Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

jak zrobilo sie cieplo, przy skrecaniu kierownica w prawo slychac niemily odglos piszczenia, skrzypienia,

dzis sie polozylem pod autkiem i stwierdzilem, ze odglos wydostaje sie miedzy drazkiem kierowniczym a drazkiem skrecajacym kolo czyli to chyba maglownica ?

wyczuwalny jest nawet lekki luz przy skrzypieniu, objaw pojawia sie przy lekkim ruchu w prawo kierownica po rozgrzaniu auta czy przy cieplej temp. na zewnatrz. przy dalszym kreceniu jest juz cicho a w lewo caly czas cisza przypomina on skrzypienie suchej gumy o metal .

 

czy jest jakies madre wyjscie z tej sytuacji?

dako3
Opublikowano
powiem ci tak, przerabiałem temat magla, ja poprostu miałem luz, jest tam sruba ktora mozna dokrecic i skasowac ten luz wiec moze sprobuj o ile jestes pewien ze to wina magla i jest luz jesli to nie pomoze a wina bedzie po stronie magla to tylko wymiana ja wymieniłem za 380 zł odsyłajac swoja i narazie jeżdze ...
Opublikowano
Ja u siebie wymieniłem płyn, i skasowałem luz na maglu i pomogło ale nadal bywa że troche skrzypi. Magiel można albo regenerować albo szukać używki, ale tu i tu loteria. Bo czasami regenerują w ten sposób że wymieniają uszczelniacze i troche przeszlifują listwe i problem po kilku tysiącach wraca bo BMW ma miękkie listwy zębate. Dodam że ostrożnie z kasowaniem luzu!!! nalepiej to robić na podnośniku i z wyczuciem i najlepiej u kogoś kto to już robił!! Jak jest troche skrzywiona listwa ( u mnie tak było) to za mocno skręcona może doprowadzić do zablokowania kół np na łuku...
Opublikowano

witam

 

no plyn to na bank wymieniam bo jest czarny jak smola, chyba, ze taki ma byc ?

a jaki poziom u was jest tego plynu w tym zbiorniczku, u mnie jest tak troche mniej jak polowa a u was ?

 

co do tego luzu to nie mam pojecia gdzie jest ta sruba wiec chyba dam sobie spokoj.

 

aha co do plynu to jaki proponujecie, ja zastanawiam sie nad dexron II

 

pozrawiam

dako3
Opublikowano

Kolego jak masz czarny płyn to juz dawno nie masz pompy i przekładni..zobacz czy czasem nie masz opiłków metalu.. pompa jest cicha ?

 

ps. gdzie znajduje sie ta śruba do kasowania luzów ? mi strasznie tłucze przekładnia ;/

Opublikowano
Z przodu patrząć z prawej strony maglownicy jeśli dobrze pamiętam, śruba jest kontrowana więc najpierw odkręcić trzeba kontre a później śrube dokręcić z wyczuciem i pokręcić kierownicą w lewo w prawo kilka razy sprawdzając czy nie blokuje sie w jakiejś pozycji, bo jak listwa krzywa to nic nie pomoże kasowanie luzu. Po sprawdzeniu dokręcić nakrętkę kontrującą i na spokojnie jazda próbna. Czasem może na początku leciutko skrzypieć ale po tygodniu jazdy sie dotrze i będzie cisza. Tylko wszystko tu z umiarem żeby sobie biedy nie narobić i komuś przy okazji.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z przodu patrząć z prawej strony maglownicy jeśli dobrze pamiętam, śruba jest kontrowana więc najpierw odkręcić trzeba kontre a później śrube dokręcić z wyczuciem i pokręcić kierownicą w lewo w prawo kilka razy sprawdzając czy nie blokuje sie w jakiejś pozycji, bo jak listwa krzywa to nic nie pomoże kasowanie luzu. Po sprawdzeniu dokręcić nakrętkę kontrującą i na spokojnie jazda próbna. Czasem może na początku leciutko skrzypieć ale po tygodniu jazdy sie dotrze i będzie cisza. Tylko wszystko tu z umiarem żeby sobie biedy nie narobić i komuś przy okazji.

 

Nie ma żadnej kontry.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.