Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Koledzy, jestem tu nowy, ale mam "chyba" nietypowy problem z moją LALKĄ, otóż ostatnio po odpaleniu delikatnie kopciła na niebiesko, a silnik chodził jakby bez jednego cylindra, po delikatnej przygazówce problem znikał, ale pare dni temu przygazówki nic nie dały, zaczęła mi strasznie kopcić i wypijać ogromne ilości oleju, do tego nierówno pracować , tak jakby jeden gar nie chodził. Objawy ustępują gdy wyjeżdżam z miasta i po 3 kilometrach trasy już nic nie kopci, autko chodzi jak nówka-salonówka. Rano gdy odpale, chodzi równo, delikatnie kopci, no i dopiero gdy wjadę w miasto, to problem wraca, Jeden z mechaników mówi, że turbo, ale mocy nie ubyło, więc chyba turbo jest ok, inny mechanik powiedział, że to pęknięty tłok, podłączył kompa i po odchyleniach wtrysków stwierdził, że tłok na trzecim garze jest na 99% pęknięty, nawet usłyszał jakiś delikatny stukocik... dodam, że to dobry mechanik, ale naciągacz i powiedział, że żeby wymienić tłok, to trzeba cały silnik rozebrać, zastanawiam się, czy można wymienić tłok od strony miski olejowej, czy da rady po rozkręceniu korbowodu wyciągnąć go dołem, miał już ktoś taką historię ze swoją BMKĄ? Mój model to e39 525d 2000r CR. Proszę o pomoć koledzy, nie stać mnie na drogie remonty, już myślę, żeby sprzedać ją z padniętym silnikiem za mniejsze pieniądze. Przeszukałem całe forum, ale nie znalazłem takiego przypadku..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Najpierw sprawdź czy nie masz oleju w intercooler .Jeżeli masz to turbo puszcza olej !! A nie równe obroty dlatego na ciepłym ponieważ silnik zaczyna wciągać z powietrzem olej i wtedy olej spala się i podnosi obroty silnika !! Na zimnym silniku raczej olej się nie zapali w cylindrze więc wtedy chodzi OK.

 

Sprawdź intercooler, odkręć te grube węże i zobacz co w środku siedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odkręcałem te węże i były odrobinkę zaoliwione, niedużo, a olej pali na zimnym, zaraz po odpaleniu jest mgiełka, przygazuje i robi się chmurka, wyjeżdżam spod domu, to jest za mną "trochę" niebiesko, po paru kilometrach jest już spokój, żadnego kopcenia, po czym wjeżdżam w miasto, jakiś korek, zgaszę na chwilkę pod sklepem i po odpaleniu się zaczyna, niebieska mgła jak w "smoleńsku" :D , wyjeżdżam z miasta i po chwili wszystko znowu ustaje, wszystko działa ok, zgłupieć można..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

mechanik zamiast "odchylać wtryski " (ciekawe jak to robi ?) powinien sprawdzić kompresję

tłoka dołem nie wyjmniesz ale jak nawet to bez remontu sinika jest to bez sensu bo musiałbyś wyjąć wał a jak to ruszysz to po poskładaniu będą luzy i stuki na panewkach bo starch panewek już nie przykręcisz tak jak były przykręcone

rozsądnie jest zdjąć misę a tłok wyjąć normalnie górą

Opublikowano

Pomiar ciśnienia w cylindrach prawdę ci powie. Pęknięcia tłoków w dieslach CR to codzienność.

A kolega wyżej z tymi panewkami pisze jakieś totalne bzdury. Masakra!!

Pozdro.

e39 3.0D
Opublikowano

A kolega wyżej z tymi panewkami pisze jakieś totalne bzdury. Masakra!!

no dyć ! co innego jak odkręcisz jeden korbowód a co innego jak odkręcisz wszystkie

zresztą wyobrażasz sobie wyjęcie wału bez zdejmowania skrzyni biegów i rozebrania rozrządu ?

Opublikowano
no dyć ! co innego jak odkręcisz jeden korbowód a co innego jak odkręcisz wszystkie

zresztą wyobrażasz sobie wyjęcie wału bez zdejmowania skrzyni biegów i rozebrania rozrządu ?

nie wyobrażam sobie wyjęcia wału bez wyjęcia silnika. a panewki te same, o ile są dobre, zakładałem jakieś 1000 razy i nic się nie działo.

