Skocz do zawartości

[E46] 320d 136KM Brak mocy, daje 100 za diagnoze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
swiss weź może nagraj filmik z zapisem logów statycznych i dynamicznych... myślę, że jest to kwestia prawidłowej interpretacji pomiarów i rozwiązanie jest blisko.
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
przecież ewidentnie brakuje doładowania musisz zrobić kilka innych testów jeszcze podepnij na krótko zobacz jak zachowa się dół ale cos mi się wydaje ze paliwa brakuje po prostu :)
Opublikowano
ok, mozesz mi powiedziec od razu jakie testy najlepiej zrobic?
Opublikowano
mozecie mi cos wiecj poeiwedziec na temat pump injection speed? jakie powinny byc prawidlowe wartosci?
Opublikowano
przecież ewidentnie brakuje doładowania musisz zrobić kilka innych testów jeszcze podepnij na krótko zobacz jak zachowa się dół ale cos mi się wydaje ze paliwa brakuje po prostu :)

A ciekawe co wcześniej napisałem ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ok, ale powiedz jakie testy mam zrobic w tym dole to pojde i zrobie :) kat wtrysku?
Opublikowano
Panowie i juz nikt nie wiem jakie mam testy na disie jeszcze zrobic procz kata wtrysku?
Opublikowano

kat wtrusku mam poprawny.

moze te dane komus cos mowia?

 

Engine speed

Injection rate before EWS

Injection rate acc to EWS

Limitation delivery

 

0830 rpm

06.3 mg/stroke

05.9 mg/stroke

23.2 mg/stroke

 

1930 rpm

22.7 mg/stroke

23.2 mg/stroke

28.6 mg/stroke

 

2524 rpm

40.1 mg/stroke

33.1 mg/stroke

34.2 mg/stroke

 

1950 rpm

39.1 mg/stroke

46.3 mg/stroke

51.1 mg/stroke

Opublikowano

ok, Panowie kto umie teraz to dobrze zinterpretowac bo ja juz zgupialem wlasnie, cos moze ze mna jest nie tak a samochod moze powinien tak dzialac??

 

http://img542.imageshack.us/img542/4977/airx.jpg

http://img443.imageshack.us/img443/9829/chargerboc.jpg

http://img834.imageshack.us/img834/6884/injectionangle.jpg

http://img829.imageshack.us/img829/8850/injectionrate.jpg

Opublikowano
Na podstawie zamieszczonych logów informuję że auto jest sprawne. :mrgreen:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

a turbina nie za pozno startuje? :)

kurde no ale mnie juz w fotel nie wbija... a kiedys wbijalo.

Opublikowano
ok, Panowie kto umie teraz to dobrze zinterpretowac bo ja juz zgupialem wlasnie, cos moze ze mna jest nie tak a samochod moze powinien tak dzialac??

 

http://img542.imageshack.us/img542/4977/airx.jpg

http://img443.imageshack.us/img443/9829/chargerboc.jpg

http://img834.imageshack.us/img834/6884/injectionangle.jpg

http://img829.imageshack.us/img829/8850/injectionrate.jpg

 

Na podstawie tych wykresów, które zrobiłeś dodam coś od siebie, a niech inni to potwierdzą, bądź zaprzeczą. Na dwóch pierwszych wykresach (powietrze, ciśnienie doładowania) widać pewną nieprawidłowość powiązaną ze sobą. Na pierwszym w okolicy 1750-1800 obr, gdy turbo zaczyna "dmuchać" pełną parą, widać, że ilość zasysanego powietrza przewyższa oczekiwaną. Na drugim wykresie widać, że ciśnienie doładowania do ok 2500 - 2700obr nie może osiągnąć wartości zadanej, gdzie przy tych obrotach EGR zostaje całkowicie zamknięty. I pytanie co by się działo, gdyby EGR był nieszczelny, lub elektrozaworek nie działałby prawidłowo? Turbo zasysałoby większą ilość powietrza niż oczekiwana, a mimo to nie byłoby w stanie zbudować ciśnienia w kolektorze. Podobnie działoby się, gdyby dolot był nieszczelny, ale nie byłoby wtedy wyraźnej poprawy w tych właśnie okolicach obrotów charakterystycznych dla zaworu EGR.

Opublikowano
Trandolf 100% racja. Moim zdaniem przyczyną jest niewydolna turbawka. Jeżeli wirnik turbiny się nie rozkręci, tym wirnik sprężarki nie zassie oczekiwanej masy powietrza i tym samym jej nie spręży by zbudować oczekiwane ciśnienie. Wiemy już, że wszystkie podzespoły działają prawidłowo i j/w wspomniałem w moim przekonaniu przyczyną problemu jest niewydajna praca turbiny. Teraz pytanie czy to turbo przysiada - wykorbienie, wyszczerbienie itp, czy może jednak wyhamowanie wirnika turbiny przez przeciwciśnienie spowodowane niedrożnym katalizatorem wstępnym i środkowym??
Opublikowano
coś jest z turbiną , a była robiona kiedyś ??? może ktoś pokręcił troszkę przy sztandze ... choć przez chwilę początek wtrysku na dole też nie jest ciekawy ...odchyłka 0,2 jeszcze w miarę do zaakceptowania ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
swiss, a próbowałeś chociaż na chwilę zaślepić EGR? Bo gdzieś ten nadmiar zassanego powietrza musi się podziać. Skoro nie buduje ciśnienia, to gdzieś ucieka.
Opublikowano
ja krecilem przy sztandze, i to jest najlepsze ustawienie jakie udalo mi sie osiagnac, tylko dol jest slaby.
Opublikowano
Ale skoro zasysa większą dawkę, a pompuje mniejszą to gdzieś spiernicza to powietrze - jak słusznie zauważył Trandolf. Ale z drugiej strony dymiłby bardzo na czarno pod pełnym obciążeniem, a z tego co wiemy auto zachowuje się jakby nigdy nic się nie stało... może Swiss ma sterownik ECU z 318d VP44 i wtedy parametry i moc by się zgadzała :wink:
Opublikowano

yoshimura01 masz rację, jedynie brak dymienia nie pasuje do obrazka. I to mnie też zastanawia dlaczego tak się dzieje, jak dajesz gaz do spodu, to jedynie mała ilość zmierzonego powietrza może ograniczyć dawkę paliwa, jeśli nie zostanie zbudowane odpowiednie ciśnienie, to powinien kopcić z powodu za dużej ilości paliwa.

 

egr odlaczny i dziala gorzej

 

I to jest właśnie nienormalne. Dlaczego ma być gorzej jak odepniesz EGR, a gdy zamiast czystego powietrza dostaje mieszankę ze spalinami to jest OK? Pewnie dlatego, że wtedy przepływomierz mierzy jeszcze więcej do 2700 obr. Sprawdź jeszcze przepływomierz, to nic nie kosztuje, a będziesz wiedział czy nie przekłamuje. Test wygląda tak:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.