Skocz do zawartości

[E46] 320d 136KM Brak mocy, daje 100 za diagnoze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
probowalem ten sposob juz, chodzilo gozej bez elektrozaworka. pozniej kupilem manometr i pomierzylem, i wyszlo ze wszystko dziala w sterowaniu podcisnienia.
  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
katalizator turbo zamieniony na strumiennice a koncowy pusty.
Opublikowano
probowalem ten sposob juz, chodzilo gozej bez elektrozaworka. pozniej kupilem manometr i pomierzylem, i wyszlo ze wszystko dziala w sterowaniu podcisnienia.

 

Jak dasz podciśnienie bezpośrednio z pompy Vacum do gruszki to turbina od dolnych obrotów powinna pompować na maxa, albo źle podłączyłeś że chodziło gorzej albo twoje turbo nie jest w stanie więcej napompować.

Opublikowano
jesli bedzie pompowac na maxa to znaczy ze kierownice beda w jakiej pozycji zamknietej czy otwartej? ale ok, sprobuje :)
Opublikowano (edytowane)
nie ma dawki bez powietrza, powietrza bez spalin a spalin bez dawki, moze spaliny gdzies uciekaja? :) Edytowane przez swiss
Opublikowano

Przecież dawka jest sterowana w zależności od tego ile jest zmierzonego napompowanego powietrza ?

 

Ja chce sprawdzić sprawność turbiny czy jest w stanie napompować więcej niż 1800 !

Opublikowano
jesli bedzie pompowac na maxa to znaczy ze kierownice beda w jakiej pozycji zamknietej czy otwartej? ale ok, sprobuje :)

 

Z tego co ja wiem to Otwarte. Gruszka wtedy zaciąga cięgno do siebie.

Opublikowano
katalizator turbo zamieniony na strumiennice a koncowy pusty.

strumiennica w doładowanym wysokoprężnym na sterowaniu VTG??!! :worried: Skąd wziąłeś taki pomysł?? Przecież strumiennice wyhamowują strugę zawirowanych spalin w silnikach doładowanych (inaczej w "wolnossakach") w wyniku szerokiego zakresu wartości doładowania... działają jak niedrożne katalizatory. Może TUTAJ jest przyczyna braku zbudowania boosta :think:

Opublikowano
sorry, to jest zlacze elastyczne. bylo pd poczatku samochodu gdy go kupilem.
Opublikowano
Przecież dawka jest sterowana w zależności od tego ile jest zmierzonego napompowanego powietrza ?

 

Ja chce sprawdzić sprawność turbiny czy jest w stanie napompować więcej niż 1800 !

sterowanie silnika zawsze zaczyna się od życzenia kierowcy czyli oczekiwanej dawki paliwa ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

czyli najpierw wtryskuje paliwo a pozniej zasypuje to adekwatna iloscia powietrza? a nie odwrotnie? bo mi sie wydaje ze sie odwrotnie :)

to w takim razie powinien dawac jakies znali niespalonego paliwa, racja?

Opublikowano
sterowanie silnika zawsze zaczyna się od życzenia kierowcy czyli oczekiwanej dawki paliwa ...

 

No ale sprawność turbiny trzeba sprawdzić!

Poza tym trzeba sprawdzić czy w sterowniku silnika jest dobrze VIN wpisany!!!

Opublikowano

swiss Gdzie Ty mieszkasz ?

 

Masz ogarniającego TC , masz kolegę z Wrocławia imasz mnie.....

 

Proces diagnostyki od nowa... Ja nigdy nie ufam opowieścią "amatorów" choć sam nim jestem :mrgreen:

1- kąt wyprzedzenia czy się nie rozjeżdżą (analiza całego zakresu obrotowego )

2- weryfikacja softu

3- sprawdzenie przepływki z podmianą na inną serwisową (100% pewną)

4- weryfikacja szczelności układu VACUM

5- odłączenie EGR na czas testów

6- analiza poprawności sterowania turbiną (n75 i mieszek podciśnieniowy ) N75 podmiana na nowy .

