Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich Mam problem i chciałbym was prosić o pomoc. problem wiąże się z automatyczna skrzynia biegów w mojej nowo zakupionej 330d,podobny temat już czytałem ale jednak nie taki sam.Problem polega na tym ze po odpaleniu auta i przejechaniu kilku kilometrów a czasami kilku set metrów włącza się tryb awaryjny taka kontrolka z kołem zębatym,ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auta ta kontrolka gaśnie i wszystko jest w porządku. Jeśli chodzi o skrzynie to jest to mój 1 automat więc doświadczenia nie mam ale wydaje mi się że biegi zmieniają się normalnie gdy z postoju włączam d słychać jak zaskakuje bieg i gdy puszcze hamulec auto delikatnie rusza tak samo jest na wstecznym biegu. Czy to może być jakiś mały problem bo skoro po zgaszeniu samochodu kontrolka gaśnie i wszystko działa jak należy to wydaje mi się że to nie jest jakaś duża awaria (czy sie myle?). Kolejna sprawa wczoraj jechałem autostradom i na każdym biegu autko rozpędzało się normalnie aż do czerwonego pola a na 5biegu 3 tys obrotów 175km na h i koniec dalej nie przyspiesza ,myślicie że to zwykły kaganiec na komputerze który można ściągnąć czy ktoś miał kiedyś podobne przypadki? Proszę o pomoc i jakąś rade mechaników i posiadaczy bmw. Z góry wielkie dzięki. Pozdrawiam.
Opublikowano
Po pierwsze musisz podjechać i podłączyć pod komputer swoje auto i sczytać błędy z skrzyni, jak błąd się pokazuje to to dobrze nie wróży ale najpierw trzeba wiedzieć jakie błędy są, skrzynia mimo nie pokazania błędu może nie pracować na max swoich możliwość stąd to ograniczenie prędkości.
Opublikowano
Tak też zrobię a może ktoś wie gdzie w Krk z czytać błędy tanio i dobrze. Myślisz że pojawiało by się ograniczenie prędkości na 5 biegu? racjonalnie powinno się pojawić ograniczenie obrotów na wszystkich biegach ale to tylko moje przemyślenie. Może ktoś miał taki przypadek albo słyszał o takim przypadku i się wypowie. Pozdrawiam
Opublikowano
prawdopodbnie trafiona skrzynia -co jest częste z tym silnikiem przy duzym przebiegu -, jeżeli kupiłeś niedawno auto i nie wiedziałeś o usterce to masz prawo do zwrotu kasy lub naprawy (naprawa może kosztować do 8 tys zł).
Opublikowano
Witam ponownie auto kupiłem w czwartek o usterce dowiedziałem się w piątek dzisiaj jest sobota i dzwoniłem do gościa poinformować go o usterce powiedział,że porozmawia z żona bo to ona użytkowała samochód a ja powiedziałem że zadzwonię jutro rano i będziemy się dogadywać a może ktoś wie jak wygląda taka sprawa z punktu widzenia prawnego jak to załatwić i ewentualnie jak sie zabezpieczyć w razie czego jak by się wyparł i powiedział że usterki nie było.Pozdrawiam.
Opublikowano

Problem niewątpliwie jest ale zanim zaczniesz rozważać ciąganie się ze sprzedającym, sprawdź o co właściwie chodzi. Głupio będzie jak się okaże, że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny z powodu słabo dokręconej klemy akumulatora. Jak już kolega wcześniej wspomniał, podjedź na komputer, sprawdź jakie błędy zostały zanotowane. Swoją drogą, żadnych innych niepokojących objawów nie zauważyłeś? Bo to, że samochód rozpędza się zaledwie do 175km/h może być spowodowane przez milion innych rzeczy...

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

oczywiscie sprawdz co jest z skrzynia u jakiegos speca. żeby przypalu nie robic. skrzynia sie nie rozlatuje w ciagu 2 dni, no chyba ze pałowałes ją przez 48H.

w dziale "niepolecam tego sprzedawcy" jest post kolegi zabciacool, przeszedl cala "droge" sprawa skonczyla sie w sądzie i oczywiscie na korzysc kupujacego - przeczytaj sobie

Opublikowano
Samochodu nie piłowałem nic z tych rzeczy po przyjechaniu do domu ok 20 km wsadziłem do garażu a na drugi dzień po pracy odpaliłem i pojechałem się przejechać po ok 5 km zaświecił się tryb awaryjny wiec mnie to zdziwiło samochód zgasiłem odpaliłem za jakieś 2-3 min i zniknęło, pojechałem na autostradę no i 175 km!tylko już jestem umówiony na poniedziałek pod kompa a do byłego właściciela już dzwoniłem lepiej dmuchać na zimne.Musiało mu tez przechodzi w tryb awaryjny bo nie możliwe że z dnia na dzień tak się stało, powiedział że pogada z żona bo ona użytkowała samochód (ściema) ale co tam powiedział jeszcze że trzeba tom sprawę rozwiązać i podpiąć bm-ke do kompa wiec myślę że jakichś większych problemów z nim nie będzie.Jak się okaże ze coś poważnego to albo naprawi albo mu oddam auto.Pozdrawiam i będę pisał co dalej się okaże.
Opublikowano
Problem niewątpliwie jest ale zanim zaczniesz rozważać ciąganie się ze sprzedającym, sprawdź o co właściwie chodzi. Głupio będzie jak się okaże, że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny z powodu słabo dokręconej klemy akumulatora. Jak już kolega wcześniej wspomniał, podjedź na komputer, sprawdź jakie błędy zostały zanotowane. Swoją drogą, żadnych innych niepokojących objawów nie zauważyłeś? Bo to, że samochód rozpędza się zaledwie do 175km/h może być spowodowane przez milion innych rzeczy...