a tak na marginesie to nie rozbierałes silnika nigdy. tak wynika z twoich wypowiedzi:)

e39 3.0D
Opublikowano
Tak jak Panowie wyżej napisali, zmierzenie ciśnienia na tłokach to podstawa , ale podejrzewam, że i tak bez zdjęcia głowicy się nie obędzie, czy mechanik jest naciągacz to nie wiem, zapytaj się Go ile taka usługa kosztuje, napisz i wtedy można coś więcej powiedzieć, silnika całego rozbierać nie trzeba, żeby wymienić tłok. Napewno trzeba zdjąć głowicę i miskę olejową, jeśli ma się odpowiednie narzędzia silnika nie trzeba wyjmować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki koledzy za zainteresowanie moim problemem, uszczelniacze zaworowe raczej są ok, bo kopciłaby cały czas, kiedyś w 323 e-30 miałem padnięte uszczelniacze, niebieski dym cały czas. Za wymianę tłoka mój mechanik chce 3000, oczywiście części po jego stronie, nowy tłok to nie tragedia 340zł, ale wszystkie uszczelki, płyny, robocizna i się zbiera. Jak wiem z doświadczenia, to pewnie coś tam jeszcze wyjdzie, że "przydałoby się przy okazji wymienić". Myślałem o wymianie całego silnika, można taki kupić już za 2000zł, wstawienie 1000zł, ale nigdy nie wiesz co kupisz.... Ta opcja jest tym bardziej kusząca, bo części ze starego silnika mozna sprzedać i prawie odzyskać koszty całej operacji, ale to zajmuje czas i trzeba mieć gdzie składować te części... Sam nie wiem, może ktoś mógłby polecić mi jakiegoś "zaufanego człowieka" na terenie Warszawy.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Można taniej to zrobić, ale to Warszawa więc cenny też inne jak w moim rejonie, a mam pytanko w jakim czasie to zrobi?
Opublikowano
Jeśli nic "po drodze nie wyjdzie" to tylko uszczelka pod głowcię, miskę olejową i uszczelki po wtryski, tłok, olej + filtr(nie wiem kiedy miałeś wymieniany), płyn chłodniczy można spuścić i ewentualnie uzupełnić potem koncentratem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mechanik powiedział, że zajmie mu to kilka dni, filtr zmieniany 2000km temu, więc ok, płyn chłodniczy do odratowania, dodam też, że wszystko się stało podczas długiego weekendu, gdy byłem u rodziców na mazurach, tam mam zaufanego mechanika, teraz jeżdże 20 letnią VECTRĄ Taty :cry2: ...

Chciałbym jutro pojechać bo Bmkę i nią przyjechać do siebie-Jabłonna pod Warszawą (224km-dokładnie), w trasie dobrze się zachowuje, więc powinienem dojechać... jak myślicie :?: Dziś po robocie podjadę do znajomego mechanika w Legionowie, z nim pogadam co możemy zrobić, popatrzyłem teraz na koszty uszczelek i płynów, same części to jakieś 1400 i niech będzie z pięć dni roboczych(tak z zapasem) to cały remont wychodzi 3000PLN..... Najchętniej sprzedałbym ją tak jak stoi, jakby ktoś mi dał 12koła to bym się cieszył, najlepiej jakiś mechanik, zrobiłby sobie sam, po za tym samochód lalunia, nawet już wystawiłem ją na allegro za 13000, kocham BMW, miałem już 7 sztuk, ale koszty remontów potrafią dobić..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

uszczelniacze zaworowe to sie sprawdza tak, ze rozpedzasz auto np na IV biegu do 4000rpm(silnik ma mieć pełne rozgrzanie) i puszczasz noge z gazu, silnik hamuje auto, jak dojdzie np. do 2000rpm dajesz w gaz i wtedy jesli są wywalone uszczelniacze puszcza niebieskiego dymka - najlepiej zeby ktos jechal za tobą i patrzył na wydech, bo mozesz tego nie zobaczyc w lusterku.

 

Nie jestem do konca pewny tej wypowiedzi, bo to wyczytalem na forum kiedys, jesli piszę bzdury to niech mnie ktos poprawi.

 

 

PS. Jesli masz wymieniac tłok, radziłbym wymiane całego silnika i natychmiast sprzedac auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cenna uwaga, sprawdze uszczelniacze :cool2:

A co do wymiany silnika, to coraz bardziej chodzi mi to po głowie, bo można odzyskać troszkę pieniędzy, głowica, miska, resztę tłoków i pare inny pierdół, przy dobrym wietrze można 1500zł odzyskać, ale kurcze nie mam miejsca w garażu na rozebranie silnika i trzymanie części..., najchętniej pozbyłbym się jej w takim stanie jak jest teraz za mniejsze pieniądze, muszę poszukać jakiś mechaników chcących zarobić..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

w tym stanie twoje auto ma o wiele mniejszą wartość niż miałbyś wymienić silnik i sprzedać w 'normalnej', tj. rynkowej cenie.

Musisz przekalkulować, ale na pewno nie pchałbym się w remont silnika, tylko szukał silnika od angola..

Jesli okaze sie turbo, to wymieniaj turbo i śmigaj, bo jesli tłok szlag trafil, to ten silnik cały nie ma najlepszej kondycji i niebawem moze czekać kolejna niespodzianka

 

 

Ale nie przejmuj sie, u mnie silnik jako tak smiga, choć głosny jest, to mam wieczny problem z przeniesieniem napędu i nikt nie wie o co kaman :|

Opublikowano
Kolego myślę że powinieneś zmienić mechanika i nie opierać się na opini jednego to jest błędne koło. Ponieważ wtedy mechanik wciska ci wszystkie opcje. W Radiówku jest bystry elektronik i zarazem mechanik myślę że warto z nim się skontaktować. A poza tym nie łam się jedna opinia mechanika to za mało na trafną decyzje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A masz jakieś namiary na niego, czy to nie Bagor? Mam klientów na Wawrze, ściągają rozbitki i sprzedają na części, brałem kiedyś u nich alternator-niedrogo też chcę się do nich przejechać, ale dopiero jutro przyjadę Bmką do siebie do Jabłonny i będę odwiedzał mechaników z polecenia.

