Skocz do zawartości

BMW E36 318i Brak smarowania na wolnych obrotach !


ArczeX

Rekomendowane odpowiedzi

Problem zaczął się jakiś miesiąc temu na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju dłużej świeciła się kontrolka smarowania (jakieś 5s - 10s ) potem gasła i po sprawie.

Tydzień potem zauważyłem że na wolnych obrotach (900 obr/min.) zaczyna palić się kontrolka i teraz podczas odpalania aby zgasła trzeba trzymać na jakiś 1200obr/min przez 5 - 10s

A teraz już totalna kaplica lampa zaświeca się zawsze poniżej 1500obr/min aby lampka zgasłą muszę cały czas trzymać silnik powyżej tych obrotów... :duh:

 

Czyżby pompa oleju się skończyła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam udzieliłeś sobie odpowiedzi :D ale może być że silnik juz jest słaby, więc podjedź do dobrego mechanika i niech Ci go sprawdzi
Było E39 523i, E30 320i Coupe, E32 730iA, E34 540iA M-Pakiet, E34 525TDS touring X2, E38 750iA pakiet Alpina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wymieniałeś może rozrzad ??? z tymi wałkiem, To sie dzieje na wale korbowym jesli masz zużyte panewki i one nie trzymaja parametrów stąd niskie ciśnienie oleju. Najlepiej to sprawdzic cisnienie oleju u mechanika to ci powie czy to czujnik czy cos bardziej konkretnego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pomiar kompresji w byle jakim warsztacie to koszt ok 30 złotych i 10 minut roboty. Na wolnych powinno być 0,2-0,25 bara a powyżej 3tyś ok. 0,4 bara. Może teżź być wina uszkodzonego czujnika.

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czemu za małe? hmmm kurczę, chyba masz rację....szybka lektóra google i tak.. Chodzi o MPA :mrgreen:

Nie szukałem przelicznika na bary ale to bedzie od 2 do 4 barów, tak??

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Więc czujnik masz ok.Może pompa po prostu padła.

Nie szukałem przelicznika na bary ale to bedzie od 2 do 4 barów, tak??

Teraz się zgadza.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies czytalm na forum ze przy wymianie rozrzadu jest jakas srubka ktora trza odkrecic do wymiany paska czy czegos i nie dokrecenie jej powoduje problemy ze smarowaniem :) !!! ale to musisz poszukac bo to temat był całkiem swiezy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.