Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W sierpniu stalem sie posiadaczem E39 520d z 2000 r.. Przebieg tego samochodu to 100 000. Osobiscie mysle, ze przebieg jest realny, w serwisie jedyna usterke jest luz na tylnym wahaczu. Ale zmierzam do czegos innego. Mianowicie, czy musze wymienic razrzad zapobiegawczo, oraz co ile tys. km. wymienia sie rozrzad w silniku 2.0d 136 KM.

 

Bardzo prosze o pomoc.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz takie szczęście, że

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=DM71&mospid=47536&hg=11&fg=25

 

masz łańcuch i wymiana odpada, ewentualnie kontrola stanu napinacza, przy przebiegu 100k km możesz się pokusić i pojechać i zerknąć jak to wygląda, koszt niewielki a spać będziesz spokojnie.

 

BTW - jak się silniczek spisuje z napędzaniem tej budy i odpalaniem w te morzy (chmura czy garaż)?

Opublikowano

zapomnij o wymianie , to nie jest pasek rozrządu jak w audi.

rozrząd może wytrzymać nawet 600 k km.

jak będzie problem z zapalanie to znaczy , że łańcuch się rozciągnął i trzeba wymienić, a do tej pory zapomnij.

czasami się mylę
Opublikowano

zapomni

o jakiej kolwiek wymianie lancuszka ja ma 200tys i bez problemu,tego sie nie wymienia,jak jest zimny to slychac silnik ale to normalne to disel,ajak po rozgrzaniu ucicha to wszytko w porzadku,a auto mam od nowosci i tr

oche nim juz przejechalem ,tak ze spi spokojnie i nie wymieniaj rorzadu. powodzenia

moje e39 525
Opublikowano

Dzieki chlopaki za pomoc i cenne podpowiedzi. Bede spal spokojnie:)

Jak jezdzi e39 z 2.0d ?? No cos, rakieta to nie jest. Do normalnej jazdy po miescie i wyprzedzanie w trasie to zero problemow. Na autostradzie bez wiekszego trudu poszedl 210 km/h (licznikowe). Cieszy za to spalanie. Trasa jazda autostrada-140 km/h-wskazania komputera 5.7L /100km. W miescie przy dynamicznej jezdzie prawie 10L/100km, a jezdzac lekko nawet ponizej 9L/100km.

Jedna rzecz ktora mi przeszkadza, to wibracje na kierownicy w czasie postoju i generalnie uwazam, ze silnik powiniem byc cichszy(moze tak mi sie wydaje bo dosiadam Megane II czasami).

Wogole powiem szczerze, ze jestem zadowolony z samochodu, ale czasem mam wrazenie, ze powiniem byc lepiej dopracowany(moze mam poprostu za duze wymagania i naczytalem sie o E60:) )

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Aha...zapomnialem napisac jak z odpalaniem na mrozie. Garazuje go, wiec bez problemu. Nawet jak postoi jakies pare godzin na mrozie (-20) tak jak dzis to nie ma rozniez problemu. Cholernie dlugo sie rozgrzewa! :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha...zapomnialem napisac jak z odpalaniem na mrozie. Garazuje go, wiec bez problemu. Nawet jak postoi jakies pare godzin na mrozie (-20) tak jak dzis to nie ma rozniez problemu. Cholernie dlugo sie rozgrzewa! :)

 

Długo to ile? 5-6km przy normalnej jeździe (z wł. czy wył. ogrzewaniem).

Może masz padnięte dogrzewanie elektryczne cieczy chłodzącej - ale wątpię bo jak jeździsz megana a ona np. jest na benzin to nie ma co porównywać.

Diesel ma większą sprawność i mniej energii paliwa idzie w ciepło itd. itd.

 

Pytam o to wszystko gdyż przymierzam się (na razie kupiłem co innego ze względu na Żonę i rozsądek) na kupno M47 ale w E46.

Opublikowano

Witam,

 

Przyklad z wczoraj. Mroz -20, zapalilem go po paro godzinym postoju i rozgrzal sie po jakis 8-9km, ale jezdzilem z wlaczonym ogrzewaniem. Mysle ze jest ok, tylko ja mam porownanie do Megane beznzynowej

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Przemek napisałes:

Aha...zapomnialem napisac jak z odpalaniem na mrozie. Garazuje go, wiec bez problemu. Nawet jak postoi jakies pare godzin na mrozie (-20) tak jak dzis to nie ma rozniez problemu. Cholernie dlugo sie rozgrzewa!

dopiero bys mnie zwalił z fotela, gdybyś napisał, ze w takim roczniku są jakieś problemy z odpalaniem?! A skoro o mrozie do podpowiem Ci, ze nie lej jakichkolwiek uzdatniaczy do ON (jakichkolwiek czy to z Shella, BP, czy inne) tylko E95 do 30% objetosci paliwa w zbiorniku - to lepsze i polecane przez inzynierów BMW, zobacz w instrukcji obslugi, poza tym od dawna jeżdżę dieslami i zawsze tak czyniłem w innych markach tez skutkowało, więc w BMW napewno:)

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

drżenie na kierownicy podczas postoju najprawdopodobniej spowodowane są złym stanem poduszek silnika.

u mnie było to samo do czasu wymiany poduszki.

praca rzeczywiście nie jest najcichsza na postoju ale to już taka jego uroda.

czasami się mylę
Opublikowano
drżenie na kierownicy podczas postoju najprawdopodobniej spowodowane są złym stanem poduszek silnika.

u mnie było to samo do czasu wymiany poduszki.

praca rzeczywiście nie jest najcichsza na postoju ale to już taka jego uroda.

 

Saygon, ten samochod ma 100 000 przebiegu i wszystko wskazuje na to, ze jest on prawdziwy. Ta kierownica lekko drzy, ale odczuwalnie. Moze to jest spowodowane, ze diesel ten ma tylko 4 cylindry??

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
drżenie na kierownicy podczas postoju najprawdopodobniej spowodowane są złym stanem poduszek silnika.

u mnie było to samo do czasu wymiany poduszki.

praca rzeczywiście nie jest najcichsza na postoju ale to już taka jego uroda.

 

Saygon, ten samochod ma 100 000 przebiegu i wszystko wskazuje na to, ze jest on prawdziwy. Ta kierownica lekko drzy, ale odczuwalnie. Moze to jest spowodowane, ze diesel ten ma tylko 4 cylindry??

 

Pozdrawiam

 

Pewnie właśnie tym, że to 4 a nie 6 cylindrów. Trzeba też wziąć pod uwagę to, że "drży" każdy inaczej odbiera, dla jednego drży to telepie a dla drugiego lekko odczuwalne wibracje.

 

Nie bez znaczenia pozostaje to, że to diesel no i nie okłamujmy się troszkę ma mniejszą kulturę pracy od benzyny choćby z samego faktu większego sprężania.

 

Myślę, że wszystko oki z Twoją furką.

  • 7 lat później...
Opublikowano

Witam, podpinam się pod temat.

Mam 520d e39 rok 2002, też odczuwam drgania na jałowym biegu, drgań nie było zaraz po zakupie - poduszka silnika prawa - od strony pasażera była zerwana. Wymieniłem (niestety na zamiennik za 160zł) i wtedy zaczęły się drgania na luzie, nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły drży mocno. Czeka mnie wymiana na oryginał koszt takiej poduszki ok 350zł.

Opublikowano

E39 520d z 2000 r.. Przebieg tego samochodu to 100 000

 

 

 

Ty to masz szczęście 13 lat auto i taki przebieg :!: :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.