7- w ostateczności sprawdzenie czy łopatki zmiennej działają swobodnie i czy w całym zakresie ( czy po zaciągnięciu sztangi element przestawiany opiera się o ogranicznik z śrubki inbusowej)

8- weryfikacja poprawności wskazań czujnika ciśnienia w kolektorze (najlepiej podmiana na inny sprawny)

 

Ktoś kumaty znajdzie usterkę w ciągu jednego dnia , jak trafi szybko 100zł wystarczy ale gdyby trzeba było wykonać wszystkie czynności wymienione bez 200zł nie ruszył bym pupci.

Do ustalenia awarii w tym aucie niezbędny DIS i osoba ogarniająca diesle i program.

 

Gdybać i wróżyć na forum nie ma sensu........

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
czyli najpierw wtryskuje paliwo a pozniej zasypuje to adekwatna iloscia powietrza? a nie odwrotnie? bo mi sie wydaje ze sie odwrotnie :)

to w takim razie powinien dawac jakies znali niespalonego paliwa, racja?

nie , najpierw jest oczekiwane obciążenie silnika w zależności od położenia pedału gazu ...

potem ecu chce wymusić masę powietrza w zależności od położenia gazu ...

potem jest pomiar tego powietrza ...

adekwatnie do pomiaru jest ustalana dawka paliwa co pozwala wysterować turbawką ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Ja jestem z Trojmiasta :) wykonam te czynnosci co piszesz w sobote :)
Opublikowano
swiss Gdzie Ty mieszkasz ?

 

Masz ogarniającego TC , masz kolegę z Wrocławia imasz mnie.....

 

Proces diagnostyki od nowa... Ja nigdy nie ufam opowieścią "amatorów" choć sam nim jestem :mrgreen:

1- kąt wyprzedzenia czy się nie rozjeżdżą (analiza całego zakresu obrotowego )

2- weryfikacja softu

3- sprawdzenie przepływki z podmianą na inną serwisową (100% pewną)

4- weryfikacja szczelności układu VACUM

5- odłączenie EGR na czas testów

6- analiza poprawności sterowania turbiną (n75 i mieszek podciśnieniowy ) N75 podmiana na nowy .

7- w ostateczności sprawdzenie czy łopatki zmiennej działają swobodnie i czy w całym zakresie ( czy po zaciągnięciu sztangi element przestawiany opiera się o ogranicznik z śrubki inbusowej)

8- weryfikacja poprawności wskazań czujnika ciśnienia w kolektorze (najlepiej podmiana na inny sprawny)

 

Ktoś kumaty znajdzie usterkę w ciągu jednego dnia , jak trafi szybko 100zł wystarczy ale gdyby trzeba było wykonać wszystkie czynności wymienione bez 200zł nie ruszył bym pupci.

Do ustalenia awarii w tym aucie niezbędny DIS i osoba ogarniająca diesle i program.

 

Gdybać i wróżyć na forum nie ma sensu........

 

Pozdrawiam Krzysiek

co do kwestii samych zaworków , czy wiecie że egr i od turbo ma inną budowę w środku i nie można zamieniać ich miejscami ... ? :8)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Tc są dokładnie takie same !

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Wtrącę się do Wyjadaczy :wink: .

 

Zaworki może i takie same, ale "pracują w zupełnie innych warunkach", śmiem twierdzić (za pewne inne osoby również), że przyzwyczajają się do swojego zakresu roboczego.

 

P.S. W E46 320d 03/04r środki były identyczne.

Opublikowano (edytowane)

również są identyczne w M57 jak i w M57N ...

Zresztą prawda jest taka że szanujący się warsztat/diagnosta specjalizujący się w marce powinien mieć na miejscu kluczowe elementy do podmianki.

Ja zainwestowałem i jak ktoś do mnie jedzie z daleka nie ma wróżenia z fusów , mam przepływke ,zawory do turbo i egr ,czujnik ciśnienia w kolektorze ,czujnik ciśnienia na CR ,reglator ciśnienia na cr , czujniki położenia wału i wałka to akurat dla m47n

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
może akurat u pacjenta było coś pozakładane innego ...

Właśnie.......... często tak bywa że jest coś nie tak bo jest mocno "zdrutowane" autko.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.