Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam pytanie a propo działania rolety/żaluzji klimatyzacji - montowanej za nerkami w E60(chodzi mi o przed liftową). Wydaje mi sie, że w mojej bmce jest cały czas zamknieta. Kiedy powinna byc otwarta??

 

Z góry dziekuje za odpowiedzi.

Opublikowano
dołączam się do pytania, u mnie jest taka sama sytuacja, z tym ,że otwiera się pod wpływem ciągu wentylatora chłodnicy, który swoją drogą włącza się tuż po odpaleniu, bez względu na temperaturę silnika i bez względu na to czy klimatyzacja jest włączona, a wydaje mi się, że tak być nie powinno, jakieś pomysły ?
Opublikowano
Żaluzja ma swój silniczek który ją unosi ze względu na to czy potrzeba chłodzenia czy przeciwnie. Np w zimowe dni kiedy to potrzeba szybkiego dogrzania potrafi się w czasie jazdy w ogóle nie otwierać.
Opublikowano
dołączam się do pytania, u mnie jest taka sama sytuacja, z tym ,że otwiera się pod wpływem ciągu wentylatora chłodnicy, który swoją drogą włącza się tuż po odpaleniu, bez względu na temperaturę silnika i bez względu na to czy klimatyzacja jest włączona, a wydaje mi się, że tak być nie powinno, jakieś pomysły ?

 

Nie wiem jaki masz samochód, bo nie uzupełniłes profilu, ale takie coś dzieje się np po wymianie panelu klimy na poliftowy. Ale ogólnie wiatrak powinien dzialac tylko kiedy jest potrzebny, a nie bez przerwy

Opublikowano
Co do ciągłej pracy wentylator to warto sie przyjrzeć bo zajedziesz alternator. Może jest uszkodzony czujnik temp cieczy i komp dostaje cały czas sygnał ze silnik sie gotuje? A żaluzje nie maja żadnego silniczka raczej:) jest elektromagnez który trzyma żaluzje zamknięte, a jak jest potrzebne to sie rozlacza i podczas jazdy strumień powietrza otwiera zaluzje, bardzo prosty mechanizm.
Opublikowano
Nie wiem jak jest podczas jazdy :), ale jak stane żeby sprawdzić po przejechaniu jakis 20 kilometrów to nadal jest zamknięta a obecnie jest dość ciepło. Zastanawia mnie czy coś jest nie tak czy temperatura silnika jest ok i roleta sie nie otwiera.
Opublikowano
Rolete trzeba popchnac palcem żeby sprawdzić czy jest luzna. Ogólnie jak silnik złapie temp powinna być otwarta. Może masz termostat uszkodzony i jeździsz na niedogrzanym silniku? Sprawdzales temp w ukrytym menu?
Opublikowano
dołączam się do pytania, u mnie jest taka sama sytuacja, z tym ,że otwiera się pod wpływem ciągu wentylatora chłodnicy, który swoją drogą włącza się tuż po odpaleniu, bez względu na temperaturę silnika i bez względu na to czy klimatyzacja jest włączona, a wydaje mi się, że tak być nie powinno, jakieś pomysły ?

 

Nie wiem jaki masz samochód, bo nie uzupełniłes profilu, ale takie coś dzieje się np po wymianie panelu klimy na poliftowy. Ale ogólnie wiatrak powinien dzialac tylko kiedy jest potrzebny, a nie bez przerwy

 

już uzupełniam, samochód nowy, dlatego jeszcze nie wpisałem :)

w każdym razie jest to 520i M54B22, przedliftowy, prod. 2003

temperatura silnika jest OK, sprawdzałem w ukrytym menu, ale wentylator kręci się cały czas, a żaluzja jest zupełnie luźna

czy są 2 czujniki temperatury ? tzn jeden od sterowania wentylatorem, a drugi dający sygnał do kompa ?

aha panel klimy mam oryginalny

Opublikowano
Może być także uszkodzony sterownik wentylatora, trzeba podłączyc INPE i zobaczyc co tam sie dzieje. Bo tak to można sobie gdybać
Opublikowano

W mojej nie ma tych rolet. Oglądałem u kolegi który ma auto z 2004 i miał rolety /przesłony / za nerkami które otwierały się pod wpływem pędu powietrza, czyli na postoju zamknięte, ale jak je ruszyłem palcem to się otwierały.

Widocznie jest kilka typów tych żaluzji.

Opublikowano
Rok temu miałem podobny problem, silnik zimny a wyswietlal sie komunikat "Silnik przegrzany zatrzymaj sie....." i wentylator caly czas wył i żaluzje czaly czas otwarte, zaznaczam ze silnik byl praktycznie zimny płyn ok, odpialem czujnik temperatury(wentylator dalej wył), wymienilem czujnik na nowy z ASO okolo 180zł pomogło, a miesiąc temu znowu to samo się stało i musiałem kupić nowy czujnik tym razem kupiłem zamiennik. Reklamował bym czujnik z ASO ale nei mam paragonu, a czesci sie reklamuje na samochodzie :shock:
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Panowie mam jeszcze pytanie a propo żaluzji. Wydaje mi sie ze zaluzja dziła tak jak powinna, a diagnozując Inpa cały czas wyskakuje mi błąd DME/DDE - 27FB. Wiecie moze czemu tak sie dzieje??
Opublikowano
W mojej nie ma tych rolet. Oglądałem u kolegi który ma auto z 2004 i miał rolety /przesłony / za nerkami które otwierały się pod wpływem pędu powietrza, czyli na postoju zamknięte, ale jak je ruszyłem palcem to się otwierały.

Widocznie jest kilka typów tych żaluzji.

 

 

w mojej równiez nie ma wogule tych rolet,ale w katalogu po VIN są ...nie wiem czy w końcu mają tam być czy nie :)o co chodzi z tymi roletami ? może ktoś wie ?

  • 3 lata później...
Opublikowano
witam panowie mam podobny przypadek w e60 m54 wentylator działa prawie cały czas gdy temperatura jest ok lub gdy silnik jest jeszcze zimny który czujnik temp. steruje wentylatorem bo z tego co doczytałem to są dwa
Opublikowano
Temperatura w ukrytym menu podawana jest z czujnika umieszczonego w bloku. Tak samo ostrzeżenia dotyczące przegrzania. Wentylator sterowny jest czujnikiem umieszczonym na dolnym wężu, wylocie z chłodnicy. Jak odłączymy kabel od tego czujnika wentylator powinien wejść na max obroty, a magnes w przedniej nerce powinien puścić (żaluzje luźno się otwierają).
Opublikowano
no i jestem po wymianie czujnika na przewodzie i chyba jest ok dwa razy nagrzewałem auto i wentylator nie właczał sie na zimnym silniku załącza sie dopiero przy 97 stopniach
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
niestety wymiana czujnik na przewodzie nie przyniosła poprawy po dłuższym używaniu stwierdziłem ze wentylator nadal włącza się przy niższych temperaturach czy może być tak ze to czujnik w głowicy jest takze odpowiedzialny za włączanie wentylatora? słyszałem opinie ze to własnie ten czujnik w głowicy wysyła sygnał do komputera i to komputer uruchamia wentylator
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Jak masz włączoną klimę to wentylator włącza się zanim jeszcze silnik osiągnie temperaturę roboczą. Są dwa kryteria załączania wentylatora: jedno to temperatura silnika drugie to włączona klima.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.