Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie. Zajechałem do Warszawy na Bielany. Na trasie z Poznania(tam mieszkam) auto zgubiło olej w asb. Po zjezdzie z A2 na pierwszych światłach auto zamiast ruszyć weszło na wysokie obroty i szarpnęło. Od tamtej chwili jechałem i ruszałem b. delikatnie.Wyczuwałem moment przy ruszaniu,w którym skrzynia załączała napęd w ten sposób,aby ruszyć jak najpłynniej. Po zajechaniu na miejsce skrzynia nie reaguje na przełączanie biegów(D,R,2,3,4,winter,sport)-dopiero po przegazowaniu załapuje i trzeba delikatnie się z nią obchodzić. Olej rozlany pod maską w okolicy chłodnicy. Pytanie: czy mam szansę naprawić skrzynię,czy też na 99% czeka mnie wymiana? Czy silnik na tym ucierpiał(wentylator chodził mimo,że nie jechałem w korku...)Gdzie w Warszawie mogę liczyć na uczciwą i fachową pomoc? A może bezpieczniej odpiąć jakoś wał od skrzyni i holować do Poznania?(koszt lawety to kosmos,a w Poznaniu mam zaufanego fachowca) Proszę pomóżcie... Bmw pierwszy raz mnie zawiodło...Pozdrawiam wszystkich! Dziękuję.
Nic nie stuka nic nie puka...
Opublikowano
Z tego co zrozumiałem poszedł ci przewód od chłodnicy oleju ze skrzyni .tam jest spore ciśnienie ale może uda ci się połączyć to jakąś wstawką z rurki i dalej olej .na cpn orlem widziałem że mieli . Może uda się uratowć skrzynie
Opublikowano

Do domu (do Poznania) kolega drumpit wraca na lawecie, albo udaje się do specjalisty od ASB w Warszawie. Czy konieczna będzie wymiana/naprawa ASB - to się okaże po spuszczeniu resztki oleju, zdjęciu miski, filtra (rozebraniu ASB). Jaki dystans pokonałeś z niskim stanem oleju czy jego brakiem? Założyłbym na Twoim miejscu najczarniejszy scenariusz (profilaktycznie)...aby móc się pozytywnie rozczarować ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wysłałem Ci na priv, jak potrzebujesz pomocy to jestem chętny :D Z Ursusa nawet mogę podjechać raniutko tylko dzwoń do mnie raniutko(przed 7)i podjadę na bielany. Numer masz w priv
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Opublikowano
Sterna ... :cool2: szacuneczek
iZzI
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Hej Panowie. Kończę temacik,bo tak wypada...

A więc, w aucie przyczyną awarii była przerdzewiała chłodniczka oleju ASB. Nie było co spawać. Nowa w ASO ok 700zł. Skrzynia biegów ocalała. Jak na razie nie widzę żadnej różnicy w jej zachowaniu przed i po awarii. Jechałem bez oleju,albo z tragicznie niskim poziomem ok. 100km. W tym czasie ruszyłem ok 10 razy-w tym 2 może 3 razy z solidnym szarpnięciem (nie było startu tylko wysokie obroty i :roll: -brrr,nie chcę tego wspominać,trauma na całe życie). Jeśli ta skrzynia to wytrzymała,a wiele na to wskazuje,to oznacza,że 5hp18 są naprawdę mocne... A do Poznania dojechałem z prowizorycznym połączeniem na krótko z chłodnicą... Pozdrawiam wszystkich i życzę miłej eksploatacji wszelakiej maści Bawareczek.

Nic nie stuka nic nie puka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.