Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

chodzi o 530dA. Pod maską od strony kierowcy idą dwa węże gdzieś w okolice chłodnicy.

Co nimi płynie, dokąd prowadzą i jakie są ich numery części?

 

Na zdjęciu zapożyczonym od kol. podola są to węże w prawym dolnym rogu kończące się obok przetwornicy ksenonu (na zdjęciu pod białą opaską zaciskową):

http://img836.imageshack.us/img836/9691/46257373.jpg

 

Na tym zdjęciu na lewo od przetwornicy ksenonu:

http://img8.imageshack.us/img8/4651/83466547.jpg

 

Na zdjęciu kol. Monolito77 znajdują się pod górnym wężem układu chłodzenia:

http://images46.fotosik.pl/262/e990723c91a59e0fmed.jpg

 

 

Czy dobrze zgaduję, że są to węże od chłodnicy oleju w skrzyni (nr 2 i 3)?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/LHD/A/1999/august/browse/radiator/oil_cooler_oil_cooling_pipe/

 

 

:nienie:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie wiem jak jest dokładnie w 3.0,ale ja u siebie mam tak samo wyprowadzone węże chłodnicy oleju silnikowego.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
U mnie są identyczne i są to węże do chłodniczki układu wspomagania kierownicy. Chłodniczka to wywinięty kawałek rurki aluminiowej pomiędzy chłodnicą silnika,a chłodnicą klimy.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak dobrze piszesz kolego to jest od oleju wspomagania.

A od oleju silnikowego węże wchodzą pod zbiorniczkiem od płynu wyrównawczego chłodnicy i idą do nadkola, gdzie przed przednim lewym kołem jest chłodnica.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

U mnie te węże są właśnie od chłodnicy wspomagania.

Pzdr.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź Manolito77 (i za zdjęcia ;)).

 

Jednak moje przeczucie co do większej ilości węży niż 2 w tej okolicy się sprawdziło.

Oprócz tych dwóch górnych od wspomagania są jeszcze dwa niżej. Biegną paręnaście centymetrów wzdłuż podłużnicy i skręcają w stronę silnika i biegną gdzieś pod alternatorem. Macie jakieś pomysły? Chłodzenie oleju?

 

http://bmw316.vipserv.org/images/2012-05-08-002.jpg

http://bmw316.vipserv.org/images/2012-05-08-003.jpg

Opublikowano
Twoje auto to automat? Może to węże od chłodnicy oleju skrzyni automatycznej. Nie wszystkie miały chłodnice.
Opublikowano
Tak, automat. I właśnie na chłodnicę oleju skrzyni początkowo obstawiałem, ale dziwne jest to, że te węże znikają gdzieś z przodu silnika pod alternatorem, zamiastiść po podłużnicach pod ściankę grodziową w stronę skrzyni.
Opublikowano
Twoje auto to automat? Może to węże od chłodnicy oleju skrzyni automatycznej. Nie wszystkie miały chłodnice.

 

Właśnie, a które modele i od którego roku miały chłodnicę oleju skrzyni biegów? Proszę o odpowiedź ze szczególnym nastawieniem na 530dA :8)

Opublikowano
Na temat chłodnic oleju skrzyń automatycznych natknąłem się przy okazji przeglądania postów o holowaniu przyczep. Pisano, o ile dobrze pamiętam, że montowane były na zamówienie.
Opublikowano
Na temat chłodnic oleju skrzyń automatycznych natknąłem się przy okazji przeglądania postów o holowaniu przyczep. Pisano, o ile dobrze pamiętam, że montowane były na zamówienie.

 

Czyli gdzieś powinno to być w vinie zapisane? Mnie się wydaje, że od któregoś roku "weszły" chłodnice oleju...

Opublikowano
ja słyszałem, że amerykańskie wersje chłodnic skrzyń nie miały a europejskie już tak
Opublikowano

Gustuff: wpisz jeszcze swój VIN na RealOem.com Teoretycznie na schematach będziesz miał opisane te węże. Jeśli ich nie masz to na schematach w RealOEM te elementy nie będą ponumerowane lub będzie napisany komentarz, że "nie znaleziono części pasujących do Twojego auta".

Z uwagi na to, że masz automat, obstawiam, że te dodatkowe węże to właśnie od chłodnicy ASB.

W wersji z manualną skrzynią biegów (tak jak u mnie), za główną chłodnicą jest tylko taka pojedyncza chłodniczka oleju od wspomagania - element nr 8 z poniższego linku.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=32_1026&hg=32&fg=20

 

U Ciebie - z uwagi na automat - prawdopodobnie jest zamontowana dodatkowo (oprócz tej pojedynczej chłodniczki od wspomagania) chłodnica z poniższego linku (element nr 1) i to od niej wychodzą właśnie te dodatkowe przewody poniżej, które sfotografowałeś.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=17_0164&hg=17&fg=05

Pzdr.

Opublikowano
Jeżeli masz tam 4 krućce to 2 są od chłodniczki oleju wsp. a dolne 2 są od chłodniczki skrzyni automatycznej, jak dobrze popatrzysz to zobaczysz gdzie idą, a idą pod uato w stronę skrzyni biegów.
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

Dzięki panowie za odpowiedzi. Wszystko wskazuje na to, że jest tak jak piszecie i tak jak przypuszczałem od początku: musi to być do chłodniczki oleju ASB.

 

Manolito77, od samego początku sprawdzałem tak jak zasugerowałeś, tylko na schematach za bardzo nie widać gdzie jakie części się znajdują, a miałem wątpliwości co do tych węży, bo znikają już gdzieś od frontu silnika. Dlatego też dopytuję bardziej doświadczonych. Zresztą samemu ETK i pochodnym przestałem ufać w 100% po tym jak w E36 przerdzewiał mi wspornik z poduszką od skrzyni. Po bardzo długich poszukiwaniach okazało się, że ETK pokazuje ten wspornik tylko dla Z3. :mad2:

 

 

Wie ktoś czy do wymiany tego węża trzeba spuszczać olej ze skrzyni?

  • 3 lata później...
Opublikowano

sorki za odgrzebanie tematu

ostanio zauwazylem ze wezyk zaznaczony na zdj nie jest nigdzie podpiety, auto 530d manual, pomoze ktos z tym?

 

http://i.imgur.com/5yNmA9s.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

To nie jest przelew.

To jest wężyk którym jak coś jest nie tak w układzie chłodzenia ciśnienie wyrzuca płyn z układu. Nigdzie nie wpięty. Jest po to żeby nie zalewało komory jak coś.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
To nie jest przelew.

To jest wężyk którym jak coś jest nie tak w układzie chłodzenia ciśnienie wyrzuca płyn z układu. Nigdzie nie wpięty. Jest po to żeby nie zalewało komory jak coś.

A ja nadal mowie ze przelew

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

  • 3 lata później...
Opublikowano

To jest nawet wylew a nie przelew.


Bo wylewa nadmiar płynu chłodniczego, gdyby się taki zdarzył.


Przelew byłby wtedy gdyby przelewał płyn spowrotem do układu. I takim porzelewem jest ten cienki przewód od okolic chłodnicy do zbiornika wyrównawczego górą.

Andrzej
Opublikowano

Tak to są przewody olejowe od automatu. Całkowita pojemność ukł. to ok 10 L. Jeżeli tylko będziesz wymieniać olej i przewody to wystarczy ci 6L i nie zapomnij o uszczelce oraz filtrze.

Ostatnio znajomemu zmieniałem olej + filtr to sprawdzałem szczelność ukł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.