Skocz do zawartości

Nowy 2.0d - dlaczego takie negatywy?..


oxygene113

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem ten nowy 2.0d jest idealnym rozwiązaniem dla ludzi co przemieszczają się tanio i ekonomicznie z punktu a do b.

- ma przyzwoite osiągi, - jak niegdyś autka klasy GTI

- bardzo mało pali - ja osobiście wierze w 5l/100 i 7l/100 przy 170, sam miałem chipowanego 163km->180km diesla i palił bardzo mało - zwłaszcza na trasie :)

 

nie wiem skąd mogą się brać o nim negatywne opinie? w ogóle jakie? co ludzie piszą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie sam sie dziwie. Ludzie pisza ze nowy 320d to porazka, ze podobno awaryjne silniki, ze sie slabo zbiera, ze klekocze i ma brzydki dzwiek i takie tam rozne rzeczy. Z regoly pisza to tacy ktorzy jezdza starymi 3 i wiecej litrowkami. Najgorzej jest na amerykanskich forach. SZOK. Tutaj z kolei niedowiarki. Dziwne.
http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra... mialem 320d (zrobiony na 200koni) i wiem ile to auto potrafi spalic przy takiej anie innej jezdzie...

Mnie wartosci z komputera nie interesuja bo potrafie go tak ustawic ze przy 200 bedzie palil 7l ... tylko po co :?: :?:

 

Fajnie ze komus tyle pali , mnie tez gosc przekonywal ze mu tyle pali , a jak ja autem zaczolem jezdzic i sprawdzac wskazania z tankowania (komp przeklamywal o 1.2l) to samochod nagle zaczol palic do 2l wiecej :mrgreen: (termostaty zdrowe, silnik moment sie nagrzewa, kolektor czysciutki , egr to samo , turbo pompuje normalnie).

 

Oczywiscie ze n47 spali mniej bo to nowsza konstrukcja i da sie faktycznie zejsc na trasie do 5-5.5l w miare dynamicznej jezdzie. Sam m47tu2 zszedlem do 4.4 (po wyregulowaniu komputera)na odcinku 40km ale to nie byla jazda !

 

Kazdy niech wierzy w co zechce, kazdy jezdzi inaczej i taka prawda. Ale na prostej drodze przy 170-180 nie znam auta co pali 7l ... jeszcze na tempomacie ktory jest debilny i na nim zawsze auto spali wiecej ... jesli ktos ma jakiekolwiek pojecie o ecodrivingu.

 

p.s. okolo 7l to moze byc rownie dobrze 7.5 + 1l przeklanie komputera i robi sie nam 8.5 w co jestem wstanie jak najbardziej uwierzyc bo to realne wartosci .

 

Koniec off topa.

 

do autora : Masz nowe auto , pewnie jeszcze na gwarancji , jestes z niego mega zadowolony masz przejezdzone nie wiem do 50-70kkm ... Poczekaj do 200-250 i powiesz Nam o awaryjnosci jednostki. O rozrzadzie, o kole pasowym , o wtryskiwaczach (Ty masz juz chyba piezo) itp itd .

Wg mnie M47TU2 to dobry silnik bo nie mialem znim zlych wspomnien, choc w kazdej gazecie jada po tym motorze ze mega awaryjny a w zyciu jak to w zyciu .

Co do N47 ... opinie ludzi sa rozne , jedni mowia ze super inni ze BMW dalo dupy z rozrzadem a to powazny problem .

 

p.s.Troche nie rozumiem tematu... co autor chcial uzyskac zakladajac go ? Chcesz uslyszec ze silnik jest super zeby spac spokojnie, czy dziwisz sie czemu tylko Ty jestes z niego zadowolony ??Chcesz sie pochwalic ze Twoj egzemplarz jest "wyjatkowy" ? , lamie prawa fizyki (opory powietrza) ? .