Wierz mi, że bardzo bym chciał, żeby to było maxymalnie turbo, nie bardzo chce mi się wymieniać silnik.... A turbo mogę mieć za tysiaka z wymianą.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
no dyć ! co innego jak odkręcisz jeden korbowód a co innego jak odkręcisz wszystkie

zresztą wyobrażasz sobie wyjęcie wału bez zdejmowania skrzyni biegów i rozebrania rozrządu ?

nie wyobrażam sobie wyjęcia wału bez wyjęcia silnika. a panewki te same, o ile są dobre, zakładałem jakieś 1000 razy i nic się nie działo.

a tak na marginesie to nie rozbierałes silnika nigdy. tak wynika z twoich wypowiedzi:)

a ja jakoś nigdy bym nawet nie pomyślał by poskładać bez nowych pierścieni i panewek - no chyba że tak jak koledzy robią - poskładać i auto sprzedać ...

Opublikowano
Mam namiar ja ci kolego napisałem że w Radiówku pomyłka to jest Wola Ducka podam ci numer 607748303. Tylko przypominam do każdej opinii podchodź z dystansem.Z opinii o nim wiem że jest niedrogi i w miarę bystry.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko kolego Jarku, jutro jade po moją Laleczkę, na weekend spróbuje się umówić z tym mechanikiem. Już sobie postanowiłem, że nie będę przekraczał 100km/h, nie wiem czy dam rade :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Ty nadal o tym tłoku ! Weź się za te Turbo. Cały czas piszesz że auto jeździ Ok . Jak chcesz sprawdzić czy tłok pękł to wsiądź do auta i daj gaz w podłogę na 15sekund , puść go i znów na 15sekund jak się silnik nie rozpadnie to wymieniaj turbo !

 

Moje turbo padało mi 8 miesięcy, najpierw miałem tak jak ty, czasami nie równe obroty na ciepłym ( przez dostający się olej ) czasami siwy dymek, czasami zamółka powyżej 3000 rpm. Aż w końcu padło jak jechałem w 5 osób z pełnym bagażem przy wyprzedzaniu brakło mi mocy, a za mną zrobiła się mgła smoleńska.

 

Nie słyszałem jeszcze aby komuś w 530d pękł tłok ale , piszecie że to możliwe to ok. Moja ma 390 000km i tłoki , zawory, wtryskiwacze nadal oryginalne. Ale może po prostu miałeś pecha.

Nie wymieniaj tłoka ! Bierz silnik z angola - taniej wyjdzie , a nie będziesz się bał, że ktoś ci źle wał ustawił lub panewki nie nasmarował.

 

A jak już coś co do tłoka to aluminium się rozszerza podczas wzrostu temperatury, tak samo pierścienie metalowe. Wniosek pęknięcie będzie przepuszczało tylko na zimnym silniku a na ciepłym będzie się zaklepiało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wątpie, że to turbo, bo zmieniane było jakieś 50tys.km temu, po drugie ma moc cały czas taką samą, co do wymiany silnika, to porozmawiałem z paroma specjalistami i jest to duży koszt, goły silnik można mieć za 2 koła, ale przekładka, z kilkoma nowymi częściami typu uszczelki pod wtryski, pod turbo, pod kolektor i pare innych daje kolejne 2 koła, no i loteria, nie wiesz jak i kto tym jeździł....

Ale opisz mi proszę dokładnie jak u Ciebie było, jakie miałeś pierwsze objawy, czy u Ciebie też kopciła tylko na mieście,a w trasie wszystko ustawało?

Bardzo bym chciał żeby to była turbina, podobno są tam jakieś węże, które pękają lub spadają, czy można sprawdzić jakoś ciśnienie turbiny na kompie?

Co do rozgrzania i rozprężenia aluminium, to oczywiście masz rację, ale w mieście jest jak najbardziej rozgrzana, a właśnie to w mieście najbardziej kopci..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Wątpie, że to turbo, bo zmieniane było jakieś 50tys.km temu

To akurat o niczym nie świadczy. Jeśli turbina była odbudowana nieprofesjonalnie to i tak długo pociągnęła.

 

czy można sprawdzić jakoś ciśnienie turbiny na kompie?

Oczywiście, że można sprawdzić jak dmucha turbo.

 

Ja na Twoim miejscu już dawno podłączyłbym się pod kompa i zdiagnozował co się dzieje.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Opublikowano

o rany, to ja myślał, że diagnoze komputerową masz za sobą.

 

Dostań się do turbinki, zdejmij wąż wylotowy i sprawdz luz na wirniku.

Jak zaczyna dmuchac turbo masz jakiś nieprzyjemny gwizd?

Bo jesli uszczelnienie puscilo to na 100% bedziesz nienaturalnie słyszał turbinkę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.