Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

wczoraj wymieniłem przekładnie kierowniczą, maglownicę w bmw e60 530d. Samochód z dynamic drive i active steering.

Maglownica na 5 czujników.

 

Po wymianie stukanie ustało, aczkolwiek pojawił się kolejny problem. Nie działa aktive steering. Swieci się kontrolka kierownicy z "!" .

 

Podłączając Inpe pojawil sie błąd inicjalizacji czujnika kąta skrętu kierownicy.

 

Jest możliwość kalibracji tego czujnika z inpy. Tak też zrobilem. Najpierw trzeba wejść w dynamic drive i tam znaleźć aktualne wartości. Ustawić tak aby kierownica wedlug komputera byla polozona w pozzycji "0". Dalej w menu AFS active steering wlaczamy kalibracje i dalej juz leci samo.

 

Lampka zgasla ale przy skrecaniu kierownicą pojawia sie zgrzytanie. Dzwiek tak jakby silniczek probowal skrecac inaczej niz kierownica i slychac jak przeskakuja jakies plastikowe zabki.

 

Po chwili znowu zapala sie lampa active steering. Niby po ponownym odpaleniu gasnie ale nadal slychac przez chwile zgrzyty.

 

Wnioskuje, ze mogl zepsuc sie czujnik kata skretu kierownicy. Ale pytanie czy ktos spotkal sie z taka usterka?? Wymieniał ktos ten czujnik??

Czy ktos wie jak on dokladnie wyglada i jak sie do niego dostac?? Może wtedy uda się wyciagnac i sprawdzic czy wszystko z nim ok??

 

Jakies pomysly sugestie??

 

Pozdrawiam,

 

P.s wszystkim posiadaczom BMW ze stukajacym zawieszeniem, polecam wymienic maglownice. Jezeli wszystko w zawieszeniu jest ok i nadal stuka to prawdopodobnie odzywa sie maglownica.

 

baranmarcin

 

 

 

Posty: 90

Dołączenie: Pon Lip 21, 2008 10:01 am

Miejscowość: Kielce

Opublikowano
Czujnik Znajduje sie w module szl, do niego zamontowane są wszystkie manetki itp. Musisz zdjąć kierownicę, potem obudowe i możesz wyciągnąć moduł. Potem tylko zdemontowac taśmę od airbagu itp i zobaczysz czujnik. Ale to dość dziwne objawy. Gdyby czujnik był uwalony na pewno zapaliła by sie kontrola trakcji, kierunki by nie odbijaly itp.
Opublikowano
Być może przy regeneracji została przestawiona przekładnia, zapewne teraz w jedną stronę za bardzo skręca. Trzeba mechanicznie skorygować położenie, tak aby trafić we właściwe. Sporo zabawy. :mrgreen:
Opublikowano
Przekładnia była założona druga nowa, nie ta sama po regeneracji. Może przy montażu została źle założona, nie w pozycji centralnej i dlatego active steering glupieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.