Pamietaj o tym ze ludzie roznie jezdza autami, upalaja nie rozgrzany silnik(w czym pomaga im BMW ktore nie umiescilo temp silnik na zegarach) , gasza rozgrzana do czerwonosci turbine, slizgaja sprzegla, albo strzelaja nimi. Przyspieszaja z 1200obrotow pod gorke , wciskajac pedal do ziemi . I moze wlasnie te silniki (oraz ich osprzet) ciezko znosza takie traktowanie stad moga tez pochodzic zle opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle ze rozumiem. I myśle ze nie rozmawiamy tu awaryjnosci, spalaniu, lecz o kulturze pracy i osiągach.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle ze rozumiem. I myśle ze nie rozmawiamy tu awaryjnosci, spalaniu, lecz o kulturze pracy i osiągach.

no to nie zostalo nigdzie "oficjalnie napisane"... stad pojawily sie tematy o spalaniu , awaryjnosci :roll: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz uslyszec ze silnik jest super zeby spac spokojnie, czy dziwisz sie czemu tylko Ty jestes z niego zadowolony ??Chcesz sie pochwalic ze Twoj egzemplarz jest "wyjatkowy" ? , lamie prawa fizyki (opory powietrza) ?

 

To prawda ze mam na gwarancji dlatego ze spokojnym spaniem nie mam zbytnio klopotow. A samochodem zamierzam jezdzic do 100k max. Tak sie sklada, ze wspolczesne nowe samochody sa robione na 3 do 5 lat exploatacji (do 100k mniej wiecej). A pozniej to juz niewazne, niech sie klient martwi..

Nie rozumiem skad wynika to zdanie "tylko Ty jestes z niego zadowolony"? Czy faktycznie nowa 2.0 to shit czy poprostu malo kto ma ten motor i z gory puszcza plagi szerzac zaraze??

 

Tymczasem kumpel kupil w lutym nowa 320d e90 2012 ED i jest jak do tej pory mega zadowolony. Wczesniej mial toyote prius (niby eko samochod) i spalala mu wiecej a mocy miala mniej!

 

3.0d to zapewne swietny silnik, montuja go w wiekszych gabarytowo autach i daje rade.

Nie rozumiem tylko tutaj nadawanych fal przez niektorych forumowiczow. BMW przeciez tez produkuje samochody dla ludu a nie tylko dla maniakow zrywania przyczepnosci. :roll:

Ja naleze do "standardowych" klientow ktorzy jezdza samochodem wtedy kiedy musza w miare spokojnie, a nie na wariata scigajac sie z kazdym wkolo.

Edytowane przez oxygene113
http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myśle ze rozumiem. I myśle ze nie rozmawiamy tu awaryjnosci, spalaniu, lecz o kulturze pracy i osiągach.

no to nie zostalo nigdzie "oficjalnie napisane"... stad pojawily sie tematy o spalaniu , awaryjnosci :roll: .

Oficjalnie nie, ale jak dla mnie wynika to z pierwszego posta. Imho silniki czterocylindrowe maja jedna zaletę. Są nieco lżejsze. Niestety i tu diesel jest w plecy względem benzyny. R6 w M135i waży raptem ok 20 kg wiecej niz R4 123d w e87. Przy osiagach kompletnie z innej bajki.

 

@oxygene. Widziałem dwa zestawienia w których przy jeździe na Max priusem i w takim samym tempie M3 prius spalił wiecej. Oczywiste jest ze silnik R4 spali nieco mniej, ale różnica nie ogranicza sie do spalania niestety.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dziwisz sie czemu tylko Ty jestes z niego zadowolony ??

 

dokladnie tak napisalem , to byla lekka ironia , ale nie znaczyla nic zlego w Twoim kierunku. Ja tez naleze do tych zadowolonych tym bardziej ze oprocz 3.0d , mam jeszcze 2.0d tylko ze w 1er :D , jakby byl totalnym shitem jak 2.0TDI na PD(tez nie kazdy ... bo VW robil rozne silniki) to bym go nie kupil.

 

Zgadzam sie ze zaleta jest to ze jest lzejszy i bedzie sie delikatnie lepiej prowadzic niz krowa 3.0 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale ta Twoja to ktora wersja 177km czy 184 czy jeszcze jakas inna ? bo roznica jednak istnieje miedzy tymi wszystkimi silnikami. Niby male modyfikacje ale jednak wazne.

Na przyklad silniki 2.0 tdi w passatach z 2005/2006 i pozniejszych to zupelnie dwa swiaty. Te pierwsze byly pomylka i pekaly w nich glowice i nawalaly wtryski, itd

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zgadzam sie ze zaleta jest to ze jest lzejszy i bedzie sie delikatnie lepiej prowadzic niz krowa 3.0 :D

 

Otoz to - zwaszcza w dosc malych i lzejszych samochodach serii 3. W koncu 7.5 do setki to calkiem niezle (bynajmniej dla mnie w zupelnosci styka).

