Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich. Mam mały dylemat przymierzam się do kupna E46 z 2005 roku i myślę nad 2 autami. Obie w zasadzie na fullu z tym że jedna była lekko trącone przodem (maska, zderzak i lampa - mam zdjęcia) zrobiona bardzo ładnie ma 127 000 nalatane. i jest w manualu, a druga 100% bezwypadek automat i ma 186 000. Pytam bo planuje zrobić chipa. Czytałem już co nieco o automacie w E46 i średnio wypada pod względem bezawaryjności. Miałem kilka lat temu e46 320d 150ps w manualu i bardzo sobie chwaliłem tą skrzynię. Obenie poruszam się E60 530dA i jestem bardzo zadowolony z jazdy automatem. Co poradzicie?...
Opublikowano

Czy ja Cię dobrze rozumiem? Miałeś już kiedyś E46, później E90, masz E87 i E60 z automatem i pytasz co z automatem? Hmmm ;)

Jeżeli chodzi o awaryjność asb w E46, ja nie zauważyłem. Jak jest po zachipsowaniu, powiem Ci niestety dopiero za jakiś czas.

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
Dokładnie jest tak jak napisałeś i chciałem sie zapytać o awaryjność skrzyni automatycznej w E46 przed i po zchipowaniu do ilu można zrobić program, bo wiem że skrzynia jest od GM a ja w E60 mam skrzynie ZF. Niestety chwilowo jestem zmuszony zmienić auta z E60 na E46:)
Opublikowano
Dokładnie jest tak jak napisałeś i chciałem sie zapytać o awaryjność skrzyni automatycznej w E46 przed i po zchipowaniu do ilu można zrobić program, bo wiem że skrzynia jest od GM a ja w E60 mam skrzynie ZF.

Przed chipem bez problemów, po chipie też bez zastrzeżeń. Bezpiecznie to podobno ok. 210-215 koni i 460-480 momentu.

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano
Ostatnio dość często przemieszczam sie Volvo XC90 D5 z automatem i w tej chwili nie wyobrażam sobie miec diesla z ręczną skrzynią, tak samo jak w 325i nie wyobrażam sobie automatu.
Opublikowano

Wiele razy próbowałem się przymierzać do innego samochodu niż BMW, jakoś mi nie idzie... Co do mocnego diesla z automatem - zgadzam się w 100%, to prześwietne połączenie! Benzyniak z automatem też może przyjemnie jeździć... Pod warunkiem, że iskrowiec ma sprężarkę albo ze 4 litry V8 :)

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

No to ja się wypowiem, mama E46 320d automat z 2004 roku i mam nalatane 256 tyś km, program zrobiłem jak miałem 220 tys km i jak na razie odpukać nic się nie zepsuło i nic nie nawaliło, program jest zrobiony tak aby oszczędzał skrzynię gdyż mam 177 KM i 390 Nm. Przy robieniu programu warto brać pod uwagę moment obrotowy gdyż automatyczne skrzynie GM graniczne wartości mają 400 Nm dla 320d i 500 Nm dla 330d. Automat chodził dobrze przed programem i teraz też chodzi dobrze, nie mam zastrzeżeń żadnych. Auto kupiłem osobiście od Niemca miało przeglądy robione w aso i cały czas tam było serwisowane.

Co do tych aut co podałeś to trochę mi się nie chce wierzyć że to diesle i z takim niskim przebiegiem, na zachodzie nikt nie kupuje diesla jeśli nie robi co najmniej 35 tyś rocznie bo to nie jest opłacalne. Tak wiec dobrze posprawdzaj auto przed kupnem, jeśli nie będzie miało historii serwisowej to nie kupuj bo możesz na minę trafić.

Jak byś miał jakieś pytania dodatkowe to pytaj.

Opublikowano
Matias-e90 jeśli nowy nabytek głównie do miasta to automat, w trasie osobiście jestem za manualem :wink: .
Opublikowano
Przy robieniu programu warto brać pod uwagę moment obrotowy gdyż automatyczne skrzynie GM graniczne wartości mają 400 Nm dla 320d i 500 Nm dla 330d.