 

Pozdrawiam,

ecml

objawy niepokojące hmmm to mój pierwszy automat wiec nie wiem jak to ma pracować gdy z postoju włączam d to słychać jak się zazębia i dociska tył tak samo jest ze wstecznym puszczam hamulec i rusza na trybie sportowym tak jak by powinna szybciej zmienić bieg mija z 4-5 sekund przed czerwonym polem i dopiero zmienia bieg,nie wiem panowie tak jak mówię jestem zielony z automatami na temat manuali mógł bym więcej powiedzieć, zobaczymy co pokaże komputer w poniedziałek.Jak by na forum ktoś z was miał podobne przypadki i proszę o wpis. Pozdrawiam

Opublikowano
Jak sprawdzisz na kompie to nie kasujcie błędów i sprawdźcie przy jakim przebiegu błąd wystąpił, może być tak ze wcześniej wystąpił wtedy masz dowód na to że awaria była już wcześniej zanim kupiłeś auto. Co do działania automatu to pogadaj z kimś z forum może znajdzie się ktoś kto ma automat i może podjechać do ciebie i sprawdzić jak twój działa i czy coś niepokojącego jest w pracy.
Opublikowano
Tak też zrobię a może ktoś wie gdzie w Krk z czytać błędy tanio i dobrze. Myślisz że pojawiało by się ograniczenie prędkości na 5 biegu? racjonalnie powinno się pojawić ograniczenie obrotów na wszystkich biegach ale to tylko moje przemyślenie. Może ktoś miał taki przypadek albo słyszał o takim przypadku i się wypowie. Pozdrawiam

 

podjedź do mnie, telefon masz w stopce moich postów

Opublikowano
Jestem umówiony na jutro na 17 zobaczymy co pokarze komputer, a pózniej będe kombinował dalej oczywiście błędów nie będe kasował dzięki i pozdrawiam.
Opublikowano
Odświeżam temat. Wczoraj bmw podłączyłem pod komputer i są 3 błędy 145-Redukcja momentu obrotowego,129-Przekroczenie magistrali CAN błąd sterownika,54-Monitor włączonego biegu 4.Mechanicy od skrzyń powiedzieli żeby ściągnąć miskę zobaczyć na magnesy olej i filtr.Powiedzieli że błąd 129 jest związany z elektrykom a nie mechaniką .błąd 145 powtórzył się dzisiaj po wczorajszym skasowaniu.Za wymianę filtra i oleju powiedzieli 450 zł rozsądna cena? jeśli ktoś z was to ogarnia albo miał podobny przypadek to proszę o wpis i jakieś rady co robić?
Opublikowano
Zaświecił się znowu tryb awaryjny,tym razem ten sam błąd tylko 2 biegu.prędkość ograniczona do 170 km prawdopodobnie przez ciśnienie wstępne paliwa (pompka +filtr)dodatkowo uszczelka kolektora. co o tym myślicie.
Opublikowano

No to chyba jednak czas jechać do fachowca. Nie sądzę aby ktoś coś dał radę pomóc za pośrednictwem forum.

 

Pozdrawiam,

ecml

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

ecml pamiętasz może co było przyczyną takiego zachowania skrzyni bo mam ten sam problem i nie wiem na co mam się szykować

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników forum.

Szukam dobrego mechanika od skrzyń automatycznych z moich okolic. Autko ma przejechane 290kkm olej w skrzyni nigdy nie był wymieniany. Dwa razy tryb awaryjny [kółko zębate i wycie przy dodawaniu gazu ] kilka miesięcy temu. Na zimnym silniku czuć zmiany biegów [nie szarpie zbyt mocno] po rozgrzaniu zmienia biegi płynnie przy normalnym przyspieszaniu, jednak przy bucie do deski z 3-biegu na 4 czuć szarpniecie[troszke mocniejsze niz na zimnym silniku przy normalnej jeździe]. To mój pierwszy automat więc za bardzo nie wiem jak powinna wyglądać prawidłowa jego praca. Zastanawiam się nad wymianą oleju, ale boje się ze zabije automat, więc szukam dobrego warsztatu który przy wymianie oleju będzie w stanie stwierdzić co jeszcze wypada zrobić, aby skrzynia jeszcze posłużyła. pozdrawiam i proszę o pomoc forumowiczów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.