Skocz do zawartości

Disa szarpanie banki 1.2 bład


gregorx3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ,wiem że temat był poruszany ale nie do końca ,mam pytanko moze ktos sie z tym spotkał e46 320i od roku kłopot z szarpaniem 1,2,3, bieg zakładam gazy wiec standartowo wywalało banki 1i2 za biedne albo za bogate ,zmieniłem wtryski na hanna ,bo valteki to przegiecie , i dalej to samo ale do sebna sprawy szukałem szukałem i znalazłem DISA ,inpa pokazuje za disa jest nie aktywan ,sprawdzałem u znajomych w 328i330 m54 i tam disa odtwiera sie na postoju wystarczy przygazowac sprawdzałem inpa disy w obu przypadkach aktywne ,a u mnie lipa cos by tam chciał dygnac ale nic beatka słabo sie zbiera ,miał ktos podobny problem ? moze w m52 jest inna charakterystyka właczenia zawory disa ? ,moze trzeba aktywowac disa ? ,rozebrałem disa i wszytko wydaje sie normalne klapka cała ,myslałem o odmie ale nic nie buczy odkreciłem korek oleju ,niema błedu disa i to mnie dziwi ,sondy chodza jak marzenie ,wywala banki przy starcie jak szarpnie 1,2,3, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy szarpanie 1,2,3 bieg? Chodzi o przydławienie po wrzuceniu biegu, czy szarpnięcie w chwili przełączania?

 

DISA powinna się zamykać gdzieś w okolicach 3000rpm.

Jeśli DISA nie działa to nie będzie wielkiej straty osiągów, ale może wzrosnąć spalanie.

 

Błędy 227 i 228 (zła mieszanka bank 1 i 2) pojawiają się przy źle wystrojonej instalacji gazowej. Bez korekt po obrotach żadne keihiny hany nie pomogą. Jaki masz sterownik? STAG 300+?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam napisałem dosc nie jasno ,problem z gazem opanowałem ,dokładnie jak kolego radzi juz wczesniej ,korekty z obrotów , jest spokój ,lecz szarpanie zaczyna sie 1,2,3, bieg na benzynie i gazie jakby to wytłumaczyc ,tak jakby ruszac z 2 biegu z postoju nie ten bieg do obrotów ,niewiem czy dobrze tłumacze skokami do przodu jak poszarpie tak kilka razy towywala banki ale i na gazie i na benzynie gdzies czytałem ze własnie disa odpowiada za to zeby tak sie nie działo ,disa nawet nie drga w zadnym zakresie obrotów ,to moze smieszne zamontowałem kamerke zeby zobaczyc czy chodzi nic nawet nie dygnie, ale do tego zauwazyłem ze bardzo syczy przy dodaniu gazu na postoju gdzies pod kolektorem jakby przy tym separatorze oleju ,moze to ma wpływ na to ze disa nie chodzi ,sprawdzałem jeszcze w kilku e46 i wszystkie disy chodza juz na postoju przy dodaniu gazu ,powyzej4000 beatka zbiera sie niezle natomiast od zera do tych obrotów dramat ,czasem czuc takie szrpanie jaby chciała sie zebrac ale nie moze jak dam byta to takie fale czuc przyspieszaza chwile odpuszcza pedał gazu w takie samej pozycji ,ale sie rozpisałem przerpaszam niema czasu na swoje auto wiec chciałe troszke sobie ułatwic diagnoze moze ktos z forowiczów miał taki problem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Disa wymieniona wszystko wrociło do normy zadnych błedów zadnych szarpan odczówalny wzrost mocy dynamiki ,co zwróciło moja uwage z roznych forów toto ze w silnikach m54 klapki uszkadzaja sie a w m52 przestaja działac moze to zaleznosc niewiem ale jest to wazny element pozrdrawiam forowiczów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.