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam wersje 118d (122konie) dlubnieta na 150.

 

177 a 184 sie nie roznia :D mechanicznie .

 

za to m47tu2(163) a n47 177/184 roznia sie diametralnie bo to zupelnie inny silnik. :D .

 

Czy ja wiem czy seria 3 jest taka lekka... podstawowa wersja wazy 1495 (mowa o E92) . Wiec podejrzewam ze taka wyposazona w miare bedzie wazyc 1540-1580.

Dla porownania 5er wazy w podstawowej wersji ... 1510kg :norty: :norty: (e60 )

 

zwaszcza w dosc malych i lzejszych samochodach serii 3.

no to widzisz jaka jest roznica... w wadze :roll:

 

Moja e91 320d wazyla kolo 1600 (dach panoramiczny)

Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zgadzam sie ze zaleta jest to ze jest lzejszy i bedzie sie delikatnie lepiej prowadzic niz krowa 3.0 :D

 

Otoz to - zwaszcza w dosc malych i lzejszych samochodach serii 3. W koncu 7.5 do setki to calkiem niezle (bynajmniej dla mnie w zupelnosci styka).

Zapomonasz tylko, ze 2.0 245 KM jest lżejsze, ma 6.0 s do setki i jest to przepaść. Oczywiście pozwalam sobie na wyjście poza e90, ale skoro rozmawiamy o nowoczesnych silnikach...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F30 328i to kosmos , jestem tylko ciekaw awaryjnosci(TwinScroll Turbo) bo auto jest naprawde mega szybkie. Znajomy mial okazje przekonac sie na wlasnej skorze , strzela spod swiatel jak z procy :mrgreen:

 

Kwestia 2-3 lat i polscy tunerzy rozkminia sterownik silnika i zacznie sie... 270-300 koni z tego robic :mrgreen: :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F30 328i to kosmos , jestem tylko ciekaw awaryjnosci(TwinScroll Turbo) bo auto jest naprawde mega szybkie. Znajomy mial okazje przekonac sie na wlasnej skorze , strzela spod swiatel jak z procy :mrgreen:

Twin scroll turbo jest w tej chwili standardem wszędzie. Silnik ten nie jest zbyt wysilony podejrzewam, ze będzie wersja mocniejsza niedługo. (130i?). Opel właśnie ogłosił 2.0 280 KM, Fiat od przyszłego roku 1,7 300KM, a przypomnę ze lata temu można było kupić w salonie wersje evo GT400 z mocą 395KM ztcp. Kwestia doboru materiałów i dobrego chłodzenia. Obciążenia daleko większe muszą znosić diesle, gdzie na 2 litry przypada 450Nm.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

177 a 184 sie nie roznia :D mechanicznie .

 

 

Serio? Na niemieckim forum wyczytalem ze sa takze drobne mechaniczne roznice. W 184 konnej podobno turbina ma mniejszy rozmiar i sa jeszcze jakies inne drobne zabiegi, ale juz nie pamietam bo sie na tym nie znam poprostu.

 

 

Zapomonasz tylko, ze 2.0 245 KM jest lżejsze, ma 6.0 s do setki i jest to przepaść. Oczywiście pozwalam sobie na wyjście poza e90, ale skoro rozmawiamy o nowoczesnych silnikach...

 

Kurde prawie 250koni z 2 litrow - ja nie wiem jaka to moze miec zywotnosc.. Nie powiem frajda z przyspieszenia i jazdy pewnie gwarantowana :mrgreen:

http://fm.robsonic.org/robsonic/320d/moja.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem Waszych obaw o żywotność pięcioletni już diesel 2.0 204 KM musi znosić daleko większe obciążenia mechaniczne ( znacznie wyższy moment obr.) , a jakoś nie słychać o jego problemach z trwaloscią. Jeśli idzie o obciążenia termiczne, to tez jest tu jeszcze sporo zapasu...

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twin scroll turbo jest w tej chwili standardem wszędzie. Silnik ten nie jest zbyt wysilony podejrzewam, ze będzie wersja mocniejsza niedługo. (130i?). Opel właśnie ogłosił 2.0 280 KM, Fiat od przyszłego roku 1,7 300KM, a przypomnę ze lata temu można było kupić w salonie wersje evo GT400 z mocą 395KM ztcp. Kwestia doboru materiałów i dobrego chłodzenia. Obciążenia daleko większe muszą znosić diesle, gdzie na 2 litry przypada 450Nm.

