Skocz do zawartości

e39 540I slizgajace sie sprzeglo pow 5000 obrotow


robert88

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

auto zakupilem w niemczech o tym ze sprzeglo lezy wiedzialem przy zakupie, w polszy zakupilem kompletne sprzeglo sachs'a w intercarsie

 

jednak po wymianie pedal sprzegla wciska sie miej wiecej do 3/4 dlugosci czuje ze jest nie tak jak powinno ale auto wysprzegla biegi rusza normalnie jest ok. przy dynamicznej jezdzie powyzej 5000 obrotow sprzeglo ma uslizg obroty rosna, predkosc stoi w miejscu,,,,

 

pomysly? sprzeglo sprawdzane 2 razy. bez rezultatu. 3 podejscie zmiana docisku na "stary" niby oba LUK ale roznia sie wizualnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprobuj odpowietrzyc sprzeglo.

 

 

nie żebym miał jakiekolwiek pojecie na ten temat ,ale co ma zapowietrzenie układu wciskania sprzęgła do ślizgania się sprzęgła ?????

możesz to dokładnie opisać żebym wiedział na przyszłość i już głupio nie pytał????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak miałeś kiedyś zapowietrzone hamulce to przy zapowietrzonym sprzęgle jest tak samo.Sprzęgło ma sterowanie hydrauliczne.

Ale przy zapowietrzonym sprzęgle to raczej by nie wysprzęglało,a tutaj jest odwrotnie.

Raczej stawiał bym tak jak kolega wyżej, że nie właściwy komplet został założony (nie od tego modelu).

Po nr. VIN powinieneś mieć.

__________Opis_________________________Uzupełnienie____Ilość____Od_______Nr. Części

01 AT-kpl.nap.el.sprzęgła (dwum.koło.zam.)___D=240MM_______1___06/1996____21217528209

02 AT-Tarcza sprzęgła (dwumas. koło zam.)____D=240MM_______1___06/1996____21217526590

03 Łożysko wyciskowe sprzęgła______________________________1___06/1996____21517521360

Z tego co napisałeś to nie zgadza się.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś kiedyś zapowietrzone hamulce to przy zapowietrzonym sprzęgle jest tak samo.Sprzęgło ma sterowanie hydrauliczne.

Ale przy zapowietrzonym sprzęgle to raczej by nie wysprzęglało,a tutaj jest odwrotnie.

Raczej stawiał bym tak jak kolega wyżej, że nie właściwy komplet został założony (nie od tego modelu).

Po nr. VIN powinieneś mieć.

__________Opis_________________________Uzupełnienie____Ilość____Od_______Nr. Części

01 AT-kpl.nap.el.sprzęgła (dwum.koło.zam.)___D=240MM_______1___06/1996____21217528209

02 AT-Tarcza sprzęgła (dwumas. koło zam.)____D=240MM_______1___06/1996____21217526590

03 Łożysko wyciskowe sprzęgła______________________________1___06/1996____21517521360

Z tego co napisałeś to nie zgadza się.

 

kolego po nr 21217528209 pojawia sie jedynie ori sprzeglo do 4400ccm ,, sachs jest zamiennikiem tego numeru... nadal w kropce. jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzeglo sie sprawdza na postoju: zaciagasz mocno reczny, wciskasz sprzeglo i wrzucasz piatke. Dajesz mu gaz do dupsko (okolo 3000 obrotow) i powoli puszczasz sprzeglo. Jak auto zgasnie to sprzeglo ok, a jak dasz rade puscic sprzeglo do konca i silnik nadal bedzie chodzic to sprzeglo jest uszkodzone (trudno stwierdzic czy to tarcza, czy docisk czy nawet tulejka wyciskowa). Ale skoro masz sacha nowego to raczej to nie wina sprzegla. Sprawdzilbym wysprzeglika (czy nie wycieka z niego, czy nie jest przetarty, i oczywiscie odpowietrzenie)

 

Mi jak odpowietrzyli uklad to chodzilo jak malina. Szukalem dziury w calosci i kazalem wymienic sprzeglo. I teraz sobie wlosy z du...y rwie, ze jest gorzej niz na starym sprzegle... szarpie, sprzeglo lapie od polowy i po 3 tys obrotow potrzebuje dlugie kilometry by dalej go rozpedzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli mam przedni naped ???????????????????? albo ze 500Nm ????????????????????? to Twoja teoria tez jest ok ? a co do odpowietrzania sprzegła ....... rozumiem ze ślizgało Ci sie sprzegło i zamiast je odpowietrzyc to wymieniłeś i teraz włosy z głowy rwiesz ze zle zrobiłeś ???? dobrze zrozumiałem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
sprzęgło się sprawdza na postoju: zaciągasz mocno ręczny, wciskasz sprzęgło i wrzucasz piątkę. Dajesz mu gaz do dupsko (około 3000 obrotów) i powoli puszczasz sprzęgło. Jak auto zgaśnie to sprzęgło ok, a jak dasz radę puścić sprzęgło do końca i silnik nadal będzie chodzić to sprzęgło jest uszkodzone.

W dupsko to sobie wsadź .........swój sposób.

Jak tak robisz to nie dziwię się ,że sprzęgło Ci szwankuje.W ten sposób to możesz tylko spalić sprzęgło, a nie sprawdzić poprawność działania.Kto przy takich obrotach puszcza sprzęgło na zablokowanej osi napędowej i to na biegu V-zastanów się dobrze.

Jak coś to już delikatnie się to sprawdza.Wciskasz i trzymasz hamulec nożny, wrzucasz 3 bieg i puszczasz powolutku sprzęgło silnik powinien od razu zgasnąć gwałtownie jak gaśnie powoli lub ospale ślizga się tarcza sprzęgła.Nie dodajemy gazu !!!

Poza tym przy ślizgającym się sprzęgle czuć swąd okładzin sprzęgła.

W czasie jazdy po gwałtownym wdepnięciu rosną obroty a prędkość nie.

a jeśli mam przedni napęd ????????????????????

W Beemce?? :?: :norty:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Ostatnio co następny to lepszy na tym forum.

Wg. mnie to kol Robert masz niewłaściwy docisk.Załóż ten stary i zobacz.Wiem że to trochę roboty,ale przy takim sprzęgle i tak za długo nie najeździsz.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie zasadnicze, czy sprzęgło zakupiłeś fabrycznie zblokowane, następnie czy po montażu i zdjęciu blokady docisk ściągałeś przy użyciu spec. narzędzia do sprzęgieł z samoregulatorem? Jeśli nie to może być przyczyna...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.