Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dość często pojawia mi się kontrolka silniczka (zapisany błąd ecu) i również dość często znika (bez kasowania błędów). Związku z tym iż mam aktualnie trochę wolnego czasu postanowiłem się wsiąść trochę za autko i je po dopieszczać. Jednak mam problem z interpretacją błędów odczytanych z ECU. Jeżeli jest ktoś w stanie mi pomóc byłbym wdzięczny, poniżej umieszczam cały log błędów.

 

E R R O R   M E M O R Y
---------------------------------------

Date:      11.05.2012 19:56:24
ECU:       D50M47B1 
JobStatus: OKAY 
Variant:   D50M47B1

-------------------------------------------------------------
RESULT:    4 error in error memory !
-------------------------------------------------------------

3FF0  3FF0 (3263) air flow meter
P3263 Mass or Volume Air Flow Too High due to Sensor Drift
Error counter:    255 
Logistic counter: 33
1. Umweltsatz   
Mileage                                 193210     km
  	average engine rotational speed           2234.17  rpm   
coolant temperature                         90.28  deg C   
maximum common-rail-pressure of last 10ms   740.45  bar   
injection mass index value without mass balance control    15.75  mg/cyc   
intaken air mass per cylinder              598.65  mg/Hub   
charge pressure value                     1161.84  hPa   
Linearised APP1                             27.56  %   
Battery Voltage                          14011.66  mV   
Vehicle speed                               55.27  km/h   
Atmospheric-pressure                       964.92  hPa

2. Umweltsatz   
Mileage                                 194150     km   
average engine rotational speed           1434.28  rpm   
coolant temperature                         90.28  deg C   
maximum common-rail-pressure of last 10ms   401.73  bar   
injection mass index value without mass balance control     0.00  mg/cyc   
intaken air mass per cylinder              497.83  mg/Hub   
charge pressure value                      994.46  hPa   
Linearised APP1                              0.00  %   
Battery Voltage                          14011.66  mV   
Vehicle speed                               51.32  km/h   
Atmospheric-pressure                       974.76  hPa
  
Verhaeltnis berechnete zu gemessener Luftmasse zu groß   
Test conditions not yet fulfilled   
Error not present now, but already stored   
Error would cause a warning lamp to light up   
Fehler in Entprellphase   Fehler in Entprellphase   
Fehler in Entprellphase

Error code: 3F F0 B1 06 32 63 FF 21 4B 79 51 8C 5E 28 5F 76
           23 56 38 62 4B D7 34 8C 33 00 4F 65 00 56 34 63

-------------------------------------------------------------

4530  4530 (1297) air charge control, Regelabweichung
Error counter:    3 
Logistic counter: 10

1. Umweltsatz   
Mileage                                 193700     km   
average engine rotational speed           2096.26  rpm   
coolant temperature                         90.28  deg C   
maximum common-rail-pressure of last 10ms  1055.53  bar   
injection mass index value without mass balance control    40.57  mg/cyc
intaken air mass per cylinder              705.78  mg/Hub   
charge pressure value                     1388.30  hPa   
Linearised APP1                             63.78  %   
duty cycle - exhaust refeeding actuator      0.00  %   
duty cycle - air charge pressure controller    86.65  %   
Atmospheric-pressure                       964.92  hPa

2. Umweltsatz   
Mileage                                 193810     km   
average engine rotational speed           2068.68  rpm   
coolant temperature                         90.28  deg C   
maximum common-rail-pressure of last 10ms   953.13  bar   
injection mass index value without mass balance control    29.14  mg/cyc   
intaken air mass per cylinder              523.03  mg/Hub   
charge pressure value                     1575.38  hPa   
Linearised APP1                             78.74  %   
duty cycle - exhaust refeeding actuator      0.00  %   
duty cycle - air charge pressure controller    88.22  %   
Atmospheric-pressure                       974.76  hPa
  
Ladedruck zu niedrig/positive Regelabweichung   
Test conditions not yet fulfilled   
Error not occurred yet   
Error would not cause a warning lamp to light up   
Fehler in Entprellphase   
Fehler in Entprellphase   
Fehler in Entprellphase

Error code: 45 30 11 06 00 00 03 0A 4B AA 4C 8C 86 67 70 8D
           51 00 6E 62 4B B5 4B 8C 79 4A 53 A0 64 00 70 63

-------------------------------------------------------------

4501  4501 (0401) regulation of exhaust re-circulation, Regelabweichung
P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected
Error counter:    13 
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz   
Mileage                                 194190     km   
average engine rotational speed            799.89  rpm   
coolant temperature                         54.14  deg C   
maximum common-rail-pressure of last 10ms   401.73  bar   
injection mass index value without mass balance control    13.39  mg/cyc   
intaken air mass per cylinder              548.24  mg/Hub   
charge pressure value                      984.61  hPa   
Linearised APP1                              0.00  %   
duty cycle - exhaust refeeding actuator     94.53  %   
duty cycle - air charge pressure controller    94.53  %   
Atmospheric-pressure                       984.61  hPa

2. Umweltsatz   
Mileage                                 194210     km   
average engine rotational speed           1627.36  rpm   
coolant temperature                         90.28  deg C   
maximum common-rail-pressure of last 10ms   425.36  bar   
injection mass index value without mass balance control     0.39  mg/cyc   
intaken air mass per cylinder              560.84  mg/Hub   
charge pressure value                     1132.30  hPa   
Linearised APP1                              0.00  %   
duty cycle - exhaust refeeding actuator     94.53  %   
duty cycle - air charge pressure controller    83.50  %   
Atmospheric-pressure                       984.61  hPa

