Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam

Mam dwa pytania:

1. Jakiej firmy polecacie tuleje wahacza w przednim zawieszaniu? Aby uzyskać najlepszą relację ceny do jakości.

2. Czy po wymianie tych tulei należy zrobić zbieżność lub geometrię?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

najlepiej tuleje lamfordera sam kupiłem febi i po ok 15k do wymiany:(

a na opakowaniu jest napisane że trzeba ustawiać ale ja to zlałem (nawet nie zauważyłem że można tym coś regulować )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na nowym zawieszeniu auto całkiem inaczej stoi, więc ustawienie geometrii jest wskazane.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

po zakupie samochodu wymieniłem od razu na febiego, dobrze było przez 5 tyś, na wybzykanej przelatałem kolejne 15ście, teraz wymieniłem sam na meyla hd

skusiła mnie cena, połowę mniej niż lemforder i jest w środku pełniejsza, zaryzykowałem, zobaczę ile wytrzyma, jak krótko to wymienię następnym razem na lemfordera który ponoć co raz gorszy się robi jeśli chodzi o tuleje ( takie latają opinię )

ale koniec końców roboty przy wymianie jest na godzinę bez ociągania się

mayle tańszy 2x, jeśli 2x tyle lub dłużej miałby wytrzymać lemforder to wtedy warto bo przynajmniej nie trzeba się bawić kluczami w kanale

 

poduchy po silnik kupowałem lemfordera, we wrzesniu, było dobrze przez 10-12 tyś, teraz jest odczuwalnie gorzej np na światłach czekając a nie jest to wina koła pasowego

a nie sądzę żeby poduchy lemfordera pod silnik 12 tyś tylko wytrzymywały, także trochę się na tej marce zawiodłem

 

zawieszenie akurat robiłem 2 miechy przed wymianą tuleji, po zimie

po wymianie nie robiłem, może powinno się, nie wiem, ale skoro to jest tuleja która i tak pracuje to jakby nie była wywalona czy nowa to i jej ruch pewnie wpływa na geometrię

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No też myślałem nad Febi lub Meyla... A co do geometrii to w książce "Sam naprawiam..." nawet nie ma opisanej wymiany tulei, tym bardziej trudno powiedzieć czy trzeba czy nie robić geometrię. Bo powiem szczerze, że teraz autem jeździ się ok, nie ściąga, nie prowadza, nie drze opon... jedynie słychać delikatne popukiwanie na drobnych nierównościach (100% że to ta tuleja bo już to obejrzałem, nigdzie więcej nie ma nawet grama luzu) . I dlatego tak się bronię od tej geometrii, bo tuleje zmienię sam, a geometrii już nie zrobię sam. A z drugiej strony jak trafię na jakiegoś partacza od geometrii to dopiero mogą się zacząć dziać jaja.... Mam pomysł aby przed demontażem starych tulei odrysować na ramie ich obrys i nowe zamontować dokładnie tak samo. Tylko jest jeszcze jedno primo, te w aucie mam oryginał BMW i teraz czy każde inne zamienniki będą trzymać dokładnie te same wymiary....
Opublikowano
Polecam wkłady LEMFORDERA. Wymiana ok 15-20zł/sztk. Towar ok 70zł/sztk. Wychodzi niecałe 100zł z wysyłką za sztukę więc bardzo się opłaca.
Opublikowano
Polecam wkłady LEMFORDERA. Wymiana ok 15-20zł/sztk. Towar ok 70zł/sztk. Wychodzi niecałe 100zł z wysyłką za sztukę więc bardzo się opłaca.

 

słyszałem że średni pomysł w wymianą samych tulei w mocowaniu, że to aluminium itd, może coś w tym jest

też zależy ile wytrzymują tyś km

Opublikowano
Mikan wkłady LMFa to jest produkt "pierwszego montażu", więc o jakość nie ma się co przejmować jak w przypadku zamienników. Ponadto oni też muszą wprasować wkłady w "uszy" montażowe. Ja tam żadnych problemów z montażem nie miałem. Trzeba pamiętać o prawidłowym ustawieniu wkładu względem ucha montażowego, doborze odpowiedniego kołnierza wyciskowego/dociskowego i wszystko będzie OK. Tulejki weszły bez problemu całe i "zdrowe", a jaki komfort z użytkowania to tylko wiedzą Ci, którzy zamontowali tulejki LMFa :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie do mnie taki demontaż i montaż samych wkładów też nie przemawia. Co innego raz wprasować w nową obudowę, a już kolejne takie zabawy jakoś mi nie pasują. Poza tym w innym aucie już kiedyś dałem się namówić na wprasowywanie tulei w wahacz... efekt był taki, że systematycznie zaczęły wyskakiwać, co 5-10tys km.... Dlatego zmienię całe tuleje. Wybiorę Meyle, tylko geometria cały czas mnie męczy.... Chociaż faktycznie to są tuleje pływające i i tak pracują cały czas.... więc na logikę to biorąc ich wymiana nie powinna mieć wpływu na geometrię.
Opublikowano
No to jak już uważasz :wink: Wypowiedziałem się z własnego doświadczenia i wiem, że kolejnym razem również podejmę wymianę oryginalnych wkładów LMFa. Pozdrawiam.
Opublikowano
Ja tuleje wymieniałem z wahaczami. Oczywiście po całej zabawie geometria. Wybrałem Meyle wahacze + tuleje, bo mają dobre wykonanie i wymienne tuleje. Co do wprasowywania tulei i różne takie dewiacje nie są zbyt pewne i miałbym pewne obawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie wystarczy same tuleje wymienić, bo na pozostałych sworzniach zero jakichkolwiek luzów. Dzięki za opinie. Decyzję już podjąłem Meyle, zrobię obrys przed demontażem i myślę, że bez dodatkowych kosztów się obejdzie. Pozdrawiam wszystkich.
Opublikowano

jak to jest z tymi tulejami Meyle HD o numerze 300-311-2604HD ?

jedni na aukcjach podają że są tylko do standardowego zawieszenia bez sportowego i bez 4x4

a drudzy np w sklepach internetowych podają że nadają się do sportowego zawiasu M pakiet sportowy II

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.