowy, nie ma na co czekać. U mnie był już ten niby poprawiony typ, ale lało się z osiek klapek. Z dwóch środkowych nawet dość porządnie. Mój przebieg to 160kkm. Stan klapek oceniam jednak na bardzo dobry. Żadnych luzów nie było, nagaru też specjalnie na nich nie było, chodziły bezproblemowo. Być może dałoby radę jakoś te klapki pouszczelniać, bo żeby tylko z powodu wycieku trzeba było kupować cały kolektor to trochę nie fajnie...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jak wymienisz same uszczelki to wystarczy "na chwilę" i znów będzie trzeba ssący zwalać.....

 

Racja kolego, lepiej za jednym razem zrobić wszystko i spać spokojnie :-)

Opublikowano

Ja proponuję zacząć od sprawdzenia stanu klapek. Ja mam licznikowe 190 T km i nie myślę o ich usunięciu - zalecana kontrola ich stanu raz w roku.

Wymiana uszczelek (tych pomarańczowych) kompletnie nic nie daje i trochę kosztuje (przerabiałem to).

Najtańszą opcją jest uszczelnienie gniazd klapek. Ja zastosowałem taśmę teflonową i jest bardzo znacząca poprawa.

Jeśli Ty razem z taśmą teflonową zastosujesz jeszcze gumowe oringi i trochę silikonu do uszczelek, efekt będzie całkiem niezły (ja się nie przygotowałem i zastosowałem tylko taśmę teflonową).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

W zestawie zaślepki aluminiowe razem z oryginalnymi nowymi oringami.

 

Cena:

rozmiar 22mm - 20,00 zł

rozmiar 33mm - 25,00 zł

 

Wysyłka GRATIS !!! + upominek dla uczestników forum

 

 

Przed zakupem proszę sprawdzić jakość i ilość komentarzy na allegro, aby mieć pewność że macie do czynienia z profesjonalną firmą, która dostarczy towar spełniający Wasze oczekiwania.

 

 

Zapraszam na allegro http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=5054958,

 

lub do naszą stronę http://www.aditech.net.pl

Opublikowano

czy takie zaślepki pasują do N47?

 

co daję te zaślepki? jakie jest ich działanie? chodzi mi o te dostępne na aukcji

najrozsądniejsze wydaje się wymienić kolektor, jednak może troszkę więcej o tym rozwiązaniu z zaślepieniem klapek

Opublikowano

 

co daję te zaślepki? jakie jest ich działanie?

Podobno, nie trzepie autem przy gaszeniu.

 

Nie ma szans na zmniejszenie trzepania przy gaszeniu przy założeniu zaślepek do kolektora ssącego. Wiele osób pisało że właśnie trzepie trochę mocniej przy wyrzuceniu oryginalnych klapek i zaślepieniu ich. Gaszenie silnika jest trochę inne, z delikatnym opóźnieniem - trwa ułamek sekundy dłużej.

Poza tym zaślepienie klapek powoduje, że auto na niższych obrotach słabiej ciągnie. Klapki do około 2000 obrotów są zamknięte, a dopiero powyżej otwierane. W przypadku zastosowanie zaślepek, kanał kolektora jest cały czas otwarty, stąd chyba ta mniejsza moc / moment obrotowy poniżej 2 tyś obrotów.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.