 

Mogę zapytać skąd masz te wartości? Wg GM skrzynia wytrzymuje 360 lub 390 Nm w zależności od modelu.

Możesz podać linka ze źródłem?

 

Rozumiem, że wywnioskowałeś to z symboli skrzyń A5S360R i A5S390R. Co w takim razie powiesz na temat różnicy między A5S390R-WG a A5S390R-YP, -XF, -XW? Albo jeszcze inaczej, widziałeś w jakich samochodach montowane są te skrzynie? Sprawdź sobie ile waży np. X5, ile ma momentu 730d albo jakie parametry mają samochody z automatami 5L50E (pewnie wiesz, że to GM-owskie oznaczenie tej samej skrzyni).

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

Masz racje sugerowałem się oznaczeniem skrzyni. Podaje linki do materiałów które udało mi się znaleźć w sieci:

 

1. Kiedyś znalazłem taki oto materiał na temat skrzyni 360. Na stronie 4 jest napisane, że maks moment to 360 Nm:

 

http://www.bmwtech.ru/pdf/e46/ST034/12%20Automatic%20Transmission%20Internet.pdf

 

2. Tu jest napisane, że w oznaczeniu skrzyni zakodowano maksymalny moment obrotowy (strona 3).

 

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=a5s%20360r%20specs&source=web&cd=23&ved=0CFgQFjACOBQ&url=http%3A%2F%2Fc.wrzuta.pl%2Fwo7862%2Fe53c897d00255a244f7c6e6a%2Fswrwisowka_5l40es&ei=9Lm7T-ieJOaP4gTOyP3kCQ&usg=AFQjCNEXR-MbBV4XqvWvigcwIMG0uyARkA

Czyli oznaczenie 360 i 390 raczej nie jest przypadkowe.

 

3. A tu materiał z naszego forum:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=96211.

Szkoda, że nie są podane źródła z których wynika że skrzynia o oznaczeniu YP wytrzymuje 500 Nm.

 

4. Na koniec dla ciekawostki link do wikipedi:

http://en.wikipedia.org/wiki/GM_5L50_transmission

 

Jak sam zauważyłeś skrzynie mają różne oznaczenia i to, że w X5siedzi skrzynia, która wytrzyma 500 Nm nie oznacza, że skrzynia z 330d wytrzyma tyle samo. Rozmawiałem niedawno z gościem, który naprawia automaty i w jego opinii skrzynie w 330d sypią się częściej niż w 320d.

 

Żeby nie było napiszę też coś na temat. Automatem jeździ się bardzo przyjemnie w mieście, cyklu mieszanym i drogach krajowych. Na autostrady 150 km plus ASB to trochę za mało.

Opublikowano
Przy robieniu programu warto brać pod uwagę moment obrotowy gdyż automatyczne skrzynie GM graniczne wartości mają 400 Nm dla 320d i 500 Nm dla 330d.

 

Mogę zapytać skąd masz te wartości? Wg GM skrzynia wytrzymuje 360 lub 390 Nm w zależności od modelu.

 

Kolego modele skrzyni 360 były montowane tylko w przed liftach 320d. Natomiast w po liftach 320d montowano 390 YP natomiast w 330d montowano 390 VP. Obie skrzynie mają oznaczenie 390 jednakże te w 320 d miały wytrzymywać 400 Nm, natomiast do 330d montowano skrzynie 390 VP która jest 9 kilo cięższa od YP no i ta skrzynia wytrzymuje 500 Nm. Wszystko to jest opisane w dokumentacji GM. Niestety musisz poszukać na necie dokumentacji gdyż ja linkiem nie dysponuje.

Opublikowano
Niestety musisz poszukać na necie dokumentacji gdyż ja linkiem nie dysponuje.

Ja tylko jeszcze podpowiem, że z dokumentacją skrzyń projektowanych/produkowanych 10 lat temu, lub starszych jest o tyle ciężko, że na http://www.gm.com już żadnych informacji nie ma. Czasem trzeba więc skorzystać np. z web archiwum - http://archive.org/web/web.php

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.