 

ja wiem ze to nie jest nowosc bo Impreza miala TwinScroll juz jakis czas temu , chodzi mi o trwalosc w wydaniu BMW to pierwszy ich taki silnik.Wiadomo ze blok silnika to zniesie , chodzi o turbiny osprzet itp itd. Pamietajmy ze mowimy o cywilnym samochodzie -F30 (podobno z malym spalaniem , chociaz testy mowia co innego) ... a takim nie jest ani EVO ani Impreza... pozatym japonce od dawien dawna eksperymentuja z 2.0T .

 

Ten oplowski 2.0T 280km calkiem ciekawa opcja, ale to nie bedzie samochod "cywilny" tylko OPC ktore nie bedzie jezdzic po 20-30tys km bo kto kupuje taki samochod zeby robic takie przebiegi...

ps. wsumie jezdzilem troche Insignia 2.0T i motor nawet fajny (220km), za to spalanie... hmm przerazajace :mrgreen:

Ciekawe jak ta astra bedzie sie zbierac z tym motorem bo np Insignia OPC na 1/4 mili ma ciut gorszy czas(zmiezony) niz 528i .. z 2.0T 245 koni a roznica w mocy wynosi 80 koni :D

 

1.7 300 to juz zakuty motor tak mysle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ten oplowski 2.0T 280km calkiem ciekawa opcja, ale to nie bedzie samochod "cywilny" tylko OPC ktore nie bedzie jezdzic po 20-30tys km bo kto kupuje taki samochod zeby robic takie przebiegi...

 

1.7 300 to juz zakuty motor tak mysle...

Masz na myśli to, ze bedą bolały zęby od jazdy w takim aucie? Innych przeciwwskazań nie wIdzę do robienia i 50 tys takim autem. To opc ma pewnie gorsze parametry dynamiczne niż 130i czy 328i, które są zwykłymi dupowozami. To nie jest żadne sportowe auto, tym bardziej, ze to fwd, co jest kompletnym nieporozumieniem przy tej mocy.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam na mysli zeby wlasnie... :D .

Jak ktos kupuje EVO czy Impreze to tez przebiegi sa smieszne... 10k rocznie max. Wsumie sie nie dziwie bo po 100km tym autem mam dosc :roll: .

 

Znam tylko jedno dobre FWD ... z RS'a i to by bylo na tyle :D , objezdza na torze tylnonapedowki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam tylko jedno dobre FWD ... z RS'a i to by bylo na tyle :D , objezdza na torze tylnonapedowki :mrgreen:

równe mocą i masie? Na takich samych oponach?

 

Twin scroll turbo jest w tej chwili standardem wszędzie. Silnik ten nie jest zbyt wysilony podejrzewam, ze będzie wersja mocniejsza niedługo. (130i?). Opel właśnie ogłosił 2.0 280 KM, Fiat od przyszłego roku 1,7 300KM, a przypomnę ze lata temu można było kupić w salonie wersje evo GT400 z mocą 395KM ztcp. Kwestia doboru materiałów i dobrego chłodzenia. Obciążenia daleko większe muszą znosić diesle, gdzie na 2 litry przypada 450Nm.

 

 

 

ja wiem ze to nie jest nowosc bo Impreza miala TwinScroll juz jakis czas temu , chodzi mi o trwalosc w wydaniu BMW to pierwszy ich taki silnik.Wiadomo ze blok silnika to zniesie , chodzi o turbiny osprzet itp itd.

ysle...

Myśle ze nie ma do przesadzać. Wiele lat temu Honda miała silnik 2.0 240 KM N/A. Te sprezarki aż tak dużo jeszcze nie muszą dmuchać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam na mysli zeby wlasnie... :D .

Jak ktos kupuje EVO czy Impreze to tez przebiegi sa smieszne... 10k rocznie max. Wsumie sie nie dziwie bo po 100km tym autem mam dosc :roll: .

 

Znam tylko jedno dobre FWD ... z RS'a i to by bylo na tyle :D , objezdza na torze tylnonapedowki :mrgreen:

 

Objechałem na poznaniu RS'a... :)

fakt, kierowca nie był rewelacyjny, ale ja też nie jestem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.