Luftmasse zu hoch/negative Regelabweichung   
Test conditions not yet fulfilled   
Error present now and already stored 
Error would cause a warning lamp to light up   
Fehler in Entprellphase   
Fehler in Entprellphase   
Fehler in Entprellphase

Error code: 	45 01 F2 06 04 01 0D 28 4B DB 1D 68 33 22 57 64            
	00 78 78 64 4B DD 3B 8C 36 01 59 73 00 78 6A 64

-------------------------------------------------------------

4841  4841 (1491) regulation of exhaust re-circulation 2, Regelabweichung
Error counter:    61 
Logistic counter: 40

1. Umweltsatz
  	Mileage                                 194190     km   
average engine rotational speed            827.47  rpm   
coolant temperature                         54.14  deg C   
maximum common-rail-pressure of last 10ms   401.73  bar   
injection mass index value without mass balance control    12.60  mg/cyc   
intaken air mass per cylinder              548.24  mg/Hub   
charge pressure value                      984.61  hPa   
Linearised APP1                              0.00  %   
duty cycle - exhaust refeeding actuator      0.00  %   
duty cycle - air charge pressure controller    93.74  %   
Atmospheric-pressure                       984.61  hPa

2. Umweltsatz   
Mileage                                 194210     km   
average engine rotational speed           1296.37  rpm   
coolant temperature                         89.28  deg C   
maximum common-rail-pressure of last 10ms   449.00  bar   
injection mass index value without mass balance control     7.48  mg/cyc   
intaken air mass per cylinder              516.73  mg/Hub   
charge pressure value                     1083.07  hPa   
Linearised APP1                             12.60  %   
duty cycle - exhaust refeeding actuator     33.08  %   
duty cycle - air charge pressure controller    90.59  %   
Atmospheric-pressure                       984.61  hPa

Luftmasse zu hoch/negative Regelabweichung   
Test conditions not yet fulfilled   
Error not present now, but already stored   
Error would not cause a warning lamp to light up   
Fehler in Entprellphase   
Fehler in Entprellphase   
Fehler in Entprellphase

Error code: 	48 41 32 06 00 00 3D 28 4B DB 1E 68 33 20 57 64            
	00 00 77 64 4B DD 2F 8B 39 13 52 6E 10 2A 73 64
=============================================================

 

Dodam że ostatnimi czasy pojawiły się 2 nowe błędy, te 2 ostatnie. Pojawiły się one po odłączeniu zaworu EGR (dzięki odłączeniu nie mam już takich lagów oraz auto na dolnych obrotach o wiele szybciej się zbiera. Najwidoczniej egr się zacinał lub coś w ten deseń. Silnik to M47N (2.0L Diesel, 150KM). Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie!

 

Pozdrawiam Sebastian

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano

Bardzo prosta sprawa...

Masz norme euro4 i troszkę inne sterowanie turbina , servo elektroniczne ... Jesli chodzi o egr to masz błąd z racji odłączenia zaworka a po drugie szwankuje Ci sterowanie turbina przez to ecu odlacza egr i dlatego drugi błąd zaworka ... Air mass toohigh jest następstwem odlaczonego zaworka i zbyt dużej masy powietrza ...

Czyli w skrócie podlacz na nowo zaworek i sprawdź jakie błędy zostaną ale 99% że zostaną od regulacji turbo czyli servo do regeneracji

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Witam, sam już nie wiem o co chodzi, według mnie zawór erg daje ciała. Po odłączeniu zaworu erg autko pięknie się zbiera (auto zbiera się bardzo dobrze od niskich obrotów, nie ma tego strasznego przyśpieszenia od 2500obr/min, zbiera się tak od początku) Gdy zawór erg jest odłączony ecu widzi tylko błędy od zaworu. Podłącze ponownie zawór auto dostaje "kopa" od 2500obr/min i wyświetlają się błędy od turbiny (to co w 1 poście tyle że bez 2 błędów od erg). Zawór erg do zaślepienia/wymiany ? Bardzo proszę o pomoc :)

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano
Przybyszewskim wyczyść EGR po drugie sprawdź elektrozaworek podciśnieniowy do sterowania EGR może nadaje się do wymiany. Możesz też programowo wyłączyć EGR z poziomu DIS, ale pierwsze co zrób to wyczyść EGR i sprawdź elektrozaworek.
Opublikowano

Czyszczenie egr nic nie daje (swego czasu podczas przeglądu wyczyściłem cały tak że się aż cały błyszczał i nic to nie dało). Jak sprawdzić ten elektrozawór, przyłożyć na stałe do niego 12v i sprawdzić czy przechodzi przez niego powietrze ? (ew. chyba lepiej bez napięcia sprawdzić).

 

Mam kabel który nie obsługuje ncs a chciałem parę rzeczy zakodować w aucie, dis podobno obsługuje ale nie mam skąd ściągnąć dis'a ma może ktoś jakiś dostęp do niego ?

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Opublikowano

Sprawdziłem wkońcu cewkę ma 17,4Ohm więc to nie będzie jej wina, być może faktycznie te uszczelnienia spróbuje DIS'em wyłączyć erg i zobaczymy co to da.

 

Edit:

Zainstalowałem DIS najwyraźniej działa, jednak nie mogę odnaleźć opcji dot. egr, poszukałem na forum i znalazłem 1 temat viewtopic.php?f=97&t=112204 jednak nie podpowiada mi on zbyt dużo, prosiłbym o pomoc.

Darmowa diagnostyka, programowanie - Nowy Sącz i okolice, kontakt PW


Moja galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=173808


BMW E46 320Cd CR EU4 Coupe

Scania 124l 